Polisanmäla webbsida?

Permalänk
Medlem

Polisanmäla webbsida?

Hej, jag har lagt en beställning på multitools.se och dom har tagit emot beställningen och pengarna, men sedan dess har det vart knäpptyst från dom i en vecka nu, trotts att jag har mailat dom 3ggr och försökt få tag i dom via tele.

Just nu känns detta jävligt surt, och undrar vad kan jag göra?

Mvh

Visa signatur

[Antec three hundred][MSI 970A-G45][AMD Phenom II X6 1100T 3.3GHz Black Edition][XFX Radeon HD6970 2GB][WD VelociRaptor][CORSAIR 750w PSU][Corsair 16GB 1600Mhz VENGEANCE][Samsung T220]

Permalänk
Medlem

vänta ett tag till dom kanske har mycket att göra

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Hur längesen var det du lade beställningen?

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Jeddan:

Hur längesen var det du lade beställningen?

Verkar som att är mer än 1 vecka i alla fall. Kommer du till nån telefonkö när du ringer, eller är numret dött så att säga?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jeddan:

Hur längesen var det du lade beställningen?

en vecka.

Visa signatur

[Antec three hundred][MSI 970A-G45][AMD Phenom II X6 1100T 3.3GHz Black Edition][XFX Radeon HD6970 2GB][WD VelociRaptor][CORSAIR 750w PSU][Corsair 16GB 1600Mhz VENGEANCE][Samsung T220]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batman:

Verkar som att är mer än 1 vecka i alla fall. Kommer du till nån telefonkö när du ringer, eller är numret dött så att säga?

Ingen kö eller något, bara ingen som svarar...

Visa signatur

[Antec three hundred][MSI 970A-G45][AMD Phenom II X6 1100T 3.3GHz Black Edition][XFX Radeon HD6970 2GB][WD VelociRaptor][CORSAIR 750w PSU][Corsair 16GB 1600Mhz VENGEANCE][Samsung T220]

Permalänk
Medlem

Företaget har väl ändå 30 dagar på sig att leverera en vara om inget annat meddelats. Det är vad jag kan utläsa utav de lagar som finns.

Permalänk
Medlem

Själv har jag problem med cdon, lade en beställning den fjärde, har inte hänt någonting.

Edit: Sorry, den andra var det, jag är på tok för snäll mot cdon.

Permalänk

Hade samma problem med ett företag i Frankrike.. Efter en månad så kontaktade jag företaget vars produkt jag hade beställt och berättade om deras skumma återförsäljare i Frankrike, nästa dag så hade de skickat paketet

Visa signatur

Ryzen 9 5900x | EVGA RTX 3090 | Gigabyte x570 Aourus Master | 32gb G-Skill TridentZ Royal Silver | EVGA T2 850w | WD Black 2TB NVME | 2x Samsung EVO 850 1TB RAID 1 | Lian Li O11 Dynamic | Acer Predator x34
Custom Loop: 2x 360 EK Rad, EK Velocity Full Nickel, EK GPU Fullcover

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deathtrip2k:

Hade samma problem med ett företag i Frankrike.. Efter en månad så kontaktade jag företaget vars produkt jag hade beställt och berättade om deras skumma återförsäljare i Frankrike, nästa dag så hade de skickat paketet

Pixmania?

Visa signatur

Ryzen 7 3700X | Aorus RTX2070 SUPER | 16GB DDR4 HyperX 3200mhz |Asus ROG Strix B450-F GAMING | Samsung 850 EVO 250GB x2 | ASUS ROG Claymore | Zowie EC2-A | MSI MAG24C & BenQ XL2410T

Permalänk
Skrivet av RMDZ:

Pixmania?

Eh... Nej.... Ett Franskt företag som heter / hette Grosstore. Verkar inte ens som de finns kvar.

Visa signatur

Ryzen 9 5900x | EVGA RTX 3090 | Gigabyte x570 Aourus Master | 32gb G-Skill TridentZ Royal Silver | EVGA T2 850w | WD Black 2TB NVME | 2x Samsung EVO 850 1TB RAID 1 | Lian Li O11 Dynamic | Acer Predator x34
Custom Loop: 2x 360 EK Rad, EK Velocity Full Nickel, EK GPU Fullcover

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Penix.se:

en vecka.

Enligt denna länk så tar de lång tid på sig, men folk verkar få det de skall ha - tillslut. Ligg på och ring dem! (:

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Medlem

Multitools.se suger ju ! inte fått alla varor efter 4v. drog pengar fort på ALLT (som stod som i lager) men tydligen fanns det INTE i lager. får 1 kniv efter 8dgr. resten av sakerna kom ej. Ingen svarar i tele, Inget epost svar om ämnet efter flera brev. Otroligt uselt. hur få man pengar tillbaka på de andra sakerna då eller byta produkt ?

Visa signatur

-- AMD Phenom2 X4 955, Gigabyte 790XTA-UD4, XFX HD 5830 1GB, X-Fi Platinum, 12GB Corsair, XMS3 HD = Samsung 1TB S-ATA 2 Mfl. Fractal Design Tesla 650W, Win7--

Permalänk
Medlem

Så går det när man handlar av suspekta aktörer, bara för att de är några kronor billigare.

Nu vet jag ju inte vad TS har köpt, det kanske var något som bara kunde köpas av Multitools, men det verkar vara ganska många som rent allmänt köper grafikkort eller andra komponenter av suspekta återförsäljare bara för att komma undan en hundring eller två billigare.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Penix.se:

Hej, jag har lagt en beställning på multitools.se och dom har tagit emot beställningen och pengarna, men sedan dess har det vart knäpptyst från dom i en vecka nu, trotts att jag har mailat dom 3ggr och försökt få tag i dom via tele.

Just nu känns detta jävligt surt, och undrar vad kan jag göra?

Mvh

Hur gick det sen 5 månader efter??

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Medlem

Det vore intressant att veta, alla små bolag är ju inte fejk, många är nog en eller två ensamma stackare som försöker starta upp något och det kan vara problem med leverantörer och liknande när man är en lite aktör.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Utifrån överblick av både omdömen och kommentarer verkar detta företag inte vara något att rekommendera. Hittade detta på deras hemsida;

Citat:

OM OSS
Vi som driver MULTITOOLS.SE har lång erfarenhet av internethandel, förutom multitools.se driver vi ytterligare två webbutiker. Kunden är alltid det viktigaste vi vet och gör allt för dig så du ska få ett positivt minne av oss som möjligt. Om ni har några frågor om produkter, leveranser etc ber vi dig kontakta oss omgående.

Låter som de har en del att jobba på... beskrivningen i sig är väl OK men låter generellt sett som något en nybörjare i en handelskurs kunde skrapa upp på en minut. Om jag var du/er så skulle jag polisanmäla saken om kontakt med företaget eller ansvarig personal misslyckas. De verkar dock vara ett registrerat svenskt företag vid namnet "Deskman". Normalt sett i "Om oss" eller en generell beskrivning av företaget brukar företagets organisationsnummer nämnas. Kanske de försöker göra det svårare för kunderna att anmäla eventuella problem. Utifrån deras hemsida verkar de ha ett brett sortiment men tvivelaktig support. Har ingen egen erfarenhet av detta företag.

Värt att notera är att köpa från kända eller eventuellt lokala återförsäljare, på så sätt kan kontakt etableras lättare och en känsla av trygghet fås då du vet att om något är fel så får du vad du betalar för, bra support, personal och erfaret folk. Tycker lite synd om er som har handlat där. Kanske någon som bor i GBG kan göra spaningsuppdrag och se vad som pågår innan för dörrarna

Lycka till annars!

Permalänk
Medlem

Deskman, och därmed antagligen Multitools, ägs av en Johan Törnwall enligt AllaBolag: http://www.allabolag.se/befattningshavare/T%25F6rnwall%252C_J...

Adressen ser ut att vara en vanlig bostadsadress så vitt jag kan se på Google Maps, har tyvärr inte tid att åka dit och kolla läget, men har jag vägarna förbi ska jag se till att svänga förbi.

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem

När skall folk lära sig... Betala ALDRIG i förskott!! Speciellt inte mot en firma som har 2 av 10 i betyg.

Förskottsbetalning = Det är ok att blåsa mig

Visa signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XBSX /Switch

Permalänk
Medlem

Man inbillar sig att man inte ska behöva kolla upp alla man handlar av. Letade bara efter NÅN som hade Gerbers BGs knivar..
Va inte många det inte..
Sen kollade man upp andras knivsidor OCH fler av de i Swe ser ju för fasen Lika ut ! samma script & layout stil om inte helt lika utom texten....
Kollade upp ALLA säljare på 90talet ! trodde man inte behövde göra det längre

PS: Nu fattar jag Varför Multitools är den enda företag jag såg som endast har Payson som betalning & samtidigt INTE uppdaterar sin Lista av Lagerstatus !

Visa signatur

-- AMD Phenom2 X4 955, Gigabyte 790XTA-UD4, XFX HD 5830 1GB, X-Fi Platinum, 12GB Corsair, XMS3 HD = Samsung 1TB S-ATA 2 Mfl. Fractal Design Tesla 650W, Win7--

Permalänk

Aldrig mer Multitools.se

Efter två veckor utan nån leverans mailade jag Multitools.se, utan svar. Mailade igen efter nån dag, utan svar. Då gjorde jag som jag läst andra gjort - anmälde dem via Paypal. Oh boy vad det tog skruv. Två dagar senare fick jag mail från posten att mitt paket var på väg. En månad från beställning hade jag fått min Kershaw Leek. Aldrig att jag handlar där igen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag har fortvarande inte fått mina 158 kr de tog för mkt. sen 2012 11 !
de frågade efter mina bank nummer o lägga in kr på, de va allt !
fast ja sa de inte gett mig pengar 4v senare.

Hur anmäler man via Payson, va de ja använde ser jag nu ?? (tror inte det är försent lagligen)

Visa signatur

-- AMD Phenom2 X4 955, Gigabyte 790XTA-UD4, XFX HD 5830 1GB, X-Fi Platinum, 12GB Corsair, XMS3 HD = Samsung 1TB S-ATA 2 Mfl. Fractal Design Tesla 650W, Win7--

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scorpio:

Jag har fortvarande inte fått mina 158 kr de tog för mkt. sen 2012 11 !
de frågade efter mina bank nummer o lägga in kr på, de va allt !
fast ja sa de inte gett mig pengar 4v senare.

Hur anmäler man via Payson, va de ja använde ser jag nu ?? (tror inte det är försent lagligen)

Payson skiter i dig också. Det är min erfarenhet.

Permalänk

Obefintlig kundtjänst

Hade missat alla omdömen så jag beställde en Leatherman. Kom hyfsat snabbt men reagerade på att den inte låg i sin originalförpackning. Senare upptäckte jag att en lös del saknades (en bits) och jag kontaktade "kundtjänst". Trots flera påstötningar inget svar. Inga stora pengar invilverade men jag kan inte rekommendera detta företag alls.

Permalänk

Bedrägeri. Plockar pengar. Inga varor. Ingen återbetalning. Inget svar !!!

Beställde varor och betalde. Order 002661.
Han levererade emellertid inte.
Ändå har han tagit betalt genom PayPal.
Lovade återbetalning på mail. Fick emellertid aldrig någon återbetalning.
Lovar återbetalning inom 10 dagar på hans hemsida...
Skrivar 3 ggr på mail till honom. Inget svar.
Ringar 20-tals gånger under flera veckor. Aldrig något svar.
Lämnar besked om att ringa tilbaka. Inte heller något svar...!!!
Har kollat lite...:
***bortmod***
Är en lägenhet. Finns ingen butik.
Äger även annat företag; Deskman med adress: Bror Nilssons gt. 5, 417 55 Göteborg.
Beställ aldrig nånting av vara sig deskman.se eller multitools.se.
Christina Almer

Tagit bort personuppgifter
Permalänk
Medlem

Ja så går det när man söker upp skumma sidor för att tjäna några kronor. Nä bättre att handla på stora kända sidor, helst med klarna faktura också.