Permalänk
Medlem

okunnig om surfplattor!

hej
tänkte köpa någon billig enkel variant av surfplatta till sonen på 4 år
tanken är att han ska kunna spela några spel och kanske även titta lite på film i tex bilen.
är helt okunnig om surfplattor, men min fråga är om man har laddat ner något spel till plattan
kan man sedan strunta i ha någon internetkoppling och bara spela på plattan eller kräver de att det finns internet?

Permalänk
Medlem

De flesta spelen kräver ingen uppkoppling till internet såvida han inte ska spela multiplayer eller ska kolla sin ranking, vilket jag knappast tror han kommer att göra xDspel som angrybirds, cut the rope, fruit ninja osv som jag antar att han ska lira kommer funka!:)

Permalänk
Medlem

Denna skulle nog passa utmärkt!
http://m.netonnet.se/art/dator/surfplattor/android/kurio-kuri...

Lätt att använda, android opertivsystem, kommer med förinställda spel typ som angrybirds osv, tålig, kan spela upp video i Hd(går även att koppla till tv) , har föräldrakontroll, 7tums skärm 1800kr helt ok pris
Hoppas jag hjälpte

Permalänk

I så fall är det ju bättre att köpa en Nexus 7 som garanterat får fler uppdateringar och håller högre kvalité.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fiskmasen_99:

I så fall är det ju bättre att köpa en Nexus 7 som garanterat får fler uppdateringar och håller högre kvalité.

Kan man också göra men vad ligger den på för pris? Plus är den tålig? En 4 årig kommer garanterat att tappa plattan ett antal par gånger

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blu3n0va:

Kan man också göra men vad ligger den på för pris? Plus är den tålig? En 4 årig kommer garanterat att tappa plattan ett antal par gånger

Skickades från m.sweclockers.com

Plattan känns väldigt välbyggd. Sedan bör det finnas skydd som är av det rejälare slaget. Annars kanske skumgummi och silvertejp gör susen tillsammans med något skärmskydd.

Iom att man kan ha flera användare så kan man ha ett för barnet (så det blir lättnavigerat) och ett för er andra i familjen. Finns säkert en hel del appar och widgets för att underlätta för de yngre. Dock kräver det nog lite efterforskning och handpålägg. Mindre tuta och köra, men mer funktion när man fått till det. Den går att köpa för runt 2300:- på de flesta ställen.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blu3n0va:

De flesta spelen kräver ingen uppkoppling till internet såvida han inte ska spela multiplayer eller ska kolla sin ranking, vilket jag knappast tror han kommer att göra xDspel som angrybirds, cut the rope, fruit ninja osv som jag antar att han ska lira kommer funka!:)

låter kanon, är så jag tänkt inget multiplay, tack

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blu3n0va:

Denna skulle nog passa utmärkt!
http://m.netonnet.se/art/dator/surfplattor/android/kurio-kuri...

Lätt att använda, android opertivsystem, kommer med förinställda spel typ som angrybirds osv, tålig, kan spela upp video i Hd(går även att koppla till tv) , har föräldrakontroll, 7tums skärm 1800kr helt ok pris
Hoppas jag hjälpte

ok tack, ser ju inte så dum ut iof, men får se vad det blir för modell.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nightcrawl:

Plattan känns väldigt välbyggd. Sedan bör det finnas skydd som är av det rejälare slaget. Annars kanske skumgummi och silvertejp gör susen tillsammans med något skärmskydd.

Iom att man kan ha flera användare så kan man ha ett för barnet (så det blir lättnavigerat) och ett för er andra i familjen. Finns säkert en hel del appar och widgets för att underlätta för de yngre. Dock kräver det nog lite efterforskning och handpålägg. Mindre tuta och köra, men mer funktion när man fått till det. Den går att köpa för runt 2300:- på de flesta ställen.

den är ju säkert jätte bra, men är väl lite mer än vad jag tänkt lägga ut i nuläget, men får titta runt lite.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JMJM:

ok tack, ser ju inte så dum ut iof, men får se vad det blir för modell.

Den plattan må vara gjord för barn, men vad jag hört är dom inte så bra.
Skulle nog varit bättre med en Nexus 7 faktiskt. Billig, sjukt snabb, bra bild, ej tung,
bra byggt, går alltså inte sönder så lätt. Men vore nog smart att skaffa sig något sorts skal,
kollade upp det och man kan få S-Curve TPU skal för N7 för ca 80kr eller något i den stilen.
Du kan ju kolla på det iaf.

PS: En familj jag känner så har föräldrarna en iPad åt sina småbarn och det funkar skitbra faktiskt,
tror inte plattan kommer tappas mycket alls, bara han inte börja banka på den så klarar den sig nog fint

Edit: Något du verkligen behöver dock är skydd för skärmen, det har dom jag känner på sin iPad
för de blir ju en del fläckar...

Permalänk
Medlem

Rekomendera inte att köpa Kurio, kollegan köpte en till sin son förra månaden. Den klara ca 10-30 min spel, går inte att ladda samtidigt som man spelar (laddtid på några timmar). Såg i senaste numeret utav mobil tidningen (tror jag de va) att den fick dålig kritik angående just batteriet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

/Danne

Permalänk
Medlem
Skrivet av JMJM:

hej
tänkte köpa någon billig enkel variant av surfplatta till sonen på 4 år
tanken är att han ska kunna spela några spel och kanske även titta lite på film i tex bilen.
är helt okunnig om surfplattor, men min fråga är om man har laddat ner något spel till plattan
kan man sedan strunta i ha någon internetkoppling och bara spela på plattan eller kräver de att det finns internet?

Varför förstöra din sons uppväxt med att ge honom en surfplatta ?! kommer aldrig förstå mig på det här!

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)
Speccs = Intel i7 2600K (4,5Ghz) med Sluten H80 vattenkylning sittandes på ett AsRock Z68 Extreme 7 Gen 3, Detta arbetar tillsammans med ett Nvidia GTX 680 4GB Phantom och 16GB Vengeance, samt 120 GB's SSD-OCZ Vertex 3 Max IOPS, alltsammans sitter monterat i ett H2 chassi. Bilden visas med hjälp utav Samsung's Syncmaster 245B.

Permalänk
Medlem

Nexus 7 är en riktigt bra platta, sen finns även en lite biligare Samsung Galaxy Tab2 7" som är snabb och tålig, har en sån och den har åkt i backen några gånger, köpte den för 1500:- för några månader sen, 7" passar nog perfekt för ett litet barn.

Skrivet av Blu3n0va:

Denna skulle nog passa utmärkt!
http://m.netonnet.se/art/dator/surfplattor/android/kurio-kuri...

Lätt att använda, android opertivsystem, kommer med förinställda spel typ som angrybirds osv, tålig, kan spela upp video i Hd(går även att koppla till tv) , har föräldrakontroll, 7tums skärm 1800kr helt ok pris
Hoppas jag hjälpte

Det är en skit platta, dålig skärm samt dålig respons, alla spel fungerar inte med den inbyggda gpun,dåligt batteri,ingen google play osv, inget att ha, enda fördelen är att den är stöt tålig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JMJM:

den är ju säkert jätte bra, men är väl lite mer än vad jag tänkt lägga ut i nuläget, men får titta runt lite.

Min poäng var att det är en platta som kommer till nytta av hela familjen istället för att bara vara en leksak för barnet. Det blir en rejäl ökning i pryl/krona jämfört den andra, som tydligen är rätt kass till och med på det den ska vara specialbyggd för. Jag hade nog väntat en månad extra och lagt pengarna på Nexusen. Kommer vara rolig och användbar mycket längre.

Som någon nämnde så finns ju Galaxy Tab:arna också. De har funnits ett tag och jag kan tänka mig att det går att fynda på t.ex. blocket. Hitta någon som redan är lite sliten på ytan men fullt funktionell och pruta på det så kommer du nog billigt undan och får något vettigt.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kardizz:

Varför förstöra din sons uppväxt med att ge honom en surfplatta ?! kommer aldrig förstå mig på det här!

jaha tack det var ju roligt höra det.