Hållbar ragequit knapp

Permalänk
Avstängd

Hållbar ragequit knapp

Slog precis sönder mitt andra Corsair k90 på 3 månader. Finns det typ ingen hårdvara man kan köpa som man kopplar till usb dess enda funktion är att den ska ha en fet knapp man kan slå på och när man gör det ska den skicka alt + f4. Om jag då lär mig att slå på den istället för på F4 (medans jag håller in alt) kanske nästa tgb överlever längre

Visa signatur
Permalänk

Lördags-garv.:D

Ont; ingen aning:(

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R4. CPU:Intel Core i5 3570K @ 3,6 Ghz Moderkort: Z77 Asrock Extreme 4 GPU: XFX 6870. PSU: OCZ 600w 80+ Bronze HDD: Seagate 1TB RAM: Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP
CPU Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO

Permalänk
Avstängd

Även bra om den har vaddering på knappen för man får så jävla ont i handen oxo

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ganska billiga också.

Visa signatur

Laptop: Ja
Mobil: Ja
Internet: Ja

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Koppla in en fjärrströmbrytrare och koppla in alla rummets lampor samt skärm och dator till den så är det bara att slå på kontrollen sen. Då får du en liten stund på dig att lugna ner dig också innan allt är igång igen.

Visa signatur

Lian Li A71FB, Bequiet Dark Pro 850w, Asus P9X79 pro, i7 3930k@4.7Ghz, R9 290X, H2O, 32gb ddr3, Samsung 830 128gb, 2x 1.5tb WD black, Asus Phoebus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CyberVillain:

Slog precis sönder mitt andra Corsair k90 på 3 månader. Finns det typ ingen hårdvara man kan köpa som man kopplar till usb dess enda funktion är att den ska ha en fet knapp man kan slå på och när man gör det ska den skicka alt + f4. Om jag då lär mig att slå på den istället för på F4 (medans jag håller in alt) kanske nästa tgb överlever längre

Haha! det där gillar jag, hittar du nåt sånt så länka och uppdatera tråden!

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Funkar inte det gamla tgb överhuvudtaget? Annars kunde du ju ha sparat det vid sidan om och börja banka på det nästa gång det beger sig.

Visa signatur

Jag kan ingenting om datorer.

Permalänk
Avstängd

Tack för tipsen men jag tänkte mig mer en färdig produkt..

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Utopolitan:

Funkar inte det gamla tgb överhuvudtaget? Annars kunde du ju ha sparat det vid sidan om och börja banka på det nästa gång det beger sig.

Funkar är en definitionsfråga Fysiska brytare är tuffa grejer de håller för mycket stryk, men tyvärr om de får för mycket stryk så har de en tentands att fastna i nertryckt läge. Och är det nått som får mig att slå ännu hårdare och raga quita ännu surare så är det när det är mitt tgbs fel att jag crashar helin

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CyberVillain:

Slog precis sönder mitt andra Corsair k90 på 3 månader. Finns det typ ingen hårdvara man kan köpa som man kopplar till usb dess enda funktion är att den ska ha en fet knapp man kan slå på och när man gör det ska den skicka alt + f4. Om jag då lär mig att slå på den istället för på F4 (medans jag håller in alt) kanske nästa tgb överlever längre

Lär dig spela bättre

God Hjul!

Permalänk
Medlem
Skrivet av CyberVillain:

Funkar är en definitionsfråga Fysiska brytare är tuffa grejer de håller för mycket stryk, men tyvärr om de får för mycket stryk så har de en tentands att fastna i nertryckt läge. Och är det nått som får mig att slå ännu hårdare och raga quita ännu surare så är det när det är mitt tgbs fel att jag crashar helin

Men vore det inte bättre att spara ett gammalt tgb, hur trasigt det än är, att banka loss på det? Då är det ju så nära the real deal man kan komma liksom, och eftersom tgb redan är trasigt spelar det ju ingen roll hur mycket stryk det tar. Eller måste den absolut kunna quitta samtidigt? Poängen att slå på saker är ju att avreagera sig så man spela vidare, inte att spelet stängs av helt och hållet ^^ Men det kanske bara är jag...

Visa signatur

Jag kan ingenting om datorer.

Permalänk
Medlem

Man vill bara ha en röd knapp som avslutar spelet åt en.

Permalänk
Medlem

Lär dig att kontrollera ilskan. Jag hade jätte stora problem med det när jag var yngre men nu går det bra. Uppmuntra "noobs" och försök få dom att bli bättre eller spela i en liga där alla är lika duktiga som en själv.

Det är svårt men inte omöjligt att lära sig hantera ilska

Permalänk
Medlem

om du har sådana rage problem bör du nog sluta spela och/eller uppsöka psykisk hjälp..

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Medlem

Arduino Leonardo + en valfri strömbrytare, lite kunskap i C programmering och så är du klar.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem

Jag har faktiskt en nere vid min fot, kallas strömbrytare på grenuttag :> RAGEPOWEROFF! Dock har jag aldrig använt den så.

Visa signatur

Ignorance is voluntary misfortune.

Permalänk

God jul!

EDIT: Helt OT, men jag tror jag just hittade årets julklapp på samma site!

Visa signatur

~: När du vill skriva "dem", skriv "de" eller "dom" istället :~

Permalänk
Medlem

Om du behöver göra en sån här tråd kanske det kan va dags att sluta spela?? seriöst.. sluta eller bli bättre!

Visa signatur

Intel 7700k | Asus StrixF | Asus 2080 Super Strix | Corsair Vengeance 16Gb 3000Mhz | 1,7Tb Ssd | Corsiar Rmx650w | Corsair H115i | Acer XB271HU 165Hz G-Sync | Corsair air 540 | Xbox One X | Ps4 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av CyberVillain:

Slog precis sönder mitt andra Corsair k90 på 3 månader. Finns det typ ingen hårdvara man kan köpa som man kopplar till usb dess enda funktion är att den ska ha en fet knapp man kan slå på och när man gör det ska den skicka alt + f4. Om jag då lär mig att slå på den istället för på F4 (medans jag håller in alt) kanske nästa tgb överlever längre

Inte suga så mycket att du känner det lämpligt att "rage quita" genom att slå sönder något?

Visa signatur

Asus Delux X79 - Intel i7 4820k OC 4.8GHz - 32GB Kingston Beast @2400MHz - 2x EVGA GTX570HD 2.5GB SLI - EK Watercooled

Permalänk
Avstängd

låt bli att leka wannabe cs dampare då. Finns ingen anledning till att ta ut din aggressivitet på utrustningen. Du är inte tuff

Visa signatur

i5 3570K @4.9GHz | XFX Radeon HD7970 Ghz Edition | ASRock Extreme 4 | Corsair Vengeance DDR3 1600MHz, 2x4GB

Permalänk
Medlem

Spelar ingen roll hur bra man är på ett spel, du kan ju fortfarande bli förbannad? Fast iofs så har jag aldrig sett Heaton upprörd?

Permalänk
Rekordmedlem

Piezoströmställare, vandalsäker Alu

https://www.elfa.se/elfa3~se_sv/elfa/init.do?item=35-074-38
Den lär ingen förstöra utan verktyg

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av iSw3de:

Lär dig spela bättre

God Hjul!

vilket hjul?

FYI, http://battlelog.battlefield.com/bf3/soldier/CyberVillain/sta...

ot: att ingen kommit på att tillverka en röd stoppknapp med usb

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Jag har ärvt mitt temprament av min far, det positiva är att vi lika fort blir glada igen. Droppa detta med att jag skulle vara dålig, jag är antagligen bättre än alla er som skrivit detta

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kanske mer värt att lägga pengarna på en Psykolog istället?

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

http://www.clasohlson.com/se/N%C3%96DSTOPP-STR%C3%96MBRYTARE/...

http://www.conrad.se/FOOT--HAND-SWITCH-1S1-,-EMERG.-OFF.htm?w...

Nu är frågan hur man ska koppla in dessa och styra så att den stänger av spelet, Det är inga problem att stänga av datorn med dom, koppla bara in den till pwr uttaget

Visa signatur

As usual, citera för svar

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av CyberVillain:

vilket hjul?

FYI, http://battlelog.battlefield.com/bf3/soldier/CyberVillain/sta...

ot: att ingen kommit på att tillverka en röd stoppknapp med usb

Sånna här ?

http://www.ebay.com/sch/i.html?_trksid=p5197.m570.l1313&_nkw=...

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Avstängd

den på ebay blir nog svår att få göra det man vill

Visa signatur