Permalänk

Leuge of legends dator!

Tjenare alla SweClockers medlemmar jag behöver hjälp med att hitta en färdig dator som klarar LoL på högsta samtidigt som jag livestreamar det skall vara en stationär dator! Riktigt tacksam för svar God jul och gott nytt år

Permalänk
Medlem

här har du en fin lista.
http://www.inet.se/kategori/84/speldator?Sort=price-a

Alla klarar Lol på högsta och livestreama. men sen kommer det till "framtids säker" ju dyrare du tar, desto längre kommer du kunna använda datorn om du skulle få för dig att spela något annat är bara LoL.

Crysis 3 kommer nog bli lite jobbigt på dom billigaste skulle jag gissa lite

God jul

Visa signatur

Main-Burk: Intel Core i7 7700k || 32gb Corsair || RTX 3080|| Benq XL2720Z x3 |
Server-Burk: Intel Xeon E-3 1270v2 || 32gb RAM || 2xQuad Intel NIC || Quardo P400 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av TobbeBajen1337:

Tjenare alla SweClockers medlemmar jag behöver hjälp med att hitta en färdig dator som klarar LoL på högsta samtidigt som jag livestreamar det skall vara en stationär dator! Riktigt tacksam för svar God jul och gott nytt år

LoL är inget krävande spel, och om du inte ska använda datorn till något annat så borde du kunna hitta en begagnad dator på blocket/sweclockers för några tusenlappar som duger till dig. Om du ska livestreama så är det viktigaste att du har en bra internetuppkoppling med hög uppladdningshastighet, tvivlar på att det är prestandan som kommer att fälla dig så länge du inte har en skittdator.

Permalänk

Okej jag tackar för svaren! Just nu så spelar jag LoL på lägsta med 10 - 20 FPS inte kul! Jo jag har ju testat lite BF3 på Dator och det är riktigt kul måste jag säga men behöver man en värsting dator till det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TobbeBajen1337:

Okej jag tackar för svaren! Just nu så spelar jag LoL på lägsta med 10 - 20 FPS inte kul! Jo jag har ju testat lite BF3 på Dator och det är riktigt kul måste jag säga men behöver man en värsting dator till det?

nej du behöver inget värsting gerjer för BF3 nå mer, men mycket bättre än det du har kan jag säga ivarjefall

Visa signatur

Main-Burk: Intel Core i7 7700k || 32gb Corsair || RTX 3080|| Benq XL2720Z x3 |
Server-Burk: Intel Xeon E-3 1270v2 || 32gb RAM || 2xQuad Intel NIC || Quardo P400 |

Permalänk

Okej men skulle du kunna lägga ihop en kundvagn som klarar bf3 på high med 60 fps men inet's montering! Det skulle uppskattas rejält!

Permalänk
Medlem
Skrivet av TobbeBajen1337:

Okej men skulle du kunna lägga ihop en kundvagn som klarar bf3 på high med 60 fps men inet's montering! Det skulle uppskattas rejält!

http://www.inet.se/kundvagn/visa/2713988/2012-12-20

Någon budget eller särskilda krav på storlek/ljudnivå? Du måste även lägga till ett operativsystem om du inte redan har ett sådant.

Permalänk

Okej tackar för det! jag har väll en budget på 9k med operativsystem och allt

Permalänk
Medlem
Skrivet av TobbeBajen1337:

Okej tackar för det! jag har väll en budget på 9k med operativsystem och allt

Betyder det skärm, tangentbord osv. också?

Permalänk
Permalänk
Medlem

Lägg till windows 7 så har du en dator för 10k då?

Permalänk

Bygg själv, det var halva nöjet!

Permalänk
Medlem

Behöver man inte ha en någorlunda hyffsad 4-kärnig processor för att streama i 1080p? Har för mig att folk på vissa livestreams berättat hur de uppgraderat till en i7 för att kunna streama med bra flyt i 1080p, men detta var säkert 1-2 år sedan.

EDIT: Förutsatt att det behövs

Permalänk
Medlem
Skrivet av osmig:

Behöver man inte ha en någorlunda hyffsad 4-kärnig processor för att streama i 1080p? Har för mig att folk på vissa livestreams berättat hur de uppgraderat till en i7 för att kunna streama med bra flyt i 1080p, men detta var säkert 1-2 år sedan.

EDIT: Förutsatt att det behövs

Så kan det säkert vara, har själv så pass bra dator att jag aldrig märker om något tar resurser eller inte. Glömmer lätt bort vad som är krävande och inte.