Åsikter som kan vägleda en tillbaka.

Permalänk
Medlem

Åsikter som kan vägleda en tillbaka.

Hejsan!

Då har jag bestämt mig för att börja spela WoW igen, men jag är lite kluven vilken character jag skall välja. Innan jag slutade så spelade jag mesta dels med en DK, men nu vill jag prova något nytt.

Har tänkt mig kanske Mage eller Warrior.

Jag kan inte riktigt bestämma mig så jag skulle behöva lite åsikter om vad andra tycker. Jag kommer att spela både PVE och PVP. En annan sak jag undrar jag vet inte hur det är med warrior just nu men jag kan köra som dps i PVE(syftar på att man har en hygglig dps) eller är warrior mest ämnad för att tanka?

RE: kom på en annan fråga, jag har tänkt att använda mig av SoR , kan jag skapa en ny character och få den boostad till 80 eller måste det vara en befintlig char. på accountet?

Alla åsikter är välkomna:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dexz92:

RE: kom på en annan fråga, jag har tänkt att använda mig av SoR , kan jag skapa en ny character och få den boostad till 80 eller måste det vara en befintlig char. på accountet?

Valfritt.

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.

Permalänk

Dks är sjuka dps i pve nu, dem gör sjuk substained dmg i pvp också, men dör rätt lätt, glasscannons.

Warrior å mages är bäst i pvp atm, men dem får nerfs hela tiden, och blizz planerar mer mage nerfs.

War är rätt svårt att göra bra dps med i pve man behöver rätt bra gear och bra 1 handers.

Kan jämföra med dk med min war jag hade full pve gear på min war men gjorde ändå mer dps på min dk i pvp gear, nu har jag pve gear på dkn och gör sjuk dps.

Mages är den bästa pve klassen atm gör mest dmg av alla klasser i pve, fire och arcane e helt sinnesjuk dmg.

Så kör war eller mage. War är bra i 1 vs 1 nu också, med second wind.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem
Skrivet av blue eyed devil:

Dks är sjuka dps i pve nu, dem gör sjuk substained dmg i pvp också, men dör rätt lätt, glasscannons.

Warrior å mages är bäst i pvp atm, men dem får nerfs hela tiden, och blizz planerar mer mage nerfs.

War är rätt svårt att göra bra dps med i pve man behöver rätt bra gear och bra 1 handers.

Kan jämföra med dk med min war jag hade full pve gear på min war men gjorde ändå mer dps på min dk i pvp gear, nu har jag pve gear på dkn och gör sjuk dps.

Mages är den bästa pve klassen atm gör mest dmg av alla klasser i pve, fire och arcane e helt sinnesjuk dmg.

Så kör war eller mage. War är bra i 1 vs 1 nu också, med second wind.

OT: Som en person som aldrig har spelat WOW så förstår jag absolut ingenting av det här inlägget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dexz92:

Hejsan!

Då har jag bestämt mig för att börja spela WoW igen, men jag är lite kluven vilken character jag skall välja. Innan jag slutade så spelade jag mesta dels med en DK, men nu vill jag prova något nytt.

Har tänkt mig kanske Mage eller Warrior.

Jag kan inte riktigt bestämma mig så jag skulle behöva lite åsikter om vad andra tycker. Jag kommer att spela både PVE och PVP. En annan sak jag undrar jag vet inte hur det är med warrior just nu men jag kan köra som dps i PVE(syftar på att man har en hygglig dps) eller är warrior mest ämnad för att tanka?

RE: kom på en annan fråga, jag har tänkt att använda mig av SoR , kan jag skapa en ny character och få den boostad till 80 eller måste det vara en befintlig char. på accountet?

Alla åsikter är välkomna:)

Mot din bakgrund och dina önskemål skulle jag säga Palla! Fantastiska att spela nu. Härligt användbara i många olika lägen. Det viktigaste; have it your way, Tank/DPS/Healer

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk
Medlem

mages är en ren dps class som du kan räkna med kommer ligga top +- 2-3% under resten av expansionen då det är så blizz bygger sina renodlade klasser medans warrior är en hybrid som skalar väl med gear men har ett starkt utgångsläge redan i början av denna expansion.

själv raidar jag som dk (tank) och rogue samt sitter med en hunter och warrior på 90.

både mage och warriors ligger bra till just nu så valet är självklart, spela det som tilltalar mest!

http://www.noxxic.com/wow/dps-rankings teoretisk dps om du har perfekt stat prio och spelar som en gud

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wishie:

OT: Som en person som aldrig har spelat WOW så förstår jag absolut ingenting av det här inlägget.

Vilken tur att den inte var riktad till någon som aldrig spelat WoW då

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.