Hur många invandrare klarar vi att ta emot som det ser ut nu?

Permalänk
Medlem

Hur många invandrare klarar vi att ta emot som det ser ut nu?

0

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noxxer:

Hur många invandrare klarar vi att ta emot som det ser ut nu?

0

Jag gillar dina inlägg. De är ungefär lika betydelsefulla som NSFs åsikter i invandringsdebatten.

EDIT: Nvm, missförstod Kilroy.

Visa signatur

Dekadens

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hakkenarsk:

Vad du tolkar mitt inlägg som får ju du ställa din fantasi till svars för. Nej, ni är inte kritiker. Att kritisera är inte att sitta på kammaren och spamma xenofobiska inlägg på avpixlat, flashback och aftonbladet; skuldbelägga hundratusentals människor för vad ett fåtal ställer till med. Om ni verkligen inte vore rassar, nassar, främlingsfientliga och så vidare så skulle ni komma med lite mer sunda förslag och idéer på hur vi ska hjälpa de som kommer hit och hur de snabbt och enkelt ska komma in i samhället och bidra snabbare till vår gemensamma välfärd och framgång.

Men, det gör ni inte.

Ni verkar tro att bara för att man inte köper SD och SvP:s partiprogram så tycker man att allt är toppen. För min del, nej, det är inte toppen. Men jag tänker inte sitta här på en hög häst och avvisa folk på grund av fördomar. Det finns andra sätt att lösa problemen på.

Man får samma känsla som när sossarna går ut på första maj och demonstrerar mot samhällsförhållandena de själva format. Att det är vi svenskar som måste hjälpa till mer och bättre för att invandrarna ska lyckas är att betrakta som en provokation. Ett sunt förslag vore att börja skicka hem blivande nysvenskar med vändande bananbåt.

Permalänk
Skrivet av oggan:

Jag är rasist, men jag är för invandring...

8)

Jag antar detta är ett skämt, men det finns absolut ingen som helst motsägelse att ha denna åsikt. Liksom någon måste göra skitgöran och det kan lågavlönande "främlingar" göra, helst då som slavar.

Däremot dagens politik så har sverige inte behov av fler personer som lever på bidrag och vi behöver inte ta hit fler bidragstagare, utan snarare ta hit folk som i princip från dag ett får ett arbete.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem
Skrivet av bud_bundy:

Jag antar detta är ett skämt, men det finns absolut ingen som helst motsägelse att ha denna åsikt. Liksom någon måste göra skitgöran och det kan lågavlönande "främlingar" göra, helst då som slavar.

Däremot dagens politik så har sverige inte behov av fler personer som lever på bidrag och vi behöver inte ta hit fler bidragstagare, utan snarare ta hit folk som i princip från dag ett får ett arbete.

Eller så menar han helt enkelt att för honom så betyder ordet "rasism" att det finns några genetiska skillnader mellan olika etniska grupper på grund av anpassning till de olika miljöer som dom lever i och thats it- utan att ha några som helst ideologiska uppfattningar om andra "raser" och som har ingenting med genetiken att göra, som t.ex: att andra skulle vara värre än oss och att det pågår någon kamp om överlevnad osv.... Och nej jag är inte rasist, dom små skillnader som hudfärg och hårfärg är ju inte tillräckligt betydelsefulla för att använda sig av raser särskilt när det är så lätt att folk missuppfattar det hela och får för sig massor av korkade åsikter som beror mer på deras gruppbeteende och inte för att det på något sätt skulle vara så att olika folkslag är genetiskt olika mycket värda....

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Skrivet av Tomas_88:

Eller så menar han helt enkelt att för honom så betyder ordet "rasism" att det finns några genetiska skillnader mellan olika etniska grupper på grund av anpassning till de olika miljöer som dom lever i och thats it- utan att ha några som helst ideologiska uppfattningar om andra "raser" och som har ingenting med genetiken att göra, som t.ex: att andra skulle vara värre än oss och att det pågår någon kamp om överlevnad osv.... Och nej jag är inte rasist, dom små skillnader som hudfärg och hårfärg är ju inte tillräckligt betydelsefulla för att använda sig av raser särskilt när det är så lätt att folk missuppfattar det hela och får för sig massor av korkade åsikter som beror mer på deras gruppbeteende och inte för att det på något sätt skulle vara så att olika folkslag är genetiskt olika mycket värda....

Rasism = att man uppdelar folk i raser och värderar dem därefter i någon slags hierarki. Där "ens ras" inte nödvändigtvis inte behöver vara i toppen utan kan ligga i botten. Angående ordet ras så ska detta ord vara helt generellt bland alla arter, exakt samma kriterier som används för att klassificera t.ex. hundar i olika raser ska självklart användas på människor.
Där vissa raser, ta populära golden retriever kan gå från att vara vit, gul till nästan brun och ändå tillhöra samma ras. (nu är kanske inavels raser inget bra exempel på hur man ska definiera raser, men se samma sak som på älgar, vargar ju name it)

Det jag syftade på var dock frasen om att han samtidigt ville ha hit mer invandrare och samtidigt påstod var rasist, vilket jag tolkade som ett skämtinlägg, med syfte av debatten innan att folk skrev, jag är inte rasist men jag vill inte ha hit mer invandrare.

*edit*
Om någon undrar varför man "aldrig" hör någon prata om raser bland älgar så beror det på att man i områden utanför aveln brukar prata om underarter istället. http://sv.wikipedia.org/wiki/Ras

Och man inser där att ordet ras lite kan definieras enligt eget tycke även om principen är densamma. Jag själv är mycket emot att man ser schimpansen och människan delas som två olika underarter/raser, utan tycker själv att man kan se dem som samma. Ty 98% av våra gener är samma och de där 2% är det något som vi verkligen läger märke till om vi träffar en individ på stan?

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem
Skrivet av bud_bundy:

Rasism = att man uppdelar folk i raser och värderar dem därefter i någon slags hierarki. Där "ens ras" inte nödvändigtvis inte behöver vara i toppen utan kan ligga i botten. Angående ordet ras så ska detta ord vara helt generellt bland alla arter, exakt samma kriterier som används för att klassificera t.ex. hundar i olika raser ska självklart användas på människor.
Där vissa raser, ta populära golden retriever kan gå från att vara vit, gul till nästan brun och ändå tillhöra samma ras. (nu är kanske inavels raser inget bra exempel på hur man ska definiera raser, men se samma sak som på älgar, vargar ju name it)

Det jag syftade på var dock frasen om att han samtidigt ville ha hit mer invandrare och samtidigt påstod var rasist, vilket jag tolkade som ett skämtinlägg, med syfte av debatten innan att folk skrev, jag är inte rasist men jag vill inte ha hit mer invandrare.

*edit*
Om någon undrar varför man "aldrig" hör någon prata om raser bland älgar så beror det på att man i områden utanför aveln brukar prata om underarter istället. http://sv.wikipedia.org/wiki/Ras

Och man inser där att ordet ras lite kan definieras enligt eget tycke även om principen är densamma. Jag själv är mycket emot att man ser schimpansen och människan delas som två olika underarter/raser, utan tycker själv att man kan se dem som samma. Ty 98% av våra gener är samma och de där 2% är det något som vi verkligen läger märke till om vi träffar en individ på stan?

Ja men det där är ju politisk rasism som vi människor har hittat på... Det jag syftade på var ju den vetenskapliga "rasismen" där man kvalificerar olika "arter" och "raser" i en släktskapsträd utan att lägga till massa värderingar som vi människor har hittat på varav dom flesta är rent av korkade..

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem
Skrivet av voro12:

En artikel som kan vara relevant i ämnet: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15859308.ab

"I Sverige är 23 procent av invandrade män och 27 procent av invandrade kvinnor arbetslösa under sitt första decennium i landet."

"Skillnaden kvarstår även efter att man justerat för utbildningsnivå och familjesituation. Exakt vad det beror på kan man inte utläsa av studien, uppger Ryszard Szulkin.
– Det är troligen en kombination av att Sverige tar emot relativt många asylsökande och att relativt få okvalificerade jobb finns i landet, säger han."

Eller så kan man säga att 77 procent av invandrande män och 73 procent av invandrande kvinnor är inte arbetslösa under sitt första decennium i landet. Låter inte lika illa då?

Permalänk
Skrivet av voro12:

En artikel som kan vara relevant i ämnet: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15859308.ab

"I Sverige är 23 procent av invandrade män och 27 procent av invandrade kvinnor arbetslösa under sitt första decennium i landet."

"Skillnaden kvarstår även efter att man justerat för utbildningsnivå och familjesituation. Exakt vad det beror på kan man inte utläsa av studien, uppger Ryszard Szulkin.
– Det är troligen en kombination av att Sverige tar emot relativt många asylsökande och att relativt få okvalificerade jobb finns i landet, säger han."

Jag tycker denna artikel mest visar varför man inte ska läsa aftonbladet. För vad exakt menas med arbetslöshet under det första decenniumet?

Som det går att läsa ur artikeln, Citat:
Bland invandrare som bott i Sverige upp till 10 år är 23 procent av männen arbetslösa – och 27 procent av kvinnorna.
"I Sverige är 23 procent av invandrade män och 27 procent av invandrade kvinnor arbetslösa under sitt första decennium i landet."

Dessa två citat betyder två skilda till, den sista kan man tolkas som att fast arbetsgivaren får dubbla arbetsgivaravgiften tillbaka om den anställer en nytillkommen invandrare istället för en "svensk" (nystartsjobb), så har de ändå inte ens lyckas fått ett enda sommarjobb på donken i över tio år.

*edit*
Meningen "får dubbla arbetsgivaravgiften" bör kanske ersättas med "kan få dubbla arbetsgivaravgiften", arbetsgivaren måste söka först och många arbetsgivare är dåligt insatta i alla bidragsregler. Något som helst problem att få bidraget finns det dock ej, mer än det vanliga att man nyligen inte får ha sparkat någon p.g.a. arbetsbrist etc.

Nå som sagt, aftonbladet är inte mycket att hurra efter.

Skrivet av CSM101:

Eller så kan man säga att 77 procent av invandrande män och 73 procent av invandrande kvinnor är inte arbetslösa under sitt första decennium i landet. Låter inte lika illa då?

Som jag skrev innan, det beror på vad man menar med inte arbetslös. Om 77% av alla invandrare under sitt första decennium i princip aldrig är arbetslös så tycker jag det är väldigt bra. Men detta är knappast vad de menar, men vad exakt menar de med arbetslös och inte arbetslös?

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem
Skrivet av badcash:

Vad baserar du det på?

Det finns gott om plats i norra sverige. Problemet är att få vill bo där. Sverige är ett stort land om man kollar på ytan men folkmassan är inte så stor.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk
Medlem
Skrivet av CSM101:

Du kan inte skilja på päron och äpplen och fortsätter komma med dumma förklaringar till korkade föreställningar.

Uppenbarligen saknar alla som går arbetslösa något som gör att de inte får jobb, vad är din förklaring på det i så fall?

Att hundra tusentals jobb försvinner beror. På en svajjig cärldsenomi där man dessutom flyttar produktionen utomlands av många anledningar. Således blir det återigen att dessa människor som drabbas, tråkigt nog, saknar något som företaget i fråga eftersöker. Vad är din förklaring på den frågan annars?

Kan för allt i världen inte förså hur du tänker. Hur menar du att arbetsmarknaden förändras för alla akademiker som går arbetslösa när man tar in somalier som är analfabeter? Kan du förklara den kopplingen?
Du har stora logiska luckor att fylla just nu.

Dumma föreställningar eller inte. Så du menar att alla invandrare som står här nere och samtalar med varandra på sina språk har arbete? Du menar att alla kvinnor med hucklor, burkor och allt vad det heter har jobb? I så fall VAD arbetar dom med? För jag ser dom inte någonstans när jag är och handlar, frisör, tandläkare, shoppar kläder, elektronik etc etc. Så min goda vän, VAD jobbar dom med?

I detta programmet säger en utlänning själv att det är ca 10000:- kvar efter hyra etc. http://www.svt.se/ug/barnfattigdomen-i-sverige-kraftigt-overd...

Visa signatur

Chassi : BitFenix Prodigy Svart mITX Moderkort : Asus P8Z77-I DELUXE mITX CPU : Intel Core i7 3770K RAM : Crucial 16GB (2x8192MB) CL9 1600Mhz Ballistix Sport

Permalänk
Medlem

Enligt Centern så klarar (behöver) vi att ta emot ca 30 Miljoner till.

Dom vill införa fri invandring, månggifte och slopad skolplikt. Även om det bara är ett förslag så är det vansinne att ens komma med ett sånt förslag. Vad har månggifte med den svenska kulturen att göra? Slopad skolplikt hur utbildade ungdomar får vi då?

Här är ett exempel på hur man beter sig i det svenska samhället. http://www.youtube.com/watch?v=fXmIX2G_b8k

Visa signatur

Chassi : BitFenix Prodigy Svart mITX Moderkort : Asus P8Z77-I DELUXE mITX CPU : Intel Core i7 3770K RAM : Crucial 16GB (2x8192MB) CL9 1600Mhz Ballistix Sport

Permalänk
Medlem

Ja det är såklart vansinne. Finns inget att vinna på att bli fler än vad vi är idag. Tvärtom så blir allting sämre ju fler vi blir. Demokratin blir utvattnad, miljön tar mer stryk, kräver mer resurser osv osv. Vi borde jobba för att stoppa befolkningsökningen helt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av shogun-r:

Dumma föreställningar eller inte. Så du menar att alla invandrare som står här nere och samtalar med varandra på sina språk har arbete? Du menar att alla kvinnor med hucklor, burkor och allt vad det heter har jobb? I så fall VAD arbetar dom med? För jag ser dom inte någonstans när jag är och handlar, frisör, tandläkare, shoppar kläder, elektronik etc etc. Så min goda vän, VAD jobbar dom med?

I detta programmet säger en utlänning själv att det är ca 10000:- kvar efter hyra etc. http://www.svt.se/ug/barnfattigdomen-i-sverige-kraftigt-overd...

Välkommen tillbaka, du har haft två månader på dig att komma på ett svar och det var det bästa du kunde klämma fram?

Visa var jag skrivit att alla som står och snackar och alla med "hucklor, burkor och allt vad det heter" har jobb.

Vet inte vilken sten du bott under men gå till din lokala pizzeria så får du se en invandrare, om de nu är så exotiska som du vill påskina. Kom till stockholm så får du en hundring för varje svensk taxichaffis du hittar en lördagnatt.
Kom till Danderyds sjukhus så får du en tusenlapp för varje svensk du hittar bakom städvagnen.

Skärp dig, ta av dig skygglapparna och kom med riktiga argument, och riktiga svar till frågorna jag ställde.

För två månader sen...

Permalänk
Medlem

Är det detta som menas med att berika landet med ny kultur "Misstänks ha försökt driva ut häxa ur dotter" http://www.expressen.se/gt/misstanks-ha-forsokt-driva-ut-haxa...

"Pappan tog med flickan till sociala och påstod att hon var en häxa.

Han ville ha ekonomisk hjälp för att åka till hemlandet i Afrika och driva ut det onda.

Nu har mannen tillsammans med sin hustru åtalats misstänkta för flera år av närmast tortyrliknande misshandel av den unga tjejen.

Bland annat ska hon ha tvingats dricka en blandning av urin och rengöringsmedel i avsikt att hon skulle "renas"."

Visa signatur

Chassi : BitFenix Prodigy Svart mITX Moderkort : Asus P8Z77-I DELUXE mITX CPU : Intel Core i7 3770K RAM : Crucial 16GB (2x8192MB) CL9 1600Mhz Ballistix Sport

Permalänk
Medlem

Här är en utlänning som talar illa om VAM men direkt efter så hyllar han AFA, den mest våldsbenägna organisationen i Sverige.

Han kallar Sverigedemokraterna för fascister när det är ett demokratiskt parti med samma principiella organisatoriska uppbyggnad som alla andra partier, partiprogram osv. AFA är dock inga fascister uppenbarligen enligt han, trots att det är dom som är dom riktiga fascisterna.

Vad han har på ett sånt ställe att göra med så mycket felaktig värdegrund är för mig ett mysterium. Lite utanför ämnet men hur han sen har kunnat undvika att lära sig svenska på mer än 20 år är anmärkningsvärt. Känner många utlänningar som varit här kortare tid som pratar tusen gånger bättre än han.

http://www.ur.se/Produkter/174334-UR-Samtiden-Varning-for-ras...

Visa signatur

Chassi : BitFenix Prodigy Svart mITX Moderkort : Asus P8Z77-I DELUXE mITX CPU : Intel Core i7 3770K RAM : Crucial 16GB (2x8192MB) CL9 1600Mhz Ballistix Sport

Permalänk
Medlem

Hur är det med åsiktsfriheten och demokratin? Accepterar alla den?

Att man startat en facebook grupp med parollen "Nej tack till Moské" torde inte vara den mest extrema åsikten. Varför skall det vara en rättighet att ha en moské i varje stad?

Åter till ämnet. Yttrandefriheten är en av dom mest centrala pelarna i Sverige och är en av grundlagarna. Här är vad en hopkok av vad utlänningar tycker om yttrandefrihet.

http://www.youtube.com/watch?v=xiJfEXn_1PI

Finns även en del 1 och en del 3, nog för att jag tror att det räcker med del 2, men bara så ni vet vilka mängder av såna här kommentarer det finns. Ändå är det bara en del av allt som finns antar jag.

Visa signatur

Chassi : BitFenix Prodigy Svart mITX Moderkort : Asus P8Z77-I DELUXE mITX CPU : Intel Core i7 3770K RAM : Crucial 16GB (2x8192MB) CL9 1600Mhz Ballistix Sport

Permalänk
Medlem

Muslimer i Storbritannien upprätthåller shariazoner

Filmen visar sk shariazoner, dvs statsdelar där det gäller sharialagar, alltså i England. Rapporter finns att detta fenomen börjat sprida sig i Europa. Filmen visar alltså sk "shariapoliser" som patrullerar gatorna och helt enkelt styr vilka lagar och regler som gäller.

http://www.liveleak.com/view?i=beb_1358359911

För att göra tråden relevant för ämnet. Frågan är hur ett samhälle i framtiden skulle se ut där sådant här blir vanligare och vanligare. Det har redan börjat öka.

Ett citat:

"Många av dessa muslimer är andra eller tredje generationens invandrare i England. Ändå har man inte anpassat sig och har uppenbarligen inga ambtioner i den riktningen heller. Tvärtom vill man förvandla England till ett muslimskt land med sharialag. England är ingalunda det enda land i Europa där den tilltagande islamiseringen tar sig sådana utrryck. Vi har sett det på så nära håll som i Danmark och tendenser finns även i Sverige. Proklamerandet av shariazoner är dessutom bara toppen av ett isberg när det gäller hur islam infiltrerar det västerländska samhället i den utomeuropeiska massinvandringens spår."

Visa signatur

Chassi : BitFenix Prodigy Svart mITX Moderkort : Asus P8Z77-I DELUXE mITX CPU : Intel Core i7 3770K RAM : Crucial 16GB (2x8192MB) CL9 1600Mhz Ballistix Sport

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Ja det är såklart vansinne. Finns inget att vinna på att bli fler än vad vi är idag. Tvärtom så blir allting sämre ju fler vi blir. Demokratin blir utvattnad, miljön tar mer stryk, kräver mer resurser osv osv. Vi borde jobba för att stoppa befolkningsökningen helt.

på en global nivå; ja.

Skrivet av shogun-r:

Är det detta som menas med att berika landet med ny kultur "Misstänks ha försökt driva ut häxa ur dotter" http://www.expressen.se/gt/misstanks-ha-forsokt-driva-ut-haxa...

"Pappan tog med flickan till sociala och påstod att hon var en häxa.

Han ville ha ekonomisk hjälp för att åka till hemlandet i Afrika och driva ut det onda.

Nu har mannen tillsammans med sin hustru åtalats misstänkta för flera år av närmast tortyrliknande misshandel av den unga tjejen.

Bland annat ska hon ha tvingats dricka en blandning av urin och rengöringsmedel i avsikt att hon skulle "renas"."

Skrivet av shogun-r:

Här är en utlänning som talar illa om VAM men direkt efter så hyllar han AFA, den mest våldsbenägna organisationen i Sverige.

Han kallar Sverigedemokraterna för fascister när det är ett demokratiskt parti med samma principiella organisatoriska uppbyggnad som alla andra partier, partiprogram osv. AFA är dock inga fascister uppenbarligen enligt han, trots att det är dom som är dom riktiga fascisterna.

Vad han har på ett sånt ställe att göra med så mycket felaktig värdegrund är för mig ett mysterium. Lite utanför ämnet men hur han sen har kunnat undvika att lära sig svenska på mer än 20 år är anmärkningsvärt. Känner många utlänningar som varit här kortare tid som pratar tusen gånger bättre än han.

http://www.ur.se/Produkter/174334-UR-Samtiden-Varning-for-ras...

Skrivet av shogun-r:

Hur är det med åsiktsfriheten och demokratin? Accepterar alla den?

Att man startat en facebook grupp med parollen "Nej tack till Moské" torde inte vara den mest extrema åsikten. Varför skall det vara en rättighet att ha en moské i varje stad?

Åter till ämnet. Yttrandefriheten är en av dom mest centrala pelarna i Sverige och är en av grundlagarna. Här är vad en hopkok av vad utlänningar tycker om yttrandefrihet.

http://www.youtube.com/watch?v=xiJfEXn_1PI

Finns även en del 1 och en del 3, nog för att jag tror att det räcker med del 2, men bara så ni vet vilka mängder av såna här kommentarer det finns. Ändå är det bara en del av allt som finns antar jag.

Skrivet av shogun-r:

Muslimer i Storbritannien upprätthåller shariazoner

Filmen visar sk shariazoner, dvs statsdelar där det gäller sharialagar, alltså i England. Rapporter finns att detta fenomen börjat sprida sig i Europa. Filmen visar alltså sk "shariapoliser" som patrullerar gatorna och helt enkelt styr vilka lagar och regler som gäller.

http://www.liveleak.com/view?i=beb_1358359911

För att göra tråden relevant för ämnet. Frågan är hur ett samhälle i framtiden skulle se ut där sådant här blir vanligare och vanligare. Det har redan börjat öka.

Ett citat:

"Många av dessa muslimer är andra eller tredje generationens invandrare i England. Ändå har man inte anpassat sig och har uppenbarligen inga ambtioner i den riktningen heller. Tvärtom vill man förvandla England till ett muslimskt land med sharialag. England är ingalunda det enda land i Europa där den tilltagande islamiseringen tar sig sådana utrryck. Vi har sett det på så nära håll som i Danmark och tendenser finns även i Sverige. Proklamerandet av shariazoner är dessutom bara toppen av ett isberg när det gäller hur islam infiltrerar det västerländska samhället i den utomeuropeiska massinvandringens spår."

Eu bevisade precis genom dina ignoranta inlägg vad jag misstänkte om dig sen du började med dina inlägg i tråden.

Tack.

Enskilda individer som är idioter finns det gott om, ska vi vara såna så är svenskar pedofiler eftersom jag minsann kan fläska på med artiklar där västerlänningar är kopplade till enorma pedofilgrupper som agerar globalt. För att inte nämna alla som åker till sydostasien för att våldta småbarn.

Storbritannien är inte Sverige.

Vill nån ha en moské får de fixa en så länge inga svenska lagar bryts, kallas relgionsfrihet. Likaså gäller för kyrkor och synagogor.

Dra ut huvudet ur sanden, leta fakta på andra ställen än Defence League och SD och kom med riktiga argument och inte väderkvarnar.

http://www.dn.se/ledare/huvudledare/sd-slass-mot-vaderkvarnar

Och för att visa hur jävla rastistisk och fördomsfull och okunniga alla som påstår att muslimer är är för att sprida sig som parasiter för att återskapa sina hemländer "här" är:
http://news.bbc.co.uk/2/hi/programmes/more_or_less/8189434.st...

Permalänk
Medlem
Skrivet av CSM101:

Dra ut huvudet ur sanden, leta fakta på andra ställen än Defence League och SD och kom med riktiga argument och inte väderkvarnar.

Tyvärr så visar inte mainstream-media den riktiga sanningen idag. Hade du använt ditt huvud så hade du sett att media och dom styrande gör allt för att dölja sitt politiska misslyckande.

Men okej du ville ha en "bättre" källa.

"I nästan varannan somalisk barnfamilj i Göteborg finns fyra eller fler barn under 17 år. Bara en av 25 barnfamiljer i Sverige har så många barn. En ensamstående mamma i Hammarkullen, utan jobb och med fyra barn födda mellan 1991 och 2004, är garanterad 19 393 kronor i månaden i barnbidrag, flerbarnstillägg, studiebidrag, underhållsstöd, bostadsbidrag och försörjningsstöd. Dessutom får hon, baserat på behov, hjälp med kostnader för vård och medicin, hushållsel, tandvård, förnyelse av husgeråd och utrustning i hemmet och "andra godtagbara behov"."

http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.115816-28-10-07-goteborgs...

Vilken svensk ensamstående mamma får det? Men du kommer försvara detta, givetvis, som tur e är det ingen som lyssnar på dig.

Visa signatur

Chassi : BitFenix Prodigy Svart mITX Moderkort : Asus P8Z77-I DELUXE mITX CPU : Intel Core i7 3770K RAM : Crucial 16GB (2x8192MB) CL9 1600Mhz Ballistix Sport

Permalänk
Medlem
Skrivet av CSM101:

Dra ut huvudet ur sanden, leta fakta på andra ställen än Defence League och SD och kom med riktiga argument och inte väderkvarnar.

SvD http://www.svd.se/opinion/ledarsidan/brottslighet-bland-invan... Brottslighet bland invandrare borde oroa alla partier. ”Var femte invandrare från Irak och Somalia tagna för brott”.

Visa signatur

Chassi : BitFenix Prodigy Svart mITX Moderkort : Asus P8Z77-I DELUXE mITX CPU : Intel Core i7 3770K RAM : Crucial 16GB (2x8192MB) CL9 1600Mhz Ballistix Sport

Permalänk
Medlem

Här kräver Katrineholms somalier mer av samhället - "Alla har rätt till Sverige!" http://www.friatider.se/har-kraver-katrineholms-somalier-mer-...

""Alla har rätt till Sverige!" var ett av slagorden när ett hundratal arga somalier krävde mer bidrag, särrättigheter och större hus på skattebetalarnas bekostnad utanför Katrineholms socialtjänst.

Gilla artikeln på Facebook

Dela/Skriv ut

Share on facebook Share on email Share on twitter More Sharing Services 251

Katrineholms kommun är redan hårt ansträngd av de hastigt ökande utgifterna för socialbidrag till somalier. "

.......

"Häromdagen konstaterade Katrineholms kommunalråd Göran Dahlström att skatterna måste höjas och välfärden för svenskar nedmonteras för att klara anstormningen.

- Svenska barn som behöver hjälp i skolan kanske inte kan få det för att de somaliska barnen är de som har större behov, sa Dahlström i en intervju med SR i januari."

Finns även videos på youtube som visar när dom protesterar. Även om några blivit bortplockade.

Går hur som helst knappast att hävda att detta inte har hänt.

Visa signatur

Chassi : BitFenix Prodigy Svart mITX Moderkort : Asus P8Z77-I DELUXE mITX CPU : Intel Core i7 3770K RAM : Crucial 16GB (2x8192MB) CL9 1600Mhz Ballistix Sport

Permalänk
Medlem
Skrivet av shogun-r:

Tyvärr så visar inte mainstream-media den riktiga sanningen idag. Hade du använt ditt huvud så hade du sett att media och dom styrande gör allt för att dölja sitt politiska misslyckande.

Men okej du ville ha en "bättre" källa.

"I nästan varannan somalisk barnfamilj i Göteborg finns fyra eller fler barn under 17 år. Bara en av 25 barnfamiljer i Sverige har så många barn. En ensamstående mamma i Hammarkullen, utan jobb och med fyra barn födda mellan 1991 och 2004, är garanterad 19 393 kronor i månaden i barnbidrag, flerbarnstillägg, studiebidrag, underhållsstöd, bostadsbidrag och försörjningsstöd. Dessutom får hon, baserat på behov, hjälp med kostnader för vård och medicin, hushållsel, tandvård, förnyelse av husgeråd och utrustning i hemmet och "andra godtagbara behov"."

http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.115816-28-10-07-goteborgs...

Vilken svensk ensamstående mamma får det? Men du kommer försvara detta, givetvis, som tur e är det ingen som lyssnar på dig.

Skrivet av shogun-r:

SvD http://www.svd.se/opinion/ledarsidan/brottslighet-bland-invan... Brottslighet bland invandrare borde oroa alla partier. ”Var femte invandrare från Irak och Somalia tagna för brott”.

Svenskar har samma rätt till de bidragen, så vad är problemet?
Eller tror du det är en speciell somaliabidrag som de får som ingen annan har rätt till?

Nej, svensk media visar inte sanningen, det gör alla rasistsiter. Jo tjena.

Som tur är är såna som du i minoritet, så slipper vi heila Jimmie eller dig i framtiden.
Vet inte hur många gånger jag argumenterat med såna som du.

N kör alltid samma argument.

Olika personer, samma argument, börjar bli jävligt tröttsamt. Och än så länge har. Ni inte kunnat stödja några av era siffror med något, utan hoppar från gren till gren.

Vad hände med dina tidigare argument med att du inte såg en enda invandrare som arbetade?

Permalänk
Medlem

Visst, bara en undersökning (färsk) men ganska sensationellt ändå. 75% av de tillfrågade tycker att SD driver flykting- och invandringsfrågan bäst... Rasisterna blir bara fler och fler.

http://www.yougov.se/wp-content/uploads/2013/01/YouGovValjaropinionJan2013.pdf

Märkligt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Knogen:

Visst, bara en undersökning (färsk) men ganska sensationellt ändå. 75% av de tillfrågade tycker att SD driver flykting- och invandringsfrågan bäst... Rasisterna blir bara fler och fler.

http://www.yougov.se/wp-content/uploads/2013/01/YouGovValjaropinionJan2013.pdf

Märkligt.

Skickades från m.sweclockers.com

Det är 75% av de personer som tyckte invandringsfrågorna var viktigast och inte 75% av alla.

Man har ingen aning om vad de övriga som inte var lika intresserade av invandringsfrågorna tyckte men det är ganska självklart att något är väldigt fel med hur vår invandring fungerar när ett parti som SD växer så snabbt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CSM101:

Svenskar har samma rätt till de bidragen, så vad är problemet?
Eller tror du det är en speciell somaliabidrag som de får som ingen annan har rätt till?

Nej, svensk media visar inte sanningen, det gör alla rasistsiter. Jo tjena.

Som tur är är såna som du i minoritet, så slipper vi heila Jimmie eller dig i framtiden.
Vet inte hur många gånger jag argumenterat med såna som du.

N kör alltid samma argument.

Olika personer, samma argument, börjar bli jävligt tröttsamt. Och än så länge har. Ni inte kunnat stödja några av era siffror med något, utan hoppar från gren till gren.

Vad hände med dina tidigare argument med att du inte såg en enda invandrare som arbetade?

Att diskutera det med arbetsmarknaden är ingen idé. Jag har ingen statistik för tillfället. Har du? Vi kan tjafsa i det i det oändliga. Det tänker jag inte göra. Det man däremot kan göra är att använda lite sunt förnuft. Arbetslösheten närmar sig 10% och ungdomsarbetslösheten närmar sig 30%, är det då smart att ta in många fler utlänningar och dessutom öka ökningstakten (dvs derivatan)?

Är det smart att inte ha några krav på språkkrav osv?

Är det rätt att ge föräldrapenning retroaktivt, dvs för tiden innan dom kom hit?

Är det rätt att säga vi kan inte avvisa personer som kommer utan papper, samtidigt som man inför anhöriginvandring? Det är bara att ringa hela släkten och så slänger dom sina ID-handlingar, sen måste man ta emot dom.

Så du menar att en ensamstående svensk mamma med 3 eller 4 barn är garanterad 19000:-/mån? vilken värld lever du i? Vart skulle dom pengarna komma ifrån? Det är så jävla korkat så jag vill inte ens kommentera det vidare.

Visa signatur

Chassi : BitFenix Prodigy Svart mITX Moderkort : Asus P8Z77-I DELUXE mITX CPU : Intel Core i7 3770K RAM : Crucial 16GB (2x8192MB) CL9 1600Mhz Ballistix Sport

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knogen:

Visst, bara en undersökning (färsk) men ganska sensationellt ändå. 75% av de tillfrågade tycker att SD driver flykting- och invandringsfrågan bäst... Rasisterna blir bara fler och fler.

http://www.yougov.se/wp-content/uploads/2013/01/YouGovValjaropinionJan2013.pdf

Märkligt.

Skickades från m.sweclockers.com

Lustigt att man blir stämplad rasist bara för att man är kritisk till invandringspolitiken och hur den har varit senaste 20 åren. I Danmark ställer man hårda krav för att få bli medborgare eller för att ens få stanna. Prickfritt straffregister, hårda krav på danska språket och allmänbildning om danmark. Utöver detta skall man ha bott i Danmark i 7 år. I Sverige gödslar vi med medborgarskap som att det inte är något värt att vara svensk medborgare längre.

Skrivet av gabriel15:

Det är 75% av de personer som tyckte invandringsfrågorna var viktigast och inte 75% av alla.

Man har ingen aning om vad de övriga som inte var lika intresserade av invandringsfrågorna tyckte men det är ganska självklart att något är väldigt fel med hur vår invandring fungerar när ett parti som SD växer så snabbt.

Nä det är inte självklart för CSM101. Antar att du är 15? Grattis du har just bevisat att du är smartare än CSM101.

Visa signatur

Chassi : BitFenix Prodigy Svart mITX Moderkort : Asus P8Z77-I DELUXE mITX CPU : Intel Core i7 3770K RAM : Crucial 16GB (2x8192MB) CL9 1600Mhz Ballistix Sport

Permalänk
Medlem
Skrivet av gabriel15:

Det är 75% av de personer som tyckte invandringsfrågorna var viktigast och inte 75% av alla.

Man har ingen aning om vad de övriga som inte var lika intresserade av invandringsfrågorna tyckte men det är ganska självklart att något är väldigt fel med hur vår invandring fungerar när ett parti som SD växer så snabbt.

Jag tolkar det faktiskt inte så. Var läser du ut det?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av shogun-r:

Lustigt att man blir stämplad rasist bara för att man är kritisk till invandringspolitiken och hur den har varit senaste 20 åren. I Danmark ställer man hårda krav för att få bli medborgare eller för att ens få stanna. Prickfritt straffregister, hårda krav på danska språket och allmänbildning om danmark. Utöver detta skall man ha bott i Danmark i 7 år. I Sverige gödslar vi med medborgarskap som att det inte är något värt att vara svensk medborgare längre.

Jag ironiserade... Jag är på din sida

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av CSM101:

Svenskar har samma rätt till de bidragen, så vad är problemet?
Eller tror du det är en speciell somaliabidrag som de får som ingen annan har rätt till?

Kan man som svensk få etableringsstöd? Hur ansöker jag om det? Det är ju mycket generösare villkor än ekonomiskt bistånd och dessutom ett högre belopp per månad. Krav på motprestation? Nej, du behöver bara inte lära dig svenska på SFI.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10