Permalänk

Nytt Tangentbord?

Jag sitter just nu med ett av de sämsta tangentborden på marknaden och det är dags att byta (gissa vilket och vinn en kaka). Jag skulle helst vilja ha ett mekaniskt med röda brytare. Det ska vara hållbart, ha mediaknappar (behöver dock inte ha dedikerade mediaknappar) och vill helst ha belysning men detta är inget behov.

Visa signatur

Jag har en processor, ett grafikkort, två hårddiskar, fyra ram minnen, ett nätaggregat och ett moderkort.

Permalänk
Medlem

Gissar på ett Razer Arctosa.

Rekommenderar CM Storm quickfire

Permalänk

Helt rätt gissat och jag kollade på det men jag vet inte om jag gillar att den inte har någon numpad.

Visa signatur

Jag har en processor, ett grafikkort, två hårddiskar, fyra ram minnen, ett nätaggregat och ett moderkort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pyroblasted:

Helt rätt gissat och jag kollade på det men jag vet inte om jag gillar att den inte har någon numpad.

Hehe, väntar mig en kaka nu då.

Hur mycket hade du tänkt lägga ut på tangentbord?

Permalänk
Skrivet av Extrapaj:

Hehe, väntar mig en kaka nu då.

Hur mycket hade du tänkt lägga ut på tangentbord?

Så mycket som behövs bara det är värt priset.

Visa signatur

Jag har en processor, ett grafikkort, två hårddiskar, fyra ram minnen, ett nätaggregat och ett moderkort.

Permalänk
Medlem

Har du kollat på Microsoft SideWinder X4??. Ett riktigt prisvärt tangentbord är det

http://www.inet.se/produkt/6606143/microsoft-sidewinder-x4-ga...

Permalänk
Medlem

*Trådninja enters*

Jag sitter på ett Saitek V7 och ska också köpa ett nytt, så jag snor din tråd Pyroblasted och ställer samma fråga som dig! Verkar som vi tänker i liknande banor, numpad och bättre än skiten vi har idag + så mycket pengar det krävs om det är värt det.

Visa signatur

Ignorance is voluntary misfortune.

Permalänk
Entusiast

Det finns CM quickfires med numpad också:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1448292

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Qpad Mk-50 eller Mk-85 är det ni söker. Har ett Mk 50 som gör det jag vill ångrar dock lite att jag inte köpte ett mk-85

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firkraag:

Det finns CM quickfires med numpad också:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1448292

Den ska inte vara av samma tillverkare och inte alls lika bra tydligen.

Spelar det ingen roll vad det kostar hade jag kört på ett ducky med PBT keycaps, däremot verkar det bara finnas bruna switchar med PBT caps om man också ska ha numpad. Annars kan man köpa ett med ABS caps och bakgrundsbelysning som du ville ha, ducky shine: http://www.inet.se/produkt/6606374/ducky-shine-red-switch-mec...

Permalänk
Skrivet av 2combat:

Har du kollat på Microsoft SideWinder X4??. Ett riktigt prisvärt tangentbord är det

http://www.inet.se/produkt/6606143/microsoft-sidewinder-x4-ga...

Dock inte mekaniskt om jag har förstått rätt. Annars hade det varit ett klart köp.

Visa signatur

Jag har en processor, ett grafikkort, två hårddiskar, fyra ram minnen, ett nätaggregat och ett moderkort.

Permalänk
Skrivet av Extrapaj:

Spelar det ingen roll vad det kostar hade jag kört på ett ducky med PBT keycaps, däremot verkar det bara finnas bruna switchar med PBT caps om man också ska ha numpad. Annars kan man köpa ett med ABS caps och bakgrundsbelysning som du ville ha, ducky shine: http://www.inet.se/produkt/6606374/ducky-shine-red-switch-mec...

Hur är det med handstöd? Kan man fästa ett på Ducky Shine? Sitter och väljer mellan Ducky Shine och QPad MK-85.

Visa signatur

Jag har en processor, ett grafikkort, två hårddiskar, fyra ram minnen, ett nätaggregat och ett moderkort.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Pyroblasted:

Hur är det med handstöd? Kan man fästa ett på Ducky Shine? Sitter och väljer mellan Ducky Shine och QPad MK-85.

Det är helt galet att välja ett mk-85 före ett Ducky Shine. QPad har lagt pengarna på reklamen medan Ducky har gjort den bättre produkten.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pyroblasted:

Hur är det med handstöd? Kan man fästa ett på Ducky Shine? Sitter och väljer mellan Ducky Shine och QPad MK-85.

Finns att köpa till om man vill ha. Jag hade verkligen kört på ett ducky då det är ett mycket mer kvalitativt tangentbord, för samma pris såg jag till och med nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luckyy:

Qpad Mk-50 eller Mk-85 är det ni söker. Har ett Mk 50 som gör det jag vill ångrar dock lite att jag inte köpte ett mk-85

Vad är det för skillnad på de modellerna?

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Entusiast

http://www.keyboardco.com/keyboard_details.asp?PRODUCT=1038

Filco är ju också ett alternativ, med express shipping så fick jag hem mitt för 1400kr på 2 dagar. Om man ändå sitter och funderar på ett tangentbord i Ducky's prisklass.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Skrivet av frizzy10:

Vad är det för skillnad på de modellerna?

Mk-85 har väl bakgrundsbelysning, hörlursutgång och usb, vilka man ändå inte bör använda om man bryr sig ett dugg om ljudet. Man betalar för ris helt enkelt.

Skrivet av Firkraag:

http://www.keyboardco.com/keyboard_details.asp?PRODUCT=1038

Filco är ju också ett alternativ, med express shipping så fick jag hem mitt för 1400kr.

Finns ju på webhallen nu annars.

Edit: Dock bara tenkeyless såg jag.

Permalänk

CM Storm Trigger

CM har ett annat tangnenbord med numpad och mekaniska switchar, det heter Trigger, det har även bakgrundsbelysning och handstöd: pricerunner, coolermasters sida

Visa signatur

Stationär: i7 4930k @4.4ghz, GTX 780ti @1219mhz boost, 64GB DDR3 1687mhz, P9X79 Pro
Lan: Asus M VI Impact, i7 4770k, Msi R9 290x gaming, 16GB DDR3 1600mhz, 512gb Crucial m550 m.2
Utrustning:Steelseries Rival 700, Corsair K65 RGB, Sennheiser RS175, Qpad QC-90

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extrapaj:

Mk-85 har väl bakgrundsbelysning, hörlursutgång och usb, vilka man ändå inte bör använda om man bryr sig ett dugg om ljudet. Man betalar för ris helt enkelt.

Jag har ett MK-85 som jag älskar.
Ljudet är precis detsamma som det är att stoppa direkt i datorn, det är ju bara en "förlängning". Har för övrigt mycket nytta av detta, då det ofta blir buggigt för mig om jag ska använda hörlurar i frontpanel och samtidigt ha högtalare bak. Funkar bättre att bara byta från högtalare till hörlurar direkt i tangentbordet.

USB-n är härlig så länge man inte ska ladda mobilen snabbt.
Handstödet är utmärkt och de små finesserna som att sänka ljudet med f2 och liknande är riktigt mysiga. Det enda jag inte gillar är att Q-et inte är ett vanligt Q, utan ett speciellt Q-pad-Q

Jag är mycket nöjd med mitt MK-85 och kan inte göra annat än rekommendera det. Sen fick jag det iof för ganska precis 1000 kronor, men jag skulle nog betala uppmot 1300 för det utan att känna mig lurad.

Visa signatur

CITERA MIG SÅ ATT JAG HITTAR TILLBAKA!
| MSI B550 Gaming Plus | Ryzen 5 5600x | Strix RTX 4080 | 32GB Corsair Vengeance | EVGA Supernova G2 850W | ROG Chakram (liten joystick ju!!) | L33T Muninn Headphones | KeyChron K3 | Predator X34 |

Permalänk
Skrivet av deilwynna:

CM har ett annat tangnenbord med numpad och mekaniska switchar, det heter Trigger, det har även bakgrundsbelysning och handstöd: pricerunner, coolermasters sida

Detta tangentbord ser jäkligt trevligt ut!

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Medlem

corsair vengeance k90 är najs

Visa signatur

7800x3d - asus x670e hero - 32gb corsair dominator @ 6000mhz - kfa2 rtx 4090 - 2tb kingston kc3000 - 1tb wd black sn850 - wd 4tb - corsair hx1200 - acer predator x34gs - lg 27gl850-b

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mansonite:

Jag har ett MK-85 som jag älskar.
Ljudet är precis detsamma som det är att stoppa direkt i datorn, det är ju bara en "förlängning". Har för övrigt mycket nytta av detta, då det ofta blir buggigt för mig om jag ska använda hörlurar i frontpanel och samtidigt ha högtalare bak. Funkar bättre att bara byta från högtalare till hörlurar direkt i tangentbordet.

USB-n är härlig så länge man inte ska ladda mobilen snabbt.
Handstödet är utmärkt och de små finesserna som att sänka ljudet med f2 och liknande är riktigt mysiga. Det enda jag inte gillar är att Q-et inte är ett vanligt Q, utan ett speciellt Q-pad-Q

Jag är mycket nöjd med mitt MK-85 och kan inte göra annat än rekommendera det. Sen fick jag det iof för ganska precis 1000 kronor, men jag skulle nog betala uppmot 1300 för det utan att känna mig lurad.

Ja det beror ju på vad man har för ljudkort och lurar osv också. Sänka ljudet, ändra låt osv finns i ducky plus många andra finesser.

Permalänk

Det enda är att Ducky Shine inte ser lika bekvämt ut som MK-85, men det är bara bilderna, jag kan ha helt fel.

Visa signatur

Jag har en processor, ett grafikkort, två hårddiskar, fyra ram minnen, ett nätaggregat och ett moderkort.

Permalänk

Har ett MK-50 sen ett halvår tillbax ungefär. Go kvalitetskänsla i det, älskar de röda switcharna och även det bekväma handledsstödet. Både skriver och spelar mycket snabbare med detta än mitt förra utan mekaniska switchar Kan inte uttala mig så mycket om Ducky men qpad har ju vart med ett bra tag längre än Ducky om man säger så

Visa signatur

Intel 2500K @ 4.4Ghz II Corsair Vengance 1600Mhz 2x4Gb II 4870x2 2Gb II Corsair HX520

Permalänk
Medlem

Det finns CM Storm QuickFire TK Keyboard Red, TK är med numpad och piltangeterna i samma
( http://www.inwarehouse.se/k/ki.aspx?sku=768799&cks=ASS&assoc=... )
va väldigt sugen på den men sen kom webhallen med kampanj på steelseries g6v2 red för 390kr som inte jag inte kunde låta bli och köpa. Den är bra mycket bättre än min gamla ace kl400 jag hade innan, det ända är väl att det skulle inte skada med en handledstöd på ss g6v2 red.

Permalänk
Medlem

Om du inte behöver lull-lull och bara är fokuserad efter prestanda/kvalitet vill jag slå ett slag för Steelseries 6gv2 som du hittar till ett schysst pris nu lite varstans (sett från 390 spänn och uppåt senaste veckan). Det finns både med svarta och röda switchar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extrapaj:

Ja det beror ju på vad man har för ljudkort och lurar osv också. Sänka ljudet, ändra låt osv finns i ducky plus många andra finesser.

Men vadå, varför skulle det bli sämre ljud bara för att man har en sladd extra?

Visa signatur

CITERA MIG SÅ ATT JAG HITTAR TILLBAKA!
| MSI B550 Gaming Plus | Ryzen 5 5600x | Strix RTX 4080 | 32GB Corsair Vengeance | EVGA Supernova G2 850W | ROG Chakram (liten joystick ju!!) | L33T Muninn Headphones | KeyChron K3 | Predator X34 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mansonite:

Men vadå, varför skulle det bli sämre ljud bara för att man har en sladd extra?

Desto kortare väg för signalen desto bättre. Har man ett bra headset och bra ljudkort vill man ju inte koppa det mellan en billig förlängning som orsakar störningar osv. Lite som att köpa riktigt bra datorgrejer och sen använda moderkortets grafikkort.

Permalänk
Skrivet av Extrapaj:

Desto kortare väg för signalen desto bättre. Har man ett bra headset och bra ljudkort vill man ju inte koppa det mellan en billig förlängning som orsakar störningar osv. Lite som att köpa riktigt bra datorgrejer och sen använda moderkortets grafikkort.

Ljudnördar tror alltid att de kan höra skillnad på olika sladdar vilket de inte kan egentligen, det är bara placebo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extrapaj:

Desto kortare väg för signalen desto bättre. Har man ett bra headset och bra ljudkort vill man ju inte koppa det mellan en billig förlängning som orsakar störningar osv. Lite som att köpa riktigt bra datorgrejer och sen använda moderkortets grafikkort.

Visst, dessto kortare väg, dessto bättre, men nu snackar vi inga metrar, jag utmanar vem som helst att höra skillnad på 45 eller 55 centimeters kabel :). För att relatera till ditt exempel med datorgrejer skulle det vara som att koppa datorn i en förgreningsdosa istället för rätt i väggen. Tjohej.