Vilken surfplatta för ca 4000:-?

Permalänk
Medlem

Vilken surfplatta för ca 4000:-?

Ja, vilken ska man välja nu när julen närmar sig med stormsteg. Var väldigt sugen på en Nexus 10 innan jag såg en youtubevideo på surfupplevelsen med den. Så vilken ska man välja nu när den inte är intressant längre? Helst 10" vill jag ha.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk

Kan du klara dig med 0.3" mindre så är ipad 4 att rekommendera, klart snyggast skärm och kvalitets känsla IMO. Sen tycker jag Ipads laggar mindre en android plattor, men det är min upplevelse.

Visa signatur

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).

Permalänk
Medlem

Både jag och frugan kör android så vi håller oss helst till det. En har ju handlat en del appar med åren.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem

Inget fel på Nexus 10an.

Jag har själv Nexus 10an, och om en browser laggar, så byter man till en annan.

Och en del har problem med background-sync, stänger man av det så laggar det ännu mindre.

Visa signatur

Processor: Intel i7-13700K överklockad + EK vattenblock Moderkort: Asus Z790-E Strix Grafikkort: Nvidia RTX4090 FE + EK vattenblock RAM: G.Skill Trident DDR5 6400MHz CL32 Trident Z5 32GB Systemdisk: Samsung Evo 980 NVME 2TB M.2 Spel SSD: 2 x Kingston NV2 M.2 NVMe Gen 4 2TB Övrigt SSD: Crucial P3 4TB M.2 PCIe Gen 3 NVMe SSD Skärm: Dell Alienware AW3418DW 34" 3440x1440p G-Sync + Dell Alienware AW3423DW 34" 3440x1440p G-Sync Ultimate VR: Valve Index + FBT

Permalänk
Medlem

Ett litet problem med att "bara byta webläsare" är att det inte finns något bra alternativ. Varenda webläsare jag testat på min SGS2 är buggiga och/eller har andra problem. Vilken man än väljer så väljer man inte den bästa, utan den minst dåliga.

Med det resonemanget får man ju dock avfärda alla Android-plattor, vilket TS inte verkar vara inne på. Jag vet inte heller om iPad är jämförelesevis bättre eller sämre.

Permalänk

Vad gör Nexus 10 ointressant? 1600x2560-skärm! Go for it!

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Avstängd

Ipad laggar också, bara googla "ipad lagging" så får man upp mängder med träffar, på ipad ägare som klagar på just att deras paddors laggande.

Installerar Opera webbläsare på mina Androider (Nu, Note1 och Nexus7), eftersom Opera är den som kommer närmast surfupplevelsen som man är van med från datorn.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Olegh:

Ett litet problem med att "bara byta webläsare" är att det inte finns något bra alternativ. Varenda webläsare jag testat på min SGS2 är buggiga och/eller har andra problem. Vilken man än väljer så väljer man inte den bästa, utan den minst dåliga.

Med det resonemanget får man ju dock avfärda alla Android-plattor, vilket TS inte verkar vara inne på. Jag vet inte heller om iPad är jämförelesevis bättre eller sämre.

Har du testat Opera?(finns 2 versioner)

Edit:stavfel

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av Subzero299:

Ja, vilken ska man välja nu när julen närmar sig med stormsteg. Var väldigt sugen på en Nexus 10 innan jag såg en youtubevideo på surfupplevelsen med den. Så vilken ska man välja nu när den inte är intressant längre? Helst 10" vill jag ha.

Köpte en Samsung Galaxy Note N-8010 10,1" för ett par veckor sedan, är grymt nöjd. (I skrivande stund 4099:- billigaste på prisjakt)

+ Mkt fin bild, inte retina kvalitét men det är inget jag bråkar om.
+ Snabb o smidig, inte upplevt nåt nämnvärt lagg.
+ Extremt bra batteritid.
+ Snygg och mkt god byggkvalitét.

- Tar lång tid att ladda.
- Inget egentligt minus, men jag tycker att Android's marketplace är mkt rörigare än Appstore.

Kan även tilläggas att jag förväntade mig lagg då jag normalt använder en del Appleprodukter.

Permalänk
Medlem

Nexus 10 . jag kör Firefox. Laggar absolut ingenting.

Visa signatur

Stationära : |Fractal Design R4 | |AMD 1090t| |Asus M4A87TD| |Corsair CX 600W| |XFX 7970 Ghz| |Corsair Vengence 8gb| |Corsair Force 3 120gb|

Permalänk
Entusiast

Chrome suger på Android för tillfället, byt bara ut webbläsaren!

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

Då kanske man skall köra på Nexus 10 iaf. Gillar verkligen upplösningen på den.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem

Kör med Nexus 10, tycker den suverän
Bara chrome som laggar, det är nån bugg i den som gör att den checkar nån resize felaktigt så den laggar till vid scrollning.
Bytt ut den emot dolphin, tror inte jag kommer gå tillbaka även om de fixar chrome buggen (vilket jag såg på xda att den var identifierad av Google och satt att fixas).

Dolphin emulerar inte desktop känslan, det verkar som man tänkt till och skapat ett riktigt schysst touch gränssnitt.
Det jag gillar mest är insvep från vänster ger en access till bookmarks och insvep från höger ger en access till addons menyn.
Där jag främst använder full screen mode samt toggle android /desktop mode.

Visa signatur

They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett
_____________________________

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olegh:

Ett litet problem med att "bara byta webläsare" är att det inte finns något bra alternativ. Varenda webläsare jag testat på min SGS2 är buggiga och/eller har andra problem. Vilken man än väljer så väljer man inte den bästa, utan den minst dåliga.

Med det resonemanget får man ju dock avfärda alla Android-plattor, vilket TS inte verkar vara inne på. Jag vet inte heller om iPad är jämförelesevis bättre eller sämre.

Har du testat Dolphin också?