Intel och Microsoft öppnar showroom i centrala Stockholm

Permalänk
Melding Plague

Intel och Microsoft öppnar showroom i centrala Stockholm

Intel och Microsoft ställer ut på fashionabla Birger Jarlsgatan i Stockholm, där det bland annat ska gå att klämma och känna på de senaste Windows 8-baserade produkterna.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Eller så går man till en vanlig elektronikaffär som oftast ligger mer centralt.

Permalänk

Och vart är AMD? Har dem ingen AMD CPU alls i nya Windows 8 maskiner ?

Visa signatur

Dator 1|Fractal Design R3 Titanium|AMD Phenom 2 X6 1055T 2.8Ghz |Noctua NH-U9B SE2|Gigabyte GA-880GM-UD2H |Corsair 8GB 4x2GB XMS3 DDR3|AMD 7970| Chieftec750w| Intel 320 120GB SSD|
Servern|NZXT Lexa S |AMD Dualcore 3.1Ghz|Arctic Cooling Rev2 |Gigabyte DS3 |4x2 Crucial DDR2 667mhz |Nvidia GT 430|4x2TB Western Digital Green|Chieftec 400w|
"Try not. Do or do not, there is no try"

Permalänk
Snusfri

Trevligt, synd att man inte bor i närheten, skulle varit trevligt att få klämma på lite kvalitétsprylar.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av segen:

Eller så går man till en vanlig elektronikaffär som oftast ligger mer centralt.

Skulle tro att dom vill visa på integrationen mellan enheterna, det är ju svårt på tex Elgiganten där dom visar varje grej för sig.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 2600 Mobo: Asus Prime X470 PRO Ram: Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz PSU: Cooler Master 700 W GPU: XFX Radeon RX 5700 XT 8 GB SSD: Samsung EVO 850 500 GB SATA 2.5" HDD: Massa diskar Chassi: Fractal Design Define R3

Permalänk

"Vi vill visa på möjligheterna i ekosystemen och den sömlösa integrationen..."

Det fick mig att tänka på http://www.youtube.com/watch?v=qmPq00jelpc
Fan vad jag börja skratta, är nog lite för trött än såhär på en måndag.

Visa signatur

5900X NH-D15 X570 TOMAHAWK 32GB EVGA G3 750W EVGA 3080 FTW3 Samsung 830 256GB Crucial MX100 512GB Crucial MX300 750GB Crucial MX500 2TB Define C

FreeNAS G3258 Supermicro X10SLM-F 16GB ECC 6x3TB WD Red RAIDz2

Permalänk
Medlem
Skrivet av segen:

Eller så går man till en vanlig elektronikaffär som oftast ligger mer centralt.

Du har uppenbarligen inte förstått budskapet.

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Medlem

Skulle vara väldigt trevligt om detta innebär att Microsoft Surface Pro kommer till Sverige och man lätt kan beställa därifrån (via Dustin).

Permalänk
Medlem

Såna här initiativ kan nog ge windows 8 ganska bra försäljningssiffror.

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk
Citat:

Under en dryg månad

Vad händer med butiken sen?

Visa signatur

markushedlund.com

Workstation: Define R4, KFA2 GTX 670, FSP Aurum 400W, AMD Phenom2 X6 1055T, Asus M4A89GTD PRO/USB3, Corsair 8 GB 1666 MHz, Samsung 830 128GB, Intel X25-M G2 80GB, Scythe Mugen 2
Server: PicoPSU, Intel Atom 330, 4 GB ram, Intel SSD 40 GB + olika diskar

Permalänk

Bara jag som inte är intresserad av Windows 8?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MuffinManxD:

Bara jag som inte är intresserad av Windows 8?

Ja

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av segen:

Eller så går man till en vanlig elektronikaffär som oftast ligger mer centralt.

Du menar ditt som alla inte vet något om hårdvara går, för att upptäcka en vecka senare att dom blivit totalt blåsta på pengar, jo visst.

Skrivet av Alucard88:

Och vart är AMD? Har dem ingen AMD CPU alls i nya Windows 8 maskiner ?

Det känns lite som att Intel/Microsoft planerar en egen "Exklusiv apple affär" för att kontra the big apple. Det var min första tanke.

Intels alla krav för att få använda det numera välkända varumärket Ultrabook! AMD har inga sådana krav! Ett mycket smart drag av Intel!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av MuffinManxD:

Bara jag som inte är intresserad av Windows 8?

Knappast är du ensam när man börjar titta på lite siffror men det är en annan sak. Det Intel och Microsoft gör nu däremot är bra eftersom det behövs nya enheter/datorer för att Win 8 ska komma till sin rätt.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk

Trevligt. Jag vill väldigt gärna prova varianterna med Wacom-digitizer innan jag köper en.

Permalänk
Medlem

Men, var på Birger Jarlsgatan? Det vore ju en viss skilnad i tillgänglighet om den skulle ligga vid Odengatan eller Hamngatan..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av segen:

Eller så går man till en vanlig elektronikaffär som oftast ligger mer centralt.

Men en vanlig elektronikaffär har ju noll koll på vad de säljer, de kollar bara maxbeloppet du är beredd att handla för sedan säljer de på dig den pryl med högst marginal.

Permalänk
Medlem

Ah,

Så Intel ger pengar till Asus, Acer, Samsung, HP, Dell, Lenovo, Sony för att utveckla likadana produkter. Sedan ger de pengar till samma företag så de kan köpa maskiner som tillverkar dessa produkter. Sen betalar de all marknadsföring (tillsammans med Microsoft). Sen tar de 90% av vinsterna från produkternas försäljning.

Hälsosam bransch!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MuffinManxD:

Bara jag som inte är intresserad av Windows 8?

Nu är det ju rätt svårt att svara exakt på den frågan. Men man bör ju kunna anta att det säkerligen finns någon mer med samma specifika ointresse som just dig. Sen vilken nivå som dessa andra, eventuellt ointresserade ligger på vad det gäller själva ointresset, kanske blir något svårare att besvara?

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohnnyGreed:

Nu är det ju rätt svårt att svara exakt på den frågan. Men man bör ju kunna anta att det säkerligen finns någon mer med samma specifika ointresse som just dig. Sen vilken nivå som dessa andra, eventuellt ointresserade ligger på vad det gäller själva ointresset, kanske blir något svårare att besvara?

Eftersom det är förbjudet att skriva enbart " +1 " inlägg. Så måste man ju berömma dig för ett väldigt roligt och smart svar.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av A_Galaxy:

Men en vanlig elektronikaffär har ju noll koll på vad de säljer, de kollar bara maxbeloppet du är beredd att handla för sedan säljer de på dig den pryl med högst marginal.

Mmmm och du menar att Dustin är billiga?
Dessutom har jag inte sagt nåt om att köpa.

Inte går man till en vanlig elektronikaffär för att bli upplyst utan att känna på hårdvaran!
Dom stora elkedjorna är i stort sett ta-själv lager.

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Du menar ditt som alla inte vet något om hårdvara går, för att upptäcka en vecka senare att dom blivit totalt blåsta på pengar, jo visst.

Mmmm och du menar att Dustin är billiga?
Dessutom har jag inte sagt nåt om att köpa.

Inte går man till en vanlig elektronikaffär för att bli upplyst utan att känna på hårdvaran!
Dom stora elkedjorna är i stort sett ta-själv lager.

Permalänk
Medlem
Skrivet av segen:

Mmmm och du menar att Dustin är billiga?
Dessutom har jag inte sagt nåt om att köpa.

Inte går man till en vanlig elektronikaffär för att bli upplyst utan att känna på hårdvaran!
Dom stora elkedjorna är i stort sett ta-själv lager.

Jo men inte " senaste Intel- och Microsoft-baserade produkterna" Och som jag uppfattar nyheten så kommer det att vara väldigt bra (läs: senaste) produkter.
Dom ska helt enkelt ta och smälla upp en exklusiv butik i "Apples anda" med det senaste, så att folk kan klämma o känna i en månads tid. Rätta mig gärna om jag har fel!!

Så det kommer ju knappast att vara några Netbooks där

Och vad är det som menas med alla Mmmm Marabou svar?

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolflakes:

Nepp!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Skrivet av Azze:

"Vi vill visa på möjligheterna i ekosystemen och den sömlösa integrationen..."

Det fick mig att tänka på http://www.youtube.com/watch?v=qmPq00jelpc
Fan vad jag börja skratta, är nog lite för trött än såhär på en måndag.

Hahaha när jag kolla på klippet på min ipod så stod det "ett fel har uppstått, försök igen senare" efter några sekunder. Tänkte att det var grejen med videon, men när jag spelade upp den igen så fungerade det Seamlessly.

Permalänk
Medlem

Showrooms lär ju vara framtiden när fysiska butiker inte kan konkurrera med elektronik på postorder! Fysiska butiker används ju redan mer eller mindre som showrooms, förutom att de har lite av varje istället för mycket av ett märke. Typ.

Permalänk
Avstängd

Jag kan ju gå in på Elgiganten eller MediaMarkt och kolla på de senaste Windows 8 produkterna också.
Ofta lite utanför stan så jag dessutom kan parkera bilen gratis.
I början av december fanns det inte så mycket där av W8 enheter men nu har det börjat komma, så ett sånt här showroom tillför väl kanske inte så mycket längre?

Men om man promenerar i stan så okej.

Permalänk
Skrivet av skog1s:

Du menar ditt som alla inte vet något om hårdvara går, för att upptäcka en vecka senare att dom blivit totalt blåsta på pengar, jo visst.

Men lol. Bara för att man kan googla benchmark betyder det inte att man kan något om hårdvara. Du använder SSD som avatar men hur skilljer sig fördelarna som du nämner med SSD med det som står i annonserna? Kom ner på jorden. Du blir lika ägd av NVidia och MS som de blir av Elgiganten. Det är fattigt att inte handla i fysisk butik(så vidare man inte ska ha sådant som bara säljs på internet), tydligt tecken på en människa som saknar klass.

Citat:

Det känns lite som att Intel/Microsoft planerar en egen "Exklusiv apple affär" för att kontra the big apple. Det var min första tanke.

Microsoft har 93% marknadsandel och Intel säkert över 80%. Det kommer aldrig bli exklusivt. "The big apple" är ett smek namn för New York och Apple Inc har sitt säte i Silicon Valley, Kalifornien.

Citat:

Intels alla krav för att få använda det numera välkända varumärket Ultrabook! AMD har inga sådana krav! Ett mycket smart drag av Intel!

Detta kan vi iaf enas om. Hett tips är att tänka igenom om det man skriver verkar rimligt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag fick möjlighet att testa både Nokia Lumia 920 och Samsung Ativ S telefonerna i detta showroom. Helt klart intressant för de som funderar på en Windows Phone 8.

Sedan fanns det förstås en hel hög med olika varianter av tablets, tablet-laptop hybrider, coola koncept som Lenovo Yoga, ultrabooks och ett par allt-i-ett-PC.