Telia beter sig som grisar [Företag]
Hej, som ni kan se på mitt trådnamn är jag riktigt besviken på min internetleverantör, Telia.
Jag ska försöka förklara så gått det går vad jag har för problem och hur jag har försökt att lösa det.
Allt började för drygt 1 & 1/2 år sedan då jag började få riktigt hög ping på kvällarna, upp mot 300-400.
Jag anmälde direkt till telia och dom sa att det var inget fel så jag tänkte att de var tillfälligt.
Samma problem fortsatte nästan varje kväll i flera månader till och jag kontaktade telia igen och dom bestämde att
skicka ut en tekniker för att undersöka, teknikern hittade inga fel. Problemet fortsatte och jag har under ett år och
jag har konstant kontaktat telia för att få hjälp och dom har flera gånger skickat ut tekniker som inte hittar något som är fel.
Så en kväll för ca 2 veckor sedan gjorde jag de gamla vanliga, jag kontaktade dom över chatten men till min förvåning fick jag prata
med en som inte var IQ-befriad och han hjälpte mig och förklarade att de den dom teknikerna som telia skickat ut inte kunna kollat annat än
kvalitén på kopparledningen och signalstyrkan från stationen till mitt hus.
Han beställde även en systemtekniker som skulle gå till botten med mitt problem som jag upplevt nästan varje kväll i över ett år.
Efter ett par dagar fick jag svar av teknikern via sms att ärendet var avslutat (fick ingen information om fel hittats eller om något har gjorts för att fixa mina problem) så jag kontaktade chatten igen i hopp om svar på mina frågor.
Fick då prata med en som sa att teknikern har hittat ett fel på stationen som orsakar mina problem, den är överbelastad och han sa även att telia kan inte göra nått för att fixa mitt problem.
Jag har haft samma problem i mer än ett år och telia har gång på gång förnekat fel och när dom finner fel VÄGRAR dom att åtgärda det och säger att jag får antingen leva med problemet eller byta leverantör (vilket inte är ett alternativ då de andra operatörerna hyr in sig på exakt samma station som telia och jag kommer få samma problem)
Jag känner mig extremt sviken och lurad på både tid och pengar då.
Kan även tillägga att det sitter över 150 personer på samma station som har exakt samma problem som jag och telia tycker att det spelar ingen roll då "pingproblem uppstår nästan bara när man spelar, och alla spelar ju inte"
Telia har enligt mig begärt fullt pris till mig och de andra personerna på denna överbelastade skitstationen som inte fungerar i flera år och vägrar att åtgärda problemet.
Vad ska jag göra? Vilka rättigheter har jag som konsument.
Känner mig lurad.
-
-
Rasmus