Permalänk
Medlem

Statistikprojekt

Hej, vi är två studenter som har till uppgift att göra en undersökning till våran matematik kurs. Vi skulle uppskatta om ni kunde svara på 4 enkla frågor.

https://docs.google.com/spreadsheet/viewform?formkey=dDVXRS1L...

Visa signatur

The quieter you become, the more you are able to hear

Permalänk
Medlem

Åter igen, statistikundersökning med den typen av frågor kräver att fler forum än Swec får ta del av undersökningen. Jag bara antar att ni har tagit detta i beaktande.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Alakai:

Åter igen, statistikundersökning med den typen av frågor kräver att fler forum än Swec får ta del av undersökningen. Jag bara antar att ni har tagit detta i beaktande.

Det beror väl helt på vad frågeställningen är. Om de frågar efter hur mycket tid en datornörd* spenderar vid datorn är det här ett bra forum. Är de däremot ute efter någon typ av nationellt snitt är metodiken helt fel.

*för givet värde av datornörd

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Det beror väl helt på vad frågeställningen är. Om de frågar efter hur mycket tid en datornörd* spenderar vid datorn är det här ett bra forum. Är de däremot ute efter någon typ av nationellt snitt är metodiken helt fel.

*för givet värde av datornörd

Frågeställningen är inte klar nej, det är sant. Å tredje sidan är det datainsamling i en statistikkurs. Ser inte varför endast Swec skulle hysa datornördar. Å fjärde sidan har jag inte sett frågeställningen eller samma undersökning postad på flera forum. Så frågeställningen kan å femte sidan endast röra Swec i ÖÄ-Akademiska under denna period

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Done!

Visa signatur

Workstation: Phanteks Enthoo Evolv X |Seasonic FOCUS Plus 750W|Asus ROG Strix Z490-F|Intel Core i5-10600K@4,8GHz|Corsair VENGANCE LPX 16GB DDR4@3200MHz|ASUS GeForce RTX 3070 Strix Gaming OC|Samsung 970 Evo 500GB Nvme|Windows 11

Laptop: Asus ZenBook 14 UX425EA|Intel Core i7 1165G7|Intel Iris XE|16GB LPDDR4X 4266MHz|512GB NVMe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alakai:

Åter igen, statistikundersökning med den typen av frågor kräver att fler forum än Swec får ta del av undersökningen. Jag bara antar att ni har tagit detta i beaktande.

Om frågeställningen är "SweClockares datorvanor" så går det alldeles utmärkt att endast vända sig till SweClockers forum.
Visst bör frågeställningen vara väldefinierad innan man gör en undersökning, men jag antar att TS går ngn mattekurs på gymnasiet, inte någon avancerad statistikkurs på universitetsnivå där en undersökning skall genomföras på ett professionellt sätt.

@TS: Student, Jobbar, Arbetslös täcker inte in hela befolkningen, det finns t.ex. pensionärer, hur mycket regeringen än försöker glömma deras existens.

Visa signatur

Laptop: Dell Latitude E7270 | 12,5" FHD IPS | i5-6300U | 16GB RAM | 500GB SSD
Laptop: MacBook Air 13"
NUC: Intel i5-4250U | 8GB RAM | 250GB SSD