Permalänk
Medlem

iTunes 11

ser att det är tillgängligt nu via uppdatering.

Någon som vågat sig på att uppdatera och kan avlägga en rapport om det är riskfritt eller om det är samma skit eller värre skit än gamla iTunes?

i vanliga fall brukar ju uppdateringar vara bra men när det gäller Apple så är ju saker lite annorlunda på den sidan...

Permalänk
Medlem

Aldrig haft problem med Itunes men det är minst lika bra som Itunes 10. Tycker det känns lite snabbare och UI't är mindre plottrigt. Tyvärr fick vi ingen Itunes Match denna gången heller.

Permalänk
Medlem

Gillar ej iTunes 11. Saknar Coverflow vilket jag gillar.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

hur är hanteringen av iEnheter?

Permalänk
Medlem

Jag är nöjd, mer slimmat utseende och lättare att förstå även fast det är nästan helt omarbetat. Använder visserligen det endast för att lägga in musik på iPoden och film på iPhonen och inte som musikspelare, så kan inte säga så mycket om helheten.

Edit: Saknar att kunna se storleken, antal låtar, tid osv. för det aktuella biblioteket man står i... någon som vet hur man får fram det?

Visa signatur

Intel i5-11400F | Gigabyte Z590I Aorus Ultra | ASUS RTX 3060 Dual V2 OC | Corsair Vengeance LPX 16 GB
Samsung 980 Pro 1 TB | Seagate Exos 7E8 8 TB | WD Red 2 TB | Fractal Design Define Nano S | Fractal Design Ion+ 660W

Permalänk
Hedersmedlem

Det känns väl faktiskt både snabbt och lättanvänt.

Skrivet av mtntwg:

Saknar att kunna se storleken, antal låtar, tid osv. för det aktuella biblioteket man står i... någon som vet hur man får fram det?

Tryck Ctrl+B för att visa menyraden och välj sedan "Show status bar" under "View".

Permalänk
Skrivet av Cooling23:

Gillar ej iTunes 11. Saknar Coverflow vilket jag gillar.

Samma här. Var de tvungna att ta bort CoverFlow? Trodde det var en feature som var här för att stanna, men det verkar ha stuvats om fullständigt i programmet. iTunes 11 var en allt för stor förändring (till det sämre) för att jag ska vilja gå över till det just nu. :annoyed:

Visa signatur

📟 AMD Ryzen 9 7900X | Asus ROG STRIX X670E-A | 32 GiB Corsair Vengeance DDR5 | Noctua NH-D15 | GeForce RTX 3060 Ti | Samsung SSD 980 Pro 1 TB + 2 TB WD Black 7200 RPM | LG 27" UltraGear 27GP850 | Fractal Design Define R4 | Corsair RM1000x | Varmilo VEA88 Moonlight V2 (Cherry MX Brown) | Mionix Naos Pro

🎧 Sennheiser HD 650 | Topping E30 II DAC | Topping L30 II AMP | 🎤 Shure SM58 | MXL 770 | MOTU M4

Permalänk
Medlem

Någon som vet om dom har orkat fixa stöd för .flac än ?

Permalänk
Medlem

Dröm vidare att du kommer kunna spela FLAC på Itunes. Apple har ALAC vilket är motsvarigheten till FLAC.

Permalänk
Medlem

har uppdaterat nu och det verkar fungera utan problem MEN finns det några inställningar att ändra typsnittet?

det ser hemskt ut på många ställen då texten är FET istället för normal

Permalänk
Medlem

det är fortfarande som att skrapa en trisslott om man ska lyckas få itunes att synka mot telefonen eller inte

Permalänk
Skrivet av dammskog:

har uppdaterat nu och det verkar fungera utan problem MEN finns det några inställningar att ändra typsnittet?

det ser hemskt ut på många ställen då texten är FET istället för normal

Jag har inte provat att modda iTunes 11, men enligt 1davi på Deviantart, så har Apple ändrat så mycket i gränssnittet och hur det är upplagt att det kan bli krångligt att göra teman/visuella stilar för iTunes. I alla fall när det kommer till färger och storlekar på olika element/bilder/grafik. Tidigare iTunes-versioner var enklare, där gick det även att ändra typsnitt. Det skulle vara om du orkar rota igenom iTunes olika text/konfigurationsfiler och leta efter typsnitt och/eller modda DLL-filer med Resource Editor.

Jag inbillar mig dock att iTunes överlag ser snyggare ut med olika program som utjämnar typsnitt i Windows, typ gdipp eller MacType (som namnet antyder så blir texten mjukare, som på Mac OS X/Linux-distar). Fast då kanske texten bara upplevs som ännu fetare, så det kanske inte är någon bra "workaround".

Visa signatur

📟 AMD Ryzen 9 7900X | Asus ROG STRIX X670E-A | 32 GiB Corsair Vengeance DDR5 | Noctua NH-D15 | GeForce RTX 3060 Ti | Samsung SSD 980 Pro 1 TB + 2 TB WD Black 7200 RPM | LG 27" UltraGear 27GP850 | Fractal Design Define R4 | Corsair RM1000x | Varmilo VEA88 Moonlight V2 (Cherry MX Brown) | Mionix Naos Pro

🎧 Sennheiser HD 650 | Topping E30 II DAC | Topping L30 II AMP | 🎤 Shure SM58 | MXL 770 | MOTU M4