Grafikkort, vilket ska jag ta? gtx 670 vs hd 7970

Permalänk
Medlem

Grafikkort, vilket ska jag ta? gtx 670 vs hd 7970

Tjena!
Nu när jag ska köpa nytt grafikkort så kan jag inte riktigt bestämma mig.
Gtx 670 eller hd 7970?

Det blir någon utav dessa kylare:
Hd 7970
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1072546

gtx 670
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1241906

Jag hade också tänkt klocka kortet.
Vilket ska jag ta?

Är det någon som har en sånhär 25% på cdon som skulle vilja vara så sjukt jävla shysst och ge till mig?

Ha det bra!
/R4UWR

Permalänk

7970. Radeon kortet klockar mycket bättre!
Om du ska köra i Crossfire i framtiden så kan du ladda ner RadeonPro så försvinner micro stuttering helt.
Lycka till!

Permalänk
Medlem

7970:n, helt enkelt mer prestanda per krona ^^

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Medlem

670 utan att tveka, framtidssäkrare då du slipper krångel med drivrutiner som amd visat att dem har haft problem med denna serie, mindre strömförbrukning vilket också resulterar i lägre temperaturer. Bättre stöd för sli, bättre skalning, stabilare. 7970 skulle vara att skjuta sig själv i foten!

Permalänk
Skrivet av Blackguy:

670 utan att tveka, framtidssäkrare

DEFUQ?!
Sämre minnesbuss.
Sämre prestanda vid höga upplösningar.
Mindre minne.
Klockar sämre.
Skalar sämre i MultiGPU-lösningar.
Sluta.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem

FFS... En till sådan här tråd.!? Finns redan runt 6 stycken..

Men 7970 och har 25% men endast på tillbehör 2st.

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Avstängd

7970 helt klart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackguy:

670 utan att tveka, framtidssäkrare då du slipper krångel med drivrutiner som amd visat att dem har haft problem med denna serie, mindre strömförbrukning vilket också resulterar i lägre temperaturer. Bättre stöd för sli, bättre skalning, stabilare. 7970 skulle vara att skjuta sig själv i foten!

Tror inte riktigt du har koll på läget.