Visa ens karaktärs ISK i EVE Online, öppet på en webbsida. Säkerhetshot?

Permalänk
Medlem

Visa ens karaktärs ISK i EVE Online, öppet på en webbsida. Säkerhetshot?

Hej. Jag visste inte riktigt vart jag skulle lägga den här tråden. Trådens innehåll är ju om programmering, men det jag frågar efter, är inom spel. Om du är en moderator, flytta gärna tråden till ett mer passande ställe, om detta inte är rätt.

Jag har precis gjort klart en profilsida för min karaktär i EVE Online. Det jag tänkte höra med er, var om det är något säkerhetshot att visa hur mycket ISK jag har på min karaktär?

Tack på förhand.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Om du har mycket ISK kanske du blir ett attraktivt mål? Men du vet säkert redan att EVE är ett spel är ett spel för gankers.

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phod:

Om du har mycket ISK kanske du blir ett attraktivt mål? Men du vet säkert redan att EVE är ett spel är ett spel för gankers.

Tack för ditt svar. Mjo. Det är mycket sant med det du säger Jag kommer dock bara ha som högst 700 miljoner ISK per månad, så att jag kan skaffa PLEX. Jag menar, det finns ju personer som sitter med över 1 biljon ISK 700 miljoner ISK är då ingenting. Men. Mja. Om allt fler här säger att det är ett säkerhetshot (som vad du sa), så kommer jag att ta bort den informationen från sidan.

EDIT
Jag ställde samma fråga på EVE Onlines forum och fick 2 väldigt övertygade svar

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.