MSI börjar sälja Slidebook S20 – surfplatta med utfällbart tangentbord

Permalänk
Melding Plague

MSI börjar sälja Slidebook S20 – surfplatta med utfällbart tangentbord

Hybriddatorer spås en lysande framtid, något som inte gått dator- och komponenttillverkaren MSI förbi. Nu går säljstarten för den kombinerade bärbara datorn och surfplattan Slidebook S20.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

är rädd att det kommer bli för dyra

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem
Skrivet av joshoa:

är rädd att det kommer bli för dyra

Jag tror också att de blir väldigt dyra, skulle dock gärna vilja ha en

Permalänk
Entusiast

Slidebooken såg inte så himla lockande ut. Minns från min gamla slideande Sony Eriksson att det kanske inte var den bästa lösningen. Och kass skärm på en produkt som i princip är en skärm? Känns som en hyfsat stor miss

Permalänk
Föredetting
Skrivet av Blargmode:

Slidebooken såg inte så himla lockande ut. Minns från min gamla slideande Sony Eriksson att det kanske inte var den bästa lösningen. Och kass skärm på en produkt som i princip är en skärm? Känns som en hyfsat stor miss

Prototypen på Computex var utrustad med en rätt kass TN-panel. Produktionsexen kommer med IPS-skärmar.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Snusfri
Skrivet av Blargmode:

Slidebooken såg inte så himla lockande ut. Minns från min gamla slideande Sony Eriksson att det kanske inte var den bästa lösningen. Och kass skärm på en produkt som i princip är en skärm? Känns som en hyfsat stor miss

Du läste inte artikeln va?
Prototypen hade en kass TN-panel, den färdiga har en IPS-panel.

Såg faktiskt intressant ut, dock så kommer antagligen priset att vara rätt högt tyvärr.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som tycker det är lite roande att den kommer med "Genuine Windows 8"? Har de modeller som inte är Genuine?

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Meantek:

Prototypen på Computex var utrustad med en rätt kass TN-panel. Produktionsexen kommer med IPS-skärmar.

Skrivet av THB:

Du läste inte artikeln va?
Prototypen hade en kass TN-panel, den färdiga har en IPS-panel.

Såg faktiskt intressant ut, dock så kommer antagligen priset att vara rätt högt tyvärr.

Oh I see, nej jag kolla bara videon, artikeln var så kort så jag tänkte att dom täckt allt i videon och att texten bar var en sammanfattning.
Men i så fall låter det ju bättre, dock är det fortfarande en slider, vilket jag nog aldrig skulle köpa

Permalänk
Medlem

Operationsystem: genuine windows 8? Nää hade köpt om det var pirated windows 8.

Specs ser nice ut men den blir nog för dyr för mej. :/

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk
Medlem
Skrivet av hACmAn:

Är det bara jag som tycker det är lite roande att den kommer med "Genuine Windows 8"? Har de modeller som inte är Genuine?

hehe reagerade på det med.
såg det och tänkte "det hoppas jag verkligen, syn om man skickade med ett olagligt windows..."

i övrigt tycker jag att idén är helt superb, inget nytt kanske, och den här modellen kanske inte är den bästa/billigaste.

men tror ärligt att det är hitåt vi är påväg. touch är ju bara "så" bra, knappar kommer nog alltid vara bättre för oss människor då vi får fysisk feedback direkt när vi trycker på en knappt. men jag tror att om 5-10 år så är det såhär bärbara datorer kommer vara för generall public.

ipad och bärbar dator i ett, det är bara så det är, rätt fantastiskt egentligen när man tittar tillbaka på 90 talets datorer (när jag började)

Visa signatur

Censorship is for the weak
----------------------------------
i5 6600K @ 4.7 | MSI GeForce GTX 980 Ti 6GB Gaming | ASUS Z170 PRO GAMING | 16GB 2400mhz | 850 EVO 250GB SSD | 2+1+1TB HDD | NH-U12P SE2 | Define S | XL2411Z 144Hz |

Permalänk
Medlem
Skrivet av hACmAn:

Är det bara jag som tycker det är lite roande att den kommer med "Genuine Windows 8"? Har de modeller som inte är Genuine?

Nej, jag har svårt att ta mig igenom matbutiken utan att hånskratta vanligtvis:

"äkta gurka" "äkta bröd" "äkta skinka".

Var är alla varor som marknadsförs som falska? Eller menar de på allvar att allt som inte heter "äkta" är falskt? Hur kan vi konsumenter veta att inte de som säljer "falska" varor marknadsför sig som äkta

Det är så löjligt så man inte vet vart man skall ta vägen...

Permalänk
Medlem

Tycker att Dell XPS12 verkar mer intressant då.
http://www.dell.com/se/p/laptops?~ck=mn#!facets=41103~0~23040...

Permalänk
Medlem

njae... hellre slider, känns som att ramen på delldatorn blir väldigt ranglig :/

Visa signatur

Den är så gammal så specifikationerna är suddiga...

Permalänk
Avstängd

Det känns lite som att alla ska differintiera sig med olika former utan att tänka igenom för mycket. Dell datorn ser lite ut som en ranglig trädgårdstol.
Sen slidebooken också en kul formfaktor men är det nåt mervärde i sig?

Jag tycker kanske Windows 8 kommer mer till sin rätt i en Ultrabook ev, med pekskärm:
http://windows.microsoft.com/sv-SE/windows-8/acer-aspire-S7-3...

Lätt men ändå gediget och stabilt.

Permalänk
Medlem

Sitter skärmen fast i ramen eller kan man använda den som surfplatta helt? Om inte så är Slider ett bättre val skulle jag tro.
Slidern ser mer ut som en mer kompakt och smidig lösning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av johnh3:

Det känns lite som att alla ska differintiera sig med olika former utan att tänka igenom för mycket. Dell datorn ser lite ut som en ranglig trädgårdstol.
Sen slidebooken också en kul formfaktor men är det nåt mervärde i sig?

Jag tycker kanske Windows 8 kommer mer till sin rätt i en Ultrabook ev, med pekskärm:
http://windows.microsoft.com/sv-SE/windows-8/acer-aspire-S7-3...

Lätt men ändå gediget och stabilt.

Givetvis, Acern ser ut som ett finare bygge än både Msi och dellen men om man vill kunna utnyttja pekskärmen / Windows 8 till fullo bör man nog ha funktionen att kunna vika ihop till en surfplatta för de som vill ha det.

Permalänk
Medlem

Nej tack till slider. Håller med om att Dellen förmodligen är ett bättre val, även om den är något tyngre så får man ett bra tangentbord och möjlighet att bättre skydda skärmen vid transport. Rotationsmekanismen tror jag kommer hanteras på ett sådant sätt att den tar mindre stryk än slide-mekanismen i MSI datorn.

Permalänk
Medlem

Verkar som om dator/komponent tillverkare gör samma misstag som mobil tillverkare gjorde under 2000talet. Ju fler rörligare delar en dator har desto större är risken att ngt går sönder. Framförallt kablar som rör sig har en tendens att glappa efter 10k gånger använding. Och gångjärn, tappa den när den är utfälld och du kommer att se att det blir svårt att stänga den ordentligt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: i7 2600k Moderkort:ASRock Z68 Extreme7 GEN 3 GPU: MSI TF GTX 680 SLi Ram: Corsair (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP Chassi: Fractal Design Define XL PSU: Corsair 1200W HD: SSD: Samsung 840 (256GB) 3x 2TB WD green

Permalänk
Medlem

COMPUTEX vs. CeBIT

Det verkar vara mer givande att gå på COMPUTEX än på CeBIT om man främst vill titta på nya datorkomponenter trots att CeBIT ska vara större totalt sett (varit på CeBit men aldrig på COMPUTEX).

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Medlem
Skrivet av johnh3:

Det känns lite som att alla ska differintiera sig med olika former utan att tänka igenom för mycket. Dell datorn ser lite ut som en ranglig trädgårdstol.
Sen slidebooken också en kul formfaktor men är det nåt mervärde i sig?

Jag tycker kanske Windows 8 kommer mer till sin rätt i en Ultrabook ev, med pekskärm:
http://windows.microsoft.com/sv-SE/windows-8/acer-aspire-S7-3...

Lätt men ändå gediget och stabilt.

Vet inte riktigt vad man ska med pekskärm till om det inte är en konvertibel Tablet PC (som är ett eget produktsegment). MSI här är helt klart ett mellanting mellan en konvertibel och slate. Vet dock inte vad man ska med pekskärm till som inte har dual-digitizer och stödjer Wacom/N-trig penna. Tyvärr är inte Windows 8 egentligen bättre med penna än Windows 7 så det är bara en nackdel med datorer man inte kan nedgradera. Nackdelen med denna formfaktor är att man missar det absolut viktigaste på en Windows 8-dator nämligen en multi-touch pekplatta/trackpad för gestures. Men det gör man o andra sidan på många Yoga och flippa skärmen-lösningar också. Det är däremot något som ultrabookformfaktorn har, vilket gör en kapacitiv pekskärm helt överflödig då man aldrig behöver sträcka sig för att röra den ens om man vill använda gestures. Metro / Windows Runtime stjälper formfaktorn då skrivbordsläget inte blivit bättre för att använda penna osv.

Sony Vaio Duo 11 stödjer iaf penna alltid något. Utan DisplayPort kan man egentligen inte använda dem tillsammans med högupplösta skärmar så det är ju bara underrated konsumentskräp allt ihop. Att behöva en stationär arbetsstation passar inte alls som krav och måsten idag. X230T är fortfarande rätt fin dock. Men det är gamla Tablet PC med Wacom-stuket och möjligt att köra W7Pro på. Dock så mycket mer användbar som ultraportabel och arbetsstation.

Permalänk

Det kanske blir en sådan. Självklart kommer den bli svindyr, speciellt om man väljer en mer praktisk version med lite mer minne. (8GB ram & minst 256GB hd)
Sedan som någon pratade om rörliga delar såvisst slits datorn snabbare med detta, men denna dator lär knappast ha lång livstid ändå. (innan den är för seg)

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem
Skrivet av bud_bundy:

Det kanske blir en sådan. Självklart kommer den bli svindyr, speciellt om man väljer en mer praktisk version med lite mer minne. (8GB ram & minst 256GB hd)
Sedan som någon pratade om rörliga delar såvisst slits datorn snabbare med detta, men denna dator lär knappast ha lång livstid ändå. (innan den är för seg)

Vet inte om jag skulle kalla en Ivy-Bridgebaserad dator med "ultrabook" (17W TDP) processor upp till i7-3517U, 8GB DDR3L och 256GB 6Gbit mSATA SSD som du kan få i Vaio Duo 11 som något som snabbt blir seg och värdelös. Den blir inte segare än en ultrabook. MSIn kan jag så vitt jag vet bara få med 128GB mSATA SSD. Och 17W TDP Core i5. Den ska man väl kunna stoppa en 2.5" enhet i däremot. Slidebook har ju inget pekdon alls däremot och ingen aktiv digitizer/penna/stylus så det blir en udda maskin. Det är inte som man har någon nytta av Windows Runtime-program i Metrogränssnittet som inte ens kan kommunicera ordentligt med sina analog till Windowsprogram (Win32/Windows API som inte kommer försvinna och driver Metro i grunden) så kapacitiv pekskärm har man inte mycket nytta till. Det blir ett klumpigt sätt att ha som enda pekdonet till skrivbordet och vanliga Windowsmiljön. Så kul är det nog inte att sitta och peka i hybrid internet-explorer som inte heller är något riktigt Metroprogram. Det är inte som att de sitter och pekar på skärmar hos Microsoft och kör Metroprogram och ingen annan stans heller. Så det passar inte riktigt ett vanligt use-case. Metro är ingen ersättare och kommer aldrig vara. Det är bara lite dubbelt arbete för dem. Nog för att man kan köra en bra mus till den.

Permalänk
Skrivet av Petterk:

Vet inte om jag skulle kalla en Ivy-Bridgebaserad dator med "ultrabook" (17W TDP) processor upp till i7-3517U, 8GB DDR3L och 256GB 6Gbit mSATA SSD som du kan få i Vaio Duo 11 som något som snabbt blir seg och värdelös. Den blir inte segare än en ultrabook. MSIn kan jag så vitt jag vet bara få med 128GB mSATA SSD. Och 17W TDP Core i5. Den ska man väl kunna stoppa en 2.5" enhet i däremot. Slidebook har ju inget pekdon alls däremot och ingen aktiv digitizer/penna/stylus så det blir en udda maskin. Det är inte som man har någon nytta av Windows Runtime-program i Metrogränssnittet som inte ens kan kommunicera ordentligt med sina analog till Windowsprogram (Win32/Windows API som inte kommer försvinna och driver Metro i grunden) så kapacitiv pekskärm har man inte mycket nytta till. Det blir ett klumpigt sätt att ha som enda pekdonet till skrivbordet och vanliga Windowsmiljön. Så kul är det nog inte att sitta och peka i hybrid internet-explorer som inte heller är något riktigt Metroprogram. Det är inte som att de sitter och pekar på skärmar hos Microsoft och kör Metroprogram och ingen annan stans heller. Så det passar inte riktigt ett vanligt use-case. Metro är ingen ersättare och kommer aldrig vara. Det är bara lite dubbelt arbete för dem. Nog för att man kan köra en bra mus till den.

Vad som är segt är relativt, min dator i min signatur är grymt slö, men då jag har tillgång till mer datorkraft i molnet så går min dator fortfarande att använda.

I vilket fall den aktuella datorn kommer nog kosta en bra slant över 10 000kr och jag tycker inte den kvalitetsmässigt inte ser så hållbar ut. (för mycket rörliga delar som någon sade) Men om datorn håller i 3år så har den för min del gjort sitt. Och jag tycker det är lite så folk som köper en sådan hybriddator får tänka, de får vara beredd på att det är en "slit och släng pryl". Och dessa prylar är främst till för folk som antagligen har gott ställt eller att deras behov är så att de ändå tjänar på att skaffa en sådan dator. (arbeta effektivare)

Angående pekskärm så har jag en bekant som hade det på sin mini bärbara från typ 2003 med windows Xp. Det jag är ute efter förutom en "cool grej", är att kunna demonstrera pekfunktioner i program, dessa program har inte ett något alls med metro att göra.
Sedan gillar jag den fullhd upplösningen, det handlar inte om att kunna se på fullhd filmer, utan en förbaskat massa gränssnitt idag är anpassade för fullhd och har man lägre så blir det extremt dåligt. Visst snart skräddarsys gränssnitt för ännu högre upplösning, men det är ett problem man får ta då.

Så en liten portabel fullhd dator är jag ute efter, ramminnet måste absolut minst vara 8GB. HD minst 128GB även om det är extremt snålt och jobbigt att ha med en portabel hd hela tiden. MSI Slidebok såg jag som ett vettigt alternativ för mig, men jag köper inget i panik.

*edit*
Undra när de första bärbara windowsdatorerna med pekskärm kom egentligen? I vilket fall så finns det tillfällen då det kan vara praktisk och jag är beredd på att betala någon krona extra för detta, förutom den största anledning att det bara är roligt att ha. hehe
Nja jag funderar lite på om pekkärm kan vara bra då man slösurfar på tåget/bussen.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem
Skrivet av bud_bundy:

Vad som är segt är relativt, min dator i min signatur är grymt slö, men då jag har tillgång till mer datorkraft i molnet så går min dator fortfarande att använda.

I vilket fall den aktuella datorn kommer nog kosta en bra slant över 10 000kr och jag tycker inte den kvalitetsmässigt inte ser så hållbar ut. (för mycket rörliga delar som någon sade) Men om datorn håller i 3år så har den för min del gjort sitt. Och jag tycker det är lite så folk som köper en sådan hybriddator får tänka, de får vara beredd på att det är en "slit och släng pryl". Och dessa prylar är främst till för folk som antagligen har gott ställt eller att deras behov är så att de ändå tjänar på att skaffa en sådan dator. (arbeta effektivare)

Angående pekskärm så har jag en bekant som hade det på sin mini bärbara från typ 2003 med windows Xp. Det jag är ute efter förutom en "cool grej", är att kunna demonstrera pekfunktioner i program, dessa program har inte ett något alls med metro att göra.
Sedan gillar jag den fullhd upplösningen, det handlar inte om att kunna se på fullhd filmer, utan en förbaskat massa gränssnitt idag är anpassade för fullhd och har man lägre så blir det extremt dåligt. Visst snart skräddarsys gränssnitt för ännu högre upplösning, men det är ett problem man får ta då.

Så en liten portabel fullhd dator är jag ute efter, ramminnet måste absolut minst vara 8GB. HD minst 128GB även om det är extremt snålt och jobbigt att ha med en portabel hd hela tiden. MSI Slidebok såg jag som ett vettigt alternativ för mig, men jag köper inget i panik.

*edit*
Undra när de första bärbara windowsdatorerna med pekskärm kom egentligen? I vilket fall så finns det tillfällen då det kan vara praktisk och jag är beredd på att betala någon krona extra för detta, förutom den största anledning att det bara är roligt att ha. hehe
Nja jag funderar lite på om pekkärm kan vara bra då man slösurfar på tåget/bussen.

Nej, de ser inte bättre ut än en hederlig företagsklass konvertibel Tablet PC som Lenovo X230t, men de verkar fungera för de som inte har samma krav. De flesta som kommer är billiga saker med enbart kapacitiv pekskärm nu, så det är inte mycket som konkurrerar med äldre Tablet-PC spelare och produktlinjer. Du brukar ha sådana från Lenovo, Dell, HP, Fujitsu (de som har relativt nymodiga varianter med Ivy idag), och traditionella nischspelare som TabletKiosk, Motion osv. Recensenter verkar ändå ge Sonys konstruktion på Sony Vaio Duo 11 godkänt även om den ser hemsk ut.

Vill man bara slösurfa lite med programvara designat för att peka så varför inte en Nexus 7 för två tusenlappar istället? Alternativt motsvarande mjukvara/enhet. Här är det allt eller inget med Tablet-PCs. Det är inte surfplattor. Visst kommer du ner till konsumentpriser på Atom SoC (Z2760), men det blir ändå 5000-8000kr och saker som inte når upp till vanliga PCs i samma prisklass.

Tre år är hur som helst lång tid för bärbara datorer, så lyckas man hålla en vid liv och i hyfsad funktion i 3 år ska man nog vara nöjd. Det är inte precis som att det blir mer värt att köpa en bärbar/släpbar speldator där grafikkortet blir helt utdaterat efter 6-18 månader och man ändå inte använder den som tänkt eller blir tvingad av sina egna tankar att köpa nytt på ännu kortare livscykler.

Sen måste man självklart köpa något som dessa tablet-pcs med 8GB ram eftersom majoriteten av dem kör fastlödda ramminnen. 8GB går fortfarande att använda som arbetsstation medan 4GB snabbt blir för lite och ett hinder i användningen, särskilt om man vill behålla prylarna några år.

Hybrider måste jag nog klassa de med tangentbordsdockor. Eller andra fula lösningar de tror konsumenter vill ha. Det kommer från att de är för snåla för att bygga konvertibla tabletpcs och helt enkelt inte tror på potentialen för produkterna och bara hånar Microsoft och sig själva som konkurrent på pekdatormarknaden vilket Microsoft näst intill gör med sin egen hårdvara redan. Mekaniskt har det fungerat med konvertibla tabletpcs i många år, även innan Apple registrerade slateformfaktorn som de ändå inte kan skydda och ingen gör intrång på. Det här är bara en tillbakagång till dåliga prylar hos leverantörerna som de flesta sagt att de ska satsa på kvalité. De du är ute efter har heller inget med Windows 8 att göra, de lade ju ner arbetet på Metro istället för att förbättra pen och pekstödet i Windows och för plattformen i grunden. Men därför är också något som Lenovos X230t ett mycket bättre exempel att ta upp.

Windows för pekskärmar kom 1991 med Windows for Pen Computing. Som var Windows 3.1x-baserat. Det var efter Go med PenPoint OS och Samsungtillverkade GRiDPad 1989 som körde mjukvara ovanpå MS-DOS.

Hur som helst ska du ha en ultrabook med IPS-skärm 1920x1080-upplösning, lika snabb ultrabookhårdvara exempelvis Core-i5 3317U, 8GB fastlött minne, 128GB SSD så får du betala över tio tusen för det med. Det har inte helt plötsligt blivit klenare hårdvara. Nog för att det inte är komponenterna man betalar för på de flesta av de modellerna. Bra SSD kostar ju alltid lite också. Jag tror inte du arbetar effektivt på den nymodighet Windows 8 och leverantörerna försöker införa där de skippar aktiv digitizer och penstöd för att bara ha kapacitiv pekskärm och visa massor bilder på vad som i praktiken är startskärmen eller brutalt mycket enklare program än vanliga Win32-program. Och de fungerar inte ens bra i det fantasiscenariot. Sen finns det högre segmentet, där kommer de inte med något nytt nu, men där platsar inte riktigt MSIn in med ingen DisplayPort eller dockningskontakt, ingen aktiv digitizer och alltså inget stöd för penna/stylus och så har den inget pekdon alls på tangentbordsdelen. Att behöva använda en kapacitiv skärm för att navigera i Windows (inte Metro) program gör nog ingen glad. Iaf inte produktiv. Program som om de är anpassade för pekskärm så är de det för stylus och aktiv digitizer mer än något annat. Där gör de ingen nysatsning eftersom Microsoft knappast vill se en sådan. De vill ju ha sin gimmick med påstådd innovation genom sin sandlåddade miljö medan de fortsätter arbeta vidare på allt under huven. Eller för den delen mediabruset inte intresserar sig för det. Konsumenterna kommer ju inte haka på det, men man kan ju hoppas att Lenovo i ThinkPad-serien, HP och Dells företagsmodeller med flera fortsätter utveckla modeller med pekskärmar.

Permalänk
Medlem

Jag tror samtliga hybrider kommer floppa stenhårt. Jag köpte en förra gången som hybriderna skulle ta över världen (ca 7 år sedan).

Grejen är att kompromisser enligt mig går helt bort. Jag vill ha en bra surfplatta och en bra dator, inte något halvdant mellanting.
Provade en gång att köpa ett fodral till iPaden med inbyggt tangentbord, användes i ca 1 h sen har det samlat damm.

Men vi får se hur det går, jag har haft fel tidigare, fast den gången var ett missförstånd.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ixos:

Nej, jag har svårt att ta mig igenom matbutiken utan att hånskratta vanligtvis:

"äkta gurka" "äkta bröd" "äkta skinka".

Var är alla varor som marknadsförs som falska? Eller menar de på allvar att allt som inte heter "äkta" är falskt? Hur kan vi konsumenter veta att inte de som säljer "falska" varor marknadsför sig som äkta

Det är så löjligt så man inte vet vart man skall ta vägen...

Färskpressad juice är falsk marknadsföring, har det varit stor debatt om då de är helt fel att kalla den så då den inte är färsk när den kommer till butikshyllorna

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

Jag tror samtliga hybrider kommer floppa stenhårt. Jag köpte en förra gången som hybriderna skulle ta över världen (ca 7 år sedan).

Grejen är att kompromisser enligt mig går helt bort. Jag vill ha en bra surfplatta och en bra dator, inte något halvdant mellanting.
Provade en gång att köpa ett fodral till iPaden med inbyggt tangentbord, användes i ca 1 h sen har det samlat damm.

Men vi får se hur det går, jag har haft fel tidigare, fast den gången var ett missförstånd.

Jag tror dock att Surface Pro kommer bli en succé, men det är den enda hybriden hittils som riktigt tilltalat mig då det nästan inte är någon kompromiss vad gäller användandet som surfplatta...