Permalänk

Crackad OS

Fungerar det att använda sig av en crackad windows 7, disken jag får låna fungerar utmärkt men undrar vilka är nackdelarna med crackad OS, förutom att det är olagligt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweetwater:

Fungerar det att använda sig av en crackad windows 7, disken jag får låna fungerar utmärkt men undrar vilka är nackdelarna med crackad OS, förutom att det är olagligt?

§ 7
Piratkopiering
Det är inte tillåtet att sprida länkar till piratkopior. Det är inte heller tillåtet att diskutera hur man kringgår kopieringsskydd eller olovligen kopierar upphovsrättskyddade verk.

All antydan till innehav av piratkopierat material är förbjuden.

Trots att det kan vara lagligt att göra privata kopior är diskussioner om detta inte tillåtet. Svensk och internationell lagstiftning är svårtolkad och föränderlig och eftersom forumets moderatorer inte är jurister som kan bedöma varje enskilt fall är samtliga diskussioner av denna typ förbjudna. För mer information om § 7, se FAQ.

Permalänk
Medlem

Ja det går att använda sig av en crackad Windows. Vissa releaser kan ha problem med Windows update, vilket inte är så bra.
Kan annars tipsa om Windows 8, du får en PRO uppgradering för 279:- på Microsofts hemsida.

Edit:
http://windows.microsoft.com/sv-SE/windows/buy?ocid=GA8_O_WOL...

Permalänk
Medlem

kan TS använda sin crackade version till att köpa en laglig uppgradering?! Att folk ens orkar hålla på idag med fulversioner hit o dit. Är det inte värt att köpa en laglig version för att bara slippa krångel?

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

Permalänk
Medlem

Om du har en gammal laptop med w7 kan du ju ta nyckeln från den (om du vet att du aldrig kommer använda den igen dvs)!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Juicis:

kan TS använda sin crackade version till att köpa en laglig uppgradering?! Att folk ens orkar hålla på idag med fulversioner hit o dit. Är det inte värt att köpa en laglig version för att bara slippa krångel?

JA.

Visa signatur

| MB MSI S02 Inet edition | CPU 7700K @ 4.8 Ghz (DELID) | CPU KYL NZXT X52 240mm RAD | GPU EVGA RTX3080 FTW3 ULTRA GAMING | RAM 16Gb Corsair 3600Mhz@3600 CL16 | SSD Gigabyte NVMe 1Tb | Chassi Fractal Design S2 TG | PSU EVGA Supernova 750W G2 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av marm0t:

Om du har en gammal laptop med w7 kan du ju ta nyckeln från den (om du vet att du aldrig kommer använda den igen dvs)!

nje, oftast är det oem nyckel som är oftast låst. Däremot kan han använda nyckeln till att köpa sig w8.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst och ett gäng avstängningar utdelade*

Som redan nämnts i tråden:

§ 7
Piratkopiering
Det är inte tillåtet att sprida länkar till piratkopior. Det är inte heller tillåtet att diskutera hur man kringgår kopieringsskydd eller olovligen kopierar upphovsrättskyddade verk.

All antydan till innehav av piratkopierat material är förbjuden.

Trots att det kan vara lagligt att göra privata kopior är diskussioner om detta inte tillåtet. Svensk och internationell lagstiftning är svårtolkad och föränderlig och eftersom forumets moderatorer inte är jurister som kan bedöma varje enskilt fall är samtliga diskussioner av denna typ förbjudna. För mer information om § 7, se FAQ

Med vänlig hälsning
MichaSWE

Visa signatur

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på min moderering.
Glöm inte att tala om vilken tråd ditt ärende gäller.
Kontaktvägar: via PM eller via E-post: michaswe@sweclockers.com
Mina System: HePC och Gaming