Hitman går mig på närverna (Hard)

Permalänk
Avstängd

Hitman går mig på närverna (Hard)

Okej, jag slår snart sönder mitt tgb, håller på med banan "Orphanage Halls" på hard.

Jag har fått alla fuses bara det tar ju åtskilliga försök för att lyckas med, sedan sista biten för att ta mig till fuseboxen är ju för fan omöjlig! Hur gör man, killen vid hissen och han vid receptionen ser mig varje gång, sedan måstre man spela om 10 minuter gameplay för att få ett försök till, det är fan som att vara tillbaka på 80-talet med NES

Dold text
Visa signatur
Permalänk

Vilket uppdrag är detta? Före eller efter tågbanestationen? Jag gav upp Hitman jag var för dålig helt enkelt. Spelade också på Hard och körde med suit only.

Alldeles för linjärt.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Avstängd

Efter train station

Visa signatur
Permalänk

Tyvärr har bara kommit till den banan med massa polisbilar. Flippade totalt och stängde ner och har inte startat spelet sen dess.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Avstängd

Den banan är en walk in the park jämfört med denna.

Nån som klarat skiten?

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av CyberVillain:

Den banan är en walk in the park jämfört med denna.

Nån som klarat skiten?

Hehe jag avinstallerar nu då.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

Jag har bara kört det på "Normal" eller vad svårighetsgraden nu kallas, men jag kom från andra hållet.

Vid dörröppningen i andra änden på rummet (som syns i bilden alltså) så finns det en dörröppning nästan mitt emot dörren du ska ner genom (det är alltså dörröoningen som syns på bilden som du ska ner genom). Jag kom därifrån, då hann de aldrig se mig nog länge för att bli misstänksamma.

Permalänk
Avstängd

De filmer som finns på nätet är från normal och det är ju kidsplay, på Hard är det fiender ÖVER allt, tex kan jag inte gå åt det hållet, en av säkringarna ligger inne i medecinförådet, när man tagit den kan man inte dubbelbacka tillbaks för de har scriptat in en gubbe som står precis utanför dörren åt det hållet så jag måste gå från detta håll. JAG BLIR GALEN

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ett tips är att kasta föremål och sedan ta ut vakterna en åt gången.

Permalänk

Max payne 3 på hardcore, just saying xD

On topic: borde det inte gå att ta vakterna en åt gången som Swiifty sa?

Permalänk
Avstängd

Nej, då får du minuspoäng, jag kör Suit only och unspotted

Visa signatur
Permalänk
Hjälpsam

Härligt, ett spel som faktiskt är svårt på "Hard" inställningen?

Kanske borde skaffa spelet, klickade runt lite på DH bara, inte kört något seriöst.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herbert"FWA%/:

Max payne 3 på hardcore, just saying xD

On topic: borde det inte gå att ta vakterna en åt gången som Swiifty sa?

Jovisst går det att göra så, men såna som mig försöker klara av det med så få kills som möjligt. Kör själv på normal just nu och är på uppdrag 17/20. Så få kills som möjligt och accidental kills så ofta det går. När normal är avklarat kommer jag gå upp i svårighetsgrad. Då har man ju bekantat sig med banorna också

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Meshify 2 Compact, Ryzen 7 5700x, MSI MAG B550 Tomahawk, Kingston HyperX Fury 32GB 3600Mhz CL18, Sapphire Radeon RX 5700 Pulse, Kingston A2000 1TB (x2), Seasonic Focus GX 650W, Noctua NH-U14S

NAS: Fractal Design Define R5, Ryzen 3 1200AF, Asus Prime B450M-A, 32GB ECC DDR4 @ 2133Mhz, 5x WD Red 4TB (Raidz2), WD Red 2TB (stripe), TrueNAS 12.0

Permalänk
Avstängd

Fast det är inte svårt på ett kul sätt, checkponts är alldeles för glest så du måste spela om typ 10 minuter gameplay mellan varje försök, det är som man är tillbaka på 80 talet och svinsvåra NES-spel. Jag har nog lagt minst 4-5 timmar på denna bana och inte ens klarat den

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Peking:

Jovisst går det att göra så, men såna som mig försöker klara av det med så få kills som möjligt. Kör själv på normal just nu och är på uppdrag 17/20. Så få kills som möjligt och accidental kills så ofta det går. När normal är avklarat kommer jag gå upp i svårighetsgrad. Då har man ju bekantat sig med banorna också

Ah, ofc. God jul!

Permalänk
Medlem

Men det är det som är kul, det ska vara belönande att klara av vissa moment. Annars blir det att man lägger en checkpoint på den svåraste platsen och sen bara nöter tills man kommer igenom. Inget kul med det. Det bästa är när det finns många svåra moment i en bana och man klarar av alla i en körning utan att spara. Sålänge det inte är en bugg som gör att man blir upptäckt eller dör så är det ju lugnt!

Testa kasta föremål utan att döda vakterna och sen avancera position om det bara är en vakt som gör att du inte kan komma förbi.

Permalänk
Medlem

Det var den enda bana jag sköt ihjäl nästan varenda sate på. Jag tyckte banan i sig var väldigt tråkigt så det gav mig inget underhållningsvärde att köra som jag brukar på den.

Permalänk
Medlem

Någon som har klarat rättsalen utan att döda/söva någon, klä ut sig eller bli spottad?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swiifty:

Någon som har klarat rättsalen utan att döda/söva någon, klä ut sig eller bli spottad?

Ja, dock körde jag även den banan på Normal. Du kanske försöker på svårare nivå?

Hur man gör:

  • Går upp på balkongen och stoppar videouppspelningen efter att vakten gått.

  • Går ner till "högra sidan" av salen.

  • Hoppar över kanten in till "båset" när vakten vänder och går därifrån.

  • Smiter efter vakten och in genom dörren till höger innan han vänder sig om för att sätta sig.

  • In till höger efter att du kommit in genom dörren tills de båda vakterna flyttat sig.

  • Smit över till andra sidan av rummet. Vänster när du kom in.

  • Kryp genom ventilationen

  • Öppna dörren.

Dold text
Permalänk
Medlem

Jag tror att det finns ingen vent i domarens rum i högre svårighetsgrad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swiifty:

Jag tror att det finns ingen vent i domarens rum i högre svårighetsgrad.

Det är därför du ska gå till förrådsrummet till höger i rättssalen.

(Det är dit dörren du kommer till

ifall du hoppar över kanten, följer efter vakten och går in genom dörren innan han vänder sig om,

Dold text

leder.)

Hur, var och när i videoformat:

Uppdaterar med ett youtubeklipp på en genomspelning jag gjorde.
Permalänk
Medlem

Har varit nära att rage-quitta många gånger på Hitman, men då har man bara plockat fram sina pistoler och dödat exakt ALLA på banan. Känns så jäkla skönt att det inte är sant xD

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sanazin:

Har varit nära att rage-quitta många gånger på Hitman, men då har man bara plockat fram sina pistoler och dödat exakt ALLA på banan. Känns så jäkla skönt att det inte är sant xD

Pistoler? Hagelgeväret ska det vara!

Extra kul var det när jag hade en klonkande samurairustning också och sprang runt i.

Sen tar man och kör seriöst igen. Då vet man bättre hur det ser ut också. (En sak jag tycker saknas på en del banor (de det skulle vara tillämpligt på), är ritningar/kartor, det borde ju ändå en professionell lönnmördare se till att ordna fram i förväg.)

Permalänk
Avstängd

Fixade skiten på Suit only och hard tidigare idag, men shit, måste han spelat denna i minst fyra timmar innan jag fixade det..

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av CyberVillain:

Okej, jag slår snart sönder mitt tgb, håller på med banan "Orphanage Halls" på hard.

Jag har fått alla fuses bara det tar ju åtskilliga försök för att lyckas med, sedan sista biten för att ta mig till fuseboxen är ju för fan omöjlig! Hur gör man, killen vid hissen och han vid receptionen ser mig varje gång, sedan måstre man spela om 10 minuter gameplay för att få ett försök till, det är fan som att vara tillbaka på 80-talet med NES

http://cyberrascal.no-ip.org/bilder/hitman_hard.jpg

Dold text

Jag var i samma sits som du, men till slut bestämde jag mig att döda alla så kör på det. Får du problem med att alla stormar på dig kan du gå ner i rummet där man ska lägga in fuses. Då kommer de säga var did he go? Du går upp igen och mejar ner några till och till slut är alla borta.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Avstängd

Fixade det på Suit only, Orphanage Halls är en walk in the park jämför med de senare uppdragen om du kör Hard och du vill få full score

edit: Om du skjuter på allt kan du lika gärna spela en vanlig shooter.. hela grejen med Hitman är att få Silent assasin

Visa signatur