Julkampanj Inet, Gratis Byggnation.

Permalänk
Medlem

Julkampanj Inet, Gratis Byggnation.

Godkväll!

Jag beställde en dator från inet 3/12 och fakturadatumet blev 10/12. Och beställde även tjänsten Byggnation.
Idag ser jag att dom har en kampanj då denna tjänsten är gratis(?!) Alltså har jag "gått miste" om 800 kr.

Erbjudandet gäller endast till den 16/12 så jag antar att det inte har funnits så länge, är det möjligt att få med den här kampanjen? Eller är det bara att bita i det sura äpplet?

Vad jag kan få det till så har erbjudandet enbart varit ute ett par dagar. Och det känns såklart väldigt snopet...

MVH

Visa signatur

Fractal Design R4 Titanium | Fractal Design Newton R3 | Intel i7 3770K
Corsair Vengeance 16 GB | Asus 1060 Strix | ASRock Z77 Extreme4
Samsung 840 | Seagate 3 TB | Acer XB270HU
Samsung P2450 | Steelseries Sensei Raw | Steelseries Siberia 650
Ducky Shine II Tenkeyless MX Red

Permalänk
Medlem

Kontakta dom i deras tråd här på forumet och fråga: http://www.sweclockers.com/forum/71-butiker-och-tillverkare/8...

Var dock beredd på att du får bita i det sura äpplet som sagt, då de faktiskt inte har någon skyldighet att betala tillbaks pengarna, då kampanjen/priset inte var aktuellt då du la din beställning. Men med tanke på att det är Inet är allt hopp inte ute, som det hade varit om t.ex det var CDON vi pratade om.

Lider med dig dock, hade känts riktigt blä att beställa ett grafikkort för säg 3000:- och några dagar senare så har priset sjunkit till 2500:-.

Se det positivt oavsett om det går eller inte - du får datorn snabbare.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minsc S2:

Kontakta dom i deras tråd här på forumet och fråga: http://www.sweclockers.com/forum/71-butiker-och-tillverkare/8...

Var dock beredd på att du får bita i det sura äpplet som sagt, då de faktiskt inte har någon skyldighet att betala tillbaks pengarna, då kampanjen/priset inte var aktuellt då du la din beställning. Men med tanke på att det är Inet är allt hopp inte ute, som det hade varit om t.ex det var CDON vi pratade om.

Lider med dig dock, hade känts riktigt blä att beställa ett grafikkort för säg 3000:- och några dagar senare så har priset sjunkit till 2500:-.

Se det positivt oavsett om det går eller inte - du får datorn snabbare.

Ska skriva där och se vad som händer ^_^

Visa signatur

Fractal Design R4 Titanium | Fractal Design Newton R3 | Intel i7 3770K
Corsair Vengeance 16 GB | Asus 1060 Strix | ASRock Z77 Extreme4
Samsung 840 | Seagate 3 TB | Acer XB270HU
Samsung P2450 | Steelseries Sensei Raw | Steelseries Siberia 650
Ducky Shine II Tenkeyless MX Red

Permalänk
Medlem

Förstår hur du tänker... men om de hade höjt priset på din dator med 800kr veckan efter att du köpt den, hur hade du känt om de hade kontaktat dig och sagt att du skulle betala 800kr mer just för att de höjt priset (bara en vecka senare)?

Men fattar att det känns mindre kul...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yrch:

Förstår hur du tänker... men om de hade höjt priset på din dator med 800kr veckan efter att du köpt den, hur hade du känt om de hade kontaktat dig och sagt att du skulle betala 800kr mer just för att de höjt priset (bara en vecka senare)?

Men fattar att det känns mindre kul...

Sshhhh, dra inte in logik i detta!

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minsc S2:

Kontakta dom i deras tråd här på forumet och fråga: http://www.sweclockers.com/forum/71-butiker-och-tillverkare/8...

Var dock beredd på att du får bita i det sura äpplet som sagt, då de faktiskt inte har någon skyldighet att betala tillbaks pengarna, då kampanjen/priset inte var aktuellt då du la din beställning. Men med tanke på att det är Inet är allt hopp inte ute, som det hade varit om t.ex det var CDON vi pratade om.

Lider med dig dock, hade känts riktigt blä att beställa ett grafikkort för säg 3000:- och några dagar senare så har priset sjunkit till 2500:-.

Se det positivt oavsett om det går eller inte - du får datorn snabbare.

Fast för att väga upp så har CDON gjort bättre än Inet på sistonde för mig.
Glömde knappa in swec koden och fick tillbaks pengar då jag skrev till kundtjänst utan frågor.
Inet hade haft felaktig beskrivning på en vara och jag fick skicka tillbaks på egen kostnad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gainsgoblin:

Fast för att väga upp så har CDON gjort bättre än Inet på sistonde för mig.
Glömde knappa in swec koden och fick tillbaks pengar då jag skrev till kundtjänst utan frågor.
Inet hade haft felaktig beskrivning på en vara och jag fick skicka tillbaks på egen kostnad.

Det där är inte rätt, om jag inte har helt fel för mig så ska säljande företag stå för fraktkostnad om de skickar en produkt som inte stämmer överrens med det som du har beställt. Jag hade kollat upp det bättre om jag varit i din sits!

Permalänk
Medlem

Dom brukar vara generösa, så jag tror nog det ska gå om du ber snällt

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hotcpu6:

Det där är inte rätt, om jag inte har helt fel för mig så ska säljande företag stå för fraktkostnad om de skickar en produkt som inte stämmer överrens med det som du har beställt. Jag hade kollat upp det bättre om jag varit i din sits!

Ja jag vet exakt vad som gäller.
Problemet är att jag beställde en produkt och det var rätt produkt, bara det att inet skrivit fel på produktbeskrivningen så det blev fel ändå.

Permalänk
Medlem

Annars lämna tillbaka skiten på öppetköp och beställ nytt (Du har öppet köp med bruten plombering enligt distantköpslagen)

Visa signatur

5900x | RTX 3090 @ 2,1GHz | G-Skill 32GB 3866MHz | 2TB 970 EVO | G9 Odyssey

Permalänk
Medlem

Har ställt frågan i deras egna tråd här nu, tack för alla svar. Får invänta svar och se vad som händer

Visa signatur

Fractal Design R4 Titanium | Fractal Design Newton R3 | Intel i7 3770K
Corsair Vengeance 16 GB | Asus 1060 Strix | ASRock Z77 Extreme4
Samsung 840 | Seagate 3 TB | Acer XB270HU
Samsung P2450 | Steelseries Sensei Raw | Steelseries Siberia 650
Ducky Shine II Tenkeyless MX Red

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gainsgoblin:

Ja jag vet exakt vad som gäller.
Problemet är att jag beställde en produkt och det var rätt produkt, bara det att inet skrivit fel på produktbeskrivningen så det blev fel ändå.

Jag kanske missförstår men: Om produktbeskrivningen är fel på deras sida så ska dem stå för returfrakten.

Visa signatur

Whales are nice!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MarcusNO:

Annars lämna tillbaka skiten på öppetköp och beställ nytt (Du har öppet köp med bruten plombering enligt distantköpslagen)

Ångerätt menar du väl? Öppet köp gäller bara om man handlar i butiker. Dessutom kommer de kräva dig på pengar för att de har lagt ner tiden på att bygga datorn. Så funkar det ju ej

Permalänk
Medlem
Skrivet av kyre:

Jag kanske missförstår men: Om produktbeskrivningen är fel på deras sida så ska dem stå för returfrakten.

Det jag också tyckte.
Men nej inet tyckte de hade rätt och jag orkade inte bråka, inte handlat där sen dess däremot då CDON skötte det bättre(Beställde grejer från båda samtidigt) och har bättre priser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superlight:

Ångerätt menar du väl? Öppet köp gäller bara om man handlar i butiker.

Om man skall vara petig så är öppet köp ett frivilligt åtagande av säljaren, och således bestämmer denne under vilka förutsättningar (t.ex. för vilka försäljningssätt) det gäller. Öppet köp är alltså inte bundet till butiksköp. Däremot är öppet köp (och/eller bytesrätt) något som många butiker tillämpar då konsumenten vid butiksköp saknar den lagstadgade ångerrätt som denne får vid distansköp.

Visa signatur

Laptop: Dell Latitude E7270 | 12,5" FHD IPS | i5-6300U | 16GB RAM | 500GB SSD
Laptop: MacBook Air 13"
NUC: Intel i5-4250U | 8GB RAM | 250GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av MarcusNO:

Annars lämna tillbaka skiten på öppetköp och beställ nytt (Du har öppet köp med bruten plombering enligt distantköpslagen)

Skrivet av Superlight:

Ångerätt menar du väl? Öppet köp gäller bara om man handlar i butiker. Dessutom kommer de kräva dig på pengar för att de har lagt ner tiden på att bygga datorn. Så funkar det ju ej

Skrivet av PeCe:

Om man skall vara petig så är öppet köp ett frivilligt åtagande av säljaren, och således bestämmer denne under vilka förutsättningar (t.ex. för vilka försäljningssätt) det gäller. Öppet köp är alltså inte bundet till butiksköp. Däremot är öppet köp (och/eller bytesrätt) något som många butiker tillämpar då konsumenten vid butiksköp saknar den lagstadgade ångerrätt som denne får vid distansköp.

Problemet i detta fall är ju att TS beställt en massa delar och utöver detta beställt en tjänst för att bygga ihop dessa delar (om jag fattar det rätt). I och med detta förändras skicket på varorna efter önskemål från TS i och med tjänstebeställningen och köpet klassas helt plötsligt som en specialbeställning och alltså tillämpas inte distansköpslagen på samma sätt som om TS skulle köpt delarna löst och i oförändrat skick.

Jag tror tyvärr att det är att bita i det sura äpplet om inte Inet är riktigt snälla då vill säga. Sen är det ju även som Yrch skriver. Om priset hade gått upp hade inte tråden skapats.

Visa signatur

Konsumentköplag hit och distansköpslag dit. Tacka vet jag muntliga avtal
En lättläst version av KKL - Och ändå tolkas den fel?

Permalänk
Medlem

Vill gärna veta hur det slutar, om det ät någon rea så måste jag tipsa mina vänner som helst inte vill sätta ihop datorn själva på budget. Men på deras hemsida står det att det kostar och inget om någon rea, om du har tur eller om Inet är schyssta så kanske du slipper du det sura äpplet men inget säkert..

Visa signatur

Chassi:Phanteks Enthoo Evolve | Moderkort: Asus Matx | SSD: Crucial m4 128Gb, Samsung 256Gb | CPU: Intel Core I5 9600k | Kylning:Noctuna NH-U12S | Ram: Corsair Vengeance 16GB | GPU: Gigabyte 2080ti | PSU: Corsair RM750 80+ Gold | Skärm: 27GL| Lur: Motorola Edge 30 Pro

Citera för respons!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mikkey:

Vill gärna veta hur det slutar, om det ät någon rea så måste jag tipsa mina vänner som helst inte vill sätta ihop datorn själva på budget. Men på deras hemsida står det att det kostar och inget om någon rea, om du har tur eller om Inet är schyssta så kanske du slipper du det sura äpplet men inget säkert..

Har fått svar i deras tråd och mailat supporten, återkommer med svar

Btw, här har du länken!

http://www.inet.se/kampanj/julkampanjen-fri-montering/

Visa signatur

Fractal Design R4 Titanium | Fractal Design Newton R3 | Intel i7 3770K
Corsair Vengeance 16 GB | Asus 1060 Strix | ASRock Z77 Extreme4
Samsung 840 | Seagate 3 TB | Acer XB270HU
Samsung P2450 | Steelseries Sensei Raw | Steelseries Siberia 650
Ducky Shine II Tenkeyless MX Red

Permalänk
Medlem

Uppdatering!

Blev uppringd av Inets support imorse, fick erbjudande om att få 50% rabatt på byggnationen + en gratiskod till Borderlands 2.
Riktigt nöjd med det här från Inets sida, sånt uppskattas stort!

Visa signatur

Fractal Design R4 Titanium | Fractal Design Newton R3 | Intel i7 3770K
Corsair Vengeance 16 GB | Asus 1060 Strix | ASRock Z77 Extreme4
Samsung 840 | Seagate 3 TB | Acer XB270HU
Samsung P2450 | Steelseries Sensei Raw | Steelseries Siberia 650
Ducky Shine II Tenkeyless MX Red

Permalänk
Medlem

Ja med tanke på att de faktiskt inte har någon skyldighet att ge dig rabatt.
Detta gör dom av ren good-will, och det är därför jag gillar Inet.
(Och för att Inet vet att en nöjd kund oftast kommer tillbaka.)

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.