Värt att köpa Farcry 1 och 2?

Permalänk
Medlem

Värt att köpa Farcry 1 och 2?

Hejsan!

Jag surfade runt lite på CDON och såg att de sålde Farcry 1 och 2 för 49:- (inte 49:- för båda utan var för sig). Jag har ingen erfarenhet av denna spelserie och undrar nu om det är värt att slå till?

En sak till, missar man något speciellt i historian om man hoppar direkt till 3'an?

//kjkl

Visa signatur

| i7 6700K | GTX 980 | Noctua NH-D15 | Samsung 950 PRO NVMe 256GB | 120GB Corsair SSD | 250GB Samsung 840 Evo | 1TB Lagring | 16GB Ram | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Surface Pro 4 i5 för anteckningar i studier | Lenovo Thinkpad T490 i7 för utveckling och övriga studier |

Permalänk

2:ans story är mer eller mindre värdelös. Rekommenderar det inte, inte ens när det kostar 49:-.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem

ettan skulle jag säga är helt vart, gillar det spelet mycket. 2'an däremot gillar jag inte alls och den kan du skippa enligt mig

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

Inte spelat 1:an, bara 2:an och 3:an.
Det andra spelet känns lite småkul i början men sedan blev jag bara uttråkad.
3an är dock mitt nya favoritspel (SinglePlayern)

Edit: Nej, 3an är en helt annan story.
Du missar ingenting

Permalänk
Medlem

1:an är extremt skojsigt!

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"

Permalänk
Medlem

Köp ettan och låtsas som om att tvåan aldrig existerat, typ som Deus Ex: Invisible war inte existerar.

Bra.

Tvåan kan dock summeras med 2 ord: Jävla malaria.

EDIT: Rättar mina felstavningar.

Visa signatur

Ignorance is voluntary misfortune.

Permalänk

2an är lätt värd 49 kr bara för att åka omkring och utforska det stora fina landskapet. Och att gå och jaga på savannen

Visa signatur

Define R4 | i5 3570K | P8Z77-V | Windforce 3x 7970 OC | Integra R2 750W | Vector 128GB | Vengeance 8GB | Hyper 412S | XL2411T @144hz | Hör av dig om du vill spela BF3, ARMA3, DCS eller UT4!

Permalänk
Medlem

1:an är rätt roligt

2:an var så fruktansvärt dåligt att jag visste inte om jag någonsin skulle kunna ens fundera på att spela Farcry igen

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk

Oj, det verkar som det är bara jag som gillade tvåan!

Faktiskt ett av mina favoritspel (förutom multiplay, det var kasst) men jag älskade världen, diamant systemet, karaktärerna och elden!

Det som drog ner lite på känslan var att alla, varenda männsiak kändes det som, som man mötte ute i savannen började skjuta på en, även fast man gjorde uppfrag för deras ledare osv.

Men eftersom ingen annan gillar det så blir det väl svårt att rekommendera det. JAg tyckte iallafall det var skitbra

Permalänk
Skrivet av OstenPowers:

Oj, det verkar som det är bara jag som gillade tvåan!

Faktiskt ett av mina favoritspel (förutom multiplay, det var kasst) men jag älskade världen, diamant systemet, karaktärerna och elden!

Det som drog ner lite på känslan var att alla, varenda männsiak kändes det som, som man mötte ute i savannen började skjuta på en, även fast man gjorde uppfrag för deras ledare osv.

Men eftersom ingen annan gillar det så blir det väl svårt att rekommendera det. JAg tyckte iallafall det var skitbra

Jag med

Visa signatur

Define R4 | i5 3570K | P8Z77-V | Windforce 3x 7970 OC | Integra R2 750W | Vector 128GB | Vengeance 8GB | Hyper 412S | XL2411T @144hz | Hör av dig om du vill spela BF3, ARMA3, DCS eller UT4!

Permalänk
Medlem

2:an = GTA Somalia

Visa signatur

Dator: Processor: Intel i7 2600k CPU Kylare:Antec kühler h2o 620 Grafikkort: Asus GTX 970 Strix, Mobo: Asus P8P67-LE SSD Intel 520 120GB HDD: Western Digital Caviar Green 2TB, RAM: Corsair XMS3 8GB DDR3 PC10666 1333MHz, Chassi: Fractal Design Core 3000, PSU: Corsair PowerSupply 700W Gaming series 80 Plus
Skärm: Dell U2312HM Mobil Nexus 5x

Permalänk
Medlem
Skrivet av OstenPowers:

Oj, det verkar som det är bara jag som gillade tvåan!

Faktiskt ett av mina favoritspel (förutom multiplay, det var kasst) men jag älskade världen, diamant systemet, karaktärerna och elden!

Det som drog ner lite på känslan var att alla, varenda männsiak kändes det som, som man mötte ute i savannen började skjuta på en, även fast man gjorde uppfrag för deras ledare osv.

Men eftersom ingen annan gillar det så blir det väl svårt att rekommendera det. JAg tyckte iallafall det var skitbra

Fc2 hade dom bästa miljöerna, en grym känsla och en del episka uppdrag.

Permalänk

Trollar inte nu men skall bara sga att jag själv gillade FC2, även om det nu låter gaska vrickat.. Tror dock det tog mig ca 2 år att klara då storyn var så jävla dålig..

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zizoor:

Köp ettan och låtsas som om att tvåan aldrig existerat, typ som Deus Ex: Invisible war inte existerar.

Bra.

Tvåan kan dock summeras med 2 ord: Jävla malaria.

EDIT: Rättar mina felstavningar.

Haha! Kör nog på ettan då
Tack för alla svar!

Visa signatur

| i7 6700K | GTX 980 | Noctua NH-D15 | Samsung 950 PRO NVMe 256GB | 120GB Corsair SSD | 250GB Samsung 840 Evo | 1TB Lagring | 16GB Ram | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Surface Pro 4 i5 för anteckningar i studier | Lenovo Thinkpad T490 i7 för utveckling och övriga studier |