Galaxy SIII Mini vs. iPhone 4 - vilken av dom är bäst?

Permalänk
Medlem

Galaxy SIII Mini vs. iPhone 4 - vilken av dom är bäst?

Ska köpa någon av dessa mobiltelefoner hos Tre - för 148/kr mån. Vilken av dom är bäst? Med bäst menar jag responsiv, snabb, laggfri osv. Vill helst ha en mobil som inte laggar när man scrollar t.e.x. Ska även funka finfint att kolla fejan då och då, och kanske någon trudilutt på Internet. Vilken av dom är bäst då?

Permalänk
Skrivet av Bensii:

Ska köpa någon av dessa mobiltelefoner hos Tre - för 148/kr mån. Vilken av dom är bäst? Med bäst menar jag responsiv, snabb, laggfri osv. Vill helst ha en mobil som inte laggar när man scrollar t.e.x. Ska även funka finfint att kolla fejan då och då, och kanske någon trudilutt på Internet. Vilken av dom är bäst då?

jag kan inte säga nått om S3an men iphone flyter jätte bra, inget lagg över huvudtaget
men IOS flyter ju bra på alla deras saker

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 EVO B3 | Proccesor: i7 2600k @4,6Ghz Antec 620 PnP GT 1450rpm | Ram: Corsair 8gb Vengeance och 8gb Vengeance LP | Chassi: Fractal Design Arc | Grafikkort: MSI Gtx 660ti 2gb Power Edition Nätagg Corsair TX650w V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bensii:

Ska köpa någon av dessa mobiltelefoner hos Tre - för 148/kr mån. Vilken av dom är bäst? Med bäst menar jag responsiv, snabb, laggfri osv. Vill helst ha en mobil som inte laggar när man scrollar t.e.x. Ska även funka finfint att kolla fejan då och då, och kanske någon trudilutt på Internet. Vilken av dom är bäst då?

Om du vill ha allting helt "smooth": Apple.
Om du vill ha en bra telefon som lyder alla dina order och du kan anpassa helt själv: Samsung.

Visa signatur

R5 5600X | RTX 3060 Ti | 3DMark
O2 + ODAC | DT 1990 Pro | ModMic Wireless
XB273U GX | S2417DG | 55CX
G Pro X Superlight | VA88M MX Red Silent | pfSense + Mullvad VPN | Mobiler

Permalänk
Medlem

Du bör snarare jämföra S III mini med Iphone 4s. Vanliga Iphone 4 har inte en chans.

Visa signatur

Vattenkylt SilverStone FT02B, i7 2600k, Asus P8Z68 Deluxe, Corsair AX 850W, Corsair 16GB VENGEANCE BLUE, Asus GTX 570 SLI, Asus Xonar Essence STX, OCZ Vertex2 60GB, WD Black 1TB, 2x WD Green 2TB, 2x Seagate 500GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bensii:

Ska köpa någon av dessa mobiltelefoner hos Tre - för 148/kr mån. Vilken av dom är bäst? Med bäst menar jag responsiv, snabb, laggfri osv. Vill helst ha en mobil som inte laggar när man scrollar t.e.x. Ska även funka finfint att kolla fejan då och då, och kanske någon trudilutt på Internet. Vilken av dom är bäst då?

Har inte testat någon av dom men tänk på att ios är gjort för en typ av hårdvara medans Android måste anpassas efter alla typer olika hårdvara, samt när det gäller galaxy s3 mini tänk då på att den är ljusår från vanliga s3an..

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

S3 mini all the way! mycket nyare och android baserad. sen har ju google börjat med "Project butter" vilket får android att flyta mycket bättre i 4.0 och nyare

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Kom på det också att tänka på att s3 mini kommer bli otroligt seg efter ett tag.. Tjejer som har en xperia go och det är samma hårdvara... Erikssons processorer är inte direkt något att hänga i granen.. Spel så som fruit ninja är till exempel inte spelbart

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Min iPhone 4 som snart är två år gammal i mars flyter på helt okej i iOS 5.1.1, har inte vågat uppdatera till iOS 6 än. Någon med iOS 6 och iPhone 4 som kan ge lite input?

Visa signatur

Gamestation |AMD Athlon 64 X2 4400+ 2.2Ghz| |Corsair TWINX 2048Mb PC3200 400Mhz| |2 x GeForce 7800GTX 256Mb SLI| |Western Digital 320Gb 7200rpm 8Mb S-ATA2| |MSI K8N SLI Platinum nForce4| |Antec TX1050B Black Miditower 500W|
Dell Vostro 1500 |T7250 2.0Ghz| |160Gb 7200rpm| |3Gb RAM| |8600M GT| |9Cell batteri|

Permalänk
Skrivet av Kimmeh:

Min iPhone 4 som snart är två år gammal i mars flyter på helt okej i iOS 5.1.1, har inte vågat uppdatera till iOS 6 än. Någon med iOS 6 och iPhone 4 som kan ge lite input?

Jag körde med iOS 6 utan problem på min ip 4. Safari gick mycket snabbare än tidigare. Tycker du ska uppdater!

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk
Skrivet av Kimmeh:

Min iPhone 4 som snart är två år gammal i mars flyter på helt okej i iOS 5.1.1, har inte vågat uppdatera till iOS 6 än. Någon med iOS 6 och iPhone 4 som kan ge lite input?

varför har du inte uppdaterat?

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 EVO B3 | Proccesor: i7 2600k @4,6Ghz Antec 620 PnP GT 1450rpm | Ram: Corsair 8gb Vengeance och 8gb Vengeance LP | Chassi: Fractal Design Arc | Grafikkort: MSI Gtx 660ti 2gb Power Edition Nätagg Corsair TX650w V2

Permalänk

SGSII har bra flyt med Android 4 så antar att en SIII måste vara ännu bättre. Men det smartaste är väl ändå att testa i en affär då det är en simpel kravspec?

Permalänk
Medlem

Android öppnare och kan flytta filer och allt utan nån program.Slippa massa strunt program i datorn.Bara slippa itunes borde vara nog för att välja bort ipone.

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoArmsButCookies:

Jag körde med iOS 6 utan problem på min ip 4. Safari gick mycket snabbare än tidigare. Tycker du ska uppdater!

Alright, jag körde betan ett tag och tyckte inte det flöt lika bra men den går kanske inte att jämföra med den skarpa versionen!

Skrivet av Sannapulsen:

varför har du inte uppdaterat?

Jag är rädd att den ska bli slööer :/

Visa signatur

Gamestation |AMD Athlon 64 X2 4400+ 2.2Ghz| |Corsair TWINX 2048Mb PC3200 400Mhz| |2 x GeForce 7800GTX 256Mb SLI| |Western Digital 320Gb 7200rpm 8Mb S-ATA2| |MSI K8N SLI Platinum nForce4| |Antec TX1050B Black Miditower 500W|
Dell Vostro 1500 |T7250 2.0Ghz| |160Gb 7200rpm| |3Gb RAM| |8600M GT| |9Cell batteri|

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Bara mobilen kan ha Android 4 och upp så är den nog bäst!
Android flyter på minst lika bra som iOS med de nya uppdateringarna.
I alla fall de Android enheter jag testat hittills

Permalänk
Medlem

Värt att notera är att sIII och sIII mini inte alls är samma telefon, skiljer mycket hårdvara, till sIII:ans fördel.

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk
Medlem

Saken är den att SGSII presterar bättre än SGSIII Mini. I alla spel som de har prövat och applikationer så presterar en 1.5 år gammal telefon bättre. Jag tycker du ska köra på iPhone 4 hellre.

Permalänk
Skrivet av fermia:

Android öppnare och kan flytta filer och allt utan nån program.Slippa massa strunt program i datorn.Bara slippa itunes borde vara nog för att välja bort ipone.

Det ända man använder iTunes till nu längre är så vitt jag kan komma på att flytta över filmer om man kollar på sådant (vilket ingen gör). Jag har inte haft igång itunes sedan iOS5 kom.

Visa signatur

Asus P8P78 Deluxe / 2500K@4,6 / 16GB / GTX970 / 500GB SSD / 8TB / 750W / Creative X-fi [<- Semipassiv]
Senn HD280 / BenQ BL3200PT / MBA 13" -11 / S7E

Permalänk
Medlem

Vad jag kan läsa mej till utan att spela in att jag hatar allt som har med apple att göra så verkar s3 mini bättre på pappret.
Men jag har inte testat någon av telefonerna själv då jag sitter nöjd på en s2a.
Men kör du på en apple 4s istället så verkar dom väldigt nära varandra i prestanda.

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem

Kul att se att inte en jävel har koll om vad det faktiskt är för telefon.

Galaxy S3 Mini är INTE Galaxy S3!

Här snackar vi skillnader såsom 480x800, mot RIKTIGA S3ans 720x1280, 5Mpx mot S3ans 8Mpx,

2x1GHz i Mini, jämfört med 4x 1,5 i S3an.

4 tum mot 4,7

1500MAh mot S3ans 2100 MAh.

Alltså, iPhone. Alla dagar i veckan, att ge lika mycket för ett fult försäljningsknep och en budgetmobil är bara dumt

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Avstängd

Jelly bean har bättre flyt än Ios har

Iphone har en tendens att bli tråkig efter typ 5 månader...då man inte kan göra ett piss med den..jag tröttnade på min 4S pga att den är så stel och livlös på nåt sett...

Skaffade en HoX, livet blev fyllt med färg och liv man kan ändra ringsignal utan att behöva låsa upp nåt eller ha speciella program och ljudfiler

En SG3 MINI är mycket roligare än en 4S....en SGS3 är 10x roligare än en 4S

Visa signatur

-Thuban X6@3,9GHZ + NH-D14

-HD7950@1300/6000MHZ + Accelero Extreme

-Corsair TX850W

Permalänk

Hade tagit s3 mini ! Den har bättre prestanda.

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk

Ingen androidmobil är helt hackfri (det inkluderar de absoluta toppmodellerna såsom vanliga Galaxy SIII). Så om det är det viktigaste så bör du välja en iPhone.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Sannapulsen:

men IOS flyter ju bra på alla deras saker

Nej. iPad med iOS 5 är den laggigaste pryl jag har använt. Och då är skoldatorer inräknade.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av norrby89:

Kom på det också att tänka på att s3 mini kommer bli otroligt seg efter ett tag.. Tjejer som har en xperia go och det är samma hårdvara... Erikssons processorer är inte direkt något att hänga i granen.. Spel så som fruit ninja är till exempel inte spelbart

För det är inte din tjej som är tekniskt okunnig och installerat allt möjligt.
Du får se Android som en PC, du kan installera mycket skit som får burken på knä direkt om du vill.

Skrivet av Random-person:

Ingen androidmobil är helt hackfri (det inkluderar de absoluta toppmodellerna såsom vanliga Galaxy SIII). Så om det är det viktigaste så bör du välja en iPhone.

Intressant.
Min S3 flyter då på helt laggfritt utan problem.

Permalänk

Vill du stanna på år 2007, då väljer du iOS. Vill du ha ny teknik och innovativa funktioner, då väljer du S3 Mini.

Visa signatur

Ljud - Rotel RA-12 | KEF Q300 | XTZ 99 W10.16

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gainsgoblin:

För det är inte din tjej som är tekniskt okunnig och installerat allt möjligt.
Du får se Android som en PC, du kan installera mycket skit som får burken på knä direkt om du vill.

joo klart som fan hon är det.. men är jag som fixar alla appar åt henne.. å allt hon har är tre spel, handcent samt någon radio app.. det hela handlar om att själva processorn är EXTREMT slö.. fruit ninja va det första vi laddade ner till den och det laggade apa.. till å med min dotters 1000kr tablet klarar det bättre..

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem
Skrivet av 0n0ffknappen:

Vill du stanna på år 2007, då väljer du iOS. Vill du ha ny teknik och innovativa funktioner, då väljer du S3 Mini.

ny teknik? hoppas att du vet att processorn som sitter i s3 mini är i ren prestanda en bra bit bakom galaxy s2 och skulle gissa på att den även är bra mycket sämre än tegra 2...

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av norrby89:

ny teknik? hoppas att du vet att processorn som sitter i s3 mini är i ren prestanda en bra bit bakom galaxy s2 och skulle gissa på att den även är bra mycket sämre än tegra 2...

Men fortfarande bättre än htc xl som flyter på det mesta! iphone 4 har själv inte en bättre cpu än s3 mini. Skulle lätt kört på s3 mini utan tvekan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av norrby89:

joo klart som fan hon är det.. men är jag som fixar alla appar åt henne.. å allt hon har är tre spel, handcent samt någon radio app.. det hela handlar om att själva processorn är EXTREMT slö.. fruit ninja va det första vi laddade ner till den och det laggade apa.. till å med min dotters 1000kr tablet klarar det bättre..

Så det du försöker säga är att du sköter hennes telefon helt?
Nja skulle inte tro det va, hon har nog lite småskit, särskilt med tanke på att min systers gamla neo klarar fruit ninja perfekt med en klart sämre cpu.