Är socket 1366 värt något i dagens läge?

Permalänk
Medlem

Är socket 1366 värt något i dagens läge?

Hej! Precis vad rubriken lyder, har ett Asus Sabertooth x58 och en core i7 920 som jag tänkte göra av med, finns det någon marknad för dom idag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av frunk:

Hej! Precis vad rubriken lyder, har ett Asus Sabertooth x58 och en core i7 920 som jag tänkte göra av med, finns det någon marknad för dom idag?

Absolut, och man kan fortfarande få rätt hyfsat pris för dom.
Inte samma prestanda som starkare Sandy eller ivy, men i spel kommer den inte vara flaskhalsen i första taget med en del klockning, typ 3,8 GHz eller så

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Vad skulle mitt mobo + cpu vara värt i dagens läge?

Permalänk
Hedersmedlem

Ca: 2000:-

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Å fasen! mer än jag trodde

Permalänk
Avstängd

Sålde ett Sabertooth x58 och en 920 cpu på tradera för några månader sedan. Fick 1700:-

Permalänk
Medlem

Har ett Bitfenix outlaw, sabertooth x58, i7 920, 3 st cooler master sickle-flow i chassit och en Scythe Ninja 3 Rev.b. Är 2500 rimligt för det? Fläktar och kylare är helt nytt, fläktarna är väl 2 veckor gamla

Permalänk
Skrivet av frunk:

Har ett Bitfenix outlaw, sabertooth x58, i7 920, 3 st cooler master sickle-flow i chassit och en Scythe Ninja 3 Rev.b. Är 2500 rimligt för det? Fläktar och kylare är helt nytt, fläktarna är väl 2 veckor gamla

Absolut. Bra chassi, bra fläktar och ett bra CPU/Mobo-paket! Lätt värt 2500 spänn.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem

Kan ju säga så mycket som att min 920 är ett bra ex, har pov-klockat den och nådde 4 ghz utan problem med en ordentlig luftkylare