Hur är det meningen att installera denna drivrutin ?

Permalänk

Hur är det meningen att installera denna drivrutin ?

Den är på den här länken http://www.asrock.com/mb/Intel/Fatal1ty%20Z77%20Professional/?cat=Download&os=Win864 och heter "Broadcom Lan driver ver:15.4.2.2"
Vet ni hur man ska installera den då blir jag glad. Det bästa sättet att förstå vad jag menar är att ladda hem den så får ni se hur den ser ut.
Så det är inte bara att följa instruktionerna som kanske många kommer seja, det är något helt annat.

Väldigt tacksam om någon tar sej tid att hjälpa mej !

Permalänk
Medlem

Antar att det är endast drivrutinen du laddat ner, inget installationspaket. Installera vi enhetshanteraren. Högerklicka på din enhet --> uppdatera drivrutin och bläddra till mappen där du packat upp filen du laddade ner.

Permalänk

När jag gjorde som du sa så stod det bara att den bästa drivrutinen är installerad redan. Nåt annat förslag ?

Permalänk
Medlem

Fungerar internet? (dum fråga eftersom du skriver här, men ändå)
Isf behöver du inte installera den drivrutinen.
"If it ain't broke, don't fix it"

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av punchline82:

När jag gjorde som du sa så stod det bara att den bästa drivrutinen är installerad redan. Nåt annat förslag ?

vet inte om man vågar/ska göra så igentligen men när jag vart tvungen att installera andra drivrutiners så avinstallerade jag helt enkelt enheten först och sen så installerade jag dom nya drivrutinerna, detta vågar jag dock inte rekkomendera då det i mitt fal var via en usb port så jag kunde ta ut och sätta i den igen för att få fram den via enhetshanteraren igen vet inte hur det blir om det är en fysisk grej i datorn

Permalänk

Så man behöver inte den eller ? Kör med ett mobilt bredband så använder ju aldrig LAN - porten.
Men skulle vara kul att veta hur man installerar den ändå ?
Samt vad gör den här och vad är den till för "Broadcom Teaming driver ver:15.4.4.1" ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av punchline82:

Så man behöver inte den eller ? Kör med ett mobilt bredband så använder ju aldrig LAN - porten.
Men skulle vara kul att veta hur man installerar den ändå ?
Samt vad gör den här och vad är den till för "Broadcom Teaming driver ver:15.4.4.1" ?

om windows säger att den har den bästa drivrutinen redan så har den nog laddat ner till det medans du varit ansluten till internet

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Skrivet av mini-z1994:

om windows säger att den har den bästa drivrutinen redan så har den nog laddat ner till det medans du varit ansluten till internet

Ne alltså det händer fast jag formaterat om hela datorn till scratch och installerat Windows på nytt.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av punchline82:

Ne alltså det händer fast jag formaterat om hela datorn till scratch och installerat Windows på nytt.

Då är det nog så att den drivrutin du laddat ner är samma version som ingår i Windows. Inget konstigt med det.

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.