Har du vunnit i någon Julkalender?

Permalänk

Har du vunnit i någon Julkalender?

Hej!

Jag har deltagit i många julkalendrar genom åren men aldrig vunnit något..
Så det vore intressant om det är någon här som vinner någon gång

Skriv gärna isåfall om du har vunnit och vart men du behöver inte skriva vad om du inte vill.

Hoppas tråden fylls av lyckliga vinnare! ..

Visa signatur

Lenovo Ideapad 700 15ISK
PS4 Pro

Permalänk
Medlem

nope. har ställt upp ganska regelbundet sedan 2007 på diverse kalendrar men aldrig vunnit något. ibland ställer jag mig frågan varför jag ens gör det fortfarande, men det har blivit lite tradition på December-morgnarna. Vakna, häll upp en kopp kaffe och klicka i lite svar. väldigt avslappnande

Permalänk
Medlem

Nope.. enda jag vunnit på är dustins klappjakt som jag storgillade.. tyvärr har dom ju skrotat det konceptet nu och kör kalender..

Förra året var ju värdelöst då man skulle motivera varför man skulle vinna varje dag.. Sen är väl nån überduktig på att skriva ihop ett bra motivering

Nu i år är det ju utlottning så man slipper motivera åtminstone

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

Har inte vunnit på någon av dessa kalender öppningar, däremot lyckades jag vinna tredjepris i Inets pepparkakshustävling för något år sedan. Vann då en klocka.
Samma år lyckades jag även få min första julklapp från dustin i deras klappjakt. Dock så var det inte lika fint som alla andra verkade få, en Intel portabel högtalare i en väska samt ett Intel USB minne.

Men försöker så gott jag kan varje år för vem vet, plötsligt så händer det?

Edit: Blandar nog ihop nu, för vann även en Snabba cash DVD, tror det var från Dustin?

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem

Aldrig vunnit någonting alls

Visa signatur

Stationär
Fractal Design Define R3|ASUS Maximus IV GENE-Z|Intelcore i7 2600k ANTEC KÜHLER 620|Gigabyte Gtx 670|Corsair GS 800W|OCZ 120GB Agility 3|Corsair XMS3 Vengeance 12GB DDR3 1600MHz
Kringutrustning : QPAD QH-90 QPAD MK-85 & Steelseries KANA
Laptop : Lenovo Y500 i7 3630QM GT 650M SLI

Permalänk
Medlem

För sisådär en åtta-tio år sen vann jag 2 stycken Zboard tangentbord, ett exemplar av Ryzom, något skumt massive multiplayer online game och något mer jag glömt när Jolt hade adventskalender. Vann även någon barnbok i någon svensk adventskalender som jag glömt namnet på. Rätt så taskig utdelning med tanke på att jag i typ tio års tid deltagit 10-15 kalendertävlingar varje år.

Fast iofs finns det väl de med sämre utdelning, mitt zboard har jag för övrigt börja använda igen

Permalänk
Medlem

Vann en Popcorn A-110 för några år sedan på kompletts kalender. Har inte haft någon större användning av den dock.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 - Intel i7 3770K - Asus P8Z77-V - Corsair 16Gb Vengeance memory - Intel SSD 330 - Gigabyte 1070 Ti Windforce - Corsair HX 850W

R.I.P. 20190916 Gigabyte GTX670 Windforce OC

Permalänk
Medlem

Jag har väldig otur gällande tävlingar/utlottningar Har aldrig vunnit nåt men vill gärna ändra på det i sweclockers julkalender, dock så måste man vara bra på svenskämnet alltså typ skriva rim och motiveringar vilket kan vara svårt ibland

Men jag är ganska nöjd med 1 dec luckan dock

Permalänk

För några månader så vann jag iaf en licens till windows 8 som jag använder just nu

Visa signatur

GPU: Nvidia GeForce 2x GTX 670 CPU: Intel 3570K 4.2 GHz PSU: Corsair TX750W Moderkort: MSI Z77A-S01 CPU kylare: H70 Chassi: Corsair Obsidian 650D SSD: Samsung SSD Desktop 830- Series 128GB HDD: Western Digital 2TB + 1TB Skärm: XL2420T 120Hz LED www.ohfoto.se www.onroaders.com

Permalänk
Medlem

Tycker det är skitsvårt att vinna. Skriva motivering och rim och skit, visst dem som jobbar med slogans och sånt vinner ju alltid, typ som tävlingarna här på SweC när det är ngt med bild så vinner en grafisk designer eller dem som jobbat i PS i 10år XD Kan typ inget, har ingen superkraft, så jag försöker så gott jag kan, men det verkar inte riktigt räcka.

Trevligast tävlingar är ju dem där dem bara lottar ut bland dem som svarar, dock så brukar frågan vara så jävla lätt så det är massor som kan det och då minskar ju ens chanser avsevärt. Dem vill ju väl med att alla ska kunna vinna men det är inte så roligt tycker jag, dem kör ju mest en lätt fråga bara för att kringgå vinstskatten eller det där då det är utlottning och inte tävling eller så.

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk

Har aldrig vunnit något under dom åren jag har varit med i tävlingar :/ Undrar fortfarande varför man är med. Men bättre att försöka iaf

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Medlem

Aldrig vunnit något, men har lärt mig att man inte ska lägga tid på att försöka. Hur bra rim man än kommer på så har någon annan ett bättre. Därför lägger jag numera max 3 minuter på ett rim.

Permalänk
Medlem

Äh, ge inte upp! Jag brukar inte vara med särskilt mycket själv och har därför aldrig vunnit något, men min brorsa vann en Panasonic plasma-tv för några år sedan. Så visst går det att vinna!

Visa signatur

/Seriously

Permalänk
Medlem

hmm har börjat med julkalender sen förra året, men har inte tur i såna tävlingar där ma bara skriver och ger förslag, men verkar inte ha tur :/

men vann en modding tävling för 3-5månader sedan, ett nätagg värt 1,5k kr, men dock så var tävlingen om saker man gjorde med händerna och inte med fingrarna XD

men hoppas på ett mekanisk tangentbord^^
sen så ska man ju aldrig ge upp

Permalänk
Medlem

Aldrig vunnit något, men någon gång blir väl den första

Visa signatur

Prisa Solen.

Permalänk
Medlem

Gratistävlingar fungerar precis som andra lottningstävlingar. Den summa du investerar minus vinsten den som driver spelet plockar ut motsvarar din chans att vinna. När du deltar i dessa tävlingar så är det lilla värdet av den marknadsföring du utsätts för den investering du gör i tävlingen, villket ger antingen ett lågt värde på priset eller en väldigt liten chans att vinna priset ifall vi antar att den som driver tävlingen inte vill gå med stora föluster.

Konceptet kan jämföras ett system där du skulle få fem kronor i timmen för att sitta och kolla på reklam.

Vinsten du gör är med andra ord minimal men samtidigt vill jag betona att jag inte räknar in det nöje som du möjligvis får av att ta del i tävlingen, har du kul så kan detta vara guld värt. En hel del av tävlingarna som görs på Sweclockers ser ut att vara anpassade för att vara roliga nog att din tid kan vara väl spenderad även då du inte vinner, detta är ett koncept som inte ska underskattas.

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 PRO REV B3 | CPU: Intel Core i5 2500K | GPU: GTX 980 DirectCU II 4GB |
PSU: 850W Gold

Permalänk

Kul att det kommer in lite svar iallafall! men det verkar som att jag inte är ensam om att inte vinna någt

Grattis till er som vunnit iallafall.
Säger som flera har sagt, jag vet inte varför jag är med och tävlar.. blir en rutin när december månad börjar antar jag

Visa signatur

Lenovo Ideapad 700 15ISK
PS4 Pro

Permalänk
Medlem

Fick mig värdecheck från kronfågel från deras Julkalender, dagspris från 2;a dec. tydligen

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk

Om någon kollar Tastypcs julkalender så var det jag som vann första dagen, Vann det finna Enermax fulmo

Permalänk
Medlem
Skrivet av sjömannen:

Om någon kollar Tastypcs julkalender så var det jag som vann första dagen, Vann det finna Enermax fulmo

Har du länk till deras julkalender?

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Skrivet av muSashi:

Har du länk till deras julkalender?

http://www.youtube.com/watch?v=8oLLqz9HU_c hon lägger upp en video varje dag vid klockan 1

Permalänk
Medlem
Skrivet av sjömannen:

http://www.youtube.com/watch?v=8oLLqz9HU_c hon lägger upp en video varje dag vid klockan 1

<.<

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Skrivet av Mocka:

Hon är sjukt het yes.

Permalänk

Vann en SSD på Inwarehouses kalender för ett par år sen. Fin vinst, dom var väldigt dyra då.

Permalänk
Medlem

Inte än o vinner aldrig nåt annars heller, skulle jag köpa en chokladkalender vore den tom

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

Första året jag är med och tävlar i diverse julkalendrar... skön avkoppling efter jobbet med en java i handen och får vara lite finurlig.. Sitter och hoppas på lucka ett i Swec men chansen är nog minimal

Visa signatur

Crummy laptop DeLux!

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av magnusvmt:

Aldrig vunnit något, men har lärt mig att man inte ska lägga tid på att försöka. Hur bra rim man än kommer på så har någon annan ett bättre. Därför lägger jag numera max 3 minuter på ett rim.

Jag delar din åsikt. Ändå la jag en hel dag på att skriva ett rim till lucka 1 i SweClockers julkalender, eftersom den innehöll exakt det som jag önskar mig mest av allt i prylväg.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Vart tog den tråden vägen där alla julkalendrar stod listade?

Visa signatur

Chassi:FD Define S Moderkort:GB Z270 Gaming K3 CPU:i7 7700K Kylare:Noctua NH-D14 Nätagg:EVGA G2 650W RAM:Ballistix Sport DDR4 16GB GPU:Gigabyte 1050ti SSD:Intel 600P M.2 256GB Tangentbord:Func KB-460 MX Brown Mus:Steelseries Sensei Raw Ljud:M-Audio AV40 MK2
OS:Win10 Pro Laptop:MacBook Air M2 Mobil:iPhone 11 Pro Max

Permalänk
Medlem
Skrivet av HurMycket:

Jag delar din åsikt. Ändå la jag en hel dag på att skriva ett rim till lucka 1 i SweClockers julkalender, eftersom den innehöll exakt det som jag önskar mig mest av allt i prylväg.

Samma här, funderade på rim hela dagen.
Blir någ hårt, undra när de visar vinnarna förresten för de olika dagarna.

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk
Medlem
Skrivet av sjömannen:

Hon är sjukt het yes.

Yes, men efter den andra videon så mutade jag ljudet för hennes röst var inte lika fin som hon var.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9