matchar inte aktuell windows sku

Permalänk

matchar inte aktuell windows sku

Hej.

Har bytt ut lite komponenter i föräldrarnas dator nu och när jag ska installera Windows 7 får jag felet i rubriken.Har ggooglat lite på telefonen utan att hitta vad det beror på så hör om nån här har en aning?

De nya komponenterna är:
Intel I7 860
6gb ddr3
Något HP moderkort

Windows 7 sp 1 (står dock ett N efter vid installationen vad det nu betyder)

Permalänk
Medlem

n betyder att du inte har multimediastöd http://windows.microsoft.com/sv-SE/windows7/products/What-is-..., finns dock att ladda ner på mircosofts hemsida... kanske löser problemet... vet inte riktigt vad du menar med rubriken...

Permalänk
Skrivet av anderjo4:

n betyder att du inte har multimediastöd http://windows.microsoft.com/sv-SE/windows7/products/What-is-..., finns dock att ladda ner på mircosofts hemsida... kanske löser problemet... vet inte riktigt vad du menar med rubriken...

Jag får felmeddelandet i rubriken när jag försöker skriva in min cdkey som kom med windowsvunder installation.

Edit. Hela felet lyder "produktnyckeln matchar inte aktuell Windows-SKU"

Permalänk
Medlem

vart ifrån är operativsystemet fått?

nyckeln du försöker skriva in måste matcha versionen av windows du försöker installera alltså har man en gammal home nyckel kan man intei nstallera ultimate med den (som jag fattade det när jag googlade)

Permalänk
Medlem

Är det ett äkta Windows? Som jag förstått det uppstår detta problemet när du har en nyckel som inte matchar utågåvan... tex att du har en Home Premium, men har installerat ultimate...

Permalänk
Skrivet av fax110:

vart ifrån är operativsystemet fått?

nyckeln du försöker skriva in måste matcha versionen av windows du försöker installera alltså har man en gammal home nyckel kan man intei nstallera ultimate med den (som jag fattade det när jag googlade)

La in hela felet i inlägget ovan.

Windows är en student licens där ison är nerladdade direkt från länken jag fick när jag "köpte" Windows.

Permalänk
Medlem

skulle ta och ringa Microsoft support... verkar som det är fel på din nyckel...
deras nummer är. 08 - 55 99 00 00
osäker på om dom har öppet ikväll dock...
nu iväg på julfirande!
GOD JUL på er!

Permalänk
Skrivet av anderjo4:

skulle ta och ringa Microsoft support... verkar som det är fel på din nyckel...
deras nummer är. 08 - 55 99 00 00
osäker på om dom har öppet ikväll dock...
nu iväg på julfirande!
GOD JUL på er!

Får väll göra det, valde att hoppa över registreringen och när jag försöker registrera inne i windows får jag upp ett fel om att licensnyckeln inte är giltlig till windowns 7 proffessional N.

Jaja, dags att återgå till matlagningen nu, gästerna kommer om en timme

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Skrivet av tcntad:

Har du installerat professional n och har giltig licens då?

yes, är windows 7 profesional installerat på datorn och det är en äkta licens så får ringa microsoft imorgon eller övermorgon.

EDIT: Verkar vara något problem med dreamspark (tjänsten där man får det som student) ikväll så kanske beror på det?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av lanbonden:

yes, är windows 7 profesional installerat på datorn och det är en äkta licens så får ringa microsoft imorgon eller övermorgon.

EDIT: Verkar vara något problem med dreamspark (tjänsten där man får det som student) ikväll så kanske beror på det?

Professional N och professional är inte samma
Två helt olika licenser.

så är det N eller inte?

Permalänk
Skrivet av tcntad:

Professional N och professional är inte samma
Två helt olika licenser.

så är det N eller inte?

Står att jag har proffesional N installerat och cd-keyn är till professional N så ska vara rätt. Testade dock med cd-nyckeln till win7 professional (utan N) som jag har på min andra dator och det funkar nu trots att installationen fortfarande säger att det är N versionen.

Permalänk

Du är inte ensam!

Jag fixade nyss också Win7 Pro N från Dreamspark och stötte på exakt samma problem. Kör på utan nyckel nu tills det löser sig...
"This software is momentarily unavailable please come back early January 2013. We apologize for the inconvenience." står det på Dreamspark, och antar att detta är för att det är strul med licenserna.

Visa signatur

C2D Q6600 || Gigabyte P31-DS3L || Corsair 6400 1GB*2 || 8800GT || Audigy2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friamannen:

Du är inte ensam!

Jag fixade nyss också Win7 Pro N från Dreamspark och stötte på exakt samma problem. Kör på utan nyckel nu tills det löser sig...
"This software is momentarily unavailable please come back early January 2013. We apologize for the inconvenience." står det på Dreamspark, och antar att detta är för att det är strul med licenserna.

Jag har samma problem. Har du hittat någon lösning?

Jag mailade supporten på MSDNAA men har gått 1 vecka och kommer väl aldrig få något svar där känns det som.