Permalänk
Medlem

Information om moderkort

Hej jag har ett Asus P7P55D E-Pro moderkort , det kortet säljs inte längre på så många ställen och det står att det ska funka med intel socket 1155 , men min fråga är då om det funkar med intels nya processorer eller om jag bör byta till ett nyare moderkort , enligt många av mina vänner ska det funka med sandybridge och ivybridge processorerna tex men är osäker eftersom mitt moderkort är något år gammalt , tacksam för svar

P.S hittade inget bättre ställe att göra den här tråden då det inte fanns någon del för moderkort.

Permalänk
Medlem

Processorer, moderkort och minnen för korrekt sektion, skicka ett PM till en moderator eller anmäl tråden om du vill att dom ska flytta den.

Nej, ett 1156 moderkort kommer inte att fungera med 1155 processorer. Om du tänker köpa en ny processor, Ivy- eller Sandy Bridge, så måste du köpa ett nytt moderkort.

Visa signatur

Alltid lättare om du citera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohanFalk:

Processorer, moderkort och minnen för korrekt sektion, skicka ett PM till en moderator eller anmäl tråden om du vill att dom ska flytta den.

Nej, ett 1156 moderkort kommer inte att fungera med 1155 processorer. Om du tänker köpa en ny processor, Ivy- eller Sandy Bridge, så måste du köpa ett nytt moderkort.

Tack så mycket , okej får väll köpa nytt moderkort

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro