Häst är en frukt som nte finns

Permalänk
Medlem

Häst är en frukt som nte finns

Ingen lär ha undgått rabalderna kring nämnda Facebooksida, vissa (tex undertecknad) har till och med gilat sidan och några har gått så långt att de tatuerat in budskapet på sina kroppar.

Finns i och för sig kanske inget diskussionsvärde i bara det, men mär skratten lagt sg och man istället öser om dödshoten som skaparna till sidan har fått blir man fundersam.

På senare tid har nästan alla reagerat starkt mot radikala muslimer som reagerat kraftigt och våldsamt mot tex Vilks, Muhammedkarikatyrer och nu senast klippet om Islam. Man skakar på huvudet och tycker det är skillnader i hur man reagerar i västvärlden jämfört med "de där länderna", att det ligger i "de däras" natur att reagera med hot och våld på saker de inte gillar.

Tills nu. Nu har vi alltså folk som reagerar med hot och hat på en sida som är uppenbart skapat med glimtet i ögat.

Blir det nu helt plötsligt så svårt att se varför vissa reagerar med hot och våld när det de håller heligast blir skymfad när vi har folk som reagerar med hot och önskan om död på en sida som hanldlar om hur ett djur är en frukt som inte finns?

Permalänk
Medlem
Skrivet av CSM101:

Ingen lär ha undgått rabalderna kring nämnda Facebooksida, vissa (tex undertecknad) har till och med gilat sidan och några har gått så långt att de tatuerat in budskapet på sina kroppar.

Finns i och för sig kanske inget diskussionsvärde i bara det, men mär skratten lagt sg och man istället öser om dödshoten som skaparna till sidan har fått blir man fundersam.

På senare tid har nästan alla reagerat starkt mot radikala muslimer som reagerat kraftigt och våldsamt mot tex Vilks, Muhammedkarikatyrer och nu senast klippet om Islam. Man skakar på huvudet och tycker det är skillnader i hur man reagerar i västvärlden jämfört med "de där länderna", att det ligger i "de däras" natur att reagera med hot och våld på saker de inte gillar.

Tills nu. Nu har vi alltså folk som reagerar med hot och hat på en sida som är uppenbart skapat med glimtet i ögat.

Blir det nu helt plötsligt så svårt att se varför vissa reagerar med hot och våld när det de håller heligast blir skymfad när vi har folk som reagerar med hot och önskan om död på en sida som hanldlar om hur ett djur är en frukt som inte finns?

Vad har man egentligen för fantasi för att hitta på något dylikt? Och hur tråkigt liv har man om man upprörs över sidan?

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Det beror på att deras föräldrar inte uppfostrat dem.
Ett annat bra exempel är småbarnen i Göteborg som började bråka igår för någon liten skitsak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marie96:

Vad har man egentligen för fantasi för att hitta på något dylikt? Och hur tråkigt liv har man om man upprörs över sidan?

Vi kan kalla det konst och på så sätt rättfärdigar sidan sig själv.

Jag håller med om det sista, men att uppröras och hota med våld och önska död är inte riktigt samma sak dock...

Permalänk
Medlem
Skrivet av CSM101:

Vi kan kalla det konst och på så sätt rättfärdigar sidan sig själv.

Jag håller med om det sista, men att uppröras och hota med våld och önska död är inte riktigt samma sak dock...

Ännu konstigare. Har helt missat hoten. Har du en länk?
edit, räckte tydligen med att gå in på sidan....märkligt folk..

Visa signatur
Permalänk

Jag håller med om poängen, men jag tycker inte exemplet är bra.

Anledningarna är att det inte är samma personer som hatar extremislamister som hatar den nämnda facebooksidan och argumentet Two wrongs make a right inte är bra.

Däremot har vi alla olika värdegrunder där man tolkar olika saker olika. Och det är väldigt få som inte blir upprörda över något, som man objektivt neutralt kan se som en "struntsak". Däremot kan man kritisera graden av upprördhet, både hur upprörd folk blir och för hur många "struntsaker".
Tar vi extremislamisterna så är det ganska så mycket som kan uppröra dessa och jag kan faktisk inte komma på något som en vanlig svensk blir upprörd av men inte dessa. Raka motsatsen finns det dock gott om exempel på.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem
Skrivet av bud_bundy:

Jag håller med om poängen, men jag tycker inte exemplet är bra.

Anledningarna är att det inte är samma personer som hatar extremislamister som hatar den nämnda facebooksidan och argumentet Two wrongs make a right inte är bra.

Däremot har vi alla olika värdegrunder där man tolkar olika saker olika. Och det är väldigt få som inte blir upprörda över något, som man objektivt neutralt kan se som en "struntsak". Däremot kan man kritisera graden av upprördhet, både hur upprörd folk blir och för hur många "struntsaker".
Tar vi extremislamisterna så är det ganska så mycket som kan uppröra dessa och jag kan faktisk inte komma på något som en vanlig svensk blir upprörd av men inte dessa. Raka motsatsen finns det dock gott om exempel på.

*edit*
Extremislamasterna ligger bra till i listan i att bli upprörd och hota och jag kan faktiskt inte komma på någon annan större gruppering so hotar västerländsk folk mer. Även om vi har haft några diktaturer ( som nordkorera) som har hotat, men det är mer en diktator och inte ens folkmassa som hotar.

Hur vet du vilka grupper som hotar i hästar-fallet och vilka som förkastar andra människors våld/hot om våld?
Jag har vidare inte kört med argumentet du nämner, utan ställde mig frågandes hur man i ena fallet förkastar hot från andra när ma. Själv kommer med hot i en annan fråga.

Så vadå, är det svenska hästextremister som kommer med dessa hot mot FB-sidan, annars blir jämförelsen normal svensk med extrem islamist konstig då de, precis som du skriver, har olika värdegrunder.

Permalänk
Skrivet av CSM101:

Hur vet du vilka grupper som hotar i hästar-fallet och vilka som förkastar andra människors våld/hot om våld?
Jag har vidare inte kört med argumentet du nämner, utan ställde mig frågandes hur man i ena fallet förkastar hot från andra när ma. Själv kommer med hot i en annan fråga.

Så din fråga är alltså ställd emot typ EN person, som troligen är inlåst på något mentalsjukhus?
Annars är det inte min sak att bevisa att gruppen som hatar islamextremister inte är exakt samma grupp som hatar nämnda facebooksida. (omvänd bevisbörda)
Däremot kan gruppen såklart bestå av gemensamna individer.

Citat:

Så vadå, är det svenska hästextremister som kommer med dessa hot mot FB-sidan, annars blir jämförelsen normal svensk med extrem islamist konstig då de, precis som du skriver, har olika värdegrunder.

Jag vet inte vilka de är, det är dock fullkomligt irrelevant på hur man ska tolka islamextremisters hot. Såvida man nu inte kan påvisa att hot som kom emot hästsidan är vanligt förekommande och att vi borde anpassa oss efter sådant beteende och mer se det till normen istället för att bli upprörd.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem
Skrivet av bud_bundy:

Så din fråga är alltså ställd emot typ EN person, som troligen är inlåst på något mentalsjukhus?
Annars är det inte min sak att bevisa att gruppen som hatar islamextremister inte är exakt samma grupp som hatar nämnda facebooksida. (omvänd bevisbörda)
Däremot kan gruppen såklart bestå av gemensamna individer.

Jag vet inte vilka de är, det är dock fullkomligt irrelevant på hur man ska tolka islamextremisters hot. Såvida man nu inte kan påvisa att hot som kom emot hästsidan är vanligt förekommande och att vi borde anpassa oss efter sådant beteende och mer se det till normen istället för att bli upprörd.

Skickades från m.sweclockers.com

Det var du som påstod att det var två skilda grupper, hur kan bevisbördan hamna på mig då?
Vad beträffar sista stycket är det för flummigt för mig att tolka i min nuvarande situation...

Permalänk
Medlem
Skrivet av bud_bundy:

Däremot kan gruppen såklart bestå av gemensamna individer.

Vilket väl är den enda poäng CSM101 försöker föra fram? Inte att grupperna är exakt desamma.

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk

De flesta vuxna som är någorlunda normalbegåvade fattar väl att alla muslimer inte är skäggiga talibaner som skjuter små flickor i huvudet, bara för de värnar om små flickors rätt att gå i skolan.

De flesta vuxna som är någorlunda normalbegåvade förstår även att det finns iq-befriade idioter som beter sig som skit, i vårat eget land.
Kolla bara på det som händer i Göteborg.

Men den stora skillnaden är att idioter som startar kravaller vid skolor eller hotar pga av en facebooksida i detta land, inte är del av en världsomspännande rörelse som förenas av en totalitär och fundamentalistisk tolkning av en ideologi.

Så jag vill påstå att den senare är långt mycket farligare, fullt jämförbar med nazism/fascism.

EDIT: Vanlig simpel logik säger att de flesta muslimer inte tillhör denna skara, för med tanke på hur många muslimer det finns i denna världs så hade 3:e världskriget då brutit ut för länge sen.
Vill man bekämpa extremisterna så tror jag knappast man vinner på att sätta dem och vanliga muslimer i samma fack, det är kontraproduktivt och helt ärligt rätt så obegåvat.

Permalänk
Avstängd

Fjortonåriga småtjejer har alltid skrivit och uttryckt sig korkat på nätet sedan lunarstormtiden. Ser inte direkt kopplingen till muslimer.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem

Har de verkligen fått dödshot?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Password:

Har de verkligen fått dödshot?

"Asså vadå hästar finns inte!?!! Jag har ridit sen jag va 4 år det finns visst hästar NI ÄR FAN SJUKA I HUVUDET GÅ Å DÖ MED ER!!!"

19k likes, 280 kommentarer.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Skrivet av Zartax:

Vilket väl är den enda poäng CSM101 försöker föra fram? Inte att grupperna är exakt desamma.

Okej vi har en grupp på säg 2000 000 individer som kritikserar extremislamisters våld. Siffran 2000 000 är mycket osäker och beror mycket på hur man tolkar ordet kritikserar.
I vilket fall så kan det i denna grupp finnas ett par, troligen högst en individ som hotar facebooksidan.
Och då är frågan vad är argumentet? Att beskylla hela gruppen för vad en tokstålle gör?

För gruppen som kritikserar hotar facebooksidan är som sagt inte den samma grupp som kritikserar extremislamisterna, påstår man detta eller använder detta påstående som ett argument så har man som sagt bevisbördan.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Var det bara jag som gillade sidan för att det var en kul grej eller? Har varit kring hästar så länge jag kan minnas och tyckte det var en kul sida.

Vidare håller jag med CSM101, tror jag, då jag tolkar det som att du, CSM101, säger att man ska titta på sig själv innan man pekar fingret mot andra? Bara lite avkortat sådär. Om det är ish det budskapet du försöker få fram så håller jag helt med och tänker inte bry mig om att dra massa siffror och exempel för den åsikten låter väldigt sund i mina öron.

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crippa90:

"Asså vadå hästar finns inte!?!! Jag har ridit sen jag va 4 år det finns visst hästar NI ÄR FAN SJUKA I HUVUDET GÅ Å DÖ MED ER!!!"

19k likes, 280 kommentarer.

Inget dödshot precis. Sedan ska man inte ta allt så bokstavligt heller.

Visa signatur

Intel Core i5-750, Asus Maximus III Formula, Asus CUII GTX 570, Corsair 4GB Dominator GT, Corsair 620w HX, Corsair H50 Hydro, Intel X25-M 80GB, Samsung F3 Spinpoint 500GB, Silverstone Fortress (FT01B-W).

Permalänk
Medlem
Skrivet av bud_bundy:

Okej vi har en grupp på säg 2000 000 individer som kritikserar extremislamisters våld. Siffran 2000 000 är mycket osäker och beror mycket på hur man tolkar ordet kritikserar.
I vilket fall så kan det i denna grupp finnas ett par, troligen högst en individ som hotar facebooksidan.
Och då är frågan vad är argumentet? Att beskylla hela gruppen för vad en tokstålle gör?

För gruppen som kritikserar hotar facebooksidan är som sagt inte den samma grupp som kritikserar extremislamisterna, påstår man detta eller använder detta påstående som ett argument så har man som sagt bevisbördan.

Skickades från m.sweclockers.com

jag har aldrig påstått det där, däremot påstår du att det är två helt skilda grupper, något som du bara gissar på lösa grunder. Varför försöka vrida det till något det inte är läs citatet nedan så har du andemeningen i det jag försökte få fram.

Skrivet av Willhelm:

Var det bara jag som gillade sidan för att det var en kul grej eller? Har varit kring hästar så länge jag kan minnas och tyckte det var en kul sida.

Vidare håller jag med CSM101, tror jag, då jag tolkar det som att du, CSM101, säger att man ska titta på sig själv innan man pekar fingret mot andra? Bara lite avkortat sådär. Om det är ish det budskapet du försöker få fram så håller jag helt med och tänker inte bry mig om att dra massa siffror och exempel för den åsikten låter väldigt sund i mina öron.

jag gillar sidan för att den är rolig och bisarr.
Det var till stormdel det jag ville få fram.

Utbildade, demokratiska människor önskar om död och hotar folk på den här sidan och så är man (samhället/landet/västvärlden) förvånad över hur hjärntvättade lågutbildade människor i fattiga länder går ett ett par steg längre när de blir kränkta, de flesta nöjer sig med att demonstrera och ränna flaggor medan en klick kommer med idiotförsök att verkligen ta död den skyldige...

Permalänk

Jag ser inte kopplingen mellan hästar som inte finns och invandringsskeptiker. Är det att båda hävdar sig ha rätt trots att PK-människor tycker att de har fel?

Skrivet av Crippa90:

Fjortonåriga småtjejer har alltid skrivit och uttryckt sig korkat på nätet sedan lunarstormtiden. Ser inte direkt kopplingen till muslimer.

Situationen hade aldrig uppstått utan hederskultur. Plusgymansiet, Bergsjön och Biskopsgården är inte heller kända som samlingsplatser för etniska svenskar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem

Gick in på sidan och fann den otroligt rolig, var tvungen att gilla.

Såg att den var mycket seriösare än jag förväntade mig. De säljare artiklar, påstår skapa ett politiskt parti och varit mycket i media. Men fortfarande har jag inget förståelse för hur sidans agenda(att "utbilda" folk om denna icke-existerande frukt) kan tas så seriöst att folk blir rent ut allvarligt arga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CSM101:

På senare tid har nästan alla reagerat starkt mot radikala muslimer som reagerat kraftigt och våldsamt mot tex Vilks, Muhammedkarikatyrer och nu senast klippet om Islam. Man skakar på huvudet och tycker det är skillnader i hur man reagerar i västvärlden jämfört med "de där länderna", att det ligger i "de däras" natur att reagera med hot och våld på saker de inte gillar.

Tycker detta säger en del om hur man väljer att se det som naturligt att "blattar" beter sig på det viset och helt blundar för när svenskar gör det.
http://www.aftonbladet.se/kultur/article15960057.ab

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeMisanthrope01:

Jag ser inte kopplingen mellan hästar som inte finns och invandringsskeptiker. Är det att båda hävdar sig ha rätt trots att PK-människor tycker att de har fel?

Situationen hade aldrig uppstått utan hederskultur. Plusgymansiet, Bergsjön och Biskopsgården är inte heller kända som samlingsplatser för etniska svenskar.

Skickades från m.sweclockers.com

var kom "invandringssketiker" in i bilden?

Skrivet av Kilroy:

Tycker detta säger en del om hur man väljer att se det som naturligt att "blattar" beter sig på det viset och helt blundar för när svenskar gör det.
http://www.aftonbladet.se/kultur/article15960057.ab

Är väl ingen som egentligen är förvånad, men bra att få det svart på vitt...

Permalänk
Skrivet av CSM101:

var kom "invandringsskeptiker" in i bilden?

Jag trodde att det var det som grejen med sidan. Om så inte för fallet vad är meningen med sidan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeMisanthrope01:

Jag trodde att det var det som grejen med sidan. Om så inte för fallet vad är meningen med sidan?

Du får gärna förklara mer, jag trodde det var en plojsida bara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CSM101:

Blir det nu helt plötsligt så svårt att se varför vissa reagerar med hot och våld när det de håller heligast blir skymfad när vi har folk som reagerar med hot och önskan om död på en sida som hanldlar om hur ett djur är en frukt som inte finns?

Något som är mycket vanligt på denna typ av skämtsidor är att folk hakar på skämtet och låtsas vara någon som tror på det hela och låtsas vara mycket upprörda.
Det brukar dock alltid misstolkas av några som i sin tur kritiserar dem för att vara IQ befriade som inte fattar att det är ett skämt.
Ibland har också dessa personer tagit allt ett steg längre och är också fejk...

Sådant här förekommer hela tiden på tex Dagens Svenskbladet och andra skämttidnignar.

Jag har väldigt svårt att tro att någon inte skulle förstå att den där häst-frukt sidan inte är ett skämt.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Skrivet av CSM101:

Du får gärna förklara mer, jag trodde det var en plojsida bara.

Jag har alltid trott att det var en satir likt "Nej tack! Till människor i Sverige" och "Vita kränkta män".

När jag läser det igen:

Skrivet av Hästar finns inte:

Vi, folket, kan övertyga våra ledare att häst är en frukt som inte finns. Vi kan få bort alla lögner som sprids. Vi kan förändra situationen i Sverige. Tillsammans är vi starka.

Så verkar det mer som en satir på religioner. Att hästar inte skulle finnas syftar väl på att vissa tror på Gud.

Eller är det en satir på vänstern eller feminister?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Entusiast
Skrivet av bud_bundy:

Jag håller med om poängen, men jag tycker inte exemplet är bra.

Anledningarna är att det inte är samma personer som hatar extremislamister som hatar den nämnda facebooksidan och argumentet Two wrongs make a right inte är bra.

Däremot har vi alla olika värdegrunder där man tolkar olika saker olika. Och det är väldigt få som inte blir upprörda över något, som man objektivt neutralt kan se som en "struntsak". Däremot kan man kritisera graden av upprördhet, både hur upprörd folk blir och för hur många "struntsaker".
Tar vi extremislamisterna så är det ganska så mycket som kan uppröra dessa och jag kan faktisk inte komma på något som en vanlig svensk blir upprörd av men inte dessa. Raka motsatsen finns det dock gott om exempel på.

*edit*
Extremislamasterna ligger bra till i listan i att bli upprörd och hota och jag kan faktiskt inte komma på någon annan större gruppering so hotar västerländsk folk mer. Även om vi har haft några diktaturer ( som nordkorera) som har hotat, men det är mer en diktator och inte ens folkmassa som hotar.

Se extremhögern och kristna fundamentalister för andra grupperingar som tycker om att hota och bli upprörda för det mesta. Kristen extremism är väl inte fullt så vanlig i Europa längre men den är fortfarande ett fullt verkligt problem i USA. Värst var det väl i Nord Irland men de har ju lugnat sig. Finns väl några få små grupper kvar men de märks inte så mycket längre. Men i USA har vi fortfarande ren terrorism med bombhot och mordhot mot abortkliniker och homosexuella. I vissa fall genomförs även hoten.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av bud_bundy:

Extremislamasterna ligger bra till i listan i att bli upprörd och hota och jag kan faktiskt inte komma på någon annan större gruppering som hotar västerländsk folk mer.

Jag kan inte riktigt släppa detta.
Om vi pratar om saker som är nära oss:

http://en.wikipedia.org/wiki/Anders_Behring_Breivik
http://sv.wikipedia.org/wiki/Bj%C3%B6rn_S%C3%B6derberg
http://sv.wikipedia.org/wiki/Skottlossningarna_i_Malm%C3%B6
http://sv.wikipedia.org/wiki/John_Ausonius
http://sv.wikipedia.org/wiki/Cyklopen_%28kulturhus%29#Branden
http://www.svd.se/nyheter/stockholm/nazister-tros-ligga-bakom...

Fast det handlar ju inte om hot utan utförda dåd.
Som jag redan länkat, http://www.aftonbladet.se/kultur/article15960057.ab är ett väldigt bra exempel på den hotbilden som finns och i kontexten av ovanstående utförda attentat bör det tas på stort allvar.

Sen fattar jag inte riktigt vad detta har med hästen som frukt att göra...

Permalänk
Medlem
Skrivet av CSM101:

Ingen lär ha undgått rabalderna kring nämnda Facebooksida, vissa (tex undertecknad) har till och med gilat sidan och några har gått så långt att de tatuerat in budskapet på sina kroppar.

Finns i och för sig kanske inget diskussionsvärde i bara det, men mär skratten lagt sg och man istället öser om dödshoten som skaparna till sidan har fått blir man fundersam.

På senare tid har nästan alla reagerat starkt mot radikala muslimer som reagerat kraftigt och våldsamt mot tex Vilks, Muhammedkarikatyrer och nu senast klippet om Islam. Man skakar på huvudet och tycker det är skillnader i hur man reagerar i västvärlden jämfört med "de där länderna", att det ligger i "de däras" natur att reagera med hot och våld på saker de inte gillar.

Tills nu. Nu har vi alltså folk som reagerar med hot och hat på en sida som är uppenbart skapat med glimtet i ögat.

Blir det nu helt plötsligt så svårt att se varför vissa reagerar med hot och våld när det de håller heligast blir skymfad när vi har folk som reagerar med hot och önskan om död på en sida som hanldlar om hur ett djur är en frukt som inte finns?

Not sure if serious, Häst FB-sidan är uppenbarligen på skoj, såldes är majoriteten om inte alla hot på FB sidan på skoj. Som Kilroy påpekar är högerextremismen ett bättre exempel på radikalt/våldsamt beteende i västvärlden. F.ö hoppas jag att de flesta förstår att det inte ligger i muslimers (eller judar, kristnas) natur att reagera med hot och våld utan snarare krävs av en trovärdig religiös människa som inte plockar russin ur kakan, detta gäller kanske främst för muslimer då kakan sägs vara bakad av gud.

Permalänk

Det har blivit en massa misstolkningar, främst p.g.a. att jag har läst slarvigt och skrivit otydligt. (jag har extrema internetuppkopplingsproblem)

Poängen jag försökte säga är att jag inte tyckte TS exempel med facebooksidan var så bra, men att jag höll med om slutsatsen. Liksom det är väl knappast någon som tar hoten emot facebook på något större allvar, däremot finns det en massa andra knepigheter som pågår inom "västvärlden".

Skrivet av CSM101:

däremot påstår du att det är två helt skilda grupper

Du missförstår mig när jag pratar om grupp, med grupp syftar jag inte på tillhörighet eller något utan specifika individer.
Där man kan säga till en person som kritiker extremislamisterna för deras våldsamheter, att just exakt denna personen själv hotar ju den nämnda facebooksidan.

Däremot om man börjar gruppera in folk och beskyller en individ för vad någon enstaka gör så kan man göra något liknande, men då är man en idiot. Iaf inom dessa områden(islam och facebooksidan), då en ytterst få av de berörda gör några hot.

Citat:

Utbildade, demokratiska människor önskar om död och hotar folk på den här sidan och så är man (samhället/landet/västvärlden) förvånad över hur hjärntvättade lågutbildade människor i fattiga länder går ett ett par steg längre när de blir kränkta, de flesta nöjer sig med att demonstrera och ränna flaggor medan en klick kommer med idiotförsök att verkligen ta död den skyldige...

Jag betvivlar verkligen att det finns några citat: "Utbildade, demokratiska människor" som gör något liknande, utan det är nog mer satir. Detta kan man dock aldrig veta, i vilket fall så tyckte jag inte exemplet var det bästa, utan mer abortkliniker som någon nämnde är bättre.

Skrivet av Zotamedu:

Men i USA har vi fortfarande ren terrorism med bombhot och mordhot mot abortkliniker och homosexuella. I vissa fall genomförs även hoten.

Ja abortkliniker är ett bra exempel, där vi har folk som blir väldigt upprörda över att vi mördar människor. Visst mörda är fel ordval, då mörda betyder att olagligt avrätta en människa, lagligt avrättning av en människa är inte mord.
Vissa som inte gillar detta försöker då göra abort på de som "mördar" människor på abortkliniker och så har vi plötsligt en annan skara folk som inte gillar detta och är emot denna abort.

Nå det jag ville säga med mitt flum ovanför är att man kan se saker olika och det är skitlätt att klanka ner på en annan grupp människor om man umgås med samma instängda individer. Liksom umgås man med "PRO-Life" och liknande grupper så kommer abort vara riktigt allvarligt, är man däremot en "indoktrinerad svenne" så kommer man se ner på dessa. Är man lite mer objektiv neutral, kan man se en ironi i att vissa vill "abortera" folk som gör "abort".

Skrivet av Kilroy:

Jag kan inte riktigt släppa detta.
Om vi pratar om saker som är nära oss:

http://en.wikipedia.org/wiki/Anders_Behring_Breivik
http://sv.wikipedia.org/wiki/Bj%C3%B6rn_S%C3%B6derberg
http://sv.wikipedia.org/wiki/Skottlossningarna_i_Malm%C3%B6
http://sv.wikipedia.org/wiki/John_Ausonius
http://sv.wikipedia.org/wiki/Cyklopen_%28kulturhus%29#Branden
http://www.svd.se/nyheter/stockholm/nazister-tros-ligga-bakom...

Fast det handlar ju inte om hot utan utförda dåd.
Som jag redan länkat, http://www.aftonbladet.se/kultur/article15960057.ab är ett väldigt bra exempel på den hotbilden som finns och i kontexten av ovanstående utförda attentat bör det tas på stort allvar.

Sen fattar jag inte riktigt vad detta har med hästen som frukt att göra...

Visst extremhögern är också hotfull och man bör ta avstånd ifrån dessa. Man kan dock vara emot invandringspolitiken utan att behöva förknippats med dessa, precis som man kan vara islam utan att förknippas med extremisterna där. Men ju nämnare extremisterna man kommer ju mer kommer man få ta ansvar för deras handlingar och det krävs att man rannsakar sin egen grupp.

I vilket fall så anser jag inte att "två fel gör ett rätt" som jag skrev i mitt första inlägg. Alltså bara för att det finns en massa andra idioter ursäktar inte den andra gruppens beteende. Och när jag pratar islam och beteende så klankar jag såklart enbart ner på extremislamisterna, då skaran inom islam som gör något dumt verkligen är en minoritet. (lite som att kalla alla män för våldtäktsmän och straffa dem för det, även om en väldigt stor andel av männen är "sjukligt" sexfixerade)

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".