Permalänk
Medlem

Ny fläkt - i5 3570k 3.4ghz

Tja, jag har orginalkylaren till min CPU och ett väldigt tunnt chassi vilket gör att min dator låter väldigt mycket. Nu till jul passar det ju perfekt att fixa detta problem, undrar om någon skulle kunna länka något som passar mitt paket som kommer göra att datorn låter mindre;

http://www.inet.se/kundvagn/visa/2204618/2012-08-25

Helst något som inte är allt för svårt att montera då jag inte är proffs inom ämnet!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av mibz:

Tja, jag har orginalkylaren till min CPU och ett väldigt tunnt chassi vilket gör att min dator låter väldigt mycket. Nu till jul passar det ju perfekt att fixa detta problem, undrar om någon skulle kunna länka något som passar mitt paket som kommer göra att datorn låter mindre;

http://www.inet.se/kundvagn/visa/2204618/2012-08-25

Helst något som inte är allt för svårt att montera då jag inte är proffs inom ämnet!

Vet du exakt vilken komponent som alstrar ljudet?

Ditt nätagg är inte känt för att vara tyst heller och grafikkort låter oftast.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99339:

Vet du exakt vilken komponent som alstrar ljudet?

Ditt nätagg är inte känt för att vara tyst heller och grafikkort låter oftast.

Skickades från m.sweclockers.com

Okej, var inte direkt säker, var bara det jag hört bör vara orsaken, vad rekommenderar du mig i detta fall då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mibz:

Okej, var inte direkt säker, var bara det jag hört bör vara orsaken, vad rekommenderar du mig i detta fall då?

Nytt chassi?:)

Visa signatur

OS: MacOS/ Windows 10 Pro 64-bit MB: ASUS-Z97-A CPU: i7 4790k
NÄTAGG: EVGA SUPERNOVA G2
RAM: 32768 MiB GPU: 1070 FTW Chassi: Fractal Design R4
MBP 13" i5 | 256GB | 16GB RAM | MID 2014

Permalänk
Medlem
Skrivet av mibz:

Tja, jag har orginalkylaren till min CPU och ett väldigt tunnt chassi vilket gör att min dator låter väldigt mycket. Nu till jul passar det ju perfekt att fixa detta problem, undrar om någon skulle kunna länka något som passar mitt paket som kommer göra att datorn låter mindre;

http://www.inet.se/kundvagn/visa/2204618/2012-08-25

Helst något som inte är allt för svårt att montera då jag inte är proffs inom ämnet!

Antec 620 är en bra och billig lösning....doc så kan vissa störa sig på pumpen, men det tycker iaf inte jag är något störande...

Visa signatur

[Tiger MP. 2xAMD Athlon MP 1.4GHz , 2x512MB ddr, ?350w PSU, 80GB HDD, Geforce4 ti 4600]
[i7 950, ASUS p6t, xfx 650w, 30GB SSD a-data, 3x2GB corsair xms3, 8800GT, ][i7 920, 3x4GB Vengeance, gtx 260] [i5 3570k, MSI twin frozr PE GTX 570, Corsair 4x2GB xms3]
[3930k, GA-X79-UD3, EVGA GTX 780SC ACX, Corsair Force 3 120GB, XFX 850w, Corsair Air 540, Corsair h100i, Corsair 4x4GB Vengeance]

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av mibz:

Okej, var inte direkt säker, var bara det jag hört bör vara orsaken, vad rekommenderar du mig i detta fall då?

Egentligen ett nytt chassi, Fractal Design Define R4. Annars så hör efter vad som låter, leta upp ljudkällan. Det är värt mödan.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon99339:

Egentligen ett nytt chassi, Fractal Design Define R4. Annars så hör efter vad som låter, leta upp ljudkällan. Det är värt mödan.

Skrivet av mibz:

Tja, jag har orginalkylaren till min CPU och ett väldigt tunnt chassi vilket gör att min dator låter väldigt mycket. Nu till jul passar det ju perfekt att fixa detta problem, undrar om någon skulle kunna länka något som passar mitt paket som kommer göra att datorn låter mindre;

http://www.inet.se/kundvagn/visa/2204618/2012-08-25

Helst något som inte är allt för svårt att montera då jag inte är proffs inom ämnet!

Är med stor sannolikhet CPU-kylaren eller grafikkortet som låter.
Om du vill ha en lättmonterad (men pillig) lösning har Noctua bra alternativ på CPU-kylning. Där kan du också reglera fläkthastighet med några adaptrar. Från tyst till tystare, liksom.

Och om du stör dig på ljudnivån överlag så är ett nytt chassi ett bra alternativ. I synnerhet Fractals R-serie. Ljuddämpade.