Permalänk
Medlem
Skrivet av xerez99:

grabben! just därför jag aldrig lämnar ut eller fyller i mitt mobilnummer på internetsidor. Då det kan missbrukas av företag till att skicka t.ex. reklam. Skit i mobilnummer och vänta på avin som kommer med posten i fortsättningen så slipper du en massa reklam på din telefon. Står säkert i något användaravtal att de förbehåller sig rätten att skicka erbjudanden eller likande via mobilnummer.

Mycket bra ide! Övreraskande enkel lösning!
Tack!

Synd att man inte vågar använda tekniken längre. Aviseringen är ju en perfekt tjänst så som den är tänkt. I mitt fall så är det nog 2 år sedan jag handlade på Dustin. Tyvärr så inser jag att Dustin lagrat mitt mobilnummer för att senare kunna trakassera mig med spam.

Visa signatur

Asus P7H57D-V EVO...... 80GB 2.5" SSD Intel X25-M G2 SATA.....OCZ 4GB (2x2048MB) Obsidian XTC 1600MHz.....Intel Core i3 530, 2.93GHz.....Windows 7 Home Premium Svensk Retail...

Permalänk
Medlem

Trakassera och trakassera, detta är det första sms:et jag fått av dom, och då gällande en generell korttidsrea precis innan jul. Men visst, blir det återkommande reklam så lessnar jag nog oxå.

Försvarar inte direkt affärer/företagen, men tyvärr har ju konkurransen gjort att det är ett j*vla krig nuförtiden.
Syns du inte så finns du inte. Finns du inte får du inga återkommande kunder. Får du inga återkommande kunder går du i konkurs.

Så det är delvis konsumenternas egna fel, väldigt många vänder ju kappan efter vinden och köper hellre efter lägsta pris än efter företag dom redan känner till / har historik med.
Är väl ingen tillfällighet att dom stora elektronikkedjorna uteslutande säljer på reklamblad och rea

Det känns som nått väldigt unikt har hänt i år, företagen har ju fan börjat med större reor redan innan mellandagarna.

Vidare har ju även nån ekonom/marknadsperson/förståsigpååare kalkylerat fram i Excel att dom ändå kommer göra en vinst i att sms-spamma gentemot dom kunder som lackar ur och försvinner. Tyvärr så det är nuförtiden, allt är numbers-game, en kund är ingen kund.

Permalänk

Snabb fråga till vem som helst som vet.

Gäller ångerköp/öppet köp även för produkterna i den här kampanjen? Det måste de väl göra, eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Är väl ingen tillfällighet att dom stora elektronikkedjorna uteslutande säljer på reklamblad och rea

SIBA har haft REA varje vecka i 25 år nu.

Visa signatur

Asus P7H57D-V EVO...... 80GB 2.5" SSD Intel X25-M G2 SATA.....OCZ 4GB (2x2048MB) Obsidian XTC 1600MHz.....Intel Core i3 530, 2.93GHz.....Windows 7 Home Premium Svensk Retail...

Permalänk
Medlem
Skrivet av xerez99:

grabben! just därför jag aldrig lämnar ut eller fyller i mitt mobilnummer på internetsidor. Då det kan missbrukas av företag till att skicka t.ex. reklam. Skit i mobilnummer och vänta på avin som kommer med posten i fortsättningen så slipper du en massa reklam på din telefon. Står säkert i något användaravtal att de förbehåller sig rätten att skicka erbjudanden eller likande via mobilnummer.

Om inte annat går det väl att blockera sms från specifika avsändare i de flesta mobiler i dag?

Fick i övrigt samma sms. Håller med om att det mest är irriterande, det är sällan det man avbryter för att kolla vem som sms:ade är mindre viktigt än spammeddelanden. Hoppas verkligen detta var ett ärligt klavertramp av Dustins marknadsföringsavdelning, och det var både första och sista gången det hände.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem

Jag verkar få både SMS och brev hem från er med reklam. Jag minns inte att jag skrivit upp mig på någon lista, och mitt mobilnummer har jag vad jag minns bara fyllt i för att få SMS-avi. Jag hittar heller inga inställningar om det på mitt konto hos er. Något som gått fel på er sida?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av MarcusW:

Jag verkar få både SMS och brev hem från er med reklam. Jag minns inte att jag skrivit upp mig på någon lista, och mitt mobilnummer har jag vad jag minns bara fyllt i för att få SMS-avi. Jag hittar heller inga inställningar om det på mitt konto hos er. Något som gått fel på er sida?

Nääää, du skall inte kunna ändra
Räkna med nya kanonerbjudanden!

Visa signatur

Asus P7H57D-V EVO...... 80GB 2.5" SSD Intel X25-M G2 SATA.....OCZ 4GB (2x2048MB) Obsidian XTC 1600MHz.....Intel Core i3 530, 2.93GHz.....Windows 7 Home Premium Svensk Retail...

Permalänk
Hedersmedlem

Stämmer detta med ofrivillig SMS-reklam låter det som ett rejält övertramp.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Just därför jag aldrig brukar fylla i mobilnummer så att man ska få ett sms när ens paket är framme, även om det går snabbare än vanlig traditionell post. Man kan råka ut för diverse reklam sms :/

Visa signatur

/Johan

Permalänk
Medlem
Skrivet av grabben!:

Idag blev jag rejält besviken på DUSTIN. Fick ett SMS med reklam för olika prylar, och även ifogat en rad med info hur man avbryter detta helvete. (Mitt SMS kostade en krona vilket Dustin nu är skyldig mig.)

Skicka SMS "stop" till följande telefonnummer xxxxxxxxxxx vilket jag gjorde. Efter en stund kom ytterligare ett onödigt SMS från DUSTIN som intygade att prenumerationen var avbokad.

Vad är då problemet?
Problemet är att sista veckan har Dustin, NetOnNet, och BOKIA gjort nästan exakt samma sak. Fler kommer att följa för branschen verkar ha släppt alla spärrar.

En liten grej jag uppmärksammade: Bokern från BOKIA kostade 134 kr + 29 kr i frakt, medan den kostade 149 kr i bokhandeln. Eftersom paketet dessutom kom bort på posten så har jag fått ägna rätt mycket tid åt detta fall- bla 3 st besök hos postombudet. Självklart så hamnade jag i BOKIAS Nyhetsbrevshelvete också.

Vad är då poängen i denna story? jo poängen är att det börjar bli smärtsamt att handla via internet och att det ofta inte är billigare. Man blir dessutom inte spårad och analyserad samt spammad om man handlar lokalt.

Det gick bra så länge man endast får nyhetsbrev via epostadressen, men när man ger sig på mobilnumren man erhållit via kundens SMS avisering så har det gått för långt.

Jag slutar nu handla på Dustin och NetOnNet och BOKIA.

Lite svårt att handla typ datorkomponenter osv om det inte ens finns affärer till det
Dom få som finns i många städer kostar flera hundralappar mer, knappast något jag betalar för iaf.

Jag har aldrig fått sms reklam ifrån något datorföretag och jag har angett sms avi i alla år det funnits.
Får dock random reklam ifrån typ lyko.se osv när man handlat där.
Ser dock inte varför man ska bry sig om detta, stör inte mig iaf.

Om företag vill spåra och analysera mig go ahead, tinfoil hat on.

Permalänk
Medlem
Skrivet av grabben!:

SIBA har haft REA varje vecka i 25 år nu.

Dom slutade ju med rea för ett tag sen ;> Nu kör dom netonnet taktiken

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av grabben!:

Idag blev jag rejält besviken på DUSTIN. Fick ett SMS med reklam för olika prylar, och även ifogat en rad med info hur man avbryter detta helvete. (Mitt SMS kostade en krona vilket Dustin nu är skyldig mig.)

Skicka SMS "stop" till följande telefonnummer xxxxxxxxxxx vilket jag gjorde. Efter en stund kom ytterligare ett onödigt SMS från DUSTIN som intygade att prenumerationen var avbokad.

Vad är då problemet?
Problemet är att sista veckan har Dustin, NetOnNet, och BOKIA gjort nästan exakt samma sak. Fler kommer att följa för branschen verkar ha släppt alla spärrar.

En liten grej jag uppmärksammade: Bokern från BOKIA kostade 134 kr + 29 kr i frakt, medan den kostade 149 kr i bokhandeln. Eftersom paketet dessutom kom bort på posten så har jag fått ägna rätt mycket tid åt detta fall- bla 3 st besök hos postombudet. Självklart så hamnade jag i BOKIAS Nyhetsbrevshelvete också.

Vad är då poängen i denna story? jo poängen är att det börjar bli smärtsamt att handla via internet och att det ofta inte är billigare. Man blir dessutom inte spårad och analyserad samt spammad om man handlar lokalt.

Det gick bra så länge man endast får nyhetsbrev via epostadressen, men när man ger sig på mobilnumren man erhållit via kundens SMS avisering så har det gått för långt.

Jag slutar nu handla på Dustin och NetOnNet och BOKIA.

Dagens I-landsproblem, grattis.

Själv är jag glad att jag fick det där SMS:et.

Permalänk
Avstängd

Hittade ett fel på hemsidan;

Dessa två länkar är för samma skärm men två helt olika priser. Det är såklart det billigare som gäller väl ska nämligen lägga en beställning ikväll

http://www.dustinhome.se/product/5010663907/asus-pb278q-27-wi...

http://www.dustinhome.se/product/5010651209/asus-pb278q-27-wi...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Michaelscott:

Hittade ett fel på hemsidan;

Dessa två länkar är för samma skärm men två helt olika priser. Det är såklart det billigare som gäller väl ska nämligen lägga en beställning ikväll

http://www.dustinhome.se/product/5010663907/asus-pb278q-27-wi...

http://www.dustinhome.se/product/5010651209/asus-pb278q-27-wi...

Alltså den billigare är med i kampanjen "weekday rush" som har begränsat antal medans den med högre pris är den ordinarie produktsidan. Kolla framsidan så finns den där..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem

Fy f*n vad missnöjd jag är med Dustin just nu. Igår (19dec) så beställde jag en Asus G55VW. Imorses började jag följa försändelsen via posten och den skulle vara framme efter 18:00 (20dec). Till min förvåning pep det till i telefonen vid 13:00 tiden och mitt paket var framme. Jag skuttade av lycka, julhelgen är räddad med spelande!. Jag hämtar ut paketet, öppnar upp det, sätter i gång datorn och till min förvåning märker jag att det är FEL dator. Istället fick jag hem en Asus K55V.

Jag blev helt kall i hela kroppen och ringde upp Dustin så snabbt som möjligt så de kunde skicka ut DEN dator jag beställde. Efter 40min väntetid och runt skickande till diverse personer blir jag bemött på ett kallt sätt. Enligt support ska jag vänta på att de skickar ut returlappar, så ska jag skicka iväg datorn och sedan vänta på att jag ska få den rätta som jag beställt. Ja, så som det ser ut kommer jag inte få datorn förens 2013.... Med alla dessa röda dagar. Jag är enormt besviken att Dustin inte kan bara skicka iväg en ny dator till mig. Det är ju JUL.... man kan väl ha lite överseende? Tycker det är rent ut sagt fördjävligt att jag skall drabbas av erat misstag

/En väldigt besviken kund!!

Visa signatur

GPU: RTX 3060 Ti || MB: ASUS TUF A520M-PLUS WIFI || CPU: Ryzen 5 5600X 4,6Ghz ---> Cooler Master Hyper 212 Black Edition || RAM: Kingston FURY Beast DDR4 3200MHz 32GB || Chassi: Svive Halo S650 || PSU: Corsair TX650M 650W || OS: Win11 || SSD: Kingston A2000 1TB NVMe M.2 SSD || Mus: Logitech PRO X SUPERLIGHT || Tangentbord: Razer Huntsman Mini || Musmatta: Steelseries QcK+ || Monitor: MSI 27" Optix 165hz

Permalänk
Medlem

En liten från angående dagens lucka, är inte alla 3 svarsalternativ man får fel? Iaf enligt listan http://money.cnn.com/magazines/fortune/fortune500/2012/full_l...
Top 500 biggest companies 2012, officiel lista och vad jag ser så hamnar Hewlett Packard på plats 10?

Visa signatur

Citera för snabbare svar.

Permalänk

Hej alla glada (och även ni som är lite sur-mulna på oss för tillfället) Sweclockare!
Som ni säkerligen har märkt har vi skickat sms till våra befintliga kunder med lite julerbjudanden. Dessa har mottagits med blandade känslor, och självfallet tar vi till oss av kritiken. Vi överväger om vi kommer fortsätta med reklam via den kanalen framöver, och uppskattar er feedback. Om det är fler som har åsikter om SMS reklam (vare sig det är ris eller ros) så ser vi gladeligen att ni skriver en rad till oss, här, på vår facebooksida eller mailledes för den delen.
Till er som absolut inte vill ha reklamen framöver rekommenderar jag att följa anvisningarna i sms'et om att avsluta "prenumerationen", det framgick tyvärr inte i själva meddelandet, men vi har sett till att SMS till det numret inte taxeras med era operatörers vanliga SMS taxa, utan vi står för den kostnaden.

Skrivet av Lord Di Lego:

Snabb fråga till vem som helst som vet.

Gäller ångerköp/öppet köp även för produkterna i den här kampanjen? Det måste de väl göra, eller?

De gäller precis som vanligt.

Skrivet av MarcusW:

Jag verkar få både SMS och brev hem från er med reklam. Jag minns inte att jag skrivit upp mig på någon lista, och mitt mobilnummer har jag vad jag minns bara fyllt i för att få SMS-avi. Jag hittar heller inga inställningar om det på mitt konto hos er. Något som gått fel på er sida?

Det stämmer att vi inte har det alternativet under "Mitt konto", om du pm'ar mig ditt kundnr/adress så ser jag till att det inte kommer någon mer reklam i brevlådan.

Skrivet av phyxii:

Fy f*n vad missnöjd jag är med Dustin just nu. Igår (19dec) så beställde jag en Asus G55VW. Imorses började jag följa försändelsen via posten och den skulle vara framme efter 18:00 (20dec). Till min förvåning pep det till i telefonen vid 13:00 tiden och mitt paket var framme. Jag skuttade av lycka, julhelgen är räddad med spelande!. Jag hämtar ut paketet, öppnar upp det, sätter i gång datorn och till min förvåning märker jag att det är FEL dator. Istället fick jag hem en Asus K55V.

Jag blev helt kall i hela kroppen och ringde upp Dustin så snabbt som möjligt så de kunde skicka ut DEN dator jag beställde. Efter 40min väntetid och runt skickande till diverse personer blir jag bemött på ett kallt sätt. Enligt support ska jag vänta på att de skickar ut returlappar, så ska jag skicka iväg datorn och sedan vänta på att jag ska få den rätta som jag beställt. Ja, så som det ser ut kommer jag inte få datorn förens 2013.... Med alla dessa röda dagar. Jag är enormt besviken att Dustin inte kan bara skicka iväg en ny dator till mig. Det är ju JUL.... man kan väl ha lite överseende? Tycker det är rent ut sagt fördjävligt att jag skall drabbas av erat misstag

/En väldigt besviken kund!!

Hej, beklagar det inträffade, jag pratade med vår kundombudsman om detta och hörde att han hade ringt dig under gårdagen, jag hoppas att det har löst sig till det bättre för din del, och återigen ber vi hemskt mycket om ursäkt för den extremt dåliga timingen på strulet

Skrivet av Orio:

En liten från angående dagens lucka, är inte alla 3 svarsalternativ man får fel? Iaf enligt listan http://money.cnn.com/magazines/fortune/fortune500/2012/full_l...
Top 500 biggest companies 2012, officiel lista och vad jag ser så hamnar Hewlett Packard på plats 10?

Det är inte lätt när det är svårt
Ett tips är att läsa frågan en gång till, fast lite mer noggrant, för du tittar på helt fel lista

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Avstängd

Hej. Var det imorgon (22/12) som ni skulle ha en sista varuleverans för de som bor i södra Sverige eller är detta påhittat?

Permalänk
Avstängd

INGEN som har svar på min fråga? Konstigt...

Permalänk
Medlem

Hej, beklagar det inträffade, jag pratade med vår kundombudsman om detta och hörde att han hade ringt dig under gårdagen, jag hoppas att det har löst sig till det bättre för din del, och återigen ber vi hemskt mycket om ursäkt för den extremt dåliga timingen på strulet

Ni skickade ut en dator till mig igår. och det blev samma fel. Toppen utav isberget var att någon från dustinhome ringde mig idag förmiddags och gav mig förhoppningar att de hade löst sig och om det inte hade gjort det i alla fall, så skulle han bannemej fixat en dator till mig.. och på honom lät det t.o.m att de skulle fixas innan JUL! Men ICKE! inte när jag ringde upp supporten idag. (ringde 14:50.... kom fram 15:45)... då lät de som att ja kommer få vänta tills 2013.. runt den 4-5 eller något... KUL va?... Ni ska bara veta hur besviken jag är.

Visa signatur

GPU: RTX 3060 Ti || MB: ASUS TUF A520M-PLUS WIFI || CPU: Ryzen 5 5600X 4,6Ghz ---> Cooler Master Hyper 212 Black Edition || RAM: Kingston FURY Beast DDR4 3200MHz 32GB || Chassi: Svive Halo S650 || PSU: Corsair TX650M 650W || OS: Win11 || SSD: Kingston A2000 1TB NVMe M.2 SSD || Mus: Logitech PRO X SUPERLIGHT || Tangentbord: Razer Huntsman Mini || Musmatta: Steelseries QcK+ || Monitor: MSI 27" Optix 165hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dustin Home:

Hej alla glada (och även ni som är lite sur-mulna på oss för tillfället) Sweclockare!
Som ni säkerligen har märkt har vi skickat sms till våra befintliga kunder med lite julerbjudanden. Dessa har mottagits med blandade känslor, och självfallet tar vi till oss av kritiken. Vi överväger om vi kommer fortsätta med reklam via den kanalen framöver, och uppskattar er feedback. Om det är fler som har åsikter om SMS reklam (vare sig det är ris eller ros) så ser vi gladeligen att ni skriver en rad till oss, här, på vår facebooksida eller mailledes för den delen.
Till er som absolut inte vill ha reklamen framöver rekommenderar jag att följa anvisningarna i sms'et om att avsluta "prenumerationen", det framgick tyvärr inte i själva meddelandet, men vi har sett till att SMS till det numret inte taxeras med era operatörers vanliga SMS taxa, utan vi står för den kostnaden.

Vad finns det att överväga egentligen? Den självklara lösningen som gör alla nöjda är att köra det opt-in istället för opt-out. Låt den som är intresserad anmäla sig till det, och lämna de som inte är intresserade i fred.

Så gott som alla avskyr oönskad spam via mail, det är ett känt faktum, och då handlar det bara om några förlorade sekunder för att radera det när man ändå håller på med mailen. SMS pockar på ens uppmärksamhet på ett helt annat vis, och jag skulle tippa på att väldigt många avbryter det de håller på med för att kolla vad det var; att då hitta ett oönskat reklam-SMS lär bli ganska impopulärt i många läger.

Visst, det må vara enkelt att avanmäla sig, men det kräver engagemang, och det kan ifrågasättas om man verkligen ska behöva tvingas till det. Om du har barn kan du jämföra det med när barnen häller ut mjölken på golvet. Att avbryta sin måltid och torka upp ett utspillt mjölkglas är en bagatell i samma storleksordning som att avanmäla sig från SMS-listan, men medge att du helst skulle slippa, att du blir lite småsur när det händer, och att din lilla telning inte får lika mycket mjölk i sitt glas den närmaste tiden?

Jag avanmäler mig inte från SMS-listan nu, utan hoppas istället på att ditt inlägg inte bara var överslätande snack. Jag låter det visa sig själv om du menade vad du skrev. Ett seriöst företag med en någorlunda utvecklad etikpolicy borde inte ägna sig åt sådant här.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem

Kan bara hålla med andra här.
Har jag INTE AKTIVT anmält mig för sms reklam så vill jag absolut inte ha någon och jag ska absolut INTE behöva avanmäla skiten heller.

Det är rent utsagt förjävligt att ni samlar in telenummer från smsaviseringen och använder det för reklam och är nåt som får mig att börja fundera på om man verkligen ska handla alls av er?

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Hedersmedlem

2 saker, kan man på något sätt få hemsidan i helskärm? Visst är det jättefint med julgranskulor, men att inte kunna jämföra mer än 3 produkter samtidigt är lite uselt. Går det att göra sidan lite mer dynamisk?

http://i.imgur.com/NUQht.jpg

Sedan när jag jagar laptop så vill jag kunna filtrera på om datorn är dockningsbar eller inte.

Permalänk

Har nyligen fått en beställning från Dustin, men däri fick jag bara en "Plocklista". Är det den som gäller som garantisedel/kvitto sen, eller?

Det står det mesta jag skulle förvänta mig på den angående beställningen, det som saknas är väl kanske betalningssätt och framförallt pris på sakerna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lord Di Lego:

Har nyligen fått en beställning från Dustin, men däri fick jag bara en "Plocklista". Är det den som gäller som garantisedel/kvitto sen, eller?

Det står det mesta jag skulle förvänta mig på den angående beställningen, det som saknas är väl kanske betalningssätt och framförallt pris på sakerna.

Gå in i under orderhistorik så har du fakturan där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av grabben!:

Idag blev jag rejält besviken på DUSTIN. Fick ett SMS med reklam för olika prylar, och även ifogat en rad med info hur man avbryter detta helvete. (Mitt SMS kostade en krona vilket Dustin nu är skyldig mig.)

Skicka SMS "stop" till följande telefonnummer xxxxxxxxxxx vilket jag gjorde. Efter en stund kom ytterligare ett onödigt SMS från DUSTIN som intygade att prenumerationen var avbokad.

(Mer text)

Helhetsintrycket för Dustin sjönk enormt när jag fick det SMS:et, känns väldigt oseriöst att ett företag som Dustin skickar ut spam till sina betalande kunder.

Visa signatur

[Moderkort: Asus TUF X570-Plus Gaming] [Nätagg: Corsair AX 750W]
[Minne: G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 2x16GB] [Grafikkort: ASUS RTX 2070S]
[Processor: AMD Ryzen 7 3700X] [Hårddisk: Corsair Force Series MP510 960GB + SSDs + lagringsdiskar]

Permalänk
Medlem

Tyckte det var kanonbra med påminnelse för rean eftersom jag inte kollar den mejl som är kopplat till användaren särskilt ofta. Visst, jag blev lite konfunderad och tanken slog mig att andra säkert skulle klaga för det var väldigt oväntat och kanske inget alla uppskattar. Kanske kan ni ha en inställning för oss som vill få SMS?

Lider med killen som fick fel dator två gånger i rad, sånt får bara inte hända, hoppas julen blir bra trots allt strul.

Permalänk
Hedersmedlem

Ang SMS:en. Sådant skall alltid vara opt:in inte opt:out. Sedan för ni marknadsföra att det finns, så de som vill ha det ansluter sig.

Permalänk
Medlem

Det är julafton så jag har en enkel fråga: julklapp?

Permalänk
Medlem
Skrivet av airhead:

Det är julafton så jag har en enkel fråga: julklapp?

Nej de har sagt att de slutat med julklapparna pga av alla fuskare senaste åren.