Problem med nytt Asus P8Z77-V och nätverk

Permalänk

Problem med nytt Asus P8Z77-V och nätverk

Köpte ett nytt P8Z77-v igår.
Problemet är att när jag ansluter nätverkskabeln så hittar den nätet. Tappar det efter 5-10sek. För att sen hitta det igen.. Så håller den på hela tiden.
Kör jag med wifi så fungerar det bra.

Vad kan problemet vara?
Installerade om windows och alla dom senaste drivrutinerna när jag bytt moderkortet.

Körde på ett asrock moderkort innan. Och då fungerade nätet klockrent med kabeln. (några timmar innan)

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk

Ja kör med dom drivrutinerna.
Har även provat koppla sladden till en annan dator. Och då fungerar det felfritt.

Så det kanske är något fel på nätverkskortet?
Iofs. så hittar den ju det i enhetshanteraren.

Skrivet av evil penguin:
Permalänk
Avstängd

Hade samma problem som dig, löste sig när jag installera drivarna från cd'n som ingick

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Speldator: CPU: i5 3570k @ 4,6 ghz, kyls av Be Quiet Dark Rock Pro 2 Moderkort: ASUS P8Z77-V GPU: Gigabyte GTX 670 WF OC Chassi: Fractal Design Arc PSU: Fractal Design Newton R2 800w SSD: Corsair Force GT 120 gb RAM: Corsair Vengeance 8 gb HP HDD: 1 tb 7200 rpm Ljudkort: ASUS Xonar DX

Permalänk

Har även gjort det. Men kanske dom nyare jag installerade innan ligger kvar å jävlas?

Skrivet av Heskeytime:

Hade samma problem som dig, löste sig när jag installera drivarna från cd'n som ingick

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Har samma problem, har du kommit på någon lösning?