Permalänk
Inaktiv

Nytt Corsair Vengeance 2000 vill inte funka.

Som titeln lyder så har jag ett Corsair Vengeance 2000 som inte vill funka.
Fick det idag helt nytt och jag har hållit på i flera timmar nu i ett desperat försök att få det att funka.

Problem #1: Ljudet vill inte fungera. Datorn hittar headsetet och indikerar att det ska komma ljud från det men jag hör absolut ingenting.
Problem #2: Alla flash spelare börjar lagga som in i helvete. Nu snackar vi bild spels hastighet.
Problem #3: Jag har laddat det i runt om 6 timmar och lampan lyser grönt vilket indikerar att det ska vara full laddat. När jag kopplar ut headsetet så får jag såklart inget ljud så jag tar och kopplar in det igen. Då börjar lampan direkt börja blinka rött vilket betyder (enligt manualen) att batteriet är under 10%. Men efter drygt 5 minuters laddning så lyser lampan grön igen.

Jag har alla drivers installerade. Drog hem senaste mjukvaran från Corsairs hemsida och har installerat det samt startat om datorn.

Någon som har haft liknande problem? Är det något jag gör fel som gör att headsetet inte vill fungera?
Tycker det är väldigt konstigt att alla video spelare börjar lagga så fort jag sätter headsetet som "default". Har testat med flera webbläsare. Det händer även i VLC, Windows Media player och Real player när jag ska spela upp film filer.

Tack på förhand.

Permalänk
Medlem

Har du provat ladda hörlurarna i minst några timmar du vet ju att du sätter igång hörluror à genom knappen på vänster sidan av hörluran samt det ska blinka blått även du ska ha den trådad.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av stanikz:

Har du provat ladda hörlurarna i minst några timmar du vet ju att du sätter igång hörluror à genom knappen på vänster sidan av hörluran samt det ska blinka blått även du ska ha den trådad.

Jag har laddat headsetet i minst 6 timmar, i manualen så står det är det ska behövas runt om 4 timmar för det att bli full laddat.
Knappen vid sidan blinkar var 4:e sekund. Precis som det ska vara. USB stickan lyser blått hela tiden också precis som det står att den ska göra när dom är connectade.

Permalänk
Medlem

Ingen som har en lösning?