Omöjligt att träffa i cs

Permalänk

Omöjligt att träffa i cs

Hey boys!

Har börjat spela cs igen sen kanske 2-3 månader tillbaka. Har gått hyfsat bra men jag kan inte träffa for sh*t.

Detta låter otroligt noobigt kanske men nästan värt att ta upp de här för inte kul att spela om det är såhär, har rätt rates samt en bra config, kan sånt där sen långt tillbaka.

Oavsett hur och vart jag aimar och oavsett avstånd till fienden så kan jag inte göra hs, om jag gör hs så är det nog mest flyt haha. Nä men hs kommer väldigt sällan.

Om vi skippar alla "noob" "lär dig spela" osv kommentarerna, och självklart att jag bör träna mer, vad kan jag göra för att improva detta?

Kan eventuellt slänga upp ett youtube klipp sen så ni kan se hur jag spelar (:

pz

Visa signatur

Laptop och Philips Fidelio X2HR :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av drakelito:

Hey boys!

Har börjat spela cs igen sen kanske 2-3 månader tillbaka. Har gått hyfsat bra men jag kan inte träffa for sh*t.

Detta låter otroligt noobigt kanske men nästan värt att ta upp de här för inte kul att spela om det är såhär, har rätt rates samt en bra config, kan sånt där sen långt tillbaka.

Oavsett hur och vart jag aimar och oavsett avstånd till fienden så kan jag inte göra hs, om jag gör hs så är det nog mest flyt haha. Nä men hs kommer väldigt sällan.

Om vi skippar alla "noob" "lär dig spela" osv kommentarerna, och självklart att jag bör träna mer, vad kan jag göra för att improva detta?

Kan eventuellt slänga upp ett youtube klipp sen så ni kan se hur jag spelar (:

pz

Har du testat att köra emot bots på någon aim map? Det kanske lossnar sakta men säkert då. Dessutom slipper du ju vänta på ny runda så det blir mer pang på så att säga.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av kevve1:

Har du testat att köra emot bots på någon aim map? Det kanske lossnar sakta men säkert då. Dessutom slipper du ju vänta på ny runda så det blir mer pang på så att säga.

Var ett tag sen jag gjorde så, men kanske är värt.

Skrivet av bananfiS:

Tro mig, har kört många timmar nu de senaste. Har inte hjälpt så mycket

Visa signatur

Laptop och Philips Fidelio X2HR :)

Permalänk
Medlem

Kör mot kompisar och satsa lite pengar ;).

Permalänk

Kan inte heller träffa för fem öre nu för tiden, börjar bli gammal och synapserna dör sakta ut en efter en...

Permalänk
Medlem

Kör pcw's med polare, då får du pressen och trycket ökar.. då kommer krigarsinnet in och kallsvetten kommer krypande.. sen är du tillbaka på cs banan igen!

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Johan1980:

Kan inte heller träffa för fem öre nu för tiden, börjar bli gammal och synapserna dör sakta ut en efter en...

Illa är de xD

Skrivet av ygd3n:

Kör pcw's med polare, då får du pressen och trycket ökar.. då kommer krigarsinnet in och kallsvetten kommer krypande.. sen är du tillbaka på cs banan igen!

Hehe säkert kört 200 pn pcw's under dessa månaderna xD

Visa signatur

Laptop och Philips Fidelio X2HR :)

Permalänk
Medlem

Kan vara så, ibland kan det gå bra som fan i veckor, sen helt plötsligt så suger man mer än dom som har spelat 2 dagar.

Men annars, nöta, nöta, nöta CSDM. Väldigt chill att spela i typ 20min när man lyssnar på musik.

Annars så testa byt sens?

Visa signatur

Inget är för dyrt om man är nöjd över det.
Macbook Pro 14" M1 Pro | iPad Pro 12,9" M2 | iPhone 14 Pro | Apple Watch Series 8 | Beyerdynamic DT1990 Pro

Permalänk
Medlem

Kan det vara så att det är servrarna du spelar på som ställer till det?

*edit: Såg nu att du spelat på Playnation, där brukar det gå att panga HS. Jag tycker att du ska lägga upp ett klipp på när du spelar!

Permalänk

Antagligen har du råkat ut för en modern latencykompenseringsalgoritm. De fanns år 2000 också, men gick att vänja sig vid och anpassa sitt aim. Nu får man samma datorstyrda aim oavsett ping, vilket gör att de som fått en känsla för spelet istället ska använda pekmetoden.

Men kolla input lag på skärmen. Och inga trådlösa saker, och ta bort acceleration på musen (eller skaffa en likadan mus som du hade, om du gillade att spela med acceleration). Och motoriken. Och hur många timmar per dag du spelar nu jämfört med då. De 2 senaste är nog de största faktorerna

Det BLIR bättre om du hittar en bra server, där de t.ex. kickar folk med dålig lina. De har fördel då de ser dig innan du ser dem med modern latencykompensering.

Visa signatur

[4790k@4.6]+[RTX 3070 OC]+[16GB]+[4x SSD]+[NZXT+700W Gold]+[Win7]+[2x Samsung SA27950D <3]+[Topre TKL]+[G403 Hero wired]+[HyperX Cloud Alpha S]+[KingKong 2 Pro]. ZBook 17 G5, Quadro P3200, Win11.

Permalänk
Skrivet av godzpeed:

Kan det vara så att det är servrarna du spelar på som ställer till det?

*edit: Såg nu att du spelat på Playnation, där brukar det gå att panga HS. Jag tycker att du ska lägga upp ett klipp på när du spelar!

Laddar upp på youtube just nu faktiskt länkar så fort den är uppe.

Skrivet av HolyFather:

Antagligen har du råkat ut för en modern latencykompenseringsalgoritm. De fanns år 2000 också, men gick att vänja sig vid och anpassa sitt aim. Nu får man samma datorstyrda aim oavsett ping, vilket gör att de som fått en känsla för spelet istället ska använda pekmetoden.

Men kolla input lag på skärmen. Och inga trådlösa saker, och ta bort acceleration på musen (eller skaffa en likadan mus som du hade, om du gillade att spela med acceleration). Och motoriken. Och hur många timmar per dag du spelar nu jämfört med då. De 2 senaste är nog de största faktorerna

Det BLIR bättre om du hittar en bra server, där de t.ex. kickar folk med dålig lina. De har fördel då de ser dig innan du ser dem med modern latencykompensering.

Har inget med inställningar att göra om jag ska vara helt ärlig, måste sitta i skallen. Men som sagt slänger upp ett klipp snart så får ni avgöra vad jag gör för fel.

Visa signatur

Laptop och Philips Fidelio X2HR :)

Permalänk

http://www.youtube.com/watch?v=AYr7IhM8sE0&feature=youtu.be

Där har ni de, kass kvalité jag vet, är inte bra på fraps haha.

Visa signatur

Laptop och Philips Fidelio X2HR :)

Permalänk
Medlem

Jag fick intrycket att du ofta blir beskjuten innan du ens plockat upp ditt vapen ordentligt. Kan vara mitt nattsudderi men hur ser din egen delay ut?

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Skrivet av HugSeal:

Jag fick intrycket att du ofta blir beskjuten innan du ens plockat upp ditt vapen ordentligt. Kan vara mitt nattsudderi men hur ser din egen delay ut?

Det stämmer, känns som jag har ett riktigt stort ballong huvud medan fienden har litet hitbox huvud som man får ta fram mikroskop för att hitta

Visa signatur

Laptop och Philips Fidelio X2HR :)

Permalänk
Medlem

Säkert åldern
Själv spelar jag inte CS längre, har inte kvar "aimet".

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Skrivet av KKay:

Säkert åldern
Själv spelar jag inte CS längre, har inte kvar "aimet".

Hehe helt klart var man vassare när man var yngre och inte brydde sig om något, man spelade på och var bra. Kanske inte ska ta de så seriöst och spela för skoj skull och skita i resten xD

Visa signatur

Laptop och Philips Fidelio X2HR :)

Permalänk

Även fast jag inte spelar flawless på aim_maps osv så är mitt största problem att jag inte KAN dra hs oftast, oavsett om jag aimar på håret eller strax under halsen, när de sitter så sitter resten också.

Visa signatur

Laptop och Philips Fidelio X2HR :)

Permalänk
Medlem

Det jag lade märke till på ditt youtube-klipp var att du allt som oftast sprang ut från lådorna, dvs du ställde dig så du kunde bli träffad på hela kroppen. Din motståndare stod oftast gömd och visade bara huvudet.

Dvs. även om du inte siktar på huvudet alltid så kan du börja aima i bröstet och då också få fler kills/hs

Permalänk
Skrivet av bananfiS:

Det jag lade märke till på ditt youtube-klipp var att du allt som oftast sprang ut från lådorna, dvs du ställde dig så du kunde bli träffad på hela kroppen. Din motståndare stod oftast gömd och visade bara huvudet.

Dvs. även om du inte siktar på huvudet alltid så kan du börja aima i bröstet och då också få fler kills/hs

Ja kanske är värt

Visa signatur

Laptop och Philips Fidelio X2HR :)

Permalänk
Medlem

Ni missar för att ni skjuter FÖR INTENSIVT. Nu sprejar på som om de vore BF3 eller Call of Duty. Jag ser jättemånga som bara sprejar på som galningar så fort de ser någon och missar ALLA skott. Istället ska ni ta det lugnt och skjuta mer kontrollerat även om ni hamnar i en stressig situation. Det kommer ge er mycket fler kills.

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Skrivet av lolflakes:

Ni missar för att ni skjuter FÖR INTENSIVT. Nu sprejar på som om de vore BF3 eller Call of Duty. Jag ser jättemånga som bara sprejar på som galningar så fort de ser någon och missar ALLA skott. Istället ska ni ta det lugnt och skjuta mer kontrollerat även om ni hamnar i en stressig situation. Det kommer ge er mycket fler kills.

Jag tyckte inte jag sprejade

Visa signatur

Laptop och Philips Fidelio X2HR :)

Permalänk
Medlem

Sikta tre meter bakom alla ;D

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood