Surfplatta till 5åring max 1500kr, DmTech Denver funkar dem?

Permalänk
Hedersmedlem

Surfplatta till 5åring max 1500kr, DmTech Denver funkar dem?

Hej på er som titeln redan säger så skall det inhandlas en surfplatta i julklapp till en 5åring. Mitt största huvudbry är huruvida de billiga plattorna håller tillräcklig kvalitet och funkar till det hon vill göra.

Hon kommer vilja kolla på film (behöver inte vara särskilt högupplöst) och spela diverse barnspel.

Jag har hittills kollat på http://www.netonnet.se/art/dator/surfplattor/android/dmtech-t... Som starkaste kandidat.

Hon har en rätt nyfiken lillasyster med så det är bra om plattan är lite större än 7", dock inget måste om det är väldigt svårt att hitta.

Tackar på förhand

Visa signatur

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på min moderering.
Glöm inte att tala om vilken tråd ditt ärende gäller.
Kontaktvägar: via PM eller via E-post: michaswe@sweclockers.com
Mina System: HePC och Gaming

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Vad vill en 5-åring göra? Vet småbarn det:)

Kanske ingen vidare kvalitet på dessa budgetplattor, som ett försök kan det vara värt.

Permalänk
Medlem

Begagnad ipad?
Utbudet av appar för barn är bättre.
De flesta android-plattorna med mindre än tegra3 är stökigt om dina filmer är i .mkv format från början, oftast måste det konverteras om mm.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Visa signatur

[Nanoxia Deep Silence 1][Intel i5 2550K] [ASUS P8Z77-V [16Gb DDR3 G.Skill Ripjaws X] [OCZ Agillity 3 90GB] [WD Black 1.0TB] [XFX HD7970 DD GHZ-Edition] [LG 27" IPS] [BOSE 2.1 system] [BeQuiet Straight Power 680W 80+ Gold Modular] [Qpad QH-90 Headset]

Permalänk
Hedersmedlem

Tack för svaren beggad ipad är ju alternativ men dem brukar ändå hamna över vårt max på 1500kr.

Jag kollade lite på tabletkungen och fastnade för denna, vad tycker ni om den? http://www.tabletkungen.se/android-tablet-8-tum/213-onda-v801...

8" är helt ok btw :). Hur är tabletkungen som företag? Jag har inga erfarenheter alls av dem.

Visa signatur

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på min moderering.
Glöm inte att tala om vilken tråd ditt ärende gäller.
Kontaktvägar: via PM eller via E-post: michaswe@sweclockers.com
Mina System: HePC och Gaming

Permalänk
Medlem

tabletkungen skickar sina varor från Hong Kong, så man kan nog räkna med tull och moms plus importdeklarationsavgift.