Permalänk

Mysteriet på Greveholm!

Hejsan!

Tänkte kolla med alla Sweclockare om ni kollade på Mysteriet på Greveholm när ni var mindre?
I alla fall, jag gjorde det. Och det är sån där skön nostalgisk känsla när man sitter på Youtube och kollar igenom några avsnitt.

Och som de flesta kanske redan vet så börjar Mysteriet på Greveholm II sändas 1 December som årets julkalender.

Ifall det är några som ens är intresserade;

Vilka förhoppningar har ni?
Tror ni att det kommer vara lika bra som 'originalet'?

Jag själv tror att det inte kommer vara lika bra som första då det enbart är spökena som är samma skådespelare, fast det lär vi märka.

(Ja, jag är 19 år.. I och med att jag följde programmet som liten så är det bara kul att se vad detta kommer bli.)

Permalänk
Medlem

Mysteriet på Greveholm var ju underbart! Kommer kanske ta mig till att se årets, men då inte på morgonen utan snarare på SVTplay eller liknande.

Sedan så har man ju växt lite sen det gick sist också, och man har andra åsikter nu om vad som är bra/dåligt osv

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Skrivet av Kalium:

Mysteriet på Greveholm var ju underbart! Kommer kanske ta mig till att se årets, men då inte på morgonen utan snarare på SVTplay eller liknande.

Sedan så har man ju växt lite sen det gick sist också, och man har andra åsikter nu om vad som är bra/dåligt osv

Exakt!

Ja, men det är bara en kul grej att kolla på det i och med att man tyckte om det så pass mycket när man var mindre, hehe.

Permalänk

Var nog den senaste julkalendern jag såg helhjärtat.. Min fru har dock en fetish för det här med julkalendrar så man får väl se ett och annat avsnitt kan jag tänka mig..

Permalänk
Medlem

Nja jag var ju 29 år gammal när den serien sändes första gången så jag tyckte det var lite för barnsligt.

Däremot kommer jag ihåg Staffan och Bengt, den var kul!
http://sv.wikipedia.org/wiki/Julstrul_med_Staffan_%26_Bengt

En som gick när jag var ganska liten var "Barnen i Höjden". Minns inget av TV-programmet (har för mig det var ganska trist) men själva kalendern vek man som ett höghus och luckorna var fönster i huset. Minns att jag öppnade alla luckorna i förväg typ 3:e december eller något sådant men till mitt försvar så var jag bara 5 år 1972.

Här är en lista:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Julkalendern_i_Sveriges_Televisi...

Permalänk
Medlem

Har inte hunnit kolla på denna ännu men dom senaste har vart urkorkade man får liksom den där akward känslan man får utav att titta på Teletubbies WTF är det samma sak med denna eller lever den up till MPG1?

Sidenote:
Sunes Jul det var grejer det där både Små som stora kunde fatta humorn i det.

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

Bästa julkalender som gått på tven jag såg faktiskt den igen för några dagar sen

Familjen e ju så sjukt härliga

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Msi b250m mortar|I7 7700k|Asus GeForce RTX 2070 ROG Strix Gaming OC|Corsair Vengeance RGB PRO 16GB|Corsair RM750X V2 750W|Samsung 960 Evo 500gb M2|Cooler Master ML240L V2 RGB|Nzxt H400i|ASUS ROG Strix XG49VQ 49" Super Ultra-Wide HDR
Hemmbio:
Epson EH-LS500B|Kingpin Short Throw Frame Screen 104"|Dali Blue 5.2.1 Dolby Atmossystem|Onkyo TX-NR676E Receiver|Xbox Series X