Permalänk
Medlem

skadat 6950

Hej
Har inte spelat så mycket grafiskt krävande spel på min dator men på senare tid så har jag spelat ett par titlar som t.ex. Saints row 3 och metro 2033. Nånting jag märkt är att jag får oacceptabel fps. först i saints row, tänkte inte så mycket på det. Sen när det kom till metro. Dagen innan jag började spela det så spelade jag det hos en kompis som har ett 6850 och han fick ca 120fps på medium och sen när jag spelar det hemma får jag bara 50 på samma inställningar.
Är det trasigt? värt att nämna är att det är så gott som oclockat förutom 40Mhz i afterburner men jag testade efteråt att det flöt på lika bra. Värt att nämna är att jag inte märkte det förut när jag spelade. Och något i datorn ger ljud ifrån sig i spel. I t.ex minecraft title screen så tjuter det högfrekvent ganska tyst och i metro klickade det lite. Om det nu är grafikkortet återstår att se.
har 2500k, 8gb 1600mhz ram på det också.
ska dra lite benchmarks också för att se om det underpresterar

Om någon haft liknande problem eller någon annan teori än hårdvarufel så svara snarast! uppskattar svar, mvh.

Permalänk
Medlem

låter som placebo...

och det är ju verkligen inte BARA preset inställningen som ni satt på Medium i metro 2033 som påverkar prestandan i det spelet.

du måste se till att alla andra inställningar stämmer överens också; upplösning, API (DX-version), physx-inställningen osv....

kanske är dags att damma av datorn annars?

Visa signatur

3570K @ de-lid @ 4.8 GHz | Sabertooth Z77 | 8GB-2133MHz-CL9 | ATi R9 290 @ 1150/1375
3x F60 RAID0 + 3TB WD Green
{@Custom H2O Loop}
Dell 3007WFP 2560x1600 BLANK AG removed+BLbleed mod | Z-5500 @ cap-mod
Garage Band komposition!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jekean:

låter som placebo...

och det är ju verkligen inte BARA preset inställningen som ni satt på Medium i metro 2033 som påverkar prestandan i det spelet.

du måste se till att alla andra inställningar stämmer överens också; upplösning, API (DX-version), physx-inställningen osv....

kanske är dags att damma av datorn annars?

Alla inställningar matchar, tror dock det inte är hårdvaran utan mjukvaran. fick 1113 på heaven nu med inställningar: tessllation: Normal, Shaders: high, Anistopy: 4x, Stero 3D: Disabled, Och 4x anti-aliasing och en annan grabb med 6950 fick 1200cirkus på samma inställningar, tror hans var något klockat dock. Hursomhelst är hårdvaran ok utifrån min granskning, ljuden vet jag fan vad det kan vara, ska granskas!

Tack för att du engagerade dig iallfall! Finns på tok för många hjälp mig grafikkort trådar på swec

Permalänk
Medlem

Behöver ingen hjälp nu då hårdvaran till synes är oskadad!

Permalänk
Medlem

Vad har du för CPU??

Visa signatur

3570K @ de-lid @ 4.8 GHz | Sabertooth Z77 | 8GB-2133MHz-CL9 | ATi R9 290 @ 1150/1375
3x F60 RAID0 + 3TB WD Green
{@Custom H2O Loop}
Dell 3007WFP 2560x1600 BLANK AG removed+BLbleed mod | Z-5500 @ cap-mod
Garage Band komposition!