Permalänk
Medlem

AMD:s drivrutiner.

Ska inhandla ett 660ti ALT 7950 om en timma och sitter då med det svåra valet... 7950 är säkert bättre nu men med tanke på att nvidia uppdaterar sina drivrutiner oftare och bättre så känns 660ti mer optimerat / säkert / bättre, skulle vilja köpa ett 7950 då det presterar galet när man överklockar men känns som att amd inte kommer pumpa ut så mycket drivrutiner med tanke på hur det går för dom... Tänkte även köra flera grafikkort i framtiden och då känns det som att nvidia ännu en gång har stabilare drivrutiner för det... Kommentera men glöm inte att ERA åsikter avgör vad jag kommer köpa inom loppet av en timma!

Permalänk
Medlem

Jag skulle personligen köpa ett 7950.
mer minne, högre minnesbuss m.m

Permalänk
Medlem
Skrivet av simme300:

Jag skulle personligen köpa ett 7950.
mer minne, högre minnesbuss m.m

Sämre drivrutiner, alltid när nya spel kommer ut så ligger amd efter...

Permalänk
Medlem

personligen hade jag också köpt ett 7950

Visa signatur

Msi b250m mortar|I7 7700k|Asus GeForce RTX 2070 ROG Strix Gaming OC|Corsair Vengeance RGB PRO 16GB|Corsair RM750X V2 750W|Samsung 960 Evo 500gb M2|Cooler Master ML240L V2 RGB|Nzxt H400i|ASUS ROG Strix XG49VQ 49" Super Ultra-Wide HDR
Hemmbio:
Epson EH-LS500B|Kingpin Short Throw Frame Screen 104"|Dali Blue 5.2.1 Dolby Atmossystem|Onkyo TX-NR676E Receiver|Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Ska du sätta ett grafikkort till i framtiden hade jag tagit 660 Ti då 600-serien inte lider av någon micro stuttering alls.

Permalänk
Medlem

Inget fel på AMDs drivrutiner numera, har inte haft något problem. Jag hade kört på ett 7950.

Visa signatur

MB/Case: ASUS ROG Strix B350-F || FD R6
PSU: Seasonic FOCUS Plus 750W Platinum
CPU/Cooler: Ryzen 5600 || Noctua NH-U12S
RAM: G.Skill FlareX 16GB 3200 CL14
GPU: ASUS RX7800XT TUF OC

Permalänk
Medlem

Hade också kört på ett 7950

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Fattar inte vad folk har emot AMD's drivrutiner idag. Inte alls som för ett år sen. 7950 lätt mer värt.

Visa signatur

Ducati Streetfighter 848, -2013
Yamaha FZR 1000, -1987

Permalänk
Medlem

Inget fel på AMDs drivrutiner.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Låter som om du redan bestämt dig.

Visa signatur

CPU & Kylning: Ryzen 7 7800X3D & ASUS ROG Strix LC II 360 RAM: Kingston 32GB DDR5 6000MHz FURY GPU: RTX 3090 MB: Gigabyte X670 Gaming PSU: EVGA Supernova G2 850W M.2: Samsung 960 Evo 250GB Chassie: CM Storm Stryker Skärmar: AOC AGON AG271QG G-Sync IPS @165Hz och Qnix QX2710 IPS/PLS @110Hz

Permalänk

7950 tycker jag med. Har aldrig haft några problem med mitt 7970, drivrutinerna har inte krånglat.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Blackguy:

Ska inhandla ett 660ti ALT 7950 om en timma och sitter då med det svåra valet... 7950 är säkert bättre nu men med tanke på att nvidia uppdaterar sina drivrutiner oftare och bättre så känns 660ti mer optimerat / säkert / bättre, skulle vilja köpa ett 7950 då det presterar galet när man överklockar men känns som att amd inte kommer pumpa ut så mycket drivrutiner med tanke på hur det går för dom... Tänkte även köra flera grafikkort i framtiden och då känns det som att nvidia ännu en gång har stabilare drivrutiner för det... Kommentera men glöm inte att ERA åsikter avgör vad jag kommer köpa inom loppet av en timma!

Ska du spela Total war?

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

Vet att amds drivrutiner för TILLFÄLLET är bra, men det är när nya spel släpps som det känns att drivrutinerna kommer ligga efter, undrar också hur 7950 skalar i CF?

Permalänk

Verkar som om folk tror att AMD kommer att ha problem med sina drivrutiner för alltid. De har inte problem med dem längre. I de senaste betadrivrutinerna från både Nvidia och AMD så var det Nvidia som hade slarvat till det rejält med en del saker.
Ett 7950 kommer att vara mer framtidssäkert och det presterar helt galet vid överklockning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av silverc0re:

Verkar som om folk tror att AMD kommer att ha problem med sina drivrutiner för alltid. De har inte problem med dem längre. I de senaste betadrivrutinerna från både Nvidia och AMD så var det Nvidia som hade slarvat till det rejält med en del saker.
Ett 7950 kommer att vara mer framtidssäkert och det presterar helt galet vid överklockning.

Jomen bara för att dem lyckats kirra sina drivrutiner och fått dem stabila nu är det inte mycket som talar för att det kommer vara länge om man kollar på AMD:s förflutna...

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av CruiZin:

Låter som om du redan bestämt dig.

Nej, vill bara höra motargument!

Permalänk
Skrivet av Blackguy:

Jomen bara för att dem lyckats kirra sina drivrutiner och fått dem stabila nu är det inte mycket som talar för att det kommer vara länge om man kollar på AMD:s förflutna...

Det är inget som talar för heller att de kommer att bli buggiga igen. Det är knappt några som har problem längre med deras drivrutiner.

Och vad du än gör, köp INTE XFX. Ostabilare får man leta efter.

Permalänk
Medlem

Personligen kommer jag hålla mig en bit bort från amd tills dom slutar spotta ut ofärdiga rutiner, dom ska börja satsa mer på rutinerna och sluta släppa dom 120ggr per år utan mer 6ggr per år då dom själv vet om att rutinerna är fyllda med problem.

Skrivet av Weuffelhjaern:

Inget fel på AMDs drivrutiner numera, har inte haft något problem. Jag hade kört på ett 7950.

Du kanske inte har det vilket är bra för dig men mängder med folk runtom har alla möjliga problem, ink mig själv.

Permalänk

Det första av de två korten har snabbare minne.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slaktardej:

Det första av de två korten har snabbare minne.

Nope, båda har 5,5 ghz

Permalänk
Medlem
Skrivet av silverc0re:

Det är inget som talar för heller att de kommer att bli buggiga igen. Det är knappt några som har problem längre med deras drivrutiner.

Och vad du än gör, köp INTE XFX. Ostabilare får man leta efter.

.... Skulle precis beställa ett XFX, vad är det för fel på dem då!?

Permalänk
Skrivet av Blackguy:

Nope, båda har 5,5 ghz

Nej, läs igen. På egenskaper så står det att det första kortet har 5500 MHz, och det andra har 5000 MHz.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Skrivet av Superlight:

Ska du sätta ett grafikkort till i framtiden hade jag tagit 660 Ti då 600-serien inte lider av någon micro stuttering alls.

Det gör inte 7000 serien heller
RadeonPro heter programmet.

Permalänk
Medlem

det blir 660ti, fanns inga starka argument för amds sida, tur att man inte köpte deras fail produkt, det blir ett 660ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackguy:

det blir 660ti, fanns inga starka argument för amds sida, tur att man inte köpte deras fail produkt, det blir ett 660ti

Här är ett bra test och de visar 660 Ti är bättre val också.
http://techreport.com/review/23981/radeon-hd-7950-vs-geforce-...

For whatever reason, AMD's combination of GPU hardware and driver software doesn't perform as well as Nvidia's does in this latest round of games, at least as we tested them. That's particularly true when you focus on gameplay smoothness, as our latency-focused metrics tend to do.

Perhaps AMD will smooth out some of the rough patches in later driver releases, but the games we've tested are already on the market—and Nvidia undeniably delivers the better experience in them, overall.

Permalänk

Jag har inga som helst problem med AMDs drivrutiner. har nog haft lika mkt strul med båda skulle jag säga!

Visa signatur

Mobo: ASUS X58 SABERTOOTH, CPU: Core-i7 960, RAM: 3x2GB HyperX 1600MHz + 3x2GB XMS3 1600MHz, GPU: 2x ASUS RADEON HD6870 1GB Direct CU: SSD A-DATA SP900 256GB

Permalänk
Skrivet av Blackguy:

det blir 660ti, fanns inga starka argument för amds sida, tur att man inte köpte deras fail produkt, det blir ett 660ti

Antagligen så missade du de första svaren på tråden. Jaja, ditt val.

Permalänk
Medlem

Ett klockat HD7950 är betydligt snabbare än Nvidias dito. Därmed mer prisvärd och framtidsäkert då kortet har bättre hårdvara från grunden.

Visa signatur

[EVGA P55 FTW] [i5 750 @ 4.2GHZ] [HyperX @1680 16GB 9-9-9-24] [HD6970 Xfire 1010/1475] [AX1200] [Samsung 830 256GB] [Lian-Li A71FB] [XSPC RX480, Cooltek Maxistream 360, Laing D5, Dtek Fuzion V1, Maze4 + Maze5]
Projektlogg Prestanda HTPC

Permalänk
Skrivet av Blackguy:

Sämre drivrutiner, alltid när nya spel kommer ut så ligger amd efter...

Inte med dom nyaste driversna speciellt nya 12:11 hamnar dom rätt lika. Men oftast gör drivers några få procent. Ett kraftigare graffe gör större skillnad eller klock, än drivers (oftas).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar