Permalänk
Medlem

synd att de ska falla på att sätta så högt ingångspris på kickstartern (förutom att den är ganska taffligt genomförd).

20 £ /30£ när de borde satt priser motsvarande 20$ /30$ får väldigt många att stå över.

Permalänk
Medlem

20£ för ett spel är billigt ju.

Visa signatur

AMD 5600x

Permalänk
Medlem

Mini jonty Friday idag kl 13.00, alla lägger 1£.

http://forums.frontier.co.uk/showthread.php?t=2928

Visa signatur

AMD 5600x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jearom:

20£ för ett spel är billigt ju.

jämfört med andra Kickstartspel (bl Wasteland 2) som kostar 20 $ /30$ så är det inte billigt.
sen så är det heller inte billigt med 20 £ /30 £ för ett digitalt spel man knappt vet något om och vars varumärke är nästan helt okänt för majoriteten av målgruppen.

Permalänk
Medlem

Intervju, del 2:

Permalänk
Medlem

Backers 15,018
£695,827 pledged of £1,250,000 goal
25 days to go

Visa signatur

AMD 5600x

Permalänk
Medlem
Skrivet av dammskog:

jämfört med andra Kickstartspel (bl Wasteland 2) som kostar 20 $ /30$ så är det inte billigt.
sen så är det heller inte billigt med 20 £ /30 £ för ett digitalt spel man knappt vet något om och vars varumärke är nästan helt okänt för majoriteten av målgruppen.

Man behöver bara googla lite så får man reda på vem David Braben är och vad han gjort. Det kommer bli ett bra spel.

Visa signatur

AMD 5600x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jearom:

Man behöver bara googla lite så får man reda på vem David Braben är och vad han gjort. Det kommer bli ett bra spel.

uppenbarligen så fungerar det inte

Permalänk
Medlem

Längesen man spelade Frontier nu

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

tror också att förutom priset är för högt så spelar det väldigt stor roll att priset är i pund och inte i dollar.

Amerikaner är ovana att betala i annan valuta och detta blir en stor tröskel för dem att ta sig över. Även många utanför USA är mer vana att betala i dollar.

Permalänk
Medlem

15000 backers har inte fel

Det kommer gå vägen.

Visa signatur

AMD 5600x

Permalänk
Medlem

Elite: Dangerous Dev Diary 3 - Player Roles:

Permalänk
Medlem

Det här spelet måste bli gjort!

Elite och Frontier formade min barndom

Jag kan hålla med att kickstarter sidan kanske inte visar spelets fulla potential, men å andra sidan är ju hela poängen att få in pengar så att spelet kan utvecklas.

Om man jämför med Star Citizen som så många gör medvetet och omedvetet så har dom ju kommit mycket längre i utvecklingen av sitt spel och kunde på så vis presentera mer material.

Visst kan man dividera om 140kr, 180kr eller 225kr är mycket för ett spel. För mig är det ett självklart val oavsett, det är ju inte förbjudet att använda knoppen längst upp till och från

Permalänk
Medlem

Ser ut som skit. De får återkomma när de har ngt vettigt att visa upp så kanske jag kan tänka mig betala lite.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dammskog:

synd att de ska falla på att sätta så högt ingångspris på kickstartern (förutom att den är ganska taffligt genomförd).

20 £ /30£ när de borde satt priser motsvarande 20$ /30$ får väldigt många att stå över.

Har inte med priset att göra. Problemet är att de har inget vettigt material att visa upp. Det är bara massa snack.
De borde byggt ihop ngt betydligt ambitiösare innan de lade ut det på kickstarter. Som det ser ut just nu så är iaf inte jag villig att lägga några pengar på det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Har inte med priset att göra. Problemet är att de har inget vettigt material att visa upp. Det är bara massa snack.
De borde byggt ihop ngt betydligt ambitiösare innan de lade ut det på kickstarter. Som det ser ut just nu så är iaf inte jag villig att lägga några pengar på det.

Alla spel kan inte vara lika långt framme i processen som Star Citizen var när de lanserade sin crowd funding kampanj - vilket förresten var den mest väl genomförda kampanjen jag sett och den satte ju en mängd rekord därefter.

För mig är det grafiska långt mindre viktigt än att spelet är bra. Jag pledg:ade till ADOM nyligen. Vilket är ett rougelike spel som inte har någon grafik, utan monster och karaktärer karaktiseras av symboler. En elddrake är ett rött stort D, t.ex. Det är trots detta ett underbart lir. Hur vet jag det, jo jag har spelat det i tidigare utgåvor. Skaparen till spelet ville göra en slutgiltig version med buggfixar, storyförbättringar och mycket annat och lanserade helt sonika en kampanj...

Det finns tid att slipa till det grafiska och andra delar av spelet. Det viktiga är att ro projektet i hamn först, att se till att man får in det mål man satt så att allt är finansierat. Detta är ett spel som förtjänar att bli gjort.

Dyrt? Jag vet inte. Det beror ju helt på vad man jämför med. Drygt tre månaders prenumeration på WoW exempelvis?

Visa signatur

www.faihido.com - Musikgrupp jag grundat med min bror
www.mathiaskholm.se - Personlig hemsida
www.faihidoadministration.se - Administrativa vårdtjänster på distans
www.medicinsksekreterare.se - Samlad information för vårdadministratörer/medicinska sekreterare

Permalänk
Medlem

Jag avvaktar iaf. Om spelet slutförs nångång så kan jag tänka mig köpa det beroende på hur det då ser ut.

Permalänk
Medlem

Det är svårt att förklara varför Elite är och var ett superspel för den som inte spealt det tyvärr, för dagens gamers verkar det det säkert märkligt.

Det som gjorde Elite-spelen så bra var friheten att göra vad man ville. Dagens spel har ofta en story som man MÅSTE följa, I Elite så är det bara att flyga iväg ut i rymden och välja vad man vill hitta på, det är farligt ute i rymden så vad man än väljer som kommer man få slåss för sitt liv.

* Plockar man upp passagerare så kan ge sig på att de har ett pris på sitt huvud så nån gång under resan så kommer man bli attackerad av bountyhunters, ibland kan man välja att fly... men oftast så får man slåss!

* Lastar man skeppet fullt med varor och tänker göra sin en förmögenhet på att sälja dem i nått annat solsystem så kryllar det av pirater när man kommer fram.

* Tänker du vara prisjägare själv så kan du ge dig fan på att du kommer få kämpa för att få döda på ditt offer.

* Har du valt att vara pirat så kommer du få ett pris på ditt huvud, ju bättre du blir ju fler kommer komma efter dig

Det som hände medans du skjöt dig fram i universum var att ryktet om dig spred sig, din titel när du började var "Mostly Hamless" och om du överlevde länge nog du blev du "Elite"!

Det var den ultimata sandboxen!

och den fick plats på en diskett, nu har dom inga sådana restriktioner... Pledga nu!

http://www.kickstarter.com/projects/1461411552/elite-dangerou...

Visa signatur

AMD 5600x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jearom:

Det som hände medans du skjöt dig fram i universum var att ryktet om dig spred sig, din titel när du började var "Mostly Hamless" och om du överlevde länge nog du blev du "Elite"!

Skulle inte förvåna mig om det är just detta som ligger i grund till internet begreppet elite eller 1337.

Permalänk
Medlem

Hela presentationen och kickstarterkampanjen känns för oengagerad. De borde ta lärdom av Star Citizen-teamet som verkligen satsade enormt på att sälja sig och hela konceptet. Det går liksom inte att leva på ryktet och gamla meriter, jo tilll viss del, men konkurrensen är benhård och ett första intryck betyder i många fall precis allt.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Har kvar originalet på kassett med kartong till min Spectrum 48K, älskade spelet även om jag aldrig kom särskilt långt ;).

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

Har kvar min låda med Elite: Fronteir! Stjärnkarta, Manual och en diskett för Amigan och en diskett för Atari Frugan har fått mig att slänga alla gamla spelkartonger...men inte inte Elite...över min döda kropp!

Visa signatur

AMD 5600x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jearom:

Det är svårt att förklara varför Elite är och var ett superspel för den som inte spealt det tyvärr, för dagens gamers verkar det det säkert märkligt.

Det som gjorde Elite-spelen så bra var friheten att göra vad man ville. Dagens spel har ofta en story som man MÅSTE följa, I Elite så är det bara att flyga iväg ut i rymden och välja vad man vill hitta på, det är farligt ute i rymden så vad man än väljer som kommer man få slåss för sitt liv.

* Plockar man upp passagerare så kan ge sig på att de har ett pris på sitt huvud så nån gång under resan så kommer man bli attackerad av bountyhunters, ibland kan man välja att fly... men oftast så får man slåss!

* Lastar man skeppet fullt med varor och tänker göra sin en förmögenhet på att sälja dem i nått annat solsystem så kryllar det av pirater när man kommer fram.

* Tänker du vara prisjägare själv så kan du ge dig fan på att du kommer få kämpa för att få döda på ditt offer.

* Har du valt att vara pirat så kommer du få ett pris på ditt huvud, ju bättre du blir ju fler kommer komma efter dig

Det som hände medans du skjöt dig fram i universum var att ryktet om dig spred sig, din titel när du började var "Mostly Hamless" och om du överlevde länge nog du blev du "Elite"!

Det var den ultimata sandboxen!

och den fick plats på en diskett, nu har dom inga sådana restriktioner... Pledga nu!

http://www.kickstarter.com/projects/1461411552/elite-dangerou...

Jag vet jag spelade sönder elite på min c64 och amiga. Detta ser dock inte tillräckligt bra ut för at jag ska lägga pengar på det än

Permalänk
Medlem

Svårt att göra ett spel om folk inte pledgar för utvecklingskostnaderna vilket hela kickstarter projektet går ut på

Permalänk
Medlem
Skrivet av X-Lone:

Svårt att göra ett spel om folk inte pledgar för utvecklingskostnaderna vilket hela kickstarter projektet går ut på

Precis. Det verkar som om väldigt många har missupfattat vad kickstarter är. De tror det är en butik där de kan förhandbeställa billiga spel, och gnäller sedan, för att de inte visar ett fungerande demo, eller, inte är tillräckligt billigt ...

Kickstarter är till för att finansiera kreativa projekt, ta och läs igenom mer info över vad kickstarter är för något på http://www.kickstarter.com/blog/kickstarter-is-not-a-store och http://www.kickstarter.com/help/faq/kickstarter%20basics?ref=nav

Permalänk
Medlem
Skrivet av JMicke:

Precis. Det verkar som om väldigt många har missupfattat vad kickstarter är. De tror det är en butik där de kan förhandbeställa billiga spel, och gnäller sedan, för att de inte visar ett fungerande demo, eller, inte är tillräckligt billigt ...

Kickstarter är till för att finansiera kreativa projekt, ta och läs igenom mer info över vad kickstarter är för något på http://www.kickstarter.com/blog/kickstarter-is-not-a-store och http://www.kickstarter.com/help/faq/kickstarter%20basics?ref=nav

fast det har mer och mer gått över till att man använder det som förköp samtidigt som man stödjer projektet och det är också så som majoriteten av projekten marknadsförs, inklusive Elite. Då blir kostnaden (och vilken valuta man använder) absolut en viktig punkt att ta hänsyn till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dammskog:

fast det har mer och mer gått över till att man använder det som förköp samtidigt som man stödjer projektet och det är också så som majoriteten av projekten marknadsförs, inklusive Elite. Då blir kostnaden (och vilken valuta man använder) absolut en viktig punkt att ta hänsyn till.

Ja, det är en väldigt utbredd missuppfattning, som det också står i 1:a länken:

Citat:

It's hard to know how many people feel like they're shopping at a store when they're backing projects on Kickstarter, but we want to make sure that it's no one. Today we're introducing a number of changes to reinforce that Kickstarter isn’t a store — it’s a new way for creators and audiences to work together to make things.

Det kan man bla se på diverse projekts kommentar sida. Om inte ett projekt har "add ons", så kommer det snart en massa folk och kräver att de inför dessa, så att de kan "köpa" det de vill ha, en typisk kommentar kan vara något i stil med " I want an art book, but i'm not interested in .... and not willing to pay ...

Jag tycker personligen att kickstarter så snart som möjligt förbjuder add ons, som förvandlar kickstarter från dess ursprunliga ide, till en shop för merchandising ... där folk väljer att köpa vilka produkter som de vill.

Permalänk
Medlem

Jag ser det som en chans att få vara med och påverka ett spel under dess utveckling, samt att hjälpa till att finasiera det.

Visst finns det en chans att det inte blir så bra som jag hoppas, men det är en risk som jag accepterar.

Videoklippen vi sett från ED är pre alpha utan UI och placeholder effekter, dom har helt enkelt inte kommit längre i utvecklingen, dom har fungerande multiplayer...vilket INTE tex SC har ännu,

Jag tycker det är bättre att de har utvecklat de underliggande teknologierna först...för det är grafiken som blir gammal först, lägger dom på det sist i utveckligen så är det det som är nyast vid release.

Jag är Säker på att ED kommer bli ett skitbra spel.

Visa signatur

AMD 5600x

Permalänk
Medlem

Elite: Dangerous Development plan