Stylus pennor till ipad o andra plattor, hjälp!

Permalänk
Medlem

Stylus pennor till ipad o andra plattor, hjälp!

Jo jag har beställt en acer w700 och vad jag vet så kan man endast använda såna pennor som ipad klarar av
Några frågor...
Vilken är bäst?
Varför har dem så stor och rund spets?
Hur noggrant kan man använda den? Detta frågar jag i och med att spetsen är rund så jag har svårt att förstå hur man ska veta hur den ska användas noggrant :/

Det var nog allt för nu, tack på förhand

Permalänk

Jag använder en Bamboo penna, glömt vad den heter. Kan det bara stylus?
Jag tycker att den funkar skitbra, och varför den ser ut som den gör vet jag inte.
Sen med noggrannheten har det funkat ganska bra för mig, har inte haft problem med det.

Visa signatur

- i7 3770K & P8Z77-V Pro - MSI GTX 680 - Vengeance 16GB 1600Mhz -

- The horror... the horror... -

Permalänk
Medlem

Tjena!

Jag har själv en Bamboo Stylus penna och den fungerar perfekt, dock ett generellt stor problem med iPad:en och jag antar att det är detsamma med acerw700 är att du inte kan vila sidan av handen mot skärmen eftersom den registerar det som att du vill rita där. För mig förstör det hela användningen eftersom du inte får samma stabilitet som när du använder papper och penna (du kan ju använda en handske men ändå..). Den går att använda nogrannt, men tyvärr så blir det skakigt på grund av detta problem.

Nyligen såg jag en nyhet om en stylus som använder bluetooth, och ska på så sätt undvika problemet:
http://www.tenonedesign.com/connect.php

Annars rekommenderar jag dig att titta på denna videon av The Verge, dem brukar vara duktiga på att testa prylar:
http://www.youtube.com/watch?v=eEjhzOgx-j8

Som jag sa ovan så har jag Bamboo Stylus som visas i filmen.

Ha en bra fredag
/Fredde

Visa signatur

Prylhögen: Nexus 7, iPhone 5, MBPr 2013

Permalänk
Medlem

Den här lär vara grym om man ska tex rita. Men den klickar lite varje gång man sätter ner den så man kanske inte vill sitta och anteckna i närheten av andra med den.. Jag vet inte hur illa det är. Jag funderar på en sånhär.
http://www.thinkgeek.com/product/ed01/?srp=1

Visa signatur

En potatis

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felix:

Den här lär vara grym om man ska tex rita. Men den klickar lite varje gång man sätter ner den så man kanske inte vill sitta och anteckna i närheten av andra med den.. Jag vet inte hur illa det är. Jag funderar på en sånhär.
http://www.thinkgeek.com/product/ed01/?srp=1

The Verge sade att den inte var så jätte bra :/ den lilla plastsaken var tydligen ganska lätt att paja...

Permalänk
Medlem
Skrivet av QRS5:

Tjena!

Jag har själv en Bamboo Stylus penna och den fungerar perfekt, dock ett generellt stor problem med iPad:en och jag antar att det är detsamma med acerw700 är att du inte kan vila sidan av handen mot skärmen eftersom den registerar det som att du vill rita där. För mig förstör det hela användningen eftersom du inte får samma stabilitet som när du använder papper och penna (du kan ju använda en handske men ändå..). Den går att använda nogrannt, men tyvärr så blir det skakigt på grund av detta problem.

Nyligen såg jag en nyhet om en stylus som använder bluetooth, och ska på så sätt undvika problemet:
http://www.tenonedesign.com/connect.php

Annars rekommenderar jag dig att titta på denna videon av The Verge, dem brukar vara duktiga på att testa prylar:
http://www.youtube.com/watch?v=eEjhzOgx-j8

Som jag sa ovan så har jag Bamboo Stylus som visas i filmen.

Ha en bra fredag
/Fredde

Såg nice ut Lite dyr kanske 79$ :/
Men jag tror inte att hand grejset blir något problem med mig, problemet jag är orolig för är att det inte blir detaljerat tex om jag missar ett litet streck och vill göra den lite längre så kommer jag inte kunna "träffa" samma ställe...

Permalänk
Medlem

Har hört goda saker om bamboo stylus och om det är ett problem med handplacering har jag hört att det är ganska enkelt att klippa av 2-3 fingrar från en vanligt fingervanta och på så sätt skapa en vante när dina fingrar fortfarande går att använda men din hand inte kommer påverka plattan när du lägger den mot ytan för att stödja handen.

Jag var också ganska förvirrad över de breda spetsarna till en början men det fungerar faktiskt ganska bra.

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blu3n0va:

Såg nice ut Lite dyr kanske 79$ :/
Men jag tror inte att hand grejset blir något problem med mig, problemet jag är orolig för är att det inte blir detaljerat tex om jag missar ett litet streck och vill göra den lite längre så kommer jag inte kunna "träffa" samma ställe...

Vad ska du göra med stylus:en?
Ska du rita något detaljerat och nogrannt eller är det typ för lite skissning?

Visa signatur

Prylhögen: Nexus 7, iPhone 5, MBPr 2013

Permalänk
Medlem
Skrivet av QRS5:

Vad ska du göra med stylus:en?
Ska du rita något detaljerat och nogrannt eller är det typ för lite skissning?

Jag går Natur i gymnasiet så det blir en hel del matte så hag hade tänkt mig använda den till att räkna geometri osv

Permalänk
Medlem

Okej, så mer åt skissnings hållet, då fungerar det säkert hur bra som helst.

Visa signatur

Prylhögen: Nexus 7, iPhone 5, MBPr 2013

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blu3n0va:

The Verge sade att den inte var så jätte bra :/ den lilla plastsaken var tydligen ganska lätt att paja...

Aha. Jag hade bara hört att den hade väldigt bra precision.

Visa signatur

En potatis

Permalänk
Medlem

Har använt Jot pro (den med plastsaken) nästan dagligen i månader nu och är nöjd. Jämfört med vanliga runda stylus så är den överlägsen i precision, dock lider den av små barnproblem ännu. I skolan skulle jag rekommendera den långt över den vanliga typen av stylus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EnJoker:

Har använt Jot pro (den med plastsaken) nästan dagligen i månader nu och är nöjd. Jämfört med vanliga runda stylus så är den överlägsen i precision, dock lider den av små barnproblem ännu. I skolan skulle jag rekommendera den långt över den vanliga typen av stylus.

Jaha Men då blir det en sån da tror jag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blu3n0va:

Jaha Men då blir det en sån da tror jag

Du blir nog nöjd. Efter ett tag kommer den att "hoppa" när du skriver då är det bara att ha lite kylpasta redo och lägga en dutt på kulan så fungerar den lika bra igen. Det är ett vanligt problem på dessa.