Geforce Drivers 310.70 stämplas WHQL

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Skuggan74:

Certifierade utvecklare får själva sätta WHQL stämpeln så det är inte ens Microsoft som satt den.
Däremot ska den ju garantera att den fungerar och är noggrant testad.

Huver som haver så är det enbart ett bevis för att något är testat. Oftast skiljer det sig ingenting mellan den sista betaversionen och WHQL stämplade drivrutiner.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Avstängd
Skrivet av AquaRelliux:

Denna drivrutin får min dator att låsa sig i spel, grafiken hänger sig och inget händer när man trycker på tangentbordet. Detta händer efter en stunds spelande, alla andra drivrutiner fungerar perfekt men inte just denna vet inte varför. Någon som har idéer? Dator fortsätter att fungera för jag kan fortsätta prata på Skype men bilden är fryst och inget händer när man trycker på tangentbordet. Dock är enda sättet att återställa datorn att trycka på strömbrytaren

Då är man inte ensamo exakt samma problem. Lösning är att sänka upplösningen eller inte köra helskärm.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av AquaRelliux:

Denna drivrutin får min dator att låsa sig i spel, grafiken hänger sig och inget händer när man trycker på tangentbordet. Detta händer efter en stunds spelande, alla andra drivrutiner fungerar perfekt men inte just denna vet inte varför. Någon som har idéer? Dator fortsätter att fungera för jag kan fortsätta prata på Skype men bilden är fryst och inget händer när man trycker på tangentbordet. Dock är enda sättet att återställa datorn att trycka på strömbrytaren

Problemet du beskriver har jag haft sedan relaese. Alltså det första WHQL drivisarna samt alla betaversioner efter det. Med 310.70 har dock detta problem försvunnit helt. Inte en enda krasch!

Permalänk
Medlem

Denna drivrutin fixade dom konstanta krascherna i Assassins Creed 3. Underbart

Visa signatur

2500K 4.5Ghz | Noctua NH-U12P SE2 PnP | MSI P67A-GD55 | Corsair 8GB 1600Mhz | MSI GTX 580 Twin Frozer II 900/1800/2100 | Fractal Design Arc | XFX XXX Edition 750W | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair Force 120 GB

***Gammla goda minnen med ovanstående som burk :) ***

Permalänk

Måste man fortfarande avinstellar alla gamla drivrutiner (Physx, 3D-vision, HD-Audio m.m), eller räcker det endast med grafikdrivrutinen? Eller kan man göra en "ren" installation av drivisarna och slippa avinstallera helt?

Visa signatur

Gigabyte GA-Z77X-D3H | Intel® Core i5-3570K | Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB CL9 | Samsung SSD 830 128GB | ASUS GeForce GTX 670 DirectCU II TOP | XFX ProSeries XXX Edition 850W |

Permalänk
Medlem

Det är ju definitivt inte samma driver som den som var beta för typ 1-2 veckor sedan.
Jag drog in betan då för att köra Farcry 3, men fick ta bort den då jag hade intermittent grafikflipp samt att projektorn inte kunde identifieras som en andraskärm. När jag väl drog in denna drivern så verkar allt OK.

Visa signatur

//Ekipz