Permalänk
Medlem

This model does not suppot Digi+ VRM

Hej allesammans! Jag har byggt en dator enligt nyligt tips från Sweclockers, alltså ASUS P8Z77 V och Intel Core i7 3770 K.
Mitt problem är att vid varje start får jag upp ett felmeddelande enligt rubriken. Vad förväntas jag göra??
Tacksam för hjälp på ganska låg nivå. Per Olof

Permalänk
Medlem

Digi+ VRM är voltage regulatorerna. Du har inte råkat knäcka kylarna till dessa? De är blå och sitter till vänster och ovanför processorn.

Jag hade clearat CMOS och försökt igen, se även tilll så att alla sladdar sitter rätt i bygget.

Visa signatur

[ASROCK Z77 Extreme4] [Intel Ivy Bridge 3570K 4.6GHZ] [Intel SSD 520 120GB] [8 GB G.Skill 2133 CL11(OC)] RAZER DEATHADDER 2013 QPAD MK50 BenQ XL2420T 120HZ BenQ HD2420 60HZ LOGITECH G930 WIRELESS HEADSET.. och sånt

Permalänk
Medlem

This model does not suppot Digi+ VRM

Tack för svar! Konstigt nog hittade jag inte de blå kylflänsarna på moderkortet. På nätet hittade jag en bild som visade moderkortet där det mycket riktigt fanns en blå kylare, men samma plats på mitt nya mb var tom! Då köpte jag ett nytt mb (efter att ha kollat att kylaren fanns där. Se på f-n, nu fungerar allt som det ska. Jag nöjer mig med detta och orkar inte tjafsa med leverantören om det första kylarlösa kprtet.
Per Olof