Bra Non premium money maker

Permalänk
Medlem

Bra Non premium money maker

Hej, vilken är en bra moneymaker som ej är premium? Gärna US trädet men spelar ingen större roll vilket..

Köpte en M10 Wolverine och får in runt 10 - 15 K i snitt per match, rolig att köra, snabb kanon och penetrerar helt okey

Visa signatur

Crummy laptop DeLux!

Permalänk
Medlem
Skrivet av azezl:

Hej, vilken är en bra moneymaker som ej är premium? Gärna US trädet men spelar ingen större roll vilket..

Jag gillade min M4A3E8, Körde dock med premium och den drog in bra med pengar då och var rolig att köra.
Annars burkar t5 / 6 tanksen i de flesta träden kunna dra in fint med cash.

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Skrivet av azezl:

Hej, vilken är en bra moneymaker som ej är premium? Gärna US trädet men spelar ingen större roll vilket..

Stug III tycker jag man tjänar ganska bra med.

Visa signatur

| Corsair 800D | AMD Phenom II 965BE @ 3.7 | Corsair AX 1200 | Corsair Vengeance 2x4gb | Asus Crosshair V Formula | Asus 6970 DC II | WD Black 1TB |

| Sennheiser 360 | BenQ XL2410T | Logitech G19 | Ace Edge 3200 |

Permalänk
Medlem

Rent generellt så är de flesta tanks extremt bra balanserade. Man får välja tank som passar ens spelstil. Men det är helt klart så att tier 5-6 gör hyffsat med skada och drar därför in mycket penagar utan att ha höga reparations- och ammunitionskostnader. Därav går man nästan alltid ganska mycket pluss på de tanksen. Personligen har jag inte kört medium i det amerikanska trädet men jag lyckades väldigt bra med M6 och även T1 när de båda var fullt utrustade. T20 sägs vara ruskigt bra pengagörare men en sådan äger jag inte.

Annars tycker jag Cromwell i det brittiska trädet är sjukt kul att köra och den drar dessutom in bra med pengar. Det är en ganska lätt mediumtank som gör relativt bra med skada och är väldigt snabb. Det går därför utmärkt att scouta med den även om man ska vara lite försiktig då den inte har samma camoegenskaper som en lätt stridsvagn. Den danskar runt vilken PSG som helst och vilken TD som helst utan rörligt torn. Jag lyckas nästan alltid med att döda en annan mediumtank i samma tier en mot en... oftast med ganska mycket liv kvar dessutom. Vissa Heavytanks i samma tier kan man plocka också utan större problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kxdude:

Rent generellt så är de flesta tanks extremt bra balanserade. Man får välja tank som passar ens spelstil. Men det är helt klart så att tier 5-6 gör hyffsat med skada och drar därför in mycket penagar utan att ha höga reparations- och ammunitionskostnader. Därav går man nästan alltid ganska mycket pluss på de tanksen. Personligen har jag inte kört medium i det amerikanska trädet men jag lyckades väldigt bra med M6 och även T1 när de båda var fullt utrustade. T20 sägs vara ruskigt bra pengagörare men en sådan äger jag inte.

Annars tycker jag Cromwell i det brittiska trädet är sjukt kul att köra och den drar dessutom in bra med pengar. Det är en ganska lätt mediumtank som gör relativt bra med skada och är väldigt snabb. Det går därför utmärkt att scouta med den även om man ska vara lite försiktig då den inte har samma camoegenskaper som en lätt stridsvagn. Den danskar runt vilken PSG som helst och vilken TD som helst utan rörligt torn. Jag lyckas nästan alltid med att döda en annan mediumtank i samma tier en mot en... oftast med ganska mycket liv kvar dessutom. Vissa Heavytanks i samma tier kan man plocka också utan större problem.

Trollwellen är sjukt kul! Roligast tanken jag spelat hittills. Man kan spela den på så många olika sätt, aktiv scout, semipassiv scout, ta sig runt fiendens linjer och ge sig på deras artilleri, funkar utmärkt att jaga ihjäl fiendens scouter (typ ELC AMX & T-50-2). Heavytanks brukar man också kunna ska ordentligt (eller slå ut) rätt lätt genom att utmanövrera dom.

Dock vet jag inte om man tjänar så mycket pengar på den (utan premium).

Permalänk
Medlem

Tack för alla tips
Får kolla in tanksen ni har tipsat om, lligger runt T5-6 i alla lag..

Visa signatur

Crummy laptop DeLux!

Permalänk

M26 i medium

Visa signatur

I7 9700k : Asus ROG Maximus Hero XI (wifi) : Corsair Dominator 32GB : EVGA RTX 2080TI Black Gaming : 500GB + 2TB Samsung 970evo : Corsair HX750i

Permalänk
Medlem

Vet inte hur det är nu, men M4 Sherman med 105mm Derp kanonen var kassako av klass. Körde den och KVn, det var iofs innan HE ändringarna och KV1/2 spliten.

Visa signatur

Det kan inte bli mer än fel.
En renrasig homosapiens, en härförare, en titan - kort och gott: en Göteborgare!
Självmord är en långvarig lösning på ett tillfälligt problem.

Permalänk
Inaktiv

Tycker Wolverine är väldigt kul att spela, sen tjänar den ganska bra också. Dock tål den ingenting.

Permalänk
Medlem

Finns färdiga listor över net profitability för tanksen, men vill minnas att tier 5 och 6 är de mest inkomstgivande tiersen.

http://forum.worldoftanks.com/index.php?/topic/173167-tank-pr...

Ser ut som jag hade rätt, BDR G1B är den mest inkomstbringande tanken efter alla premium vehicles.

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk

För mig är det KV-1, T-34, T-34-85, M4 Sherman och Pz IV.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Medlem
Skrivet av ksw:

Finns färdiga listor över net profitability för tanksen, men vill minnas att tier 5 och 6 är de mest inkomstgivande tiersen.

http://forum.worldoftanks.com/index.php?/topic/173167-tank-pr...

Ser ut som jag hade rätt, BDR G1B är den mest inkomstbringande tanken efter alla premium vehicles.

Kör man med premiumkonto så ändras nog den listan ganska markant, premiumtanks blir ännu bättre och tyngre tanks kommer längre upp eftersom reparationskostnaden inte ökar. Skulle tro att sweet-spot ligger runt tier 7 med premiumkonto.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZandZ:

Kör man med premiumkonto så ändras nog den listan ganska markant, premiumtanks blir ännu bättre och tyngre tanks kommer längre upp eftersom reparationskostnaden inte ökar. Skulle tro att sweet-spot ligger runt tier 7 med premiumkonto.

En välrattad Tiger P eller annan vagn med 88an brukar ge bra utdelning, billig ammo. T29an går nog rätt bra då 90mm är en hygglig kanon som funkar på Tier 7, om man tycker att 1k credits/skott med 105mm är för mycket.

Visa signatur

Det kan inte bli mer än fel.
En renrasig homosapiens, en härförare, en titan - kort och gott: en Göteborgare!
Självmord är en långvarig lösning på ett tillfälligt problem.

Permalänk
Hedersmedlem

M4 Sherman med derp gun såklart!

Visa signatur

Eighty percent of air pollution comes from plants and trees. - Ronald Reagan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enduro:

M4 Sherman med derp gun såklart!

non-premium? med premiumammo gör den bra damage och utdelning i credits, men "non premium" tror jag det är bättre att köra vanliga kanonen om man vill ha ut maximalt med credits.

Permalänk
Medlem

T29:an är nog den jag kör som ger bäst utdelning. Ofta bra matchmaking så man kan göra lite skada och inte bli utslagen direkt. Ammon är rätt billig och tack vara turret-armorn så blir man inte utslagen så ofta. 40-50.000 credits är ganska normalt att man drar in före utgifter med premium.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Spela bra i tier 10 istället. Bra med credits och dessutom får du tillgång till en sjujävla massa experience.

Visa signatur

Dekadens

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av ZandZ:

non-premium? med premiumammo gör den bra damage och utdelning i credits, men "non premium" tror jag det är bättre att köra vanliga kanonen om man vill ha ut maximalt med credits.

Ah, ja. Det är sant. Jag tycker det är så mycket roligare med den stora kanonen att jag alltid kört med den, men för maximal utdelning är den kanske inte perfekt.

Men man spelar ju för att ha kul också.

Visa signatur

Eighty percent of air pollution comes from plants and trees. - Ronald Reagan

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av killawife:

T29:an är nog den jag kör som ger bäst utdelning. Ofta bra matchmaking så man kan göra lite skada och inte bli utslagen direkt. Ammon är rätt billig och tack vara turret-armorn så blir man inte utslagen så ofta. 40-50.000 credits är ganska normalt att man drar in före utgifter med premium.

T29 är en kul vagn, men tusen krediter per 105 mm-skott är väldigt dyrt. Man får verkligen passa sig så man inte slösar på skotten. Tycker att det är väldigt svårt att tjäna in någon större summa utan premium.

Visa signatur

Eighty percent of air pollution comes from plants and trees. - Ronald Reagan

Permalänk
Medlem

Fick precis 42.000 med M5 stuart(den kinesiska) Trodde inte den kunde dra in nåt.

Utan premiumkonto går man ju back på allt utom lågtier.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.