Google släpper Maps för Apple Ios

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

Vad har det med saken att göra, tog du åt dig pga att jag har en annan åsikt än dig?

nej, tyckte du skrev lite dumt bara...

att invänta en produkt som redan finns.....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

Kommer icke röra något ifrån Google på min Iphone, förpesta min Iphone på det viset.

Inväntar heller Apples egna karttjänst som de jobbar hårt på nu Allt för att få det så bra som möjligt.

Men om de nu jobbar så hårt med att få den att fungera bra, varför släpper man då en version som har massa fel och platser på hel fel ställen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Har du inte hört talas om ironi? Självklart behövs det ju inte flyg/båt (tog med det som kul grej). Jo, Berlin finns med på en av bilderna och där ligger berlin på Grönland. Jo, vet att sökningen funkar och så, men men.

Jag har hört talats om ironi och använder det flitigt i muntlig form. I skriven form är jag dock mycket restriktiv att använda det, då det är väldigt lätt att ironin inte går fram. Speciellt svårt är det när avsändaren efter fyra påpekanden av felaktigheten i påståendet fortsätter hävda att påståendet är sant och att vi inte förstår vad du menar.

Skrivet av Dalthor:

Hahaha Alingsas, Vannersborg och Trollhattan? Men Öckerö går bra att stava? Så illa får det inte vara i en karta. Blandat engelska och svenska plus rena stavfel på tre städer? Sen att Skagerrak är felplacerad gör inte saken bättre. Alltså. Lever Apple ens på samma planet? Ett alternativt universum kanske?

Det verkar som att folk letar efter fel i apple maps för att beklaga sig över dessa. Inte minns i denna tråden. Som jag tidigare har klargjort har jag min telefon inställd på engelska, därav en del engelskfierade namn, när dessa finns tillgängliga. Ställer jag om telefonen till svenska så är det svenska tecken med i de ortsnamn där det ska vara det. Optimalt hade varit att kunna ha separata språkinställningar för kartan, men nu går det inte och fördelarna med engelska som telefonspråk överväger nackdelarna för mig. Därför har jag det så.

Med det sagt är inte apple maps perfekt, långt därifrån. Min systers gata är skapligt ny och inte inlagd. Inte heller finns den inlagd i google maps. Däremot i eniros, hittas och nokias kartor (den senare dock utan husnummer). Garmin fortsätter efter flera år och buggrapporter att uppmana mig att köra mot enkelriktat. Ingen karttjänst jag har provat hittils är utan defekter och antagligen kommer ingen heller att vara det.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av shady93:

den artikel du länkar till har ju om iPhone versionen, jag menar den som kommer med deras telefoner.

Så vitt jag vet så handlar hela denna tråd om maps till iPhone, så då tillförde inte din kommentar ett dugg med andra ord

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av aahlstro:

Men om de nu jobbar så hårt med att få den att fungera bra, varför släpper man då en version som har massa fel och platser på hel fel ställen?

Varför stör man sig så mycket på något man inte ens använder? Navigeringen fungerar utmärkt och städerna ligger där de ska, var bara namnen som låg fel och det har rättats till, uppdateringar kommer hela tiden för kartorna

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dalthor:

Hahaha Alingsas, Vannersborg och Trollhattan? Men Öckerö går bra att stava? Så illa får det inte vara i en karta. Blandat engelska och svenska plus rena stavfel på tre städer? Sen att Skagerrak är felplacerad gör inte saken bättre. Alltså. Lever Apple ens på samma planet? Ett alternativt universum kanske?

Och Lundby ligger väl på hisingen I Göteborg och inte 5 mil norr om väl?

/Raidarn, som lider med dom som körde vilse och fick polishjälp i australienska öknen p.g.a. Apple Maps...

Visa signatur

Drag and drop är uppfunnet, varför komplicera med mjukvara???
Dubbelmoral? Bättre att tiga och se dum ut än att öppna munnen och bevisa det. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av epatnor:

Gamla Google Maps stängde inte ner skärmen om man hade laddare ansluten! Antagligen en tanke bakom, så att man inte suger ur batteriet för fort? Jag hoppas och tror att denna nya version har samma feature!

Jag har laddare i bilen och har haft den inkopplad varje gång jag använt Google Maps, skärmen har alltid slocknat ändå. Det måste vara någon inställning isåfall?

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem
Skrivet av raidarn:

Och Lundby ligger väl på hisingen I Göteborg och inte 5 mil norr om väl?

Det finns några hundra orter och stadsdelar vid namn Lundby i sverige. Google är övverens med apple om att ett Lundby ligger där, då måste det väl vara rätt?

Skrivet av raidarn:

/Raidarn, som lider med dom som körde vilse och fick polishjälp i australienska öknen p.g.a. Apple Maps...

Oerhört snällt av dig. Lider du med de som åkt vilse i Australien p.g.a google maps också?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av raidarn:

Och Lundby ligger väl på hisingen I Göteborg och inte 5 mil norr om väl?

/Raidarn, som lider med dom som körde vilse och fick polishjälp i australienska öknen p.g.a. Apple Maps...

Lundy ligger även här i Örebro + på ett par ställen till i landet, så vad är problemet?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk

Att vara ute i en öken och knalla runt med en f*cking APP som huvudsaklig navigering...
Känns ju inte som det är top-notch delen av genpoolen som är ute på äventyr, direkt.

Visa signatur

It´s-a me! Mario!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av thomas67lundberg:

Att vara ute i en öken och knalla runt med en f*cking APP som huvudsaklig navigering...
Känns ju inte som det är top-notch delen av genpoolen som är ute på äventyr, direkt.

Vad förväntar de sig att en kartapp ska visa i en öken, ultimata platser för hägringar eller...?!
Sen är det ju inte direkt ett problem att det är en app de använde att navigera efter då de fungerar på samma sätt som vilken gps som helst och alla har ojämna resultat. T.ex så testade PLUS olika löpappar med Garmins löparklocka som referens, där det visade sig att iPhone fick bättre och mer exakta resultat än Garmin, Garmin visade fel på 100m

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av thomas67lundberg:

Att vara ute i en öken och knalla runt med en f*cking APP som huvudsaklig navigering...
Känns ju inte som det är top-notch delen av genpoolen som är ute på äventyr, direkt.

Ser inget fel i det, alla gör vi så. Felet var att de använde apples tjänst...

Visa signatur

Drag and drop är uppfunnet, varför komplicera med mjukvara???
Dubbelmoral? Bättre att tiga och se dum ut än att öppna munnen och bevisa det. ;)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av raidarn:

Ser inget fel i det, alla gör vi så. Felet var att de använde apples tjänst...

Ja, för Google är ju jävligt felfria, de befinner sig bl.a inte ens på rätt kontinent och problemen har funnits i ett par år och existerar än

"If you search the following address in google map it gives wrong location. The address is: 1701 West Pensacola Street, Tallahasee, Florida- 32304." (17/6-2009)
http://productforums.google.com/forum/m/#!topic/maps/HqkGjGPIK6Q

"So when using google maps it shows my location incorrectly." (18/1-2012)
http://androidforums.com/motorola-droid-bionic/486260-google-maps-incorrect-location.html

"Rom is Hypersensation 1.8. When i open Google maps( Use GPS Satellites options is checked), it always shows i'm in another province of China, which is thousand miles away from my location." (26/2-2012)
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1517898

"Good day, I just discovered that I am supposedly in Charleston, SC, USA when I am actually located in South Africa." (14/8-2011)
http://productforums.google.com/forum/#!category-topic/maps/g...

"Google maps show my location totally wrong.
Ok I am not talking off by a few kilometers, I am talking wrong *****ing continent!. When in Cape Town CBD it show me as being in Paradise Nevada in some Steak House in a mall in Las Vegas. Any ideas what is causing this? When I'm at home then everything is perfectly fine." (18/6-2012)
http://mybroadband.co.za/vb/showthread.php/440977-Google-maps...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

Ja, för Google är ju jävligt felfria, de befinner sig bl.a inte ens på rätt kontinent och problemen har funnits i ett par år och existerar än

"If you search the following address in google map it gives wrong location. The address is: 1701 West Pensacola Street, Tallahasee, Florida- 32304." (17/6-2009)
http://productforums.google.com/forum/m/#!topic/maps/HqkGjGPIK6Q

"So when using google maps it shows my location incorrectly." (18/1-2012)
http://androidforums.com/motorola-droid-bionic/486260-google-maps-incorrect-location.html

"Rom is Hypersensation 1.8. When i open Google maps( Use GPS Satellites options is checked), it always shows i'm in another province of China, which is thousand miles away from my location." (26/2-2012)
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1517898

"Good day, I just discovered that I am supposedly in Charleston, SC, USA when I am actually located in South Africa." (14/8-2011)
http://productforums.google.com/forum/#!category-topic/maps/g...

"Google maps show my location totally wrong.
Ok I am not talking off by a few kilometers, I am talking wrong *****ing continent!. When in Cape Town CBD it show me as being in Paradise Nevada in some Steak House in a mall in Las Vegas. Any ideas what is causing this? When I'm at home then everything is perfectly fine." (18/6-2012)
http://mybroadband.co.za/vb/showthread.php/440977-Google-maps...

Skickades från m.sweclockers.com

Du måste väll förstå att en tjänst som denna är väldigt omfattande och Google har utan tvekan gjort ett bra jobb med tanke på hur lite klagomål det finns om deras produkt. Om det bara finns de felen du radar upp så ska man nog vara sjukt nöjd med tjänsten. Däremot har vad jag sett Apple ganska mycket större problem med sin karttjänst, iallafall vid lanseringen och då var det även en hel del adresser här i Sverige som inte stämde. Hur Apple Maps fungerar idag vet jag inte men jag misstänker att Apple själva inte är helt nöjda med tanke på att det inte var så länge sen de kickade den ansvarige för Apple Maps.

Får hoppas de kommer på bana så att någon kan konkurera med Google maps.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SnowJim:

Du måste väll förstå att en tjänst som denna är väldigt omfattande och Google har utan tvekan gjort ett bra jobb med tanke på hur lite klagomål det finns om deras produkt. Om det bara finns de felen du radar upp så ska man nog vara sjukt nöjd med tjänsten. Däremot har vad jag sett Apple ganska mycket större problem med sin karttjänst, iallafall vid lanseringen och då var det även en hel del adresser här i Sverige som inte stämde. Hur Apple Maps fungerar idag vet jag inte men jag misstänker att Apple själva inte är helt nöjda med tanke på att det inte var så länge sen de kickade den ansvarige för Apple Maps.

Får hoppas de kommer på bana så att någon kan konkurera med Google maps.

Det var inte alla som hade problem med Apple Maps då det inte var ett generellt problem som alla led av, men den visade i alla fall att man var i Kapstaden om man var där och inte på ett stekhus i Nevada eller att man befinner sig i China när man egentligen är i Rom, hur du tycker det är små problem övergår mitt förstånd, kanske dax för dig att ta fram världsatlas och titta efter hur stort avståndsfel det är, Google Maps har visat fel för mig med (dock inte på samma stora avstånd), Google Maps påstod att jag var i Sälen när jag strax utanför Ludvika när jag satt på ett tåg från Falun till Örebro för 6 månader sedan, Sälen har jag inte satt min fot i på 23 år

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

Det var inte alla som hade problem med Apple Maps då det inte var ett generellt problem som alla led av, men den visade i alla fall att man var i Kapstaden om man var där och inte på ett stekhus i Nevada eller att man befinner sig i China när man egentligen är i Rom, hur du tycker det är små problem övergår mitt förstånd, kanske dax för dig att ta fram världsatlas och titta efter hur stort avståndsfel det är, Google Maps har visat fel för mig med (dock inte på samma stora avstånd), Google Maps påstod att jag var i Sälen när jag strax utanför Ludvika när jag satt på ett tåg från Falun till Örebro för 6 månader sedan, Sälen har jag inte satt min fot i på 23 år

Skickades från m.sweclockers.com

Läste du ensa vad jag skrev? Man får förvänta sig lite fel i en så pass avancerad tjänst som denna, lite sunf förnuft är på sin plats.

Jag har själv använt Google Maps extremt mycket och aldrig någonsin haft problem med det och de jag pratat med om Google maps har varit mycket nöjda. Du är faktiskt den första som jag stött på som inte alls är nöjd men så har jag inte letat så väldigt mycket på nätet.

Nu kör jag så gott som inga Apple produkter, kanske är det så att Google Maps fungerar bättre på Android.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SnowJim:

Läste du ensa vad jag skrev? Man får förvänta sig lite fel i en så pass avancerad tjänst som denna, lite sunf förnuft är på sin plats.

Jag har själv använt Google Maps extremt mycket och aldrig någonsin haft problem med det och de jag pratat med om Google maps har varit mycket nöjda. Du är faktiskt den första som jag stött på som inte alls är nöjd men så har jag inte letat så väldigt mycket på nätet.

Nu kör jag så gott som inga Apple produkter, kanske är det så att Google Maps fungerar bättre på Android.

Det betvivlar jag inte, men att klanka ner på Apple Maps bara för att man läst om icke generella problem är fel, att navigera med det fungerar utmärkt, det tar dig dit du ska oavsett ortsnamn är angivet eller inte och det visar min possition mer exakt än Google Maps i iOS gör

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem

jag har en iphone och för mig som fot- och cykelnavigatör är apple maps totalt jävla värdelöst

Permalänk
Avstängd
Skrivet av dammskog:

jag har en iphone och för mig som fot- och cykelnavigatör är apple maps totalt jävla värdelöst

Som sagt, problemet är inte generellt och finns för alla, Jonas tog upp det i ett avsnitt av fredagspanelen med då han hade problem med det på sin iPhone, men inte kollegorna på redaktionen i sina

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnowJim:

Nu kör jag så gott som inga Apple produkter, kanske är det så att Google Maps fungerar bättre på Android.

Tja, inte helt säkert.

Allafall inte om man skall tro flera teknikbloggar som testat den. Google har satsat väldigt hårt på iOS den senaste tiden, de har helt omdesignat Maps-appen för iOS och den skall tydligen, till och med enligt Google själva om man skall tro New York Times, ha bättre design/gränssnitt än Android-versionen:

Citat:

It’s a lot of features. The big question: How well did Google cram them in without sinking the app with featuritis?

This, it turns out, is the best news of all. The brand-new, completely rethought design is slick, simple and coherent. Google admits that it’s even better than Google Maps for Android phones, which has accommodated its evolving feature set mainly by piling on menus.

Länk: http://www.nytimes.com/2012/12/13/technology/personaltech/goo...

Man kan ju gissa att de för över den nya designen även till Android-appen om många gillar den.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av dammskog:

jag har en iphone och för mig som fot- och cykelnavigatör är apple maps totalt jävla värdelöst

Därav att Google gått in och gjort Maps fantastisk, en indikation på att google kan bättre så användaren ser det hur fanatisk denne än är.
Eller ja, fantastiskt var det innan med men man har lagt in lite extra lull-lull i ett fint gränssnitt... Det handlar om att ta tillvara på tillfället att skina när andra inte kan.

Visa signatur

Drag and drop är uppfunnet, varför komplicera med mjukvara???
Dubbelmoral? Bättre att tiga och se dum ut än att öppna munnen och bevisa det. ;)