Youtube lanserar ny design

Permalänk
Entusiast
Skrivet av aMp:

Håller med, det ser löjligt ut på min 2560x1440 27" monitor... Hur fan tänkte de egentligen? Det är just att det inte är centrerat och som du säger på tok för smått. Det ser ut som om sidan är anpassad efter Ugandas användare som sitter på 17" 800x600 i upplösning... Det måste ju komma så att man kan välja att ha en äldre design för de som vill, eller att de gör om, och gör rätt.

Att det ska vara så svårt att göra en enkel men funktionsrik design som är stilren, snygg, tydligt och lättnavigerad. Man kan ju fråga sig om de har alla hästar i stallet de som utvecklat detta, samt de som sedan beslutat att genomföra det helt och hållet.

Förmodligen kan de väl trycka in mer reklam så att de tjänar mer pengar och alla användare får lida. Jag tycker nog att bästa designen och upplägget var för några år sedan då folk inte "stylade" sönder sina profilsidor. Vill man vara unik räcker det med Facebook, men på sidor som YT vill iaf jag ha det enhetligt och inte så rörigt som det är/har varit.

Skickades från m.sweclockers.com

Ett tips när du kör så stor skärm är att köra dubbla browserfönster. Jag har gjort det i flera år sen jag först skaffade mig en 24". Det var lite bökigt i XP men i Windows 7 är det bara att dra fönstret till kanten så skalas det till exakt halva skärmen automatiskt. Då slipper man se konstiga skalningar som många sidor har. För som sagt är det många sidor som är fula med så stora fönster. Dessutom kan man ha mer info uppe samtidigt.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Hipster me having this before announced ;)

Men detta är väl inte nytt? Jag har haft denna i över en månad. Fast jag kanske har någon sorts beta-testar-konto aktiverat utan att minnas det...
Men hur som helst gillar jag det. Mycket renare design, och som sagt mycket mer i stil med andra google-produkter. Det enda som stör mig mycket är att man inte kommer till en kanal när man klickar på någon man prenumererar på utan till något sorts annat flöde...
Men kort sagt: Bra

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Ogillar att subsciption videos inte är default när man går itne på sidan...

Permalänk
Medlem

Fult som stryk

Permalänk
Medlem

Tre klick ifrån att ta sig från en video tillbaka till sin inbox där man endast ser senaste uppladdade videor. Usch, fy skämms på er Google, lär er GUI design någon gång!

Ännu en gång forcerar dom en ny design på en utan förvarning eller val, katastrofalt dåligt.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Bara jag som gillar alla nya Layouts som Youtube får?

Hur som, folk klagar på att dom ser vad sina prenumerationer gillar för video klipp osv. Du får enkelt bort det genom att först trycka på "Mina prenumerationer" på vänster sida, nu borde du se vad dina pren. gör för något (gillar, laddar upp klipp, lägger till favorit osv) men sedan ovanför filmerna trycker du på "Bara uppladdade videoklipp".

Visa signatur

🡇

• R7 5800x3D • Sapphire Radeon RX 7900 XT •

Permalänk

Ännu en som tycker att det är jobbigt att sidan inte är centrerad, men som vissa så har jag mina bookmarks till höger, samt att jag förstorar sidan med Ctrl + två ggr, vilket gör att det inte gör så himla mycket för min del.

Visa signatur

PC: GeForce GTX 1080 Ti / GeForce GTX 560 TI / i7 4770K / 32GB / 1TB SSD+1.4TB / Bluray / 27".
Laptop A: ASUS N56VJ / GeForce GT 635M 2GB / i7 3630QM / 8GB / 960GB SSD / Bluray. // Laptop B: Dell XPS 13 (9380) / i7 8565U / 16 GB / 256GB M.2.
Server: GeForce GT 710 / Ryzen 5 1600 / 16GB / 250GB M.2 SSD+9,5TB / RDC-Controlled.
Additional Storage: 28,5TB.

Permalänk
Medlem

Saknar den tiden då Youtube inte var ägt utav Google. På den tiden va Youtube designen snygg enligt mig.

Permalänk
Avstängd

lol värsta uppdateringen ever. kör 2800x1800 i upplösning halva skärmen är tom

Visa signatur

Är du trött på långa url adresser? BytURL.se
Ska du till DreamHack? Då har du chansen att vinna en Byturl T-shirt! Facebook
Citera för svar

Permalänk
Avstängd

Såg ut sådär för några veckor sedan för mig, men sen försvann det. Nu är skiten tillbaka igen ._.

Permalänk

Ja usch! Skickade feedback om att video rutan inte är i mitten. väldigt störigt och hoppas det blir fixat. annars är det väll OK.

Permalänk
Medlem

Blir bara värre och värre... när man väl vant sig vid förra layouten så kommer ännu en.

Visa signatur

Intel i5-11400F | Gigabyte Z590I Aorus Ultra | ASUS RTX 3060 Dual V2 OC | Corsair Vengeance LPX 16 GB
Samsung 980 Pro 1 TB | Seagate Exos 7E8 8 TB | WD Red 2 TB | Fractal Design Define Nano S | Fractal Design Ion+ 660W

Permalänk
Medlem

Sjukt kass, mer en halva skärmen är tom.

Visa signatur

[MAIN] | Corsair 550D | Asus P8Z68-V | MSI GTX 680 TF3 | i5 2500K | Kühler 620 | Vengeance 8GB | WD 650GB | Vertex 3 64GB | Xonar DX | AX 850W |
[HTPC] | Silverstone GD05B | Gigabyte GA-F2A75M-D3H | A6 5400K | Scythe Big Shuriken 2 | Vengeance LP 8GB | Samsung 830 64GB | Xonar DX | LITEON BD | SP E9 400W |

Permalänk
Medlem

Måste säga att jag gillade den gamla stilen bättre men man kommer säkert vänja sig med det här också. Har inte hunnit titta så mycket än men jag fick ingen positiv första reaktion i alla fall.

Permalänk
Medlem

Första gången jag håller med de som gnäller varje gång YouTube uppdaterar sin design. Detta beror på det oförskämt stora och irriterande vita tomrummet till höger - jag får nackspärr bara jag tänker på det.

Usch för vänsterjusterade hemsidor!

Visa signatur

Philips 34M2C8600 | RTX 3090 | AMD R7 5800X3D | 32GB 3600MHz DDR4 | Gigabyte X570 Aorus Master | Seagate Firecuda 530 4TB & Kingston A2000 1TB | 27TB HDD | Seasonic Focus GX 850 | Hifiman Sundara | Phanteks P500A | LG CX55 | Yamaha HS7 | Nvidia Shield TV Pro (2019)

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Jag har haft det sådär i lätt över två månader. Någon som kan förklara det?

Visa signatur

Those who cannot remember the past are condemned to repeat it.

Permalänk
Medlem

Den här bilden sammanfattar hur jag känner

Permalänk
Medlem

Helt åt helvete, allt är mera krångligt och man förstår inte vad saker och ting är... Oklart helt enkelt, synd!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sjoooberg:

Bara jag som gillar alla nya Layouts som Youtube får?

Hur som, folk klagar på att dom ser vad sina prenumerationer gillar för video klipp osv. Du får enkelt bort det genom att först trycka på "Mina prenumerationer" på vänster sida, nu borde du se vad dina pren. gör för något (gillar, laddar upp klipp, lägger till favorit osv) men sedan ovanför filmerna trycker du på "Bara uppladdade videoklipp".

Nope inte bara du, dock så måste jag klaga på att den inte är centrerad, halva skärmen är helt vit nu >.<

Visa signatur

Dator 1#
3930k \|/ gtx970 \|/ Corsair 64gb @1866mhz \|/ Asus Sabertooth x79 \|/
2st Samsung 840pro 256gb @ Raid0 | 4st Samsung F1 640gb @ Raid 0 | 2tb + 1tb seagate
Skärmar
Catleap 2B 27" 1440p \|/ Qnix 27" 1440p \|/ Benq XL2410T

Permalänk

Om dom kan fixa den personliga feeden samt centrera hela sidan så har jag inga problem med det nya utseendet.
Edit: Fungerar "feedback"-knappen för någon?

Permalänk
Medlem

fins bättre saker att göra för pengarna än att sabba youtube. ännu mer...

Visa signatur

AMD R9 280x @1100/1600Mhz | i5 2500k @4Ghz | 120GB intel 330-series SSD | 8GB 1600mhz RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Axfred:

Greasemonkey/scriptish-script för att automatiskt dirigera dig från startsidan till "mina prenumerationer" -> "endast uppladdade videoklipp"

// ==UserScript== // @name Youtube fixer // @description Goes to http://www.youtube.com/feed/subscriptions // @include http://www.youtube.com/ // @include http://www.youtube.com/feed/subscriptions // ==/UserScript== window.location.href = "http://www.youtube.com/feed/subscriptions/u"

Stylish-script för snyggare design (work in progress för prenumerationssidan, funkar bra för videouppspelningssidan). Svart bakgrund/grå text, allt är centrerat, videospelaren defaultar till att vara större, "rekommenderade kanaler" på prenumerationssidan göms

@-moz-document url-prefix("http://www.youtube.com"), url-prefix("https://www.youtube.com") { #watch7-video > #watch7-player, #watch7-video {width: 1280px !important; height: 750px !important;} #watch-related {margin-top:400px !important;} .site-left-aligned #page, .site-left-aligned #yt-masthead, .site-left-aligned #alerts, .site-left-aligned #ad_creative_1, .site-left-aligned #footer-hh, .site-left-aligned #masthead-subnav, .site-left-aligned #masthead_child_div, .site-left-aligned #masthead-expanded-lists-container, .site-left-aligned #ticker .ytg-wide, .site-left-aligned #baseDiv {margin: 0 auto !important;} .site-left-aligned watch7-playlist, .site-left-aligned #watch7-video-container, .site-left-aligned #watch7-main-container {padding-left: 17% !important; padding-right: 20% !important} .branded-page-v2-secondary-col {visibility:hidden;} .feed-header.clearfix {visibility:hidden} .branded-page-v2-col-container.clearfix {background-color: #1b1b1b !important;} .branded-page-v2-primary-col {background-color: #1b1b1b !important;} .context-data-container {background-color: #1b1b1b !important;} #page-container {background-color: #1b1b1b !important;} #yt-masthead-container {padding: 0 20% !important; margin: 0 auto !important} #watch7-video-container, #watch7-main-container {background-color: #1b1b1b !important;} #yt-masthead-container {background-color: white !important;} #footer-hh-container {display: none;} #content {margin-bottom: -300px !important; background-color: #1b1b1b !important} span.title {color: gray !important;} button, a.yt-uix-button.start.link-gplus-lightbox.yt-uix-sessionlink.yt-uix-button-hh-default, span.yt-badge-std {border-color: transparent !important; background: transparent !important; color: gray !important; text-shadow: none !important;}

Dold text

Nån chans att du kan förklara för nån som inte fattar nåt av det där hur man implementerar det?

Kul att man sitter med 2560 pixlar i bredd när det ser förjäkligt ut över 1366 enl. artikeln.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk

Måste säga att jag är riktigt imponerad över hur nya designen såg ut på 3st 1440p skärmar i porträtt läge Gamla var åtminstone centrerad. Känns som att den här är gjort för max 720p skärmar. GOOD MOVE GOOGLE!!

Visa signatur

PC: Q6600 | M2G | GTX980 | 4GB DDR2 | AX1200 | 1TB HDD |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sjoooberg:

Bara jag som gillar alla nya Layouts som Youtube får?

Hur som, folk klagar på att dom ser vad sina prenumerationer gillar för video klipp osv. Du får enkelt bort det genom att först trycka på "Mina prenumerationer" på vänster sida, nu borde du se vad dina pren. gör för något (gillar, laddar upp klipp, lägger till favorit osv) men sedan ovanför filmerna trycker du på "Bara uppladdade videoklipp".

Jag gillar delar av det, men just det du nämner stör mig fortfarande. Jag hittade ganska snabbt hur jag fick fram sidan men jag är van vid att det är vad jag ser direkt när jag laddar startsidan.
Det nya upplägget gör det ganska omständigt att titta igenom det nya som laddats upp på det sett jag brukade. Eftersom när jag tittat färdigt på ett klipp och klickar på youtubeloggan uppe i hörnet är det alltid två klick och omladdningar av sidan extra innan jag kan starta nästa klipp.

Jag kanske får ändra hur jag använder den men detta hade ju kunnat lösas genom en möjlighet att ändra vilken sida som laddas när man går till startsidan. Men någon sådan har jag inte hittat än i alla fall.

Det jag får på startsidan nu, under "What to watch" är nästan bara klipp jag redan sett vilket gör den feeden rätt värdelös för mitt bruk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fairshihtzu:

Om dom kan fixa den personliga feeden samt centrera hela sidan så har jag inga problem med det nya utseendet.
Edit: Fungerar "feedback"-knappen för någon?

Ja, efter ett tiotal klick så kom den upp.
Var tvungen att klaga på alla förbannade blåa gubbar som syns överallt. De gubbar som agerar profilbild på alla som inte lagt in någon då alltså.
Många genvägar man lärt sig är nu som bortblåsta, en så enkel sak som att om man vill kolla på sin lista över favoriter så hade bytt plats på länken till själva listan och länken till att spela upp dem alla. Tog ett par timmars pillande innan man lärt sig det någorlunda. Och sen att lägga spellistan i uppspelningsfönstret är ju grymt irriterande.

Vem bryr sig förresten om hur länge någon har haft denna designen eller ej, det hela handlar ju om att den nu är officiell för alla.

Visa signatur

Moderator på Sveriges största sida om saltvattensakvarier.

Permalänk
Medlem

Jag tycker dom.skulle ha kvar det gamla utseende bara man lärde.sig det så är det bra.
Eller låt Youtube använder rösta om man ska byta utseende
Demokrati Youtube !

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: i7 4770k 4.2 Ghz GPU: Asus Geforce GTX 780 DCII, Mobo: ASUS MAXIMUS VI IMPACT mITX, PSU:Corsair TX 850 M SSD: Samsung 830 128GB HDD: Western Digital Green 2TB RAM: Kingstone hyper x 16Gb Chassi: bitfenix prodigy
Skärm: Asus 27" VG278H 120Hz

Permalänk
Medlem

Gillar som vanligt inte youtubes påhitt... Ni har rätt video på bilden i alla fall! (Även om vissa här säkert föredrar Justin Bieber...).

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av pg_ice:

bättre layout men på TOK för smått
texten och tumbnailsen borde optimeras för högre upplösning än det där.
vad är det gjort för?
800*600 skärmar?

skulle man i framtiden skaffa en 4k skärm så blir det att sitta med förstoringsglas på youtube.

Ctrl+scrolla uppåt=Problem solved

Visa signatur

Asus TUF X570-Plus > Ryzen 7 3700X > Noctua NH-U14S > MSI RTX 3070 SUPRIM 8GB > Corsair Vengeance LPX 16GB > Kingston A2000 500GB M.2 NVMe > Samsung 860 Evo 500GB > Kingston V300 120GB > WD CB 640GB > Evga G2 750W > Meshify 2 Compact > Windows 10 Pro > Glorious Race Model D > Corsair Gaming MM350 Pro XL > Corsair Strafe RGB MX Brown > Logitech G935 > AOC AG322QCX > 100/100 Mbit

Permalänk
Medlem

Jag tycker om den nya designen. När man väl ställt in så endast uppladdade videoklipp visas så har jag inget att klaga på. Passar perfekt för HTPC:n!

Permalänk

Så jävla idiotiskt, varenda gång jag vill se vad mina subscriptions lagt ut måste jag först gå in på youtube, sen trycka my subcriptions och SEN Only Uploads... Dom försöker bara mer och mer trycka ner skit i halsen på en som man inte vill titta på.