WoW stannar i loading screen/loading image blir tvungen att restarta hela wow -.-

Permalänk
Medlem

WoW stannar i loading screen/loading image blir tvungen att restarta hela wow -.-

Tjenare!

När jag t.e lirar arena och ska ladda arenan så stannar den blåa baren på 80% eller så stannar den på 0 % och jag blir tvungen att restarta wow
vad kan problemet vara?

Permalänk
Medlem

så hände det för farsan när han fortfarande spelade och gör fortfarande för vissa, problemet i det fallet är om du har routhern Thomson TG787 (from hell)

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laggzor:

så hände det för farsan när han fortfarande spelade och gör fortfarande för vissa, problemet i det fallet är om du har routhern Thomson TG787 (from hell)

En Thomson tg789vn har jag kan det vara felet?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Iaf för mig hände detta ibland och det berodde på säkert nån addon som spökade, efter att jag disableat typ alla fick jag aldrig det problemet igen

Visa signatur

För övrigt anser jag att Kartago bör förstöras

Permalänk
Medlem
Skrivet av TolkN:

Tjenare!

När jag t.e lirar arena och ska ladda arenan så stannar den blåa baren på 80% eller så stannar den på 0 % och jag blir tvungen att restarta wow
vad kan problemet vara?

Hade exakt samma fel med den routern, du får ringa in till supporten och be dom uppgradera till senaste firmware versionen, så löser det problemet.

Visa signatur

Moderkort: ROG STRIX Z390-F GAMING | CPU: i7 8700k 4.5GHZ | RAM-minnen: 32GB DDR4 | GPU: MSI GeForce GTX 1080 Ti Gaming X 11GB | Nätagg: Corsair 650w | HDD: 4.4 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lippen:

Hade exakt samma fel med den routern, du får ringa in till supporten och be dom uppgradera till senaste firmware versionen, så löser det problemet.

Okej tack! Då gör jag det!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

addons låter det som..

Visa signatur

Citera gärna om du vill att jag ska hitta tillbax.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oaky:

addons låter det som..

använder inga addons

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oaky:

addons låter det som..

Nej, det är Telias Thompson router som gör detta, jag har påpekat detta tidigare på forumet. Bästa är att köpa en ny router, eller nytt modem + router. Orkar inte leta upp mitt gamla inlägg om detta men det är i alla fall routerns fel att de blir såhär.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eptk:

Nej, det är Telias Thompson router som gör detta, jag har påpekat detta tidigare på forumet. Bästa är att köpa en ny router, eller nytt modem + router. Orkar inte leta upp mitt gamla inlägg om detta men det är i alla fall routerns fel att de blir såhär.

Fast addons kan också framkalla detta problem. Har ingen Thompson men likförbannat fick jag felet att WoW hängde sig vid loadingscreen. Löste sig när jag raderade alla addons, WTF osv och började om från scratch.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Fast addons kan också framkalla detta problem. Har ingen Thompson men likförbannat fick jag felet att WoW hängde sig vid loadingscreen. Löste sig när jag raderade alla addons, WTF osv och började om från scratch.

Möjligt. Men nu skrev TS att han hade en Thompson router så då var problemet enkelt lokaliserat. Fått byta ut routers hos rätt många polare som haft detta problem och det har fungerat efter detta.

Dessutom så utgår man ifrån att testa avaktivera addons är ganska uppenbar felsökning själv från början.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eptk:

Dessutom så utgår man ifrån att testa avaktivera addons är ganska uppenbar felsökning själv från början.

Det jag kan säga är att på sweclockers finns ingen uppenbar felsökning. Alla har olika nivå.

Har läst trådar om folk som inte fått igång nya bygget och felet visade sig vara strömbrytaren på agget.

Visa signatur

Citera gärna om du vill att jag ska hitta tillbax.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oaky:

Det jag kan säga är att på sweclockers finns ingen uppenbar felsökning. Alla har olika nivå.

Har läst trådar om folk som inte fått igång nya bygget och felet visade sig vara strömbrytaren på agget.

Jo, har varit här lite längre än dig så du behöver nog inte läxa upp mig om hur forumet är
Puss.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eptk:

Jo, har varit här lite längre än dig så du behöver nog inte läxa upp mig om hur forumet är
Puss.

Trots att du varit här längre har du inte lyckats lära dig om att folket har olika nivåer?

Visa signatur

Citera gärna om du vill att jag ska hitta tillbax.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oaky:

Trots att du varit här längre har du inte lyckats lära dig om att folket har olika nivåer?

Jodå, men du har inte lärt dig att man kan söka på forumet? Exakt detta problem har varit uppe på tapeten tidigare.
Var det något mer du hade på hjärtat gubben?

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Kan det vara så att Tele2s VoIP modem gör samma sak?

Efter jag kopplat in den framför min router(För att skiten inte vill fungera annars) så stannar baren på 80% och DCar varje gång jag loggar ut till character selection och sen byter gubbe.

Permalänk
Medlem

Har hört detta innan byt ut din router .

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Medlem

Efter att Telia uppdaterat min tg789vn till "8.C.H.2" försvann alla mina problem med Wow. Skrev bara i Telia chatten och så 30 minuter senare var den uppdaterad. Pröva du med.

Visa signatur

NZXT H1 || ASUS ROG STRIX X470-I || Corsair 16GB DDR4 3200Mhz || ASUS GTX 1070 Dual OC || Ryzen 5 2600X || Samsung EVO 500GB || BenQ XR3501 35" 144Hz

Permalänk
Skrivet av Manett:

Efter att Telia uppdaterat min tg789vn till "8.C.H.2" försvann alla mina problem med Wow. Skrev bara i Telia chatten och så 30 minuter senare var den uppdaterad. Pröva du med.

Vad var det som du skrev till dem så att de uppdaterade den?

Permalänk
Medlem

Hade också detta problemet innan och det visade sig vara min överklockning som spökade

Visa signatur

Moderkort: ASUS P8Z77-V Pro | CPU: 3570K @ 4.5Ghz | Kylare: Noctua NH-D14 | Chassi: CM Storm Stryker |
GPU: ASUS GTX680DC2 OC | RAM: Corsair Vengeance 1600Mhz 16GB | PSU: NZXT HALE90 750W 80+ Gold |
HDD: Corsair Force 3 180GB + 4TB WD 7200RPM | Skärm: 2x Samsung S23A700D 120Hz |

Permalänk
Medlem
Skrivet av lucaslindholm:

Vad var det som du skrev till dem så att de uppdaterade den?

Skrev precis vad felet var. Att wow var ospelbart pågrund av routern. Personen som svara skrev att versionen på min router var gammal och att den var känd för att krångla med wow. Ge mig 30 min till att uppdatera routern sa han. 2 månader senare har det inte hängt sig en enda gång.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H1 || ASUS ROG STRIX X470-I || Corsair 16GB DDR4 3200Mhz || ASUS GTX 1070 Dual OC || Ryzen 5 2600X || Samsung EVO 500GB || BenQ XR3501 35" 144Hz