Letar efter grymma spel/portningar till andriod

Permalänk
Medlem

Letar efter grymma spel/portningar till andriod

Hej hopp!

Har varit i farten och beställt ett gäng julklappar till mig själv.
En surfplatta bland annat. Jag har letat runt lite men jag tycker det
fattas en vettig lista för bra spel som passar på en surfplatta.
Jag såg att det finns DOSbox till android, så ni kanske kan rekommendera
ett gäng dosspel som funkar bra med touch-interface? Det vore grymt,
så kan man kanske få sig en nostalgitripp med ett bortglömt spel, lagom till julen!

Även andra rekommendationer på appar/emu-spel vore gött!

Jag såg att OpenTTD finns till andriod, gällande dosbox så kan jag bara komma att
tänka på Bullfrogspelen, hur funkar de med touch?

Mvh!

Visa signatur

"Tråden får vara öppen så länge diskussionen hålls saklig och civiliserad. "
"... och där låser vi tråden. Tramspellar.
*Låst* "
Andreas D. ^^,
Citera för svar. =3

Permalänk
Medlem

Carmageddon kommer snart till Android.

Visa signatur

AMD R9 5900X | Asus Strix X470-F | 32GB G-Skill @ 3,6GHz | RTX 3090Ti

Permalänk
Medlem

Broken Sword I och II finns för android, om man gillar peka klicka spel.

Permalänk

det finns ju dragon slayer, bra grafik för en telefon/surfplatta.

Visa signatur

Intel core i3-2100 CPU @ 3.10ghz[]Crucial DDR3 1333MHz 8GB KIT CL9[] Sapphire radeon HD 7750 1 GB[] 500GB HDD[] Cooler master elite 310[] Windows 8 Pro N - 64 bit)[]Silver power 500w PSU[] Crucial MX100 256 GB SSD[]
TELEFON: [Samsung Galaxy S3]

Permalänk
Medlem

Baldur's Gate kommer snart till Android, release är fortfarande TBA men lär bli någon gång i början av nästa år. Annars vet jag inte, tycker jag spelat det mesta som är värt ett öre på Android och är ganska besviken på utbudet. Det finns alldeles för många pay-to-win-spel där du först betalar 50kr för spelet och sedan måste betala ytterligare för att kunna få "hela upplevelsen".

Visa signatur

Nummer ett: CPU: Ryzen 3800X. GPU: Asus Strix RTX 2080 ti MB: Asus ROG Strix X570 Gaming.RAM: 16GB G.Skill Flare X DDR4 3200Mhz CL14. Kylare: NZXT Kraken X62. PSU: Seasonic Prime Ultra 850W Titanium. Chassi: Phanteks Enthoo Evolv XSkärm: Asus PB287Q (4K),

Bärbara: Acer Aspire V Nitro VN7-591. CPU i7 4710HQ. RAM: 8GB 1600Mhz DDR3. GPU GTX 860M.

Permalänk
Medlem

finns ju vissa emulatorer o köra t ex psx4droid, n64oid och fler till och med commondore 64 emulator finns till android

http://www.pocketgamer.co.uk/r/Android/Emulation/feature.asp?...

körde i sega genesis emulator nyss i min galaxy 5 i5500 och satt o spelade sonic 2 en stund.
har dock inte multitouch så det blev med knapparna på telefonen som jag fick köra med
funkade fint med sega genesis på min 500 kr android iallafall ^^

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem

Jag kör nintendo 64 emulator, ps1 emulator(psx heter den), Gta Vice City, Modern Combat 4, Black ops zombies, Nova 3( grymt!), asphalt serien(bil spel), finns även en beta på nintend ds emulator kanske kommer på fler senare

Permalänk
Medlem

Vilken typ av spel gillar du? Gamelofts spel anser i alla fall jag att man ska undvika, de går ofta ut på att irritera dig tills du köper grejer. Personliga favoriter är bl.a.

-Final Fantasy 3
-Chaos Rings
-World of Goo
-GTA 3 och Vice City
-The Bard's tale
-Minecraft

Jo, mycket portningar

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Counter strike finns också, typ portat Critikal Strike tror jag det heter Riktigt kul, brukar lira Dust2 ibland xD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sando:

Vilken typ av spel gillar du? Gamelofts spel anser i alla fall jag att man ska undvika, de går ofta ut på att irritera dig tills du köper grejer. Personliga favoriter är bl.a.

-Final Fantasy 3
-Chaos Rings
-World of Goo
-GTA 3 och Vice City
-The Bard's tale
-Minecraft

Jo, mycket portningar

Jag är allätare. Jag ser mig dock inte spela 3ps eller fps. Är inkapabel att spela det med handkontroll så touch lär ju vara tio resor värre. JRPG, citybuilders/management är väl det jag kan se framför mig med touch. Frågan är ju vilka portar som har bra implementation av touch. Jag kommer ju inte spela något om jag blir frustrerad av kontrollerna.

Final fantasy-spel och OpenTTD är det jag har klart för mig att jag måste testa än så länge. ^^

Men fortsätt komma med förslag grabbar, gärna några rader om hur kontrollerna fungerar också.

Visa signatur

"Tråden får vara öppen så länge diskussionen hålls saklig och civiliserad. "
"... och där låser vi tråden. Tramspellar.
*Låst* "
Andreas D. ^^,
Citera för svar. =3