Ska börja spela wow igen!

Permalänk
Medlem

Ska börja spela wow igen!

Hej!

I september 2012 köpte jag wow och körde det i gratis månaden sen slutade jag igen. Men nu vill/ska jag börja spela igen. Men nu när jag ska börja spela igen har jag frågor till er.

  • Vilken Server ska man köra på? (vill gärna ha några att spela med)

  • Vilken Ras?

  • Vilken Klass

  • Aliance eller Horde?

  • Hur Levlar man snabbt?

Jag spelar men Vänster på musen (death adder) sen är jag förr utan höger underarm. så jag trycker med den på tangentbordet. Ge mig gärna tips och trix hur jag ska göra för att få det så lätt som möjligt.

PS: Texten ovan är skriven snabbt så det kan finnas stavfel
etc so dont blame me

Permalänk
Medlem

om du ska köra solo kör paladin ras gör ingen skillnad alls egentligen !

Visa signatur

CPU: Intel core i5 3570k, GPU: Asus780 , PSU: Corsair AX 750w Gold, RAM: Corsair Vengeance 2x4 GB, Chassi: NZXT H440, MOBO: Asus Sabertooth Z77, SSD: Intel 330 180GB, HDD: Seagate barracuda 1TB, Skärm: Benq XL2411T, Diverse annat: Razer Naga 2014, Sennheiser pc 360 G4ME

Permalänk

Hmm, kanske går det att ändra key-bindings så att de huvudspellsen du använder är på stora (blir enklare då antar jag?) knappar så som Höger shift, backspace, enter osv. Det kommer ju dock bli lite krångligt med övriga interfacet, men det är ju en vanesak.

Vilken typ av klass du ska spela beror ju helt på vad du har för preferenser av vad du vill göra.
Men för att höja dina valmöjligheter så kanske du ska ha en klass som kan både Tanka (ta stryk) DPSa (göra damage) och Heala (rädda dina polare som tar stryk). Då faller vi ner till: Munk, Druid, Paladin.
Här skulle jag personligen rekommendera paladin. Har alltid gillat deras sätt att tanka på och även roligt att DPSa med.

Ras tycker jag du ska köra Blood Elf som horde
Human som alliance.

Vilken server är ett svårt val, men kolla med andra folk som lirar, det är ALLTID roligare att spela med kompisar än att spela själv.
Så antingen lirar du med eventuella SweCare eller IRL-vänner osv. Spela med skype så kommer din levling bli mindre av en pina!

Hur du levlar snabbt?
Finns nog egentligen inget som går snabbare än att bara röja quests i den mån det går och även göra en instans då och då för att göra instansquestarna som ger bra xp. Använd dina cooldowns (spells som har längre CD och som ökar din DPS osv) på varje CD så ökar farten marginellt. Annars är bästa tipset att nöta nöta nöta. Det är när man bara spelar en halvtimma om dagen man känner att man inte kommer någonstans och man tröttnar direkt.

Hoppas jag har gett dig lite insight
Lycka till!

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Medlem
Skrivet av lucifer579:

Hmm, kanske går det att ändra key-bindings så att de huvudspellsen du använder är på stora (blir enklare då antar jag?) knappar så som Höger shift, backspace, enter osv. Det kommer ju dock bli lite krångligt med övriga interfacet, men det är ju en vanesak.

Vilken typ av klass du ska spela beror ju helt på vad du har för preferenser av vad du vill göra.
Men för att höja dina valmöjligheter så kanske du ska ha en klass som kan både Tanka (ta stryk) DPSa (göra damage) och Heala (rädda dina polare som tar stryk). Då faller vi ner till: Munk, Druid, Paladin.
Här skulle jag personligen rekommendera paladin. Har alltid gillat deras sätt att tanka på och även roligt att DPSa med.

Ras tycker jag du ska köra Blood Elf som horde
Human som alliance.

Vilken server är ett svårt val, men kolla med andra folk som lirar, det är ALLTID roligare att spela med kompisar än att spela själv.
Så antingen lirar du med eventuella SweCare eller IRL-vänner osv. Spela med skype så kommer din levling bli mindre av en pina!

Hur du levlar snabbt?
Finns nog egentligen inget som går snabbare än att bara röja quests i den mån det går och även göra en instans då och då för att göra instansquestarna som ger bra xp. Använd dina cooldowns (spells som har längre CD och som ökar din DPS osv) på varje CD så ökar farten marginellt. Annars är bästa tipset att nöta nöta nöta. Det är när man bara spelar en halvtimma om dagen man känner att man inte kommer någonstans och man tröttnar direkt.

Hoppas jag har gett dig lite insight
Lycka till!

Tack! detta kommer nog hjälpa mycket

Permalänk
Medlem

WoW har ju knappt förändrats alls sedan Cataclysm. Man kan ju i princip trycka på en knapp och jäspa igenom spelet..

Permalänk
Medlem
Skrivet av RepZi:

WoW har ju knappt förändrats alls sedan Cataclysm. Man kan ju i princip trycka på en knapp och jäspa igenom spelet..

jo tjena skulle vilja se dig få en bra arena rating utan en naga eller keybindings

Permalänk
Medlem

Spela det du tycker är kul!
Vi kan inte sitta här och säga att du ska spela frost Mage just nu bara för att de är OP. Vid den tiden du är 90 kan de lika gärna vara den sämsta klassen så spela det du tycker är kul.

Alliance eller Horde spelar heller ingen roll. Ta dem du tycker passar din personlighet bättre Samt välj server efter hur populär respektive lag har. Detta kan du ta reda på genom att googla!
Horde är stora på t ex: Twisting Nether och Outland (men det är även allianserna)
Alliansen är stor på: t ex Silvermoon.

Du måste lära dig att googla och ta reda på saker själv om du ska kunna spela WoW!!
Ta reda på vilken faktion som passar dig bäst, ta reda på vilken server din faktion är störst! eller en server där det är 50/50 kanske?

Ta reda på vilken klass du gillar mest, du kommer spendera 100-tals timmar med den klassen och jag kan inte säga till dig att spela te x Warlock de timmarna. Hur skulle det funka? "Åh fan vad jag hatar Warlocks, men killen på Sweclockers sa att jag skulle spela dem så det är väl värt att inte ha kul alls och ha spenderat 700 tråkiga timmar på spelet..."
Det håller inte!!!!

Du Måste även läsa mycket, använda dig av hemsidor. Lära dig att tweeka dit UI med addons som passar dig så du får den informationen du behöver lättast. Detta tar tid att lära sig och kräver hjälp av andra samt att du måste redan från start använda dessa hemsidor:
För att ladda hem Addons: Www.Curse.com
Bra form samt "Blue post tracker" så du alltid är up to date: www.MMO-Champion.com
Ditt wow uppslagsverk om du skulle behöva hjälp med en Quest eller få info om ett sällsynt item: www.wowhead.com

Övriga bra hemsidor: Arenajunkies.com, Tankspot.com, elitistjerks.com.

Rent generellt i början, lär dig göra Quests effektivt, du behöver inte alltid läsa allt som står men ibland kan man behöva för att fatta vad du ska göra. Vid lvl 15 kan du använda Dungeon Finder (i) och gå instancer för att lvla. Gör detta köa för instancer och spela med folk. Var vänlig och lär dig spelet genom att träffa nya vänner.
Bästa sätt att lvla imo; medan du är i Kö för "Random Dungeon" gör quest i lämpligt Area för ditt lvl!

Så nu har den en bättre start än vad jag hade när jag började! Och jag tog mig till att bli den 30:e bästa Priesten EU när jag spelade så lycka till!

Permalänk
Medlem
Skrivet av lucifer579:

Hmm, kanske går det att ändra key-bindings så att de huvudspellsen du använder är på stora (blir enklare då antar jag?) knappar så som Höger shift, backspace, enter osv. Det kommer ju dock bli lite krångligt med övriga interfacet, men det är ju en vanesak.

Vilken typ av klass du ska spela beror ju helt på vad du har för preferenser av vad du vill göra.
Men för att höja dina valmöjligheter så kanske du ska ha en klass som kan både Tanka (ta stryk) DPSa (göra damage) och Heala (rädda dina polare som tar stryk). Då faller vi ner till: Munk, Druid, Paladin.
Här skulle jag personligen rekommendera paladin. Har alltid gillat deras sätt att tanka på och även roligt att DPSa med.

Ras tycker jag du ska köra Blood Elf som horde
Human som alliance.

Vilken server är ett svårt val, men kolla med andra folk som lirar, det är ALLTID roligare att spela med kompisar än att spela själv.
Så antingen lirar du med eventuella SweCare eller IRL-vänner osv. Spela med skype så kommer din levling bli mindre av en pina!

Hur du levlar snabbt?
Finns nog egentligen inget som går snabbare än att bara röja quests i den mån det går och även göra en instans då och då för att göra instansquestarna som ger bra xp. Använd dina cooldowns (spells som har längre CD och som ökar din DPS osv) på varje CD så ökar farten marginellt. Annars är bästa tipset att nöta nöta nöta. Det är när man bara spelar en halvtimma om dagen man känner att man inte kommer någonstans och man tröttnar direkt.

Hoppas jag har gett dig lite insight
Lycka till!

Vet du vilken spec på paladin som är mest op? retrebution?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matsson82:

Vet du vilken spec på paladin som är mest op? retrebution?

Retribution är DPS spec för paladins. Holy för healing och Prot för tank.
När du spelar själv och questar så funkar retri bäst, de andra är väldigt sega att levla med. När du når lvl30 så kan du få dualspec, dvs att du kan välja en till spec att använda. Tex kan du välja Holy för att heala i instancer eller pvp, går snabbare att få en grupp som healer eller tank också.
Jag själv gillade inte paladins väldigt länge, nu är det en av mina favoritklasser. Kör Holy som mainspec.

Den absolut första klassen jag spelade var hunter, de är fortfarande skoj iom att du har ett pet som tar skadan istället. Det är väldigt skoj att leta upp olika pets, speciellt de som är ovanliga eller ser ovanliga ut.
Dock så är Warlock den klass som jag har kört sedan "Vanilla WoW" för jäkla massa år sedan, och som jag fortfarande tycker är ganska kul att spela. Även warlock har pets, fast de kallas demons och du kan inte skaffa nya på samma sätt som hunter.

Visserligen kan det vara enklare att spela en klass som kan hela sig osv, men det kan vara roligare att spela tex hunter eller lock. Det är ganska avslappnande att "bara" vara dps i instanser osv. Inte direkt något ansvar för att någon dör för att du tappar aggro (som tank) eller för att du missade en heal.

Det är väldigt lätt att questa nu, det finns mängder med "questhubs" som delar ut quester överallt. Du kommer att gå upp i level utan några problem.

Edit: Här är en länk till retribution spec och tips på Icy Veins. Där finns även alla andra klasser och specs listade plus allt möjligt du kan vilja veta om WoW.

Visa signatur

Fractal Sesign R5 | i5 2550K @3.5GHz CM Hyper 612 | ASUS H61 M-F | Crucial 8Gb 1333MHz | MSI R9 390 Gaming | Aerocool Integrator 600W | Dell Ultrasharp U2212HM | ASUS MG278Q | Mionix NAOS 8200 | Filco Majestouch 2 Ninja MX Brown | Edifier C2 2.1 | Steelseries 5Hv2

Permalänk
Medlem
Skrivet av shawn882:

jo tjena skulle vilja se dig få en bra arena rating utan en naga eller keybindings

Ja utan keybindings kanske kan bli klurigt men en naga? Kör på microsoft intel 1.1 och hade bra rating då jag spelade, jösses.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eptk:

Ja utan keybindings kanske kan bli klurigt men en naga? Kör på microsoft intel 1.1 och hade bra rating då jag spelade, jösses.

Det var ju det han skrev?
Antingen keybindings ELLER en Naga (där man då har alla viktiga bindings på musen). Dvs vad som helst utom att köra som ren klicker eller som personen han citerade skrev "klicka på en knapp genom hela spelet"

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Det var ju det han skrev?
Antingen keybindings ELLER en Naga (där man då har alla viktiga bindings på musen). Dvs vad som helst utom att köra som ren klicker eller som personen han citerade skrev "klicka på en knapp genom hela spelet"

Lies.

Arenajunkies / Warcraftmovies har motbevisat detta. Finns ett antal clickers som blivit gladiators Svårare? Antagligen, omöjligt? Nej.

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk

Angående class så skulle jag rekomendera att testa alla classer, de flesta classer har något att bidra med. Det är klart att det är en fördel att vara paladin/druid/monk eftersom de kan göra allt. Men i lvl 90 så vet jag inte hur taggad man e på att hålla 2 stycken gears uppdaterade hela tiden.
Jag slutade spela wow i början av cata och då körde jag bara pvp som lock så jag kan inte säga speciellt mycket om pve biten.

Permalänk
Medlem

Jag har levlat upp flera klasser och den som var enklast och gick snabbast var DK klassen. Nackdelen är att man måste börja på lvl 54 (det måste finnas en char med den leveln på kontot) men sen går det verkligen snabbt. Ingen downtime och man tål hur mycket som helst samtidigt som man gör snabb och mycket skada, både aoe och singel. Helt klart lättaste att levla med.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Det var ju det han skrev?
Antingen keybindings ELLER en Naga (där man då har alla viktiga bindings på musen). Dvs vad som helst utom att köra som ren klicker eller som personen han citerade skrev "klicka på en knapp genom hela spelet"

Skrivet av FBGKimpan:

Lies.

Arenajunkies / Warcraftmovies har motbevisat detta. Finns ett antal clickers som blivit gladiators Svårare? Antagligen, omöjligt? Nej.

Stämmer. Clickers har också nått gladiator etc (även i tidigare säsonger). Inget är omöjligt även för en clicker.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

hmm funderar lite oxå på att kanske börja lira wow igen lite..men hur ligger det till nu, vad behövs för att komma ifatt. dvs patchar mm? expansioner osv? har vanila och burning crusade i varsina fodral här hemma..(mååånga år sen man lirade senast)

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andyah:

hmm funderar lite oxå på att kanske börja lira wow igen lite..men hur ligger det till nu, vad behövs för att komma ifatt. dvs patchar mm? expansioner osv? har vanila och burning crusade i varsina fodral här hemma..(mååånga år sen man lirade senast)

Du behöver tre expansioner till: Wrath of the Lich King, Cataclysm och Mists of Pandaria.
Enklast är nog att du loggar in på ditt b-Net konto och köper där. Men det kan säkert bli billigare om du letar runt på andra sidor och köper cd-keys där som du sen använder på ditt b-net.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S