skadat paket från komplett.

Permalänk

skadat paket från komplett.

Hämta precis ut ett paket från Komplet'ts pick up point i göteborg . efter som det är dagen innan julafton så gick allt snabbt . in och ut inga problem .. men när jag nu kom hem och öppna paketet upptäckte jag att i paketet ligger mina 2st 7970 grafikkort och båda är skadade ( kartong ) fanns inget skydds papper i och det var ca 4 -5 cm mellan grafikkorten och taket på lådan.

Såg även att de skickat mig ett Grått ( chassi ) jag hade beställt ett svart..

vad har jag för rätt att skicka tillbaka och byta, fraktkostnader ? . nån form av ersättning ?

har mailat dom men efter som det är jul nu har dom stängt.

Visa signatur

dator: Intel Core i5 3570K | Noctua NH-D14 | MSI Z77A-GD65 ATX | Corsair 16GB 1600MHz VENGEANCE LP | XFX Core Edition 850W 80+ Bronze | Corsair Carbide 500R | Sapphire Radeon HD 7970 GHz 3GB | Samsung SSD 840 Series 250GB | 2st. 2TB Seagate Barracuda 7200rpm SATA 6Gbit/s | DVD±RW Samsung 24X DL
Kringutrustning: ASUS MX279H 27" | Microsoft sidewinder x4 | Func MS-3 v2

Permalänk
Medlem

du kan returnera det om det är skadat och få det du beställt, du har fått ett grått för det svarta var nog slut, då får du nog vänta tills de har de i lager igen. Ska du skicka tillbaka det får du själv betala för frakten.

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

du har rätt att skicka tillbaka dom för att dom har A:skickat fel vara och B: kartongen var skadad på grafikkorten.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem

Här är rätt forum: http://www.sweclockers.com/forum/71-butiker-och-tillverkare/5...
Det räcker väl med en tråd?

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Skrivet av AMD_PERA:

Här är rätt forum: http://www.sweclockers.com/forum/71-butiker-och-tillverkare/5...
Det räcker väl med en tråd?

har postat i komplett.se tråden med tanke på att det är jul så trodde jag inte jag skulle få svar där förns efter jul . är ganska nervös då det handlar om ca 7000 kr .

Visa signatur

dator: Intel Core i5 3570K | Noctua NH-D14 | MSI Z77A-GD65 ATX | Corsair 16GB 1600MHz VENGEANCE LP | XFX Core Edition 850W 80+ Bronze | Corsair Carbide 500R | Sapphire Radeon HD 7970 GHz 3GB | Samsung SSD 840 Series 250GB | 2st. 2TB Seagate Barracuda 7200rpm SATA 6Gbit/s | DVD±RW Samsung 24X DL
Kringutrustning: ASUS MX279H 27" | Microsoft sidewinder x4 | Func MS-3 v2

Permalänk
Medlem
Skrivet av vallentiin:

med tanke på att det är jul så trodde jag inte jag skulle få svar där förns efter jul . är ganska nervös då det handlar om ca 7000 kr .

Du lär inte få svar från komplett i denna tråden

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Skrivet av AMD_PERA:

Du lär inte få svar från komplett i denna tråden

trodde inte det heller men kunde få reda på ungefär vad det e som gäller då jag ej har koll på det .

Visa signatur

dator: Intel Core i5 3570K | Noctua NH-D14 | MSI Z77A-GD65 ATX | Corsair 16GB 1600MHz VENGEANCE LP | XFX Core Edition 850W 80+ Bronze | Corsair Carbide 500R | Sapphire Radeon HD 7970 GHz 3GB | Samsung SSD 840 Series 250GB | 2st. 2TB Seagate Barracuda 7200rpm SATA 6Gbit/s | DVD±RW Samsung 24X DL
Kringutrustning: ASUS MX279H 27" | Microsoft sidewinder x4 | Func MS-3 v2

Permalänk
Medlem

Vad menar du med skyddpapper? du menar att de inte fyllt ut kartongen?
Hur är de skadade? är korten skadade eller är det bara förpackningen och hur skadade är de?

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av vallentiin:

trodde inte det heller men kunde få reda på ungefär vad det e som gäller då jag ej har koll på det .

Det finns risk att Postnord har en del av skulden oxå, dom brukar ju spela fotboll med paketen
Men Julen står för dörren,och dörren öppnas inte förns på torsdag
Var glad att du hämtade paketet på en pick Up Point, då bör det bli lättare att klaga.
Lägg ner allt som det låg och gå dit på torsdag...

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Vad menar du med skyddpapper? du menar att de inte fyllt ut kartongen?
Hur är de skadade? är korten skadade eller är det bara förpackningen och hur skadade är de?

Man bör inte öppna skadade förpackningar alls

Permalänk

menar att de inte fyllt ur kartongen
så här är en bild

Visa signatur

dator: Intel Core i5 3570K | Noctua NH-D14 | MSI Z77A-GD65 ATX | Corsair 16GB 1600MHz VENGEANCE LP | XFX Core Edition 850W 80+ Bronze | Corsair Carbide 500R | Sapphire Radeon HD 7970 GHz 3GB | Samsung SSD 840 Series 250GB | 2st. 2TB Seagate Barracuda 7200rpm SATA 6Gbit/s | DVD±RW Samsung 24X DL
Kringutrustning: ASUS MX279H 27" | Microsoft sidewinder x4 | Func MS-3 v2

Permalänk

Det är felpacketerat och du har fått fel varor. Detta förmodligen i stress. Så det är bara att vara tålmodig så kommer du kunna få ut rätt varor och hela varor sen utan några extra kostnader

Permalänk
Skrivet av Reyintaz:

Man bör inte öppna skadade förpackningar alls

Det låg i en stor kartong ( vilken ej var skadad ) utan bara grafikkorten som låg i den stora lådan.

Visa signatur

dator: Intel Core i5 3570K | Noctua NH-D14 | MSI Z77A-GD65 ATX | Corsair 16GB 1600MHz VENGEANCE LP | XFX Core Edition 850W 80+ Bronze | Corsair Carbide 500R | Sapphire Radeon HD 7970 GHz 3GB | Samsung SSD 840 Series 250GB | 2st. 2TB Seagate Barracuda 7200rpm SATA 6Gbit/s | DVD±RW Samsung 24X DL
Kringutrustning: ASUS MX279H 27" | Microsoft sidewinder x4 | Func MS-3 v2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qwal:

du kan returnera det om det är skadat och få det du beställt, du har fått ett grått för det svarta var nog slut, då får du nog vänta tills de har de i lager igen. Ska du skicka tillbaka det får du själv betala för frakten.

Varför ska han betala frakten när Komplett har skickat fel chassi? Det är ju inte så att han ångrat sig utan han har fått något annat än det han beställt.

Visa signatur

be quiet! Dark Base 900 | Asus X-79 Deluxe | i7 4930K@4.4GHz | Corsair Dominator 16GB | RTX 2070 | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Corsair AX 860W

Permalänk
Medlem
Skrivet av vallentiin:

Det låg i en stor kartong ( vilken ej var skadad ) utan bara grafikkorten som låg i den stora lådan.

Menade självklart att du inte bör öppna produktkartongerna då, ifall de är skadade så kan du aldrig direkt bevisa att det är pga frakten, såvida du inte varit i kontakt med komplett och fått klartecken av de att du kan öppna och kolla.

Permalänk

Om det är så att det kan ha skett av oförsiktig hantering av posten så ska du anmäla det till dem på en gång. Om det är p.g.a dem så kommer förmodligen komplett vilja att du gör en anmälan hos posten först.
Men då du säger att det inte är några synliga skador utanpå paketet och otillräcklig packetering av komplett så bör nog de stå för det hela.
Bäst är nog att låta det som är skadat vara, inte öppna några kartonger och ta det med komplett. Dessa står med all säkerhet för frakten tillbaka till dem.

Visa signatur

Dator: Corsair 800D med ek-pump/res, 2x360-radiatorer, Asus x570 crosshair hero wifi, Ryzen 2 2600 (3950x med EK-block soon), Radeon VII EK-block, 32GB corsair vengence.
Kamerautrustning: Sony A7RIII, Sony 16-35/2.8 GM, Zeiss 55/1.8 ,Zeiss 85/1.8, Sony 100-400 GM, Canon 5DMK3, 16-35/2.8, 50/1.8

Permalänk
Skrivet av Qwal:

du kan returnera det om det är skadat och få det du beställt, du har fått ett grått för det svarta var nog slut, då får du nog vänta tills de har de i lager igen. Ska du skicka tillbaka det får du själv betala för frakten.

Om varan inte finns i lager kan de ju självklart inte skicka något annat istället, speciellt inte utan att fråga. Tänk om man beställde ett par kallingar från en hemsida, och de inte fanns i lager, så de tänkte att de skickar motsvarande trosan Även om det bara är skillnad på färg i detta fallet så måste det vara ett misstag att de skickat fel, för de kan inte bara själva bestämma att deras kund förmodligen tycker det går lika bra att betala för att grått istället Förmodligen lär han dock inte få mer ersättning än att få gratis frakt eller så.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Hoppas du inte vill ha nya grafikkort bara, liten buckla på kartongen spelar ju ingen roll what so ever, chassit däremot, givetvis ska du ha rätt färg.

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Skrivet av zhrooms:

Hoppas du inte vill ha nya grafikkort bara, liten buckla på kartongen spelar ju ingen roll what so ever, chassit däremot, givetvis ska du ha rätt färg.

det kan vara mycket troligt att det inte är något fel på grafikkorten men dom har fått sig en rejäl smäll och tänker inte ta den risken att det är nått fel på dom..man kan förvänta sig att dom skall komma oskadade vilket som skall göra.

Visa signatur

dator: Intel Core i5 3570K | Noctua NH-D14 | MSI Z77A-GD65 ATX | Corsair 16GB 1600MHz VENGEANCE LP | XFX Core Edition 850W 80+ Bronze | Corsair Carbide 500R | Sapphire Radeon HD 7970 GHz 3GB | Samsung SSD 840 Series 250GB | 2st. 2TB Seagate Barracuda 7200rpm SATA 6Gbit/s | DVD±RW Samsung 24X DL
Kringutrustning: ASUS MX279H 27" | Microsoft sidewinder x4 | Func MS-3 v2

Permalänk
Medlem
Skrivet av FaniSkogen:

Om det är så att det kan ha skett av oförsiktig hantering av posten så ska du anmäla det till dem på en gång. Om det är p.g.a dem så kommer förmodligen komplett vilja att du gör en anmälan hos posten först.
Men då du säger att det inte är några synliga skador utanpå paketet och otillräcklig packetering av komplett så bör nog de stå för det hela.
Bäst är nog att låta det som är skadat vara, inte öppna några kartonger och ta det med komplett. Dessa står med all säkerhet för frakten tillbaka till dem.

Då paketet är uthämtat på Kompletts pickupställe, så borde Komplett stå för anmälan till sin fraktfirma.
Det borde vara busenkelt för dom att fixa framm rätt och hela grejjer, om det finns i lager...

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...