Permalänk

Nya hörlurar

Hej! nu är det så att jag ska köpa nya hörlurar och jag letar efter ett par med bra bass(lows) och bra mid och high. Jag lyssnar mycket på hardstyle och jag vill ha en ljus och kraftfull bass utan brus. Jag producerar också så därför behöver jag också ett par som ger mig bra ljudkvalite. Jag vill inte att hörlurarna ska leak:a så mycket ljud heller så att jag kan höja volymen under lektionen :p. Min budget är på 2000kr och nej jag vill inte ha någon jävla beats by dre men en snygg design hade varit något btw det är väldigt viktigt att man kan dra ut kontakten som man kan göra i beats...

Permalänk
Medlem

Sennheiser HD25-1 II brukar rekommenderas för studiobruk.

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Medlem

Som ovan sa, HD25-1 har faktiskt riktigt grymt ljud.
När jag var nere i den lokala butiken så lyssnade jag på en massa olika lurar, fastnade bland annat för HD25-1 men köpte ett par AKG K167 istället för att jag tyckte att dom satt skönare på huvudet. Så om du har möjlighet att testa lurarna innan du köper något så gör det! I och med att alla lurar låter väldigt olika.
Mvh

Permalänk
Avstängd

HD 25-II cirka 1500 kr, har dom själv och det är den skönaste luren jag haft för house/metal i prisklass 1000-3000

Permalänk
Medlem

Bass är en fisk, bas däremot...

Vad gällar läckage komemr du aldrig kunna höja volymen i ett någorlunda tyst klassrum utan att det stör dina grannar. Bäst om det är en avgörande faktor är in-ear eller att köra separata lurar beroende på var du är någonstans.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem

Pioneer HDJ1500S har jag kört med ett tag och är riktigt nöjd.
Trevlig mellan och krispig detaljerad diskant och en djup och korektt bas

http://www.ordermusic.se/produkter/dj/dj-horlurar/hdj1500s

Permalänk
Medlem

För studiobruk borde han vilja ha en neutral hörlur med stor soundstage, så jag skulle inte påstå att Sennheiser HD25-1 II är optimal för det användningsområdet. Med det sagt så är den visserligen en trevlig och portabel hörlur. Men om inte annat kan du alltid köpa två hörlurar, en öppen och neutral hörlur för eventuellt "producerande", kombinerat med en lite mer rolig sluten hörlur för användning på ex. lektioner.

Permalänk

glömde nämna att jag vill att dem ska vara heltäckande..

Permalänk
Medlem

Det finns faktiskt inte sådär väldigt många alternativ som uppfyller dina krav inom prisklassen vad jag nu kan komma på, men Beyerdynamic Custom One Pro kunde vara nåt, då kunde du helt enkelt välja hur mycket bas du ska ha beroende på vad du håller på med för tillfället. Om du istället vill ge bort en del bas och få bättre presentation av de högre tonerna kan du kika på Shure SRH-940. Båda är alltså heltäckande, slutna och har löstagbar kabel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hardstylelover:

Hej! nu är det så att jag ska köpa nya hörlurar och jag letar efter ett par med bra bass(lows) och bra mid och high.

Så bra, bra, bra alltså?

Kolla efter stängda lurar, det är ofta de som används av folk som lyssnar på hardstyle. De har bra "kick" och "bass" dock sämre i de högre registern.

Permalänk
Medlem

kolla efter ath-m50s, dem är bra på att spela fejkbas

Visa signatur

Dator : GPU: Asus RTX3090 ROG Strix |CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D |
| RAM: Kingston Fury 32GB 6000MHz | Hifiman HE-500 | Musical Fidelity M1HPAP |

Permalänk
Medlem

Kör ett par AKG K-701 och är helnöjd med ljudkvalitén, beställde dom från Thomann där dom är billiga http://www.thomann.de/se/akg_k701.htm

Basen är inte den kraftigaste, men spelar väldigt korrekt.
Kväver dock en bra hörlursförstärkare för att få ut allt.
Faller väl på att dom inte är heltäckande då.

Permalänk

Här kanske är ett par lurar som skulle passa dig, men dom kostar några hundringar över din budget men kanske är värt det... http://www.sony.se/product/hps-prestige-headband/mdr-1r

Permalänk
Medlem

Lyssnar själv mycket på hardcore och hardstyle och har provat ett antal lurar. Sennheiser momentum tycker jag gör jobbet grymt, även om det är en bit över budget för vad du satt.

Annars har du ath-m50 som låter väldigt bra för sin peng men är inte lika snygga och bekväma. Bästa är som alltid att prova innan köp.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fips!