Permalänk
Medlem

beats by dre solo hd

undrar lite om beats by dre fungerar till Samsung s2?

är rätt så ny när de gäller forum. Vet ej om jag har kommit rätt!

Permalänk

Beats = Skit, men ja, det borde fungera!

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem

Bara den har en 3,5 mm kontakt vilket den har så funkar det

Du kan dock få bättre hörlurar som tidigare nämnts, men jag kan inte rekommendera några nu

Permalänk
Avstängd

Hd 25 II sennheiser!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av simonwellander:

Beats = Skit, men ja, det borde fungera!

Vika av de 10-talet olika Beats-modellerna är det du tycker är skit?

Permalänk
Skrivet av anon200213:

Vika av de 10-talet olika Beats-modellerna är det du tycker är skit?

Ingen av de 10-talet modellerna är prisvärda öht. Det är vad jag tycker i alla fall Man betalar inte för ljudet i alla fall..

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200213:

Vika av de 10-talet olika Beats-modellerna är det du tycker är skit?

Alla är dåliga i deras respektive prisklass.

Permalänk
Medlem

Precis som många som köper överprisade märkeskläder. Du betalar inte för bättre kvalité utan just för märket.
Ljudet i Beats är helt klart mer än godkänt för den vanlige användaren.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av simonwellander:

Ingen av de 10-talet modellerna är prisvärda öht. Det är vad jag tycker i alla fall Man betalar inte för ljudet i alla fall..

Skrivet av Hazelberg:

Alla är dåliga i deras respektive prisklass.

Jag tycker de olika modellerna representerar ett stort spektrum av smaker och ljudkaraktärer. Vissa bättre än andra enligt mitt tycke och smak. Om du tycker att precis alla är dåliga så är du nog väldigt extrem.

Permalänk

Aiaiai tma 1 dj or studio = love

Visa signatur

•̪̀● Corei7 •̪̀●

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200213:

Jag tycker de olika modellerna representerar ett stort spektrum av smaker och ljudkaraktärer. Vissa bättre än andra enligt mitt tycke och smak. Om du tycker att precis alla är dåliga så är du nog väldigt extrem.

Dåliga för priset, sa jag.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Hazelberg:

Dåliga för priset, sa jag.

Visst, lite overhead är det nog på priset på vissa modeller, inte alla, men vissa. Ändå inte så farligt premium pris om man jämför med många andra.

Permalänk
Skrivet av anon200213:

Jag tycker de olika modellerna representerar ett stort spektrum av smaker och ljudkaraktärer. Vissa bättre än andra enligt mitt tycke och smak. Om du tycker att precis alla är dåliga så är du nog väldigt extrem.

Nej har hört nästan alla beats lurar förutom deras in-ear och ingen av dem låter bra någonstans. Har du jämfört lurarna med andra lurar i samma prisklass? Eller andra billigare lurar för den delen? Kanske du föredrar ljudbilden från beats men smaken är delad och det är subjektivt ju

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200213:

Visst, lite overhead är det nog på priset på vissa modeller, inte alla, men vissa. Ändå inte så farligt premium pris om man jämför med många andra.

Tyvärr verkar det vara så bland de lite mer kunniga att rådande konsensus är att precis alla Beats är dåliga i sina respektive prisklasser. Har lyssnat på nån enstaka modell och min begränsade erfarenhet håller med. Testa Sennheiser istället och kolla om du gillar ljudkaraktären. Grymt prisvärda i Sverige/Europa jämfört med andra modeller om man utgår från priser i USA. Sennheiser har generellt sett ett anseende som är ljusår från Beats. Lite som en sminkad Skoda (Beats) mot en riktig Rolls Royce.
Andra märken att hålla ögonen på är Audio Technica och AKG. Finns fler men tog bara upp några exempel på lurar som brukar sopa mattan med Beats i de oilka prisklasserna.

Sen är ju smaken som baken, delad. Du kanske gillar Beats mer, men se till att provlyssna och inte falla för marknadsföringshypen.

Edit: I prisklassen brukar Sennheiser HD25 ses som betydligt bättre lurar. Har bl.a. en DJ-kompis som kör med HD25 och dem är han grymt nöjd med. Nu finns ju HD25 II. Eventuellt bättre.

Visa signatur

Silverstone FT-02 Silver | Seasonic Platinum 1200W | Ryzen 9 5900X | MSI X570 Tomahawk | G.Skill Trident Z Neo RGB 32GB @ 3600/16/16/16/36 | ASUS TUF 3080 OC V2 | 1TB SSD WD SN850 | Noctua NH-D14 | Win 11 Professional | QPad MK-95 Pro | Logitech G903 | Acer X34P | Asus Xonar Essence STX | Beyerdynamic A1 | QPad QH-1339 | Beyerdynamic T1 | Fanatec CSWv2 + CSP | Thrustmaster Warthog | MFG Crosswind v3 | Xbox 360 | Xbox One | PS3 | PS4 | PS VITA | Nintendo Switch

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av simonwellander:

Nej har hört nästan alla beats lurar förutom deras in-ear och ingen av dem låter bra någonstans. Har du jämfört lurarna med andra lurar i samma prisklass? Eller andra billigare lurar för den delen? Kanske du föredrar ljudbilden från beats men smaken är delad och det är subjektivt ju

Jag äger och har ägt massvis med lurar, jag överdriver inte om jag säger 30-40 par. Nu vet jag inte vilken modell "Beats" du menar jag jämfört med i samma prisklass, men jag har själv (bland annat) Beats Studio som jag tycker är helt okej i sin klass (Aktiv drivning med Noice Cancelation). Jag säger inte att de är bäst på långa vägar, men de är verkligen inte dåliga. Just Studio-modellen som jag tog som exempel nu (eftersom du inte nämnde någon modell som exempel) tycker jag är svår att hitta en bra utmanare till i samma prisklass.

Permalänk
Medlem

beats by dr dre = skit, dyrt och ja gud vet allt köp Sennheiser

Visa signatur

Born to raise hell

Permalänk
Medlem

Själv tycker jag att beats har ett grymt bra ljud, jag älskar bas och det finns det gott om. Många säger att dom som gillar beats har dålig smak och att man betalar för märket och att man typ är dum i huvudet. Men inte fan köper du en ferrari bara för att den har prestanda utan för jo juste, märket och utseendet vilket speglar sig till beats, dom ser både bra ut och det är ett känt märke och sen är det även bra ljud i dom.

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar! nu blir de en riktig funderare

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Youjimbo:

Tyvärr verkar det vara så bland de lite mer kunniga att rådande konsensus är att precis alla Beats är dåliga i sina respektive prisklasser. Har lyssnat på nån enstaka modell och min begränsade erfarenhet håller med. Testa Sennheiser istället och kolla om du gillar ljudkaraktären. Grymt prisvärda i Sverige/Europa jämfört med andra modeller om man utgår från priser i USA. Sennheiser har generellt sett ett anseende som är ljusår från Beats. Lite som en sminkad Skoda (Beats) mot en riktig Rolls Royce.
Andra märken att hålla ögonen på är Audio Technica och AKG. Finns fler men tog bara upp några exempel på lurar som brukar sopa mattan med Beats i de oilka prisklasserna.

Sen är ju smaken som baken, delad. Du kanske gillar Beats mer, men se till att provlyssna och inte falla för marknadsföringshypen.

Edit: I prisklassen brukar Sennheiser HD25 ses som betydligt bättre lurar. Har bl.a. en DJ-kompis som kör med HD25 och dem är han grymt nöjd med. Nu finns ju HD25 II. Eventuellt bättre.

Jag har faktiskt Sennheiser HD25 också, helt okej lur det med, lite tunn i ljudet och en aning vass i diskanten men helt okej för sina 1400.- som jag gav för dem. AKG har jag 2 olika par också, det ena paret heter 518 tror jag, rent skräp är det och slöseri med en femhundring. Jag har även ett par AKG 619 som även dem är lite halv-tama i ljudet och luddiga i mellanregistret, kan spela högt dock utan att bli ansträngda. Audio Technica M50 har jag haft en kort tid, mycket trevlig lur för sina pengar men släpper igenom MYCKET ljud, både in och ut, helt klart en hemma-lur.

Permalänk
Visa signatur

i73820 | P9X79 PRO| Intel 330 120gb | 16gb Corsair 1600 | GTX680OC | Antec P280 |

Permalänk
Skrivet av anon200213:

Just Studio-modellen som jag tog som exempel nu (eftersom du inte nämnde någon modell som exempel) tycker jag är svår att hitta en bra utmanare till i samma prisklass.

Jag har lyssnat Beats Studio mer än en gång. Och jag tycker de är bedrövligt dåliga. Mina Sony MDR-XB500 (som kostar 500kr) låter så mycket i alla register ( i alla fall enligt mina öron ). Klarare ljud, bättre mellanregister, djupare, skönare men ändock inte lika overpowered bas.

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk

Man kan säga att beats är lite mer åt det basiga ljudet typ som bose + lite till, själv gillar jag bas men inte på bekostnad av mellanregister och diskant vilket lätt blir fallet med ddessa basiga märkena.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av simonwellander:

Jag har lyssnat Beats Studio mer än en gång. Och jag tycker de är bedrövligt dåliga. Mina Sony MDR-XB500 (som kostar 500kr) låter så mycket i alla register ( i alla fall enligt mina öron ). Klarare ljud, bättre mellanregister, djupare, skönare men ändock inte lika overpowered bas.

Fast inte aktiv drivning och inte noice cancelation. Jag förutsatte att vi pratade om lurar i "samma klass" ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200213:

Jag har faktiskt Sennheiser HD25 också, helt okej lur det med, lite tunn i ljudet och en aning vass i diskanten men helt okej för sina 1400.- som jag gav för dem. AKG har jag 2 olika par också, det ena paret heter 518 tror jag, rent skräp är det och slöseri med en femhundring. Jag har även ett par AKG 619 som även dem är lite halv-tama i ljudet och luddiga i mellanregistret, kan spela högt dock utan att bli ansträngda. Audio Technica M50 har jag haft en kort tid, mycket trevlig lur för sina pengar men släpper igenom MYCKET ljud, både in och ut, helt klart en hemma-lur.

Precis därför skall man försöka lyssna på det man skall köpa först och lyssna på alternativ. Även om internet kan tycka att det är skräp och att ett val är givet så skall man lyssna själv. När jag köpte mina högtalare för en sisådär 8 år sedan tyckte alla forum att B&W var det bättre alternativet men några få alternativ tyckte de Dali-högtalare jag köpte var bättre. Efter provlyssning höll jag inte med "internet".
Min erfarenhet hittils är inte positiv för Beats dock så alla som funderar på att köpa dem kommer från mig få rekommendationen att också lyssna på annat för säkerhets skull.

Visa signatur

Silverstone FT-02 Silver | Seasonic Platinum 1200W | Ryzen 9 5900X | MSI X570 Tomahawk | G.Skill Trident Z Neo RGB 32GB @ 3600/16/16/16/36 | ASUS TUF 3080 OC V2 | 1TB SSD WD SN850 | Noctua NH-D14 | Win 11 Professional | QPad MK-95 Pro | Logitech G903 | Acer X34P | Asus Xonar Essence STX | Beyerdynamic A1 | QPad QH-1339 | Beyerdynamic T1 | Fanatec CSWv2 + CSP | Thrustmaster Warthog | MFG Crosswind v3 | Xbox 360 | Xbox One | PS3 | PS4 | PS VITA | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Letar du efter en accessoar, eller att använa dem som halsband så köp beats, ska lyssna på musik så köp något annat.

Permalänk
Skrivet av anon200213:

Fast inte aktiv drivning och inte noice cancelation. Jag förutsatte att vi pratade om lurar i "samma klass" ?

Noise Canceling är ju ändå inte speciellt bra i Beats Studio.. Jag tycker mina XB500 stänger ut ljud mycket bättre, det tänkte dem på när de designade dem, och inga batteri krävs... Vadå samma klass? Mina XB500 anser jag vara i en liten klass högre när det gäller ljudkvaliteten än Beats studio, trots den stora prisskillnaden. Tycker XB500 och Beats Studio är ganska jämförbara eftersom båda inriktar sig på extra bas, typ.

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av simonwellander:

Noise Canceling är ju ändå inte speciellt bra i Beats Studio.. Jag tycker mina XB500 stänger ut ljud mycket bättre, det tänkte dem på när de designade dem, och inga batteri krävs... Vadå samma klass? Mina XB500 anser jag vara i en liten klass högre när det gäller ljudkvaliteten än Beats studio, trots den stora prisskillnaden. Tycker XB500 och Beats Studio är ganska jämförbara eftersom båda inriktar sig på extra bas, typ.

Nice canceling är ju svinbra i Beats Studio, det är ju som att sätta på sig ett par hörselskydd. Med samma klass menar jag motsvarande funktioner. Jag vet att XB500 är bra lurar, men de är passiva och har inte NC. Sen är det ju en smaksak, jag tycker Beats Studio är bättre än XB500.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200213:

Vika av de 10-talet olika Beats-modellerna är det du tycker är skit?

Exakt alla.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Cawer:

Exakt alla.

Eh? Vem är du? Nu var ju inte frågan till dig men... Rätt övertygad om att du inte lyssnat på alla modellerna själv

Permalänk

Ta dessa istället för Solo HD http://www.amazon.co.uk/Noontec-Zoro-Professional-Headphones-...
De är sagda att låta bättre, de är ju i princip lika snygga och de kostar ca en fjärdedel så mycket som Solo HD