Hur vill ni ha era varor packade?

Permalänk
Medlem

Hur vill ni ha era varor packade?

Fick hem en processor och ett grafikkort idag väldigt dåligt packat om jag får säga det själv. Och tejpa på grafikkortslådan? Jag kanske vill ha lådan i gott skick om jag hade tänkt sälja grafikkortet någon gång? Nu undrar jag om det bara är jag som är såhär noga eller om ni andra tycker att det är helt ok att tejpa och joddla med förpackningarna. Och inget skydd mot stötar?!?!

Se bild:

Dold text

EDIT: SPLITTERNYTT FRÅN FÖRETAG

Permalänk
Medlem

det där såg inge vidare ut, inte om du köpt det av ett företag iaf. vem köpte du det av?

Permalänk
Medlem
Skrivet av o0ski:

Fick hem en processor och ett grafikkort idag väldigt dåligt packat om jag får säga det själv. Och tejpa på grafikkortslådan? Jag kanske vill ha lådan i gott skick om jag hade tänkt sälja grafikkortet någon gång? Nu undrar jag om det bara är jag som är såhär noga eller om ni andra tycker att det är helt ok att tejpa och joddla med förpackningarna. Och inget skydd mot stötar?!?!

Se bild:

Grafikkortet kan ju skickas i originalförpackning enligt mig och processorn också om den ligger i originalförpackning med tillhörande skydd. Man kan inte räkna med så mycket när man köper begagnat, om man inte sagt till säljaren att han ska vara noga med att skicka varorna väldigt bra packeterat.

P.S köpte du det nytt hos ett företag så är det där verkligen inget jag hade accepterat.

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk

Om det är från ett företag var det där inte bra.

Visa signatur

Dator: Corsair 800D med ek-pump/res, 2x360-radiatorer, Asus x570 crosshair hero wifi, Ryzen 2 2600 (3950x med EK-block soon), Radeon VII EK-block, 32GB corsair vengence.
Kamerautrustning: Sony A7RIII, Sony 16-35/2.8 GM, Zeiss 55/1.8 ,Zeiss 85/1.8, Sony 100-400 GM, Canon 5DMK3, 16-35/2.8, 50/1.8

Permalänk
Hedersmedlem

nej det va ej bra packat om det var ett företag som skickade det tycker jag du skall ta ett samtals till dom

Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!

Permalänk
Medlem
Skrivet av o0ski:

Fick hem en processor och ett grafikkort idag väldigt dåligt packat om jag får säga det själv. Och tejpa på grafikkortslådan? Jag kanske vill ha lådan i gott skick om jag hade tänkt sälja grafikkortet någon gång? Nu undrar jag om det bara är jag som är såhär noga eller om ni andra tycker att det är helt ok att tejpa och joddla med förpackningarna. Och inget skydd mot stötar?!?!

Se bild:

EDIT: SPLITTERNYTT FRÅN FÖRETAG

Skrämmande dåligt...

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Softfoam i alla kanter på lådan, såna skumbitar runt om komponenterna och komponenterna placerade i mitten av lådan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av o0ski:

Fick hem en processor och ett grafikkort idag väldigt dåligt packat om jag får säga det själv. Och tejpa på grafikkortslådan? Jag kanske vill ha lådan i gott skick om jag hade tänkt sälja grafikkortet någon gång? Nu undrar jag om det bara är jag som är såhär noga eller om ni andra tycker att det är helt ok att tejpa och joddla med förpackningarna. Och inget skydd mot stötar?!?!

Se bild:

EDIT: SPLITTERNYTT FRÅN FÖRETAG

vilket företag? skulle kokat över om jag fick det levererat så dåligt av ett seriöst större bolag, men om det är någon mindre handlare kan jag förstå det

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Det är acceptabelt att skicka moderkort i originalförpackning enligt mig men processorn bör inte skickas sådär. Den har inte alls samma mängd emballage som moderkortet och själva kartongen runt processorer är inte ett dugg stryktålig jämfört med moderkorts.

Visa signatur

[Moderkort: Asus TUF X570-Plus Gaming] [Nätagg: Corsair AX 750W]
[Minne: G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 2x16GB] [Grafikkort: ASUS RTX 2070S]
[Processor: AMD Ryzen 7 3700X] [Hårddisk: Corsair Force Series MP510 960GB + SSDs + lagringsdiskar]

Permalänk

Fullt tillräcklig paketering för att produkten ska hålla, dock inte ok att inte dölja lådan till ett så pass dyrt paket samt att tejpa direkt på lådan är väll inte heller riktigt ok i min mening.

Permalänk
Inaktiv
Permalänk
Medlem

Hade nog inte handlat därifrån igen? Är med sugen på att veta vilket företag det var.. om du inte vill skriva i tråden så skicka gärna ett mess så jag vet vad ja ska hålla mig borta från ;D

Visa signatur

Crummy laptop DeLux!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon4992:

Svar på "Hur vill ni ha era varor packade?"

Permalänk
Medlem

Vilket företag?

Visa signatur

Ducati Streetfighter 848, -2013
Yamaha FZR 1000, -1987

Permalänk
Medlem

jag köpte ett grafik kort från komplett där orginallådan bara var stoppad i en större låda utan (chips) eller likande, kändes värre än det här.
krasst ska orginalådan räcka men risken är att någon skäl prylarna när det är så tydligt vad det är för innehåll.

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Crucial Ballistix 16GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: HP OMEN 27 & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Rival 700

Permalänk

Det är ju omöjligt för dig att skicka tillbaks produkten i "ursprungligt skick" om du skulle ånga dig tex. Iaf vad gäller kartongen, den lär ju inte gå att känna igen efter att du dragit bort all tejp liksom.

Vet inte hur det är med kartonger men den är ju ändå unik för produkten oftast då du har serienr. osv på kartongen också.

Permalänk
99:e percentilen

Borde man inte ha rätt att kräva att förpackningen ska vara original och i bra skick? Annars kan ju företaget lika gärna strunta i originalförpackningen och skicka produkten i en random wellpapplåda. Jag sparar alltid alla mina kartonger och är rädd om dem ifall jag behöver RMA:a eller ska sälja produkten senare.

När jag köpte mitt chassi på CDON skickades det i endast sin originallåda. Det kan jag acceptera eftersom det är så stort. Men alla andra produkter jag har köpt har de skickat i en brun låda, precis som det ska vara.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av EagiZ:

Det är acceptabelt att skicka moderkort i originalförpackning enligt mig men processorn bör inte skickas sådär. Den har inte alls samma mängd emballage som moderkortet och själva kartongen runt processorer är inte ett dugg stryktålig jämfört med moderkorts.

processorn ska hålla att skicka i orginallåda utan några problem.

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Crucial Ballistix 16GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: HP OMEN 27 & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Rival 700

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av thereal_twisted:

Det är ju omöjligt för dig att skicka tillbaks produkten i "ursprungligt skick" om du skulle ånga dig tex. Iaf vad gäller kartongen, den lär ju inte gå att känna igen efter att du dragit bort all tejp liksom.

Vet inte hur det är med kartonger men den är ju ändå unik för produkten oftast då du har serienr. osv på kartongen också.

Inte för att vara sådan men..

Hur ofta hittar du klisterlapp med serienummer osv mitt på kartongen med trycket?
Skicka tillbaka den som den är, enkelt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HurMycket:

Borde man inte ha rätt att kräva att förpackningen ska vara original och i bra skick? Annars kan ju företaget lika gärna strunta i originalförpackningen och skicka produkten i en random wellpapplåda. Jag sparar alltid alla mina kartonger och är rädd om dem ifall jag behöver RMA:a eller ska sälja produkten senare.

När jag köpte mitt chassi på CDON skickades det i endast sin originallåda. Det kan jag acceptera eftersom det är så stort. Men alla andra produkter jag har köpt har de skickat i en brun låda, precis som det ska vara.

dom behöver inte packa det i någon annan låda men gör det nästan alltid i alla fall för att minska riskerna för stöld.

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Crucial Ballistix 16GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: HP OMEN 27 & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Rival 700

Permalänk
Medlem

Vet inte om paketet var tejpat med någon specialtejp eller om jag är jävligt ninja. Men jag lyckade få bort all tejp från paketet utan dessvärre problem. Lite av originalförpackningen revs loss av tejpet men det är nog inte märkbart. Och ett "Compatible with Windows 8" märke revs loss i proceduren också.

Permalänk
Medlem

Jag tycker iaf man kunde lindat in den i brunt papp eller tillochmed julpapper för att skydda kartongen mot tejpen.
Jag kastar iof mina kartonger, men vet att de har ett värde om man säljer vidare (Vilket många gör).

Permalänk
Medlem

Vadå? Är CPU'n det som är fast-tejpat? Iallafall väldigt dåligt!

Visa signatur

AMD R5 1600 3.2 GHz | Gigabyte AX370 Gaming K3 | Corsair Vengeance LP 2x8GB 3200MHz CL16 | Sapphire RX580 Nitro+ 8GB | Phanteks Eclipse P400S | 1x Samsung 970 EVO 500GB 1x WD 500GB | Windows 11 Pro

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

när jag köpte min delar ifrån inet så kom dom in rullade i wellpapp som jag tyckte var bra eftersom att då skyddas dom mer om dom blir tappade eller något sånt.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quelor:

Jag tycker iaf man kunde lindat in den i brunt papp eller tillochmed julpapper för att skydda kartongen mot tejpen.
Jag kastar iof mina kartonger, men vet att de har ett värde om man säljer vidare (Vilket många gör).

Jag sparar de flesta kartonger. Mest för att det brukar finnas extra sladdar och annat lullull som man kanske behöver någon gång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EvilWord:

när jag köpte min delar ifrån inet så kom dom in rullade i wellpapp som jag tyckte var bra eftersom att då skyddas dom mer om dom blir tappade eller något sånt.

det kanske är därför Inet bli valt till årets nätbutik "service"

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Crucial Ballistix 16GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: HP OMEN 27 & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Rival 700

Permalänk
Medlem
Skrivet av o0ski:

Fick hem en processor och ett grafikkort idag väldigt dåligt packat om jag får säga det själv. Och tejpa på grafikkortslådan? Jag kanske vill ha lådan i gott skick om jag hade tänkt sälja grafikkortet någon gång? Nu undrar jag om det bara är jag som är såhär noga eller om ni andra tycker att det är helt ok att tejpa och joddla med förpackningarna. Och inget skydd mot stötar?!?!

Se bild:

EDIT: SPLITTERNYTT FRÅN FÖRETAG

Vilket företag skickade så där??

Visa signatur

Jag dricker öl med sugrör, och litar inte på betong

Permalänk
Medlem
Skrivet av robbankentor:

det kanske är därför Inet bli valt till årets nätbutik "service"

du har fortfarande inte svarat på från vilken butik det är köpt

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Crucial Ballistix 16GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: HP OMEN 27 & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Rival 700

Permalänk
Medlem
Permalänk

Its for fuck sake finland

What did you expect ^^

Nej men det såg ju förjävligt ut

Visa signatur

Nils-Julius