SSD - Bör jag formatera datorn?

Permalänk

SSD - Bör jag formatera datorn?

Tja,

Så jag fick en SSD i julklapp. Bör jag formatera om hela datorn och sen lägga det på SSD:n från början eller funkar det att bara köra en överföring på hela operativsystemet?

Tacksam för svar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Makanmakan:

Tja,

Så jag fick en SSD i julklapp. Bör jag formatera om hela datorn och sen lägga det på SSD:n från början eller funkar det att bara köra en överföring på hela operativsystemet?

Tacksam för svar.

Vad är det för SSD? ja det går.

Visa signatur

Shassi Antec twelve hundred | Moderkort | ASUS crosshair V formula | CPU AMD phenom 2 970BE X4 4.1 Ghz | SSD Samsung 840 SSD 250GB | CPU kylare Corsair hydro H80 | ramminnen Corsair VENGEANCE 8GB 1600Mhz DDR3 | Grafikkort ASUS radeon HD7950 DCII 3GB Grafikkortkylare Arctic cooling extreme 7970 | PSU XFX 750W XXX edition 80+ silver | Högtalare Logitech Z906 5.1 |

Permalänk

High-Performance Intel Solid-State Drive 520 Series.

120gb

Är det bättre att formatera eller spelar det ingen roll egentligen?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Makanmakan:

High-Performance Intel Solid-State Drive 520 Series.

120gb

Är det bättre att formatera eller spelar det ingen roll egentligen?

bästa är att formatera absolut!

Visa signatur

Shassi Antec twelve hundred | Moderkort | ASUS crosshair V formula | CPU AMD phenom 2 970BE X4 4.1 Ghz | SSD Samsung 840 SSD 250GB | CPU kylare Corsair hydro H80 | ramminnen Corsair VENGEANCE 8GB 1600Mhz DDR3 | Grafikkort ASUS radeon HD7950 DCII 3GB Grafikkortkylare Arctic cooling extreme 7970 | PSU XFX 750W XXX edition 80+ silver | Högtalare Logitech Z906 5.1 |

Permalänk
Inaktiv

Migrerar man ifrån mekanisk disk så skall man alltid nyinstallera windows.

Permalänk
Medlem

jag slänger med denna länken också, så kommer allt bli kalas

http://bengansblogg.wordpress.com/2011/08/16/installera-och-o...

Visa signatur

Dator: MSI Z77A-G45, i7 3770k, Crosair 24GB, MSI 970 4G, Samsung 840 250GB, Crucial MX500 1TB, WD Green 2TB, Phanteks Evolv ATX, Be-Quiet P7 550W skärm: Asus PB238Q, Acer p193w kringutrustning: Corsair k70 RGB, Logitech 603, SMSL SA 300 + Magic S-4 EX

Permalänk
Medlem

Beror lite på hur gammal din installation är och om den ryms på ssd-disken.

Permalänk

Får väl ta och gräva fram alla mina olika skivor då. Tack för hjälpen och god jul på er alla!

Permalänk
Medlem

Du kan gå till tillverkarnas hemsidor och laddar ned alla drivrutiner, program mm som du bruka använda och spara dom tillsammans med din backup.